Wegens onderhoud zal het forum dit weekend op sommige momenten beperkt te bereiken zijn. Excuses voor het ongemak.

Olympische Spelen: Parijs 2024

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
PCGC
Vedette
7

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Thijs schreef: 11 aug 2024, 14:07
Grasmat schreef: 11 aug 2024, 13:58

Echt heel knap wat Nederland flikt naar verhouding van inwonersaantal. En eigenlijk geldt hetzelfde voor Australië met ook 'slechts' 26 miljoen inwoners.
Maar dat is allemaal met zwemmen en daarin hebben ze als eiland natuurlijk een oneerlijk voordeel in…
Niet zeker of je serieus bent, maar van de 18 gouden medailles zijn er ‘maar’ 7 behaald in het zwembad.
Het grote succes van Australië deze editie is juist de diversiteit in verschillende soorten.
Atletiek bijvoorbeeld is nog nooit zo’n succes geweest.

Maar ben het met je eens dat we hier wel een voordeel hebben mbt het water. Baby’s worden al vanaf hun geboorte water proof gemaakt door ze kennis te laten maken met het zwembad. Het is heel gewoon om kinderen vanaf 3 jaar al op zwemles te doen. Dit moet ook wel omdat er zo ontzettend veel privé zwembaden zijn, waar het gevaar van verdrinking op de loer ligt, om over de zee en het gevaar van stroming nog maar te zwijgen.

Het is overigens wel heel interessant om nu van dichtbij mee te maken hoe het toch komt dat een organiserend land het altijd goed tijdens ‘hun’ Spelen. Hier in 2032 worden de zomerspelen gehouden. Ze zijn nu al bezig met mensen enthousiast te krijgen en overal worden faciliteiten gebouwd en verbeterd om zoveel mogelijk jongeren en ldn het sporten te krijgen. (Bijvoorbeeld in mijn buurt worden extra parken gebouwd waar jongeren zichzelf kunnen ontwikkelen in skaten, BMX-en en zichzelf kunnen ontdekken). Er wordt nu al zoveel geld tegen aan gegooid; daar plukken ze dalijk gewoon de vruchten van.
Deze gebruikers waarderen PCGC voor dit bericht:
Thijs
#FreeGeneratie4
Grasmat
Lid van verdienste
7
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

En daarbovenop ook nog het thuisvoordeel met publiek.

Ik weet niet of het gastland ook automatisch aan alles (of meer dan normaal) mee mag doen waardoor de kans op medallies groter is?
Jwoeloe
Moderator
7

Awards:

nilssonH schreef: 11 aug 2024, 13:55 Wat een geweldige twee weken zijn dit geweest. Zoveel bijzondere sporters met allemaal hun eigen verhaal. En Parijs was een mooi decor. Echt genoten.
Eens. Fantastisch voor de time being. Nu is het tijd voor de #RoadTo102. :D
Maikel
Site Admin
6

Ik ga de Olympische Spelen echt missen.
Ik vind dat Team NL echt een enorme gunfactor heeft gehad deze spelen, wat een topprestaties

Stiekem ook tof dat Midnight City van M83 zowel in de opening als de slotceremonie gebruikt wordt, topnummer.
Deze gebruikers waarderen Maikel voor dit bericht:
ComeOnPSV
Chucky
Vedette
6

Maikel schreef: 11 aug 2024, 21:46 Ik ga de Olympische Spelen echt missen.
Ik vind dat Team NL echt een enorme gunfactor heeft gehad deze spelen, wat een topprestaties
Maar echt. Sowieso ligt de likeability van de absolute helden als Bol, Hassan en Lavreysen vele malen hoger dan bij die zelfkritiekloze snotneuzen van het NL elftal.
ComeOnPSV
Vedette
5

Toch wel heel gaaf dit hoor. Nederlands volkslied bij de sluitingceremonie. Prachtig.

Wat kun je veel bereiken als klein land.
Deze gebruikers waarderen ComeOnPSV voor dit bericht:
ziege maar ook zagge
Tomm
Vedette
6
Seizoenkaart: Vak F

Awards:

Deze projecties met de lichtbandjes op de tribunes zijn heel gaaf gedaan. Rest van die show moet je volgens mij knetter stoned voor zijn om te volgen
koetje
Legende
7

Last minute vier wedstrijden kunnen bezoeken. Geen spijt. Geweldig evenement. Alles super geregeld. Er was veel politie en leger op het been maar ook dat ging ontspannen er aan toe.

Mooie pre-lichtshow bij het waterpolo. Toch een mooie PSV innovatie ooit tien jaar geleden. Het blijkt overigens dat je ook sfeer kan krijgen in het stadion zonder C-artiesten en hardcore te draaien. Dat wisten we natuurlijk wel maar dat moet nog doordringen bij de stadionentertainmentafdelingen in Nederland.

Olympische Spelen: Parijs 2024