Italië - Serie A

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Bespreek hier alles over de Serie A.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ben benieuwd hoe lang ze het vol kunnen houden, maar het is toch mooi om te zien dat AC Milan weer op de weg terug lijkt.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Zlatan blijkt daar een fantastische zet te zijn. Wie had dat gedacht van een 39 jarige, die in de VS zijn wedstrijdjes meepikte?
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Zou echt mooi zijn als AC kampioen gaat worden. Is het daar bestuurlijk al wat rustiger?
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zlatan is het uithangbord, maar er lopen inmiddels meer goede spelers. Theo Hernandez, Donnarumma, Bennacer, Kessie, Leao zijn allemaal goede spelers die bovendien nog jaren mee kunnen.
ComeOnPSV schreef: 23 nov 2020, 11:13 Is het daar bestuurlijk al wat rustiger?
Ja, de echte chaos is inmiddels wel voorbij. Maldini, Gazidis en Massara lijken goed op één lijn te liggen en achter de schermen is er behoorlijk vernieuwd, met een zeer behoorlijke groep aan data analisten en onder andere de oud hoofdscout van AS Monaco uit de tijd dat ze de halve finale CL haalden zitten daar nu. Eigenlijk missen ze enkel een goede trainer om echt door te kunnen stoten wat mij betreft. En het is ook nog wel afwachten hoe het elftal straks staat als Zlatan stopt. Maar ze zijn weer op de goede weg.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Je vergeet Tonali nog. Fantastisch talent, al speelt ie nog niet heel veel.

Zlatan helpt die talenten wel verder, lijkt het. Trainingsbeest en pure winnaar. Ik begreep dat hij ook heel hard is voor zijn medespelers en veel van ze vraagt, maar dan ook wel iets terug geeft. Lijkt bij Milan vooralsnog goed aan te slaan. Op die manier kan die jeugd zich ook verder ontwikkelen natuurlijk. En hij maakt zijn praatjes ook wel aardig waar. Leuk dat ie het af en toe in de MLS kon, maar nu ook gewoon tegen Napoli, wat toch echt geen koekenbakkers zijn.

Ik blijf Milan met Fiorentina de mooiste club in Italië vinden. Jammer dat beiden het zo lang niet meer konden opbrengen, maar des te mooier om Milan nu weer bovenin te zien, al zullen ze die koppositie niet vol kunnen houden.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het is sowieso een leuk seizoen tot nu toe in Italië. Het is een beetje een onderbelichte competitie in Nederland, maar ze krabbelen toch steeds meer op. Het oude catenaccio is allang overboord gegooid, en er worden zelfs steeds vaker kansen gegeven aan jeugdspelers. Niet alleen Milan draait goed, maar ook Sassuolo doet het ook goed, Napoli is leuk om naar te kijken en Juventus lijkt juist kwetsbaar.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Het punt in Italië is dat Juve dit jaar niet meer zo goed is als voorgaande jaren. Napoli blijft gigantisch wisselvallig en Atalanta blijft een topploeg met matige spelers. Inter en AC Milan hebben weer echte ploegen, die kunnen ballen en Roma blijft een leuke ploeg met goede subtoppers. Lazio ondertussen de karakterploeg met Immobile.

Dat maakt dat de top van de Serie A waarschijnlijk in Engeland en Duitsland niet mee zou doen om de titel. Maar wel dat de kwaliteit in de breedte zeer hoog is. Weinig echt voorspelbare wedstrijden en tactisch inderdaad heel interessant, omdat het niet allemaal catenaccio meer is, maar echt heel verschillende stijlen worden gespeeld. Dat maakt vaak heel leuke wedstrijden, waarbij tactiek heel beslissend is soms.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

WTF is er tussen Zlatan en Lukaku gebeurd? Nooit gezien dat een ruzie zo lang aanhoudt in een wedstrijd.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Thijs85 schreef: 26 jan 2021, 22:44 WTF is er tussen Zlatan en Lukaku gebeurd? Nooit gezien dat een ruzie zo lang aanhoudt in een wedstrijd.
Zlatan heeft iets over de moeder van Lukaku geroepen. Waarna Lukaku boos werd en Zlatan vertelde dat hij Zlatan en Zlatans vrouw wel even zou neuken.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Maikel_91 schreef: 27 jan 2021, 07:36
Thijs85 schreef: 26 jan 2021, 22:44 WTF is er tussen Zlatan en Lukaku gebeurd? Nooit gezien dat een ruzie zo lang aanhoudt in een wedstrijd.
Zlatan heeft iets over de moeder van Lukaku geroepen. Waarna Lukaku boos werd en Zlatan vertelde dat hij Zlatan en Zlatans vrouw wel even zou neuken.
Pfff... en daar reageren ze zo agressief op? Volgens mij kennen ze elkaar nog van Man Utd, want anders laat je zoiets toch gewoon gaan, of niet?
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het is nog redelijk vroeg, maar dit lijkt toch het seizoen te worden waarin de hegemonie van Juve wordt doorbroken. Inter is écht goed dit jaar, en Lukaku laat zien één van de beste spitsen ter wereld te zijn mits goed gebruikt.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Lukaku is een man op een missie. Internazionale naar de titel schieten. Mooi man, eindelijk wat anders dan Juve. Conte gaat het flikken.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Jammer dat het het verkeerde Milan is, maar bovenal fijn dat het niet Juventus is. Zou tijd worden ook.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Napoli tot nu tandenloos tegen Juve. Een momentje met Lozano die goed voorgaf, naar Zielinski die over knalde. Juve twee kansen voor Ronaldo en die wist er maar eentje te maken. Blijft fenomenaal hoeveel hij overal en altijd scoort in zijn carrière. Hoop dat Napoli nu meer uit zijn schulp komt.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mourinho is alweer snel onder de pannen. Maar bij Roma doen ze ook zomaar wat heb ik het idee.

Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mourinho is nog steeds een toptrainer. En heeft in Italië bewezen vooruit te kunnen.

Arme Kluivert wel, die is nog twee klasses minder dan Bergwijn dus die kan het wel schudden daar.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Opmerkelijke keuze ja, al denk ik wel eens dat dit kan gaan slagen. Mourinho is natuurlijk een manager die bij uitstek past in de Serie A met zijn behoudende speelstijl
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 04 mei 2021, 15:35 Mourinho is nog steeds een toptrainer. En heeft in Italië bewezen vooruit te kunnen.

Arme Kluivert wel, die is nog twee klasses minder dan Bergwijn dus die kan het wel schudden daar.
11 jaar geleden alweer hè, toen ie ook nog als toptrainer in Engeland gold. Maar goed, ik denk dat Mourinho op dit moment weinig andere keus heeft. In Engeland is ie nu wel klaar bij de top 6, en kiezen voor AS Roma is een keuze voor een strijd om plaats 3, na Juve en Inter.

Ik had als ik hem was een jaartje in mezelf geïnvesteerd. Even rustig aan, focus op ontwikkelen van een nieuwe speelstijl, en eventueel met een personal coach iets doen aan je presentatie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hopelijk ontwaakt nu die reus die in Roma schuilt.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Grasmat schreef: 04 mei 2021, 15:35 Mourinho is nog steeds een toptrainer. En heeft in Italië bewezen vooruit te kunnen.
Die uitspraak is niet zonder meer een feit:
- De methode Mourinho lijkt niet meer te werken in het huidige voetbal, getuige zijn kansloze periodes bij Manu en (mindere mate) Tottenham
- Het Italiaanse voetbal is in de afgelopen jaren flink gemoderniseerd, kijkend naar het voetbal van o.a. Napoli, Atalanta en nu ook Inter (en de Azurri's)
Ik acht de kans groter dat Mourinho faalt dan slaagt en dan zal een leuke afkoopsom hem over het totaal van €100mio trekken
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je als club nog in zee wil met Mourinho. Die man zal een vermogen verdienen en de laatste jaren komt hij veelal in het nieuws met zijn gekke gedrag. Zijn prestaties vallen steeds vaker tegen, hij bouwt ook niks op waar je als club mee verder kan.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De Zerbi naar Shakhtar. Erg interessante trainer, die ik graag bij een grotere club in Italië had willen zien. Had beter gepast bij Roma dan Mourinho denk ik.

Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Juve 0, Milan 3. Heeeeeerlijk!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Juvetus dat de CL niet haalt, die gaan failliet! :D
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Italië - Serie A