Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Heissenberrug
Internationale topspeler
7

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

trouwepsvfan schreef: 12 jul 2024, 18:10 De VAR is er imo voor clear and obvious mistakes.

Dan klopt het dus niet dat de scheidsrechter hiervoor naar de kant wordt geroepen als hij hem niet geeft.
Je komt alleen uit bij een nieuwe discussie; wanneer is de fout obvious en clear?
  • Citaat
    ruuddevil
    Legende
    7

Awards:

NL elftal. Boeie. Vanmiddag 13.00.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen ruuddevil voor dit bericht:
    psvgouda
    RIO
    Legende
    5
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Even sluiten dit draadje.
  • Citaat
  • RIO
    Legende
    5
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Heissenberrug schreef: 13 jul 2024, 09:01
    trouwepsvfan schreef: 12 jul 2024, 18:10 De VAR is er imo voor clear and obvious mistakes.

Dan klopt het dus niet dat de scheidsrechter hiervoor naar de kant wordt geroepen als hij hem niet geeft.
    Je komt alleen uit bij een nieuwe discussie; wanneer is de fout obvious en clear?
    Ja duh, wanneer ie obvious and clear is.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

En nog steeds gaat het door… Mensen, vergeet niet waarom het hier gaat op dit forum hè? Ik zal verklappen dat dat niet het Nederlands elftal is en al zeker niet een scheidsrechterlijke dwaling in een wedstrijd van Oranje, om het iets gemakkelijker te maken. Dat is pas obvious and clear. Maar goed, ieder z’n smaak hoor 😉. 13:00 dus
  • Citaat
    mr.top
    Vedette
    4

Hoewel er nog steeds geen sprake is van een afscheid laat Ronald Koeman alvast wel doorschemeren wat hij in de toekomst nog zou willen:

https://www.nu.nl/voetbal/6321359/koema ... ident.html
  • Citaat
    DadOfFour
    Internationale topspeler
    3
    Clubvoorkeur: PSV

mr.top schreef: 19 jul 2024, 14:29 Hoewel er nog steeds geen sprake is van een afscheid laat Ronald Koeman alvast wel doorschemeren wat hij in de toekomst nog zou willen:

https://www.nu.nl/voetbal/6321359/koema ... ident.html
    Hij mag ook wel gewoon wegblijven hier...
    Gaat maar lekker met z'n bolle kop in Qatar trainen ofzo...
  • Citaat
  • La vida és massa curta per no fer broma
    Heya Hallvar
    Nationale topspeler
    7

Koeman is al een tijdje verre van scherp, maar lijkt nu ook last van het Biden-syndroom te hebben. Zou hij weten dat ze niet zo rouwig om zijn vertrek bij Barcelona waren?
  • Citaat
  • Batsu
    Vaste waarde in elftal
    5

He he, geen Blind meer. Tot Scholletje jr jr aan komt kakken natuurlijk
  • Citaat
    Tjompie
    Internationale topspeler
    3

Dan roep ik vandaag uit tot een officiele feestdag!
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Tjompie voor dit bericht:
    Grasmat
    Mick Jagger
    Lid van verdienste
    7

https://www.ad.nl/ek-voetbal/daley-blin ... ~a905887d/

"Na een goed gesprek met de bondscoach" klinkt alsof hij te horen heeft gekregen dat hij niet meer op (veel) speeltijd hoeft te rekenen, of ben ik dan te cynisch?
    Overigens zou dat geen onlogische uitleg zijn, omdat hij 36 is tijdens het aankomende WK en ook op het EK al bijna niet speelde.
  • Citaat
  • Madueke
    Legende
    5

En wat een heerlijk en succesvol afscheid (letterlijk 1 minuut gespeeld) heeft hij vorige maand in Duitsland gekregen ondanks de aanwezigheid van Aké, Maatsen en van de Ven. Het zegt alles over de vriendendienst van Koeman en de voorgaande bondscoaches. Liever Daisy blijven selecteren dan je elftal versterken met een speler die wél wat toevoegt.
  • Citaat
  • dhrluker
    Ballenjongen
    1

Snap nooit die 'haat' op Daley Blind, kijk op het veld als die het shirt van Ajax aanhad dan mocht ik hem op dat moment ook niet maar verder was het toch gewoon een goede speler ondanks fysieke tekortkomingen?

Blind heeft gewoon jaren bewezen een betrouwbare speler te zijn geweest in het NL-elftal, echter was het de laatste 2 jaar toch wel al op en had dit iets eerder gemogen.

Des al niet te min was het gewoon een prima speler voor het Nederlands elftal, en heeft die een mooie interland carrière gehad.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Nee. Blind is eigenlijk al een jaar of 4 niet meer op niveau, wordt er van alle kanten uitgelopen door niet eens de snelste spelers. Dit afscheid is echt een aantal jaar te laat.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Mick Jagger schreef: 14 aug 2024, 14:48 https://www.ad.nl/ek-voetbal/daley-blin ... ~a905887d/

"Na een goed gesprek met de bondscoach" klinkt alsof hij te horen heeft gekregen dat hij niet meer op (veel) speeltijd hoeft te rekenen, of ben ik dan te cynisch?
    Overigens zou dat geen onlogische uitleg zijn, omdat hij 36 is tijdens het aankomende WK en ook op het EK al bijna niet speelde.
    Ik denk dat het een stap verder gaat. Ik denk dat Koeman hem niet meer gaat selecteren sinds er betere opties zijn. Door nu voor een afscheid te kiezen houdt Blind zelf de regie. Anders zou hij straks stilletjes aan niet meer opgeroepen worden en dan is zijn vertrek praktisch geruisloos. En hoe je het wendt of keert, de beste man heeft toch 100+ interlands op zijn naam staan. Dus enig respect verdient hij wel.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht (totaal 2):
    Mick JaggerJuancho
    ruuddevil
    Legende
    7

Awards:

Tja
  • Citaat
    Lorenzo von Matterhorn
    Internationale topspeler
    6

Awards:

dhrluker schreef: 14 aug 2024, 15:09 Snap nooit die 'haat' op Daley Blind, kijk op het veld als die het shirt van Ajax aanhad dan mocht ik hem op dat moment ook niet maar verder was het toch gewoon een goede speler ondanks fysieke tekortkomingen?

Blind heeft gewoon jaren bewezen een betrouwbare speler te zijn geweest in het NL-elftal, echter was het de laatste 2 jaar toch wel al op en had dit iets eerder gemogen.

Des al niet te min was het gewoon een prima speler voor het Nederlands elftal, en heeft die een mooie interland carrière gehad.
    Als inschuivende back een uitstekende voetballer. Zo traag als een slak, maar eenmaal in balbezit wereldtop.
  • Citaat
  • koetje
    Legende
    7

Grasmat schreef: 14 aug 2024, 15:16 Nee. Blind is eigenlijk al een jaar of 4 niet meer op niveau, wordt er van alle kanten uitgelopen door niet eens de snelste spelers. Dit afscheid is echt een aantal jaar te laat.
    Toch: heb een paar potjes van Girona mogen aanschouwen. Echt leuk voetbal en Blind draaide mee als in zijn beste dagen.

Het was de afgelopen jaren een prima selectiespeler bij het NL 11 tal.
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Met zijn kwaliteiten en gebreken toch een mooie carrière gehad? Verdient iid wel wat meer respect. Lijkt me ook helemaal geen vervelend ventje verder.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht:
    Eindhovenvoetbal
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    psvgouda
    Legende
    3
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Heeft zijn kwaliteiten (gehad), maar ik vrees dat op hem vooral het imago van zijn vader op hem afstraalt bij velen in de afkeer van Daisey
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen psvgouda voor dit bericht:
    Menno1
    Heya Hallvar
    Nationale topspeler
    7

Standbeeld schreef: 14 aug 2024, 15:16
    Mick Jagger schreef: 14 aug 2024, 14:48 https://www.ad.nl/ek-voetbal/daley-blin ... ~a905887d/

Ik denk dat het een stap verder gaat. Ik denk dat Koeman hem niet meer gaat selecteren sinds er betere opties zijn. Door nu voor een afscheid te kiezen houdt Blind zelf de regie. Anders zou hij straks stilletjes aan niet meer opgeroepen worden en dan is zijn vertrek praktisch geruisloos. En hoe je het wendt of keert, de beste man heeft toch 100+ interlands op zijn naam staan. Dus enig respect verdient hij wel.
    Wanneer je de regie in handen wilt houden vond ik de stap van Luuk de Jong om te bedanken voordat je minder wordt een stuk sterker. Blind is te lang door gegaan, maar verdient de credits voor zijn bijdrages (oa de voorzet op flying dutchman Van Persie)
  • Citaat
    Buitenspelgoal
    Geselecteerd voor Oranje
    4

Juancho schreef: 15 aug 2024, 14:54 Met zijn kwaliteiten en gebreken toch een mooie carrière gehad? Verdient iid wel wat meer respect. Lijkt me ook helemaal geen vervelend ventje verder.
    Ik heb hem ook nooit vervelend gevonden of wat dan ook. Zal vast wel eens iets verkeerds hebben gezegd of een smerige actie hebben gemaakt, maar er hebben bij Ajax zelf veel naardere spelers rondgelopen. Blind heeft een prima carriere gehad, maar zijn lange tijd toch haast onaantastbare krediet in Oranje heeft hem een reputatie bezorgd. Dat zijn vader bondscoach is geweest droeg daar niet aan bij, maar die leek hem niet per se meer krediet te geven dan coaches als Hiddink, Van Gaal en Koeman (eerste periode).

Zijn grote mankement in Oranje, zeker de afgelopen jaren, was dat hij gewoonweg snelheid mistte als linksback. Nou hebben we jarenlang nauwelijks goede linksbacks gehad. Het was nou niet of er echt geweldige spelers voor hem op de bank plaats moesten nemen. Verder dan spelers als van Aanholt, een regelmatig geblesseerde Willems en Riedewald kwamen we niet. Het is eigenlijk pas sinds een jaar of twee dat we ineens goede opties hebben. Hartman debuteerde sterk tot hij geblesseerd raakte, maar intussen hebben we ook Van de Ven (wereldtopper in wording) en Maatsen, die bij Dortmund heeft laten zien heel veel potentie te hebben. Als Hartman dan ook nog goed terugkomt van zijn blessure zit je op die positie helemaal goed. Op de CV positie zit Oranje ook niet verlegen, dus de rol van Blind is ook als multifunctionele back-up wel uitgespeeld.

Ik hoop vooral dat Wijnaldum zijn voorbeeld volgt. Blind heeft in ieder geval gepoogd om op hoog niveau te blijven voetballen. Bij Ajax heeft hij het in de gloriejaren daar toch echt meer dan prima gedaan. En afgelopen seizoen bij Girona ook prima als voetballende CV. Wijnaldum ligt inmiddels lekker poen te scheppen in SA en op het EK hebben we helaas kunnen aanschouwen hoe vreselijk weinig hij nog voorstelt. Lekker doorselecteren, Oranje heeft er inmiddels genoeg spelers voor.
  • Citaat
  • Johnnie Walker
    Lid van verdienste
    5
    Seizoenkaart: Vak B
    Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Vond het wel een irritante speler met zijn constante gezanik. Typische Ajax speler. Kon aan de bal wel goed opbouwen ja.
  • Citaat
  • milansandro
    Legende
    6

Bergwijn en Blobbey in de voorlopige selectie van die dikke rooie :lol: :lol:
  • Citaat
  • Activism is a way for useless people to feel important
    — Thomas Sowell
    Tjompie
    Internationale topspeler
    3

Oa geen de Roon en geen Wijnaldum

• Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

Mooi, Noa en Teze er ook bij. Dik terecht.
  • Citaat
  • Plaats reactie