Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Klapstoel schreef: 10 jul 2024, 08:09
Ik vind het wat overdreven. Hij is een goede voetballer maar niet onvervangbaar in mijn beleving. Vind het niveau Dest wel een stukje hoger
Ik zou hem graag eens afzetten als linksback tegen De Cuyper of Meijer van Club Brugge
Precies. Mauro is aantoonbaar een breedtekracht. En een hele fijne. Maar breedtekrachten zijn natuurlijk prima vervangbaar. Los van dat ik me kan voorstellen dat die jongen zelf ook eens een nieuwe uitdaging (en een basisplaats) wil, zou ik er ook niet per se voor gaan liggen als een club €8-10m biedt om hem over te nemen; voor dat geld koop je een jonge, talentvolle vervanger die je - al dan niet in de breedte - kunt klaarstomen voor een hoofdrol in de toekomst.
Mauro is alleen maar een breedtekracht omdat Dest er is. Met die redenatie is Saibari ook een breedtekracht.
Met de blessure van Dest is Mauro gewoon een basiskracht.
Dat is wel te gemakkelijk, roepen dat er wel een haalbare speler zou moeten zijn maar geen voorbeelden. De situatie Dest is natuurlijk complexer juist door zijn salaris, enkel kijken naar de transfersom geeft daarmee een vertekend beeld. Dus ja, een speler als Dest halen zorgt eveneens voor een aanzienlijke stijging van de salariskosten.
Maar het is toch minstens net zo makkelijk om als tegenargument te hebben: draag maar een speler aan. Dat is helemaal niet ons werk. Ik ga er vanuit dat PSV die lijstjes heeft. Dat PSV een speler zou kunnen halen die vergelijkbaar is met Mauro.
Er wordt al te vaak geroepen dat speler X maar vervangen moet worden, een speler een kans moet krijgen, en dat een vervanger het wel even beter zou doen. Het is wellicht niet ons werk maar iets meer dan 'we moeten wel iets beters kunnen halen' mag toch wel? Zeker in perspectief van Dest die hopelijk in 2025 weer gaat speler wordt een vervanger van Mauro van eenzelfde niveau bijzonder kostbaar, lees zo goed als onbetaalbaar omdat er één van de twee op de bank zit. Dan kan je naar jonge talentvolle spelers kijken maar daar zit een risico aan dat je niet weet wat het niveau gaat zijn.
En heeft PSV die lijstjes? Vast en zeker.
DeEintovenaar schreef: 10 jul 2024, 08:49
Als ik er de tijd voor had zou ik de lijstjes klaar hebben maar daar heb ik geen tijd voor want het is niet mijn werk.
Maar als we gewoon even realistisch kijken naar wat voor transfersommen we voor Lang, Lozano, Tillman, Schouten etc hebben neergelegd dan moet een vervanger van Mauro voor 10 miljoen ook echt zeker te doen zijn.
En elke euro die PSV kan uitgeven kan maar één keer uitgegeven worden en de uitdaging zit deels ook in het salarishuis van PSV. Een speler als Mauro zal niet de goedkoopste zijn want niet EU-speler maar als je 10m uit gaat geven komt daar waarschijnlijk een bijpassend salaris bij.
Maar het is toch minstens net zo makkelijk om als tegenargument te hebben: draag maar een speler aan. Dat is helemaal niet ons werk. Ik ga er vanuit dat PSV die lijstjes heeft. Dat PSV een speler zou kunnen halen die vergelijkbaar is met Mauro.
Er wordt al te vaak geroepen dat speler X maar vervangen moet worden, een speler een kans moet krijgen, en dat een vervanger het wel even beter zou doen. Het is wellicht niet ons werk maar iets meer dan 'we moeten wel iets beters kunnen halen' mag toch wel? Zeker in perspectief van Dest die hopelijk in 2025 weer gaat speler wordt een vervanger van Mauro van eenzelfde niveau bijzonder kostbaar, lees zo goed als onbetaalbaar omdat er één van de twee op de bank zit. Dan kan je naar jonge talentvolle spelers kijken maar daar zit een risico aan dat je niet weet wat het niveau gaat zijn.
En heeft PSV die lijstjes? Vast en zeker.
DeEintovenaar schreef: 10 jul 2024, 08:49
Als ik er de tijd voor had zou ik de lijstjes klaar hebben maar daar heb ik geen tijd voor want het is niet mijn werk.
Maar als we gewoon even realistisch kijken naar wat voor transfersommen we voor Lang, Lozano, Tillman, Schouten etc hebben neergelegd dan moet een vervanger van Mauro voor 10 miljoen ook echt zeker te doen zijn.
En elke euro die PSV kan uitgeven kan maar één keer uitgegeven worden en de uitdaging zit deels ook in het salarishuis van PSV. Een speler als Mauro zal niet de goedkoopste zijn want niet EU-speler maar als je 10m uit gaat geven komt daar waarschijnlijk een bijpassend salaris bij.
Ik heb mijn bericht net nog aangepast dat ik niet vind dat Mauro maar weg moet. Dat was net na je reactie.
Ik snap je punt over het roepen maar het is niet mijn werk om die lijstjes te hebben. Ik weet niet wat een speler moet kosten dus het is ook niet mogelijk voor mij om die optie aan te dragen, ik kijk daarvoor gewoon te weinig buitenlands voetbal.
Iedere euro kun je maar één keer uitgeven maar Dest kan bijvoorbeeld ook op rechts.
Van mij mag Mauro absoluut blijven, graag. Hopelijk blijft hij fit. Maar ik kan me ook voorstellen dat Mauro zelf weg zou willen, in dat geval denk ik dat PSV een prima vervanger moet kunnen halen.
Ivicii schreef: 10 jul 2024, 08:34
Het kan prima een goeie gast zijn, maar voor 8-10 miljoen kun je echt wel betere spelers halen.
Als we even gewoon naar zn statistieken kijken.
Mauro is in z'n 6 seizoenen PSV van de 125 wedstrijden die ie gespeeld is 54x in de basis gestart. Waarvan de helft in 21/22 was. 6 doelpunten 5 assists in de eredivisie
als we even uitgaan van 45 mogelijke wedstrijden per seizoen dan had hij max 24.300 minuten kunnen voetballen in zn carriere, hij zit op 11.700
Hierbij is zn tijd bij heracles meegerekend waar ie echt veel minuten maakte.
Ik vind dat nogal karig allemaal. Als we de volgende stap als club zijnde willen maken, moet je ook dit soort jongens gewoon verkopen als een kans zich voordoet.
Als je karig opzoekt in de van Dale vind je bovenstaande redenatie terug, niet de prestaties van Mauro.
Sinds Schmidt Mauro back maakte speelde Mauro vrijwel alles en was hij vaak gewoon de beste man bij PSV en scoorde in ieder geval iedere wedstrijd een dikke voldoende. Dat zegt misschien ook een en ander over de rest, maar het is gewoon waar. Daarna raakte hij lang geblesseerd en had een aantal maal een terugval, toen hij terugkwam was er Dest. Die is ook heel goed, maar eigenlijk hebben we die helemaal niet gemist toen die geblesseerd raakte.
Mauro heeft als aanvallende linksback 31 potten gespeeld 1 goal 2 assists. Dat is toch allemaal veel te weinig?
Ik snap echt oprecht dat die jongen de gunfactor heeft. Maar het is gewoon niet goed genoeg voor PSV 1 basis
Als niemand m wilt kopen. prima dat ie dan als 13e-15e man blijft. maar 8-10 miljoen voor een wisselspeler van PSV is echt veel.
DeEintovenaar schreef: 10 jul 2024, 08:49dan moet een vervanger van Mauro voor 10 miljoen ook echt zeker te doen zijn.
Het zal vast wel mogelijk zijn om voor 10 miljoen een vervanger te halen, maar of die vervanger meteen vanaf het begin hetzelfde kan brengen, is een ander verhaal.
Als je karig opzoekt in de van Dale vind je bovenstaande redenatie terug, niet de prestaties van Mauro.
Sinds Schmidt Mauro back maakte speelde Mauro vrijwel alles en was hij vaak gewoon de beste man bij PSV en scoorde in ieder geval iedere wedstrijd een dikke voldoende. Dat zegt misschien ook een en ander over de rest, maar het is gewoon waar. Daarna raakte hij lang geblesseerd en had een aantal maal een terugval, toen hij terugkwam was er Dest. Die is ook heel goed, maar eigenlijk hebben we die helemaal niet gemist toen die geblesseerd raakte.
Mauro heeft als aanvallende linksback 31 potten gespeeld 1 goal 2 assists. Dat is toch allemaal veel te weinig?
Ik snap echt oprecht dat die jongen de gunfactor heeft. Maar het is gewoon niet goed genoeg voor PSV 1 basis
Als niemand m wilt kopen. prima dat ie dan als 13e-15e man blijft. maar 8-10 miljoen voor een wisselspeler van PSV is echt veel.
Ja, als je gewoon de goal als rechtsback en CVM weghaalt wordt het al snel karig.
Eerst maakt hij te weinig minuten, en daarna maakt hij er te veel. Dat is gewoon selectief redeneren. Bovendien draaide PSV best stroef in zijn linksbacktijd onder Roger. Dat Mauro juist toen het verschil maakte pleit vooral voor hem.
Ivicii schreef: 10 jul 2024, 09:07Mauro heeft als aanvallende linksback 31 potten gespeeld 1 goal 2 assists. Dat is toch allemaal veel te weinig?
Ben er ook van overtuigd dat Bosz hem niet als basisspeler ziet, maar eerder als ideale 15e man vanwege zijn multifunctionaliteit.
En ja eens, 10 miljoen voor Mauro is een goed bedrag.
Ja, als je gewoon de goal als rechtsback en CVM weghaalt wordt het al snel karig.
Eerst maakt hij te weinig minuten, en daarna maakt hij er te veel. Dat is gewoon selectief redeneren. Bovendien draaide PSV best stroef in zijn linksbacktijd onder Roger. Dat Mauro juist toen het verschil maakte pleit vooral voor hem.
Dit zijn puur zijn statistieken als linksback, waar de meeste van zeggen dat hij komende seizoen best kan spelen. Het heeft weinig zin zijn statistieken als aanvaller of middenvelder te gebruiken als het om een back gaat. Dat is niet echt relevant. als rechtsback heeft hij 19x gespeeld met 1 goal 4 assists. Selectief redeneren zou zijn om ook zijn statistieken als aanvaller te gebruiken om aan te tonen dat het een prima aanvallende back is.
Het is dus een prima back up, maar op geen enkele plek in dit PSV zou hij de 1e keus mogen zijn. Dus nogmaals, dan is het bedrag 8-10 miljoen echt heel erg veel.
Ivicii schreef: 10 jul 2024, 11:58
Het is dus een prima back up, maar op geen enkele plek in dit PSV zou hij de 1e keus mogen zijn. Dus nogmaals, dan is het bedrag 8-10 miljoen echt heel erg veel.
Momenteel - op basis van de huidige selectie - is hij waarschijnlijk 'gewoon' eerste keuze op de linksbackpositie. En wat dat betreft heeft hij mijn inziens daar ook de kwaliteiten voor.
Dit zijn puur zijn statistieken als linksback, waar de meeste van zeggen dat hij komende seizoen best kan spelen. Het heeft weinig zin zijn statistieken als aanvaller of middenvelder te gebruiken als het om een back gaat. Dat is niet echt relevant. als rechtsback heeft hij 19x gespeeld met 1 goal 4 assists. Selectief redeneren zou zijn om ook zijn statistieken als aanvaller te gebruiken om aan te tonen dat het een prima aanvallende back is.
Ik gebruik dan ook nergens zijn statistieken als aanvaller of aanvallende middenvelder.
Mauro heeft in al zijn wedstrijden als back bewezen goed genoeg ye zijn voor PSV, dat zijn aantal assists of doelpunten dat niet onderschrijven doet niet ter zake.
Momfer schreef: 10 jul 2024, 16:14
Contract voor het leven geven deze jongen. Hij gaat zich revancheren dit seizoen, voor zover dat nodig is.
Vooral dat laatste is een goede toevoeging. Volgens mij heeft hij toch prima optredens gehad. Vond ik zeker in de CL tegen Dortmund thuis een hoog niveau halen.
Zo'n dure jongen kan het ook niet zijn. Prijs/kwaliteit lijkt me in ieder geval geen enkele twijfel vanuit PSV. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat er voor Mauro's zoveel interessante clubs zijn waar hij voldoende speelt + fatsoenlijk niveau + kans om te spelen om de prijzen.
Ik noem maar iets maar stel een Club Brugge komt, waarom zou hij daar in godsnaam heen gaan? En clubs zoals Frankfurt of Marseille die komen niet voor hem neem ik aan.
Er is nog niets bekendgemaakt over zijn blessure, geloof ik. Zou mooi zijn als daar snel wat over naar buitenkomt. Earnie weet in ieder geval wat ‘m te doen staat.
Al in de voorbereiding op het nieuwe seizoen lijdt het beoogde idee van Stewart schipbreuk, omdat de 25-jarige PSV'er twee wedstrijden niet kon uitspelen en nu zelfs behoorlijk geblesseerd lijkt geraakt.
Lijkt, want een officiële diagnose is er waarschijnlijk pas maandag. Het heeft er alle schijn van dat de Braziliaan met een acute hamstringklacht kampt en dat zorgt voor kopzorgen in Eindhoven.
Pff, ik baal er echt van. Had Mauro graag willen zien als back en ik had het hem echt gegund na zijn vervelende blessure(s). Hopelijk valt het mee voor hem.
Maar helaas is het ook geen verrassing. Hij is gewoon erg blessuregevoelig. Dus beter dat we nu nog een vervanger kunnen halen, want september tot januari was hij anders ook niet helemaal fit gebleven denk ik.
Het beoogde idee... Ik hoop maar dat Elfrink van niets weet want dat belooft dan niet heel veel goeds. Mauro en Oppegard... Dan vraag je (wederom) om verdedigende problemen.
Struviet schreef: 28 jul 2024, 11:53
Maar helaas is het ook geen verrassing. Hij is gewoon erg blessuregevoelig. Dus beter dat we nu nog een vervanger kunnen halen, want september tot januari was hij anders ook niet helemaal fit gebleven denk ik.
Liever nu dan dan in de eerste week van september. Dat is dan ook het enige positieve aan dit nieuws.
Struviet schreef: 28 jul 2024, 11:53Maar helaas is het ook geen verrassing. Hij is gewoon erg blessuregevoelig. Dus beter dat we nu nog een vervanger kunnen halen, want september tot januari was hij anders ook niet helemaal fit gebleven denk ik
Het zou heel naïef zijn geweest om met Mauro jr als basisspeler, zonder fatsoenlijke backup, het seizoen in te gaan.
Mauro is gewoon vaker geblesseerd dan dat ie fit is, en da’s heel klote voor hem, en voor ons, maar da’s wel de realiteit.
Standbeeld schreef: 28 jul 2024, 11:59Voor mijn gevoel is het echt iets van de laatste jaren bij Mauro. Zou toch opvallend zijn, mocht mijn gevoel juist zijn.
Afgelopen seizoen viel het wel mee, relatief gezien. Die seizoenen daarvoor was het al niet best.