Euro 2024

Landen, clubs, spelers en competities.
MR02
Talent
2

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 09 jul 2024, 23:25 Ik heb er net nog even over nagedacht, maar ik ben inmiddels gewoon een beetje boos op Deschamps. Frankrijk heeft zo belachelijk veel talentvolle spelers en hij kiest ervoor om met Rabiot, Kanté, Tchouaméni, Kolo Muani en Dembélé te spelen. Dat is echt een grandioze middelvinger naar de sport en alle liefhebbers ervan. Als je dat soort keuzes maakt heb je gewoon een hekel aan voetbal, dat kan niet anders. Hopelijk trapt de Franse voetbalbond die voetbalterrorist eruit. Weg ermee.

Die gasten moesten misschien voor de tweede of derde keer in tien jaar tijd voetballen en ze weten het gewoon niet meer. Dat is het gevolg van die structurele lafheid en het eindeloos kunnen teren op het talent van Mbappé, die het dit toernooi gewoon niet had. Maar dat je er dan ook voor kiest om Griezmann - oprecht een van de allerbeste spelers die ik ooit gezien heb - te banken, dat gaat mijn voorstellingsvermogen te buiten. Je gaat je afvragen of Deschamps wel 100% in de bovenkamer is. Echt onbegrijpelijk.

Nu nog Engeland - het debiele en luidruchtige broertje van dit Frankrijk - uit het toernooi spelen. Dat zou gerechtigheid zijn.
99% mee eens, want ook met deze spelersgroep kun je daar veel meer uithalen. Maar toen ik eens na zat te denken over welke aanvallende middenvelder er dan had moeten staan had ik eigenlijk ook niet echt een geweldig idee. Pogba heeft dat t/m 2018 erg goed ingevuld met power, scorend vermogen en passing (ook al was het meer een box-to-box speler dan CAM), en in 2022 deed Griezmann dat ook geweldig (terwijl het meer een 2e spits is dan een CAM). Maar nu Pogba klaar lijkt en Griezmann dit toernooi nou niet bepaald in topvorm is.. Wie kan dat dan nog? Er loopt daar een sloot geweldige spelers rond, maar de echte creatieve aanvallende middenvelder ontbreekt wel een beetje. Fekir? Voetbalt Payet nog? :L Ik volg de Ligue 1 nou ook niet wekelijks dus misschien loopt daar nog iemand rond die ik niet ken, maar ik zou het niet weten, zeker niet op top EK niveau.. Nkunku kan het op zijn manier invullen, maar is vrijwel het hele seizoen geblesseerd geweest en blijkbaar niet fit genoeg bevonden om mee te gaan. Zaire-Emery zou het op de Pogba manier wellicht kunnen, maar is ook meer een allround middenvelder en pas 18. Combineer dat dan met dat als pure centrumspits eigenlijk alleen good old Giroud er nog is (de rest zijn allemaal lopende spitsen als Mbappé en Thuram) en je hebt alsnog een topselectie, maar wel een met wat specifieke gebreken. Met Deschamps die als trainer die niet in staat is er teveel aanvallende systemen in te krijgen niet omheen kan werken.

Ik geloof niet zozeer dat het een bewuste keuze van Deschamps is voor voetbalterrorisme, of dat ie definitief gek is geworden. Hij heeft de afgelopen 10 jaar echt wel leukere dingen laten zien dat wat we de laatste tijd van de Fransen zien (itt Southgate die nooit wat anders gedaan heeft dan wat ie nu doet). Een andere coach kan met wat andere keuzes al beter doen, al zet je alleen Zaire-Emery er al bij ipv Rabiot en gebruik je Barcola meer ipv die blinde dravers. Maar die topselectie in namen en clubs heeft denk ik ook wel een paar verborgen gebreken. En die vallen helaas net in de blinde vlek van Deschamps, waardoor je deze gruwel krijgt.
Likes voor MR02 :
Ykhim
Grasmat
Lid van verdienste
6
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het irritante is dat zowel Dechamps als Southgate met hun behoudende instelling wél consequent ver komen in de toernooien en het daarmee een stuk beter doen dan hun voorgangers. Dus het werkt wel, en dat is jammer omdat ze daardoor geen enkele reden hebben om daar vanaf te stappen.
Franciscus
Nationale topspeler
1
Seizoenkaart: Vak PR

Awards:

Ykhim schreef: 09 jul 2024, 23:25 Ik heb er net nog even over nagedacht, maar ik ben inmiddels gewoon een beetje boos op Deschamps. Frankrijk heeft zo belachelijk veel talentvolle spelers en hij kiest ervoor om met Rabiot, Kanté, Tchouaméni, Kolo Muani en Dembélé te spelen. Dat is echt een grandioze middelvinger naar de sport en alle liefhebbers ervan. Als je dat soort keuzes maakt heb je gewoon een hekel aan voetbal, dat kan niet anders. Hopelijk trapt de Franse voetbalbond die voetbalterrorist eruit. Weg ermee.

Die gasten moesten misschien voor de tweede of derde keer in tien jaar tijd voetballen en ze weten het gewoon niet meer. Dat is het gevolg van die structurele lafheid en het eindeloos kunnen teren op het talent van Mbappé, die het dit toernooi gewoon niet had. Maar dat je er dan ook voor kiest om Griezmann - oprecht een van de allerbeste spelers die ik ooit gezien heb - te banken, dat gaat mijn voorstellingsvermogen te buiten. Je gaat je afvragen of Deschamps wel 100% in de bovenkamer is. Echt onbegrijpelijk.

Nu nog Engeland - het debiele en luidruchtige broertje van dit Frankrijk - uit het toernooi spelen. Dat zou gerechtigheid zijn.
Niet oneens hoor, behalve dan Kanté. Dat is de uitzondering op de regel. De enige speler uit de Saoudi league die wat te zoeken heeft op dit toernooi.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6

Awards:

Ik vond Kanté ook erg goed hoor, maar gisteren zag je wel dat de intensiteit bij vlagen te hoog lag.
Jeronimo
Regelmatige invaller

Nee Griezmann was niet echt in vorm dit toernooi maar kom op man, die staat toch standaard als 2e op je wedstrijdformulier?
Alsof de rest in supervorm was, gewoon lekker afgestraft voor defensief denken.

Ik hoop (een beetje tegen beter weten in) dat Nederland hetzelfde kan doen met de Engelsen vanavond.
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Clubvoorkeur: Ja

Ykhim schreef: 10 jul 2024, 08:40 Ik vond Kanté ook erg goed hoor, maar gisteren zag je wel dat de intensiteit bij vlagen te hoog lag.
Een middenveld Kanté, Rabiot en Tchouameni, dan kom je niet om te winnen maar om de 0 te houden.

En helemaal met je eens dat Griezmann een waanzinnige speler is, en ik snap ook niet waarom hij moest banken want Griezmann is typisch zo'n speler die in dit soort wedstrijden áltijd levert.
De Realist
Internationale topspeler
2
Seizoenkaart: Vak V

Een beetje flashback naar van Bommel die het presteerde een middenveld op te stellen met Hendrix Sadilek en Rosario, terwijl je de genadeklap kunt uitdelen in de titelstrijd
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Ykhim
Lid scoutingsteam
6

Awards:

Sensation schreef: 10 jul 2024, 08:47Een middenveld Kanté, Rabiot en Tchouameni, dan kom je niet om te winnen maar om de 0 te houden.

En helemaal met je eens dat Griezmann een waanzinnige speler is, en ik snap ook niet waarom hij moest banken want Griezmann is typisch zo'n speler die in dit soort wedstrijden áltijd levert.
Sowieso is Griezmann waanzinnig onderschat. Die is op alle vlakken zo ontzettend bizar goed. Werkt voor twee ook. Alsof je gewoon twee spelers van wereldklasse kunt opstellen.
Likes voor Ykhim :
Jeronimo
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Precies, een soort Franse Luuk de Jong, maar dan zonder de superieure kopkwaliteiten.
deninho32
Site Admin
6
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Smell Rock schreef: 09 jul 2024, 23:16 Op Voetbalprimeur bedanken ze Cruyff voor het voetbal wat Spanje speelt. Echt om te kotsen, sta op de drempel van een levenslange ban. Wat is dat toch met dat volk in Amsterdam ???
Hij heeft het aanvallende voetbal naar Spanje gebracht en daar plukken ze nog steeds de vruchten van. Daar is toch niks geks aan?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Alsof hij de uitvinder van aanvallend voetbal was. Dat deden ze voor de tijd van Cruijff al en dat deden ze na die tijd ook. Cruijff was gewoon een goede trainer, zoals zovelen, niet meer dan dat.
deninho32
Site Admin
6
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Grasmat schreef: 10 jul 2024, 09:26 Alsof hij de uitvinder van aanvallend voetbal was. Dat deden ze voor de tijd van Cruijff al en dat deden ze na die tijd ook. Cruijff was gewoon een goede trainer, zoals zovelen, niet meer dan dat.
Guardiola is het niet met je eens.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Harminator
Vaste waarde in elftal
Seizoenkaart: Vak N

Dus in de jaren 60 en 70 speelde Madrid geen aanvallend voetbal?
Dit is een oprechte vraag.
Likes voor Harminator :
De Realist
mr.top
Internationale topspeler
4

deninho32 schreef: 10 jul 2024, 09:27
Grasmat schreef: 10 jul 2024, 09:26 Alsof hij de uitvinder van aanvallend voetbal was. Dat deden ze voor de tijd van Cruijff al en dat deden ze na die tijd ook. Cruijff was gewoon een goede trainer, zoals zovelen, niet meer dan dat.
Guardiola is een diplomaat.

Voor de komst van Cruijff speelde ze gewoon aanvallend voetbal. Overigens was dat wel voor meer van de clubs 442 op z’n Brits.
Standbeeld
Mister PSV
2

Prof_napo
Internationale topspeler
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Standbeeld schreef: 10 jul 2024, 09:39
Depay is dus gewoon beter dan Mbappé, Ronaldo, & Havertz. Mooi PSV product!
SKERLA
Vedette
6
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Memphis heeft wel gescoord ja ?
Tegen wie ?
Laatst gewijzigd door SKERLA op 10 jul 2024, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Dus Depay is beter dan Mbappé, Ronaldo en Havertz? Eat that @deninho32 :mrgreen:
Prof_napo
Internationale topspeler
2

SKERLA schreef: 10 jul 2024, 09:40 Memphis heeft wel gescoord ja ?
Tegen wie ?
In diezelfde wedstrijd waar Malen & Gakpo scoorde
SKERLA
Vedette
6
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Prof_napo schreef: 10 jul 2024, 09:44
SKERLA schreef: 10 jul 2024, 09:40 Memphis heeft wel gescoord ja ?
Tegen wie ?
In diezelfde wedstrijd waar Malen & Gakpo scoorde
Roemenië?
Prof_napo
Internationale topspeler
2

Grasmat schreef: 10 jul 2024, 09:40 Dus Depay is beter dan Mbappé, Ronaldo en Havertz? Eat that @deninho32 :mrgreen:
Mwa, heel even wat dieper gekeken :+

Afbeelding

Depay zijn conversie van schoten op doel naar doelpunten is natuurlijk best prima. 1 op de 3 schoten op goal gaat erin. Dat het overgrote deel niet op doel of simpelweg door een speler geblokt worden is dan maar een klein detail :sad:

zo kennen we hem natuurlijk wel uit het laatste jaar PSV. onmogelijke hoeken op doel pogen te schieten. Wedstrijden met nul rendement spelen en dan er toch nog uiteindelijk één van vele schoten om weten te zetten tot doelpunt.
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Ssssst partypooper. :dunno:
Persepolis
Vedette
6

Awards:

mr.top schreef: 10 jul 2024, 09:38
deninho32 schreef: 10 jul 2024, 09:27

Guardiola is een diplomaat.

Voor de komst van Cruijff speelde ze gewoon aanvallend voetbal. Overigens was dat wel voor meer van de clubs 442 op z’n Brits.
Daarnaast had/heeft het voetbal van Guardiola veel minder gemeen met het voetbal van Cruijff dan met het Argentijnse voetbal van bv. Bielsa. Ja, hij zal ook wel veel van Cruijff geleerd hebben, logisch als je zo lang samenwerkt. Maar de stijl zelf lijkt een stuk meer op iemand als Bielsa.
Sowieso bestaat er niet iets als een "uitvinder" van een bepaalde stijl, zoiets wordt continu door anderen geïnspireerd en weer doorontwikkeld. Het totaalvoetbal van Cruijff/Michels was ook overgenomen en doorontwikkeld van het Hongaarse voetbal van de jaren 50. Zo gaat dat.
Likes voor Persepolis :
mr.top
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
3

Franciscus schreef: 10 jul 2024, 08:11

Niet oneens hoor, behalve dan Kanté. Dat is de uitzondering op de regel. De enige speler uit de Saoudi league die wat te zoeken heeft op dit toernooi.
Wil ik dan graag toch Aymeric Laporte aan toevoegen. Wat een speler is dat zeg!
mr.top
Internationale topspeler
4

Leuk voor de liefhebbers. De redactie van de NOS heeft een kort stukje geschreven over de recente historie tussen Nederland en Engeland.

Er zit een interessante samenvatting tussen van een Oefenwedstrijd die in het jaar van de glorieuze overwinning is gespeeld en die niet veel mensen gezien zullen hebben.

https://nos.nl/artikel/2528215-de-histo ... Jz0bHR_Uww
Smell Rock
Vaste waarde in elftal
1

milansandro schreef: 09 jul 2024, 23:26
Smell Rock schreef: 09 jul 2024, 23:16 Op Voetbalprimeur bedanken ze Cruyff voor het voetbal wat Spanje speelt. Echt om te kotsen, sta op de drempel van een levenslange ban. Wat is dat toch met dat volk in Amsterdam ???
Thee Ring Leider..
Ben jij dat?
:dunno:
Full speed or nothing

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in