Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Grasmat schreef: 10 jul 2024, 09:40
Dus Depay is beter dan Mbappé, Ronaldo en Havertz? Eat that @deninho32
Mwa, heel even wat dieper gekeken :+
Depay zijn conversie van schoten op doel naar doelpunten is natuurlijk best prima. 1 op de 3 schoten op goal gaat erin. Dat het overgrote deel niet op doel of simpelweg door een speler geblokt worden is dan maar een klein detail
zo kennen we hem natuurlijk wel uit het laatste jaar PSV. onmogelijke hoeken op doel pogen te schieten. Wedstrijden met nul rendement spelen en dan er toch nog uiteindelijk één van vele schoten om weten te zetten tot doelpunt.
Voor de komst van Cruijff speelde ze gewoon aanvallend voetbal. Overigens was dat wel voor meer van de clubs 442 op z’n Brits.
Daarnaast had/heeft het voetbal van Guardiola veel minder gemeen met het voetbal van Cruijff dan met het Argentijnse voetbal van bv. Bielsa. Ja, hij zal ook wel veel van Cruijff geleerd hebben, logisch als je zo lang samenwerkt. Maar de stijl zelf lijkt een stuk meer op iemand als Bielsa.
Sowieso bestaat er niet iets als een "uitvinder" van een bepaalde stijl, zoiets wordt continu door anderen geïnspireerd en weer doorontwikkeld. Het totaalvoetbal van Cruijff/Michels was ook overgenomen en doorontwikkeld van het Hongaarse voetbal van de jaren 50. Zo gaat dat.
Ykhim schreef: 09 jul 2024, 23:25
Ik heb er net nog even over nagedacht, maar ik ben inmiddels gewoon een beetje boos op Deschamps. Frankrijk heeft zo belachelijk veel talentvolle spelers en hij kiest ervoor om met Rabiot, Kanté, Tchouaméni, Kolo Muani en Dembélé te spelen. Dat is echt een grandioze middelvinger naar de sport en alle liefhebbers ervan. Als je dat soort keuzes maakt heb je gewoon een hekel aan voetbal, dat kan niet anders. Hopelijk trapt de Franse voetbalbond die voetbalterrorist eruit. Weg ermee.
Die gasten moesten misschien voor de tweede of derde keer in tien jaar tijd voetballen en ze weten het gewoon niet meer. Dat is het gevolg van die structurele lafheid en het eindeloos kunnen teren op het talent van Mbappé, die het dit toernooi gewoon niet had. Maar dat je er dan ook voor kiest om Griezmann - oprecht een van de allerbeste spelers die ik ooit gezien heb - te banken, dat gaat mijn voorstellingsvermogen te buiten. Je gaat je afvragen of Deschamps wel 100% in de bovenkamer is. Echt onbegrijpelijk.
Nu nog Engeland - het debiele en luidruchtige broertje van dit Frankrijk - uit het toernooi spelen. Dat zou gerechtigheid zijn.
Niet oneens hoor, behalve dan Kanté. Dat is de uitzondering op de regel. De enige speler uit de Saoudi league die wat te zoeken heeft op dit toernooi.
Wil ik dan graag toch Aymeric Laporte aan toevoegen. Wat een speler is dat zeg!
Leuk voor de liefhebbers. De redactie van de NOS heeft een kort stukje geschreven over de recente historie tussen Nederland en Engeland.
Er zit een interessante samenvatting tussen van een Oefenwedstrijd die in het jaar van de glorieuze overwinning is gespeeld en die niet veel mensen gezien zullen hebben.
Smell Rock schreef: 09 jul 2024, 23:16
Op Voetbalprimeur bedanken ze Cruyff voor het voetbal wat Spanje speelt. Echt om te kotsen, sta op de drempel van een levenslange ban. Wat is dat toch met dat volk in Amsterdam ???
Even zitten rekenen net, als er 2x wordt gescoord vandaag dan heb ik het aantal goals precies goed voorspeld in de PL. Die extra vragen gaan de beslissing brengen.
deninho32 schreef: 14 jul 2024, 21:04
Even zitten rekenen net, als er 2x wordt gescoord vandaag dan heb ik het aantal goals precies goed voorspeld in de PL. Die extra vragen gaan de beslissing brengen.
deninho32 schreef: 14 jul 2024, 21:04
Karfiooltje schreef: 14 jul 2024, 21:13
Had een penalty moeten zijn voor Nico Williams. Die verdediger gleed door en raakte de aanvaller nadat de bal weg was net als Dumfries
Karfiooltje schreef: 14 jul 2024, 21:13
Had een penalty moeten zijn voor Nico Williams. Die verdediger gleed door en raakte de aanvaller nadat de bal weg was net als Dumfries
Was het buitensporig? Dat is een vereiste bij een zogenaamde late tackle.