Beste mensen,
Het is NIET toegestaan om reacties te plaatsen in de BREAKING NEWS- en geruchtentopic. Plaats je een gerucht en is de tekst niet in het Nederlands of Engels? Geef er dan een vertaling bij. Zonder vertaling wordt het bericht gewist.

Wielrennen

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Tomm
Vedette
7
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Door het jaar heen volg ik het wielrennen nauwelijks. Je leest wel wie er voorjaarsklassieker wint maar echt kijken niet. De tour daarentegen vind ik echt geweldig. Schitterende beelden, elke dag weer nieuwe verhalen en kleine wedstrijden in de grote strijd. Drankje en beentjes lang op de bank of in de tuinstoel, vakantie gevoel terwijl het dat nog niet is.
  • Citaat
  • <font color=#4285F4>G</font><font color=#EA4335>o</font><font color=#FBBC05>o</font><font color=#4285F4>g</font><font color=#34A853>l</font><font color=#EA4335>e</font><font color=#4285F4> Adsense</font>
    Google Adsense

Aankondiging

Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Iemand die tegen Pogacar durft te wedden deze Tour?
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Het is er niet spannender op geworden gisteren.
  • Citaat
  • PSV90
    Internationale topspeler
    7

Wel schitterende etappe(winnaar)s tot nu toe hoor. Mooie beelden van Cavendish die langs het peloton terugloopt en felicitaties ontvangt en zijn team bedankt.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7
    Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Cavendish is typisch zo'n renner waarbij iedereen in het peloton begint te lachen als hij zijn nek breekt.
  • Citaat
  • Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Ren Höek
    Legende
    6

deninho32 schreef: 03 jul 2024, 22:04 Cavendish is typisch zo'n renner waarbij iedereen in het peloton begint te lachen als hij zijn nek breekt.
    Das war einmal.
    Voorheen wel, nu echter niet meer. Hij is zowaar best sympathiek geworden.
  • Citaat
  • “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

• Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Standbeeld voor die, zo te zien Nederlandse, man. Al had het ook anders kunnen aflopen als hij was gestruikeld voor die volgwagen. :tear:
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Deze was veel leuker.

Afbeelding
  • Citaat
    Jeronimo
    International
    1

deninho32 schreef: 15 jul 2024, 20:13 Deze was veel leuker.

Afbeelding
    Zeker is deze leuker.
    Wel een rode kaart denk ik, maar helemaal goed.
  • Citaat
  • Thoresen
    Nationale topspeler
    7

Dit verschil begint wel heel groot te worden. Ik hoop dat het allemaal schoon is. Gelet op de reputatie van ploegleider Mauro Gianetti....

https://hetiskoers.nl/vergeten-wielrenn ... mauro/amp/
  • Citaat
  • Jeronimo
    International
    1

Thoresen schreef: 19 jul 2024, 16:43 Dit verschil begint wel heel groot te worden. Ik hoop dat het allemaal schoon is. Gelet op de reputatie van ploegleider Mauro Gianetti....

https://hetiskoers.nl/vergeten-wielrenn ... mauro/amp/
    Gezien de verschillen met vroeger kan je het je bijna niet voorstellen toch?
    Dit zijn ongekende wattages wat die man(nen) trappen.

In ieder geval gaat dit niet met een bordje pasta en een bruin broodje pindakaas.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Ik denk dat die Pogacar goede kans maakt om deze Tour te winnen. Maar goed, Parijs is nog ver weg.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht:
    11 Tinus
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Ze rijden dit jaar niet naar Parijs.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Jeronimo schreef: 19 jul 2024, 16:58Gezien de verschillen met vroeger kan je het je bijna niet voorstellen toch?
    Dit zijn ongekende wattages wat die man(nen) trappen.
    Pogacar rijdt veel sneller naar boven dan Pantani, die stijf stond van de doping. Ik geloof er ook niet zo in eigenlijk.
  • Citaat
    Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grasmat schreef: 20 jul 2024, 18:14 Ik denk dat die Pogacar goede kans maakt om deze Tour te winnen. Maar goed, Parijs is nog ver weg.
    :lol:

Toch knap hoe er soms nog mensen zijn, die denken dat je dit niet bewust doet…

Maar Superman Pogacar. Geweldig, al was het te verwachten met die zware valpartij en revalidatie bij al zijn concurrenten een aantal maanden terug.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Thijs voor dit bericht:
    Grasmat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

deninho32 schreef: 20 jul 2024, 18:53 Ze rijden dit jaar niet naar Parijs.
    Daarom is het ook nog zo ver hè. :mrgreen:

Afbeelding
  • Citaat
    Ren Höek
    Legende
    6

deninho32 schreef: 20 jul 2024, 18:55 Pogacar rijdt veel sneller naar boven dan Pantani, die stijf stond van de doping. Ik geloof er ook niet zo in eigenlijk.
    Pantani fietste dat record in 1998, in de afgelopen 26 jaar (!) zal er inderdaad niets veranderd zijn aan zaken zoals voeding, training, kleding en materiaal :wall:

Eerst Ineos en daarna Jumbo Visma hebben iedereen wakker geschud, door alle facetten zeer wetenschappelijk aan te pakken en voor iedere renner maatwerk te leveren.
    Pogi dacht bij zijn komst naar UAE in een uiterst professionele omgeving terecht te komen, er bleek echter nog een wereld van verschil te zijn met Ineos en Jumbo Visma. Pas nu zitten ze op vergelijkbaar niveau.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Ren Höek schreef: 22 jul 2024, 15:47in de afgelopen 26 jaar (!) zal er inderdaad niets veranderd zijn aan zaken zoals voeding, training, kleding en materiaa
    We gaan het over een paar jaar zien. Toen ik die ploeg van Armstrong wantrouwde hoorde ik vergelijkbare teksten. Dat bleek uiteindelijk de grootste bedrieger uit de sporthistorie te zijn zo ongeveer, die ook nog levens van jonge renners vergalde uit zijn ploeg. Ik vertrouw het gewoon niet meer.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

De vraag blijft toch altijd hoe dopingvrij het is. Kan me moeilijk voorstellen dat de innovaties die je noemt het dopingverschil helemaal opheffen.

Wel zonde dat hij de Vuelta niet gaat rijden. Toch een unieke kans op een historische trilogie in één jaar, zeker omdat Vingegaard hem ook niet gaat rijden.
  • Citaat
    Ren Höek
    Legende
    6

deninho32 schreef: 22 jul 2024, 15:53 We gaan het over een paar jaar zien. Toen ik die ploeg van Armstrong wantrouwde hoorde ik vergelijkbare teksten. Dat bleek uiteindelijk de grootste bedrieger uit de sporthistorie te zijn zo ongeveer, die ook nog levens van jonge renners vergalde uit zijn ploeg. Ik vertrouw het gewoon niet meer.
    Niemand zegt ook dat het 100% betrouwbaar is (al geldt dit overigens voor zo ongeveer elke sport).
    Maar dat record van Pantani was dus van 26 jaar geleden, dat is een eeuwigheid.

Ten tijde van Armstrong was bijna iedereen aan de dope trouwens, dat was een heel andere tijd gelukkig.
    Grasmat schreef: 22 jul 2024, 15:57 De vraag blijft toch altijd hoe dopingvrij het is. Kan me moeilijk voorstellen dat de innovaties die je noemt het dopingverschil helemaal opheffen.
    Het dopingverschil?
    Tussen 26 jaar geleden en nu? Met meerdere wielrenners die ongelooflijk getalenteerd zijn en optimaal begeleid worden?

De vraag blijft altijd, maar de wielerwereld is de afgelopen jaren nog steeds wetenschappelijker en professioneler geworden. En de ploegen rondom de wereldtoppers Pogi, Vingegaard en Evenepoel zijn steeds beter geworden, wat ook zeker verschil maakt.
  • Citaat
    Franciscus
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak PR
    Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

Ren Höek schreef: 22 jul 2024, 16:03
    deninho32 schreef: 22 jul 2024, 15:53 We gaan het over een paar jaar zien. Toen ik die ploeg van Armstrong wantrouwde hoorde ik vergelijkbare teksten. Dat bleek uiteindelijk de grootste bedrieger uit de sporthistorie te zijn zo ongeveer, die ook nog levens van jonge renners vergalde uit zijn ploeg. Ik vertrouw het gewoon niet meer.
    Niemand zegt ook dat het 100% betrouwbaar is (al geldt dit overigens voor zo ongeveer elke sport).
    Maar dat record van Pantani was dus van 26 jaar geleden, dat is een eeuwigheid.

Ten tijde van Armstrong was bijna iedereen aan de dope trouwens, dat was een heel andere tijd gelukkig.
    Grasmat schreef: 22 jul 2024, 15:57 De vraag blijft toch altijd hoe dopingvrij het is. Kan me moeilijk voorstellen dat de innovaties die je noemt het dopingverschil helemaal opheffen.
    Het dopingverschil?
    Tussen 26 jaar geleden en nu? Met meerdere wielrenners die ongelooflijk getalenteerd zijn en optimaal begeleid worden?

De vraag blijft altijd, maar de wielerwereld is de afgelopen jaren nog steeds wetenschappelijker en professioneler geworden. En de ploegen rondom de wereldtoppers Pogi, Vingegaard en Evenepoel zijn steeds beter geworden, wat ook zeker verschil maakt.
    Er wordt tegenwoordig ook nauwelijks nog iemand betrapt, terwijl de controle nog groter is dan in de jaren 90. Sommige mensen die hebben van hun cynisme hun tweede natuur gemaakt en coquetteren daar graag mee want dat geeft ze zo'n lekkere man van de wereld vibe.
  • Citaat
  • "Je hoeft niet zo bang te kijken" -- Lucas Perez
    Harminator
    Meervoudig international
    1

Of hebben ze nu gewoon weer iets bedacht wat nog niet op te sporen is, Epo was toch ook pas járen later op te sporen?
  • Citaat
    Franciscus
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak PR
    Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

Harminator schreef: 08 okt 2024, 12:21 Of hebben ze nu gewoon weer iets bedacht wat nog niet op te sporen is, Epo was toch ook pas járen later op te sporen?
    Maar iedereen wist er van. Dat is nu niet
  • Citaat
  • "Je hoeft niet zo bang te kijken" -- Lucas Perez
    Harminator
    Meervoudig international
    1

Maar ze trappen wel wattages die vroeger (met doping) niet mogelijk waren. Zo snel evolueert de mens niet.
  • Citaat
    Ren Höek
    Legende
    6

Harminator schreef: 17 okt 2024, 13:07 Maar ze trappen wel wattages die vroeger (met doping) niet mogelijk waren. Zo snel evolueert de mens niet.
    Niemand kan tippen aan de wattages van Lavreysen, hij zit dus ook vol met doping volgens jouw logica?

De wattages waar jij het over hebt zijn een 20 jaar (!) oud, waarom zouden de huidige wereldtoppers die niet kunnen verbreken? Met daarbij natuurlijk de verdere professionalisering van de wielersport, waardoor de wielrenners nog optimaler geprepareerd worden.
    En dan is Pogi dit seizoen nog een klasse apart vergeleken met de (kleine) absolute wereldtop, hoeveel doping moet hij dan wel niet nemen?

Wielrenners hebben terecht een slechte naam op het gebied van doping, maar de sport is totaal niet meer vergelijkbaar met 20 jaar geleden.
    En bij mijn weten is de wielersport veruit de meest gecontroleerde sport. Ik vind het altijd opvallend dat wielrenners desondanks zo snel en zo makkelijk verdacht worden, waar dit bij alle andere sporten niet of veel minder het geval is. En er bij de andere sporten ook meer dan voldoende doping gevallen zijn.

PS: Toen de beruchte doping arts Fuentes werd opgepakt, werden maar liefst 211 zakken met ingevroren bloed gevonden. De namen van de wielrenners zijn allemaal openbaar gemaakt, dat betrof 56 van de zakken. Wie de eigenaren waren van de andere 155 zakken is echter nooit openbaar gemaakt, die zakken zijn zelfs vernietigd, op bevel van de rechter (want zogenaamd wegens het recht op privacy, wat blijkbaar niet gold voor de wielrenners). Volgens betrokkenen ging het om voetballers, tennissers, boksers en atleten.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ren Höek voor dit bericht (totaal 2):
    ThijsFranciscus
    “Never argue with an idiot.
    Plaats reactie