John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Thoresen schreef: 05 mei 2021, 06:31 Dat besef lijkt bij sommige inderdaad niet aanwezig.
Omdat niet iedereen trappelend op de grond ligt te schreeuwen dat iedereen eruit moet alleen maar zure drek kan posten echt over werkelijk ieder onderwerp dag in dag uit en de club ten dode is opgeschreven nu John de Jong verlengd is het het besef niet aanwezig dat het een uitzonderlijk belangrijk transferwindow is?

Maar als je je zo cynisch, sarcastisch, boos en wat al niet meer gedraagt zien die mensen het wel helder en de anderen niet.

Klinkt echt heel logisch inderdaad. Oh: ik bedoel hier niet de normale gezonde kritiek mee overigens.

Echt iedereen snapt wel dat dit een cruciaal window is. Niet alleen als je weer kampioen wil worden, maar ook omdat je AZ en Feyenoord weer op afstand moet zien te zetten. De nummer 2 plaats mag echt nooit meer in gevaar komen zeg maar. Maar ook al is het transferwindow geweldig, dan nog is het geen garantie op de titel, je moet het alleen minimaal tot het einde volle bak meedoen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

loginnaam schreef: 05 mei 2021, 07:09 @Thoresen Ik begrijp dat je er negatief in staat, maar helaas is er hier niemand die echt inzicht heeft in het werk dat Vennegoor de afgelopen jaren heeft gedaan en dat met ons kan delen, dus het enige wat je kan doen is erop vertrouwen dat de RvC en Toon echt geen koekenbakkers zijn en wel de juiste keuzes voor PSV weten te maken.
De RvC, een toezichthouder, bemoeit zich niet met aanstellingen in functies zoals die van VoH, maar wel de directie. Die directie wordt op haar beurt weer benoemd door de RvC. En alleen in die zin vervult de RvC ook een werkgeversrol. De aanstelling van VoH is gewoon een een-tweetje tussen Gerbrands en "huisvriend" JdJ.
Laatst gewijzigd door Ailon op 05 mei 2021, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Het is een gemiste kans om je technische organisatie te versterken. In plaats daarvan zijn er gewoon wat taken herverdeeld. Zonde.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ik snap best dat sommige mensen sceptisch zijn en van mening zijn dat er beter gekozen had kunnen worden van iemand van buitenaf, maar geef het in elk geval een kans. Na afgelopen transferperiode (binnenhalen Schmidt, Götze, Max, Sangaré) verdient de Jong iets meer credits. Als over een jaar blijkt dat het elftal nog niet in balans is en we nog steeds opgescheept zitten met dure krachten die niets brengen, dan geef ik de criticasters gelijk. Maar als ook in een eerdere post gemeld: zowel Brands als Overmars maakten op het begin ook (grote) fouten die ze later moesten herstellen.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Ailon schreef: 04 mei 2021, 18:27 VoH loopt niet met de directie mee maar neemt nu officieel een aantal taken over van JdJ en had dus officieus al een tijd 'n nauwer samenwerkingsverband. Zoals eerder JdJ bij Brands.
Het sturende driemanschap is en blijft Gerbrands, JdJ en Schmidt.
Ah oke duidelijk, thanks! Dacht in het ED te lezen dat VoH de stap naar de directie maakte, maar nu ik het nog eens lees staat er dat hij daar alleen een stapje dichter naartoe kruipt.
ShovingNE2 schreef: 04 mei 2021, 18:34 Bij VI meende ik te lezen 'sinds dit seizoen'.

Maar wat is er dan zo enorm kut gegaan dan dat het een bewezen kutcombi is. Al zou het een jaar zijn sinds april vorig jaar?
Is wellicht wat te stellig geformuleerd, daar kan ik me nog wel in vinden. Heb persoonlijk alleen niet echt het idee dat er veel goeds uit de koker van VoH/JdJ komt, maar wellicht dat ik daar wat te biased voor ben.

Gevoelsmatig lijkt het er gewoon op dat er steeds intern maar doorgeschoven wordt met oud-spelers. Zouden er dan echt geen betere kandidaten te vinden zijn buiten onze eigen organisatie om? Of zouden zij op de een of andere manier geen interesse hebben?
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ailon schreef: 05 mei 2021, 08:11
loginnaam schreef: 05 mei 2021, 07:09 @Thoresen Ik begrijp dat je er negatief in staat, maar helaas is er hier niemand die echt inzicht heeft in het werk dat Vennegoor de afgelopen jaren heeft gedaan en dat met ons kan delen, dus het enige wat je kan doen is erop vertrouwen dat de RvC en Toon echt geen koekenbakkers zijn en wel de juiste keuzes voor PSV weten te maken.
De RvC, een toezichthouder, bemoeit zich niet met aanstellingen in functies zoals die van VoH, maar wel de directie. Die directie wordt op haar beurt weer benoemd door de RvC. En alleen in die zin vervult de RvC ook een werkgeversrol. De aanstelling van VoH is gewoon een een-tweetje tussen Gerbrands en "huisvriend" JdJ.
Maar de RvC gaat wel De Jong's contract nu al verlengen en als er signalen zouden zijn dat Vennegoor maar een beetje aanprutst, zullen ze De Jong daar echt wel even naar vragen.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

loginnaam schreef: 05 mei 2021, 08:49
Ailon schreef: 05 mei 2021, 08:11
De RvC, een toezichthouder, bemoeit zich niet met aanstellingen in functies zoals die van VoH, maar wel de directie. Die directie wordt op haar beurt weer benoemd door de RvC. En alleen in die zin vervult de RvC ook een werkgeversrol. De aanstelling van VoH is gewoon een een-tweetje tussen Gerbrands en "huisvriend" JdJ.
Maar de RvC gaat wel De Jong's contract nu al verlengen en als er signalen zouden zijn dat Vennegoor maar een beetje aanprutst, zullen ze De Jong daar echt wel even naar vragen.
De aanstelling van VoH is puur een zaak van de directie.
De contractvelenging van JdJ is gedaan op voordracht van de Algemeen Directeur waarbij de RvC haar fiat moet geven (de RvC renumeratie commissie).
En nu even praktisch... Stel dat een RvC lid aan JdJ gaat vragen of VoH een prutser is. Wat denk je dat JdJ zal antwoorden? Ja, ik heb een prutser benoemd als mijn rechterhand? Die gaat zijn eigen keuze toch niet bekritiseren. Ook niet als deze keuze in de praktijk wat aan zou lopen te prutsen.
Laatst gewijzigd door Ailon op 05 mei 2021, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Zal JdJ uberhaupt een prutser als rechterhand willen? Natuurlijk niet. Dan was er echt wel een ander naast hem gekomen. En Gerbrands gaat niet buiten JdJ om een rechterhand aanwijzen omdat het hem een goed idee lijkt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Naast dat inderdaad niemand iets van zicht heeft op de werkelijk geleverde prestatie van VOH, is de functie toch bedoeld om JdJ te ondersteunen/ontlasten? Dan is het op zich toch ook niet gek dat hij liever iemand heeft die hij goed kent en vertrouwt? De vraag is of er ook mensen van buitenaf zijn die en beschikbaar waren en voldoen aan het profiel en beter matchen naast JdJ, maar wel in dienst van willen werken. Een Hamstra bij Ajax komt van buiten, maar was dat voor ons dan een betere oplossing geweest? Op basis waarvan?

Persoonlijk twijfel ik ook aan VOH, maar onderbouwen kan ik het eigenlijk niet. Heb er geen goed gevoel bij, maar misschien levert hij wel heel goed werk af. Ik hoop vooral dat ze nu flink gaan investeren in goede scouts, vooral datascouts. Het segment talent is nog wat te ontdekken volgens mij, zodra ze al echt wat hebben laten zien lijkt het meer een zaakwaarnemersspelletje te worden. Wat ook kan verklaren waarom Ajax nu meer goede spelers binnen weet te halen, die lappen gewoon flink en laten zaakwaarnemers flink meeverdienen aan de transfers.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Mensen doen net of we op een T splitsing staan en nu een andere, van buitenaf, technisch management kunnen aanstellen. Maar het is toch gewoon een directie assistent plus? Iemand die de taken doet die de manager niet allemaal zelf kan doen. Volgens mij is dan maar 1 ding belangrijk en dat is of JdJ er tevreden over is want het is niet dat VoH zijn eigen beleid gaat voeren.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2021, 09:23 Mensen doen net of we op een T splitsing staan en nu een andere, van buitenaf, technisch management kunnen aanstellen. Maar het is toch gewoon een directie assistent plus? Iemand die de taken doet die de manager niet allemaal zelf kan doen. Volgens mij is dan maar 1 ding belangrijk en dat is of JdJ er tevreden over is want het is niet dat VoH zijn eigen beleid gaat voeren.
De taakuitvoering van VoH is wezenlijk anders dan hij voorheen als Hoofdscout deed. Dat is op zich geen absolute garantie voor succes.
Bij die kutclub hebben ze een bewezen Technisch Manager als assistent aangesteld. Ook geen garantie maar het risico lijkt me toch wel minder.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

PCGC schreef: 04 mei 2021, 22:21 Noem eens namen dan met je alles affikken?
Als je net als Shoving oa mij bedoeld, kijk eens hoe positief ik ben over Schmidt.
Alleen de resultaten van John bekoren me niet en dat heb ik allang met mijn mening onderbouwd.
En nu deze grote (lees: lange) grap er boven op.

Na volgend jaar zijn we Feyenoord met Peppie en Kokkie aan het roer als je niet uitkijkt. Mensen lijken echt niet te beseffen dat aankomende zomer DE transferwindow van de laatste 20 jaar is, die moet goed gaan wil je niet op onoverbrugbare afstand komen van die neuzen.
Onderbouwde kritiek is prima, maar de tendens is hier(gehele forum) de laatste tijd soms zo zwartgallig dan ik dan zelf ervoor kies om minder actief te posten. Dat geroep om namen kan ik niks mee, het is gewoon een sfeer waar ik niet lekker op ga.

Ben het eens dat de komende transferwindow van enorm belang is, als er geen fatsoenlijke verdediging wordt neergezet dan wordt het wel echt tijd dat er een paar mensen zichzelf goed in de spiegel aan gaan kijken en moeten gaan bedenken of ze wel op de juiste plek zitten.
Zo laag zakken als Feyenoord zal niet gebeuren, die zitten met een selectie vol brandhout. Als het bij PSV voor elkaar krijg om zo diep te zinken dan is het einde zoek, maar dat is bij lange na niet aan de orde in mijn ogen.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2021, 09:23 Mensen doen net of we op een T splitsing staan en nu een andere, van buitenaf, technisch management kunnen aanstellen. Maar het is toch gewoon een directie assistent plus? Iemand die de taken doet die de manager niet allemaal zelf kan doen. Volgens mij is dan maar 1 ding belangrijk en dat is of JdJ er tevreden over is want het is niet dat VoH zijn eigen beleid gaat voeren.
Maar het zou toch wel eens goed zijn dat JdJ een sparringspartner krijgt ipv een gelijkgestemde?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

AddoCultheld schreef: 05 mei 2021, 09:39
11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2021, 09:23 Mensen doen net of we op een T splitsing staan en nu een andere, van buitenaf, technisch management kunnen aanstellen. Maar het is toch gewoon een directie assistent plus? Iemand die de taken doet die de manager niet allemaal zelf kan doen. Volgens mij is dan maar 1 ding belangrijk en dat is of JdJ er tevreden over is want het is niet dat VoH zijn eigen beleid gaat voeren.
Maar het zou toch wel eens goed zijn dat JdJ een sparringspartner krijgt ipv een gelijkgestemde?
Voor welke taken dan? We hebben toch geen idee wat die moet gaan doen.

Voor mijn gevoel hebben we nog steeds een groep scouts, een hoofdscout, een technisch manager een coach en een algemeen directeur. Het enige wat blijkbaar JdJ aangegeven heeft is dat de functie als technisch manager TE veel is voor 1 persoon. Dus dan stel je een assistent aan die een gedeelte van de (minst belangrijke) werkzaamheden overneemt. Aangezien VoH de hoofdscout was denk ik dat het vooral te maken zal hebben met de scouting. En aangezien ze al een jaar zo werken vraag ik me af of er wel iets verandert.

De belangrijkste zomer in 20 jaar? Laat me niet lachen. Het is altijd en elke zomer weer raak om je te versterken. Als je 1e wordt omdat stilstaan achteruitgang is, als je 2e wordt om kampioen te worden, als je 3e wordt om niet te aansluiting te verliezen etc etc. We hebben zoveel kapitaal op het veld staan en blijkbaar ook nog wat beschikbaar dat we nog best wat kunnen doen ook. Sterker nog, je zou zelf een case kunnen maken dat deze zomer nog wel.het minst belangrijk is aangezien je al een selectie hebt die makkelijk 2e zou moeten kunnen worden en het gat met Ajax zelfs te groot is om nu te overbruggen in de wetenschap dat je een trainer hebt die normaal gesproken volgend jaar weg is en er dan een nieuwe trainer komt die een totaal nieuwe selectie nodig heeft.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2021, 09:52
AddoCultheld schreef: 05 mei 2021, 09:39

Maar het zou toch wel eens goed zijn dat JdJ een sparringspartner krijgt ipv een gelijkgestemde?
Voor welke taken dan? We hebben toch geen idee wat die moet gaan doen.

Voor mijn gevoel hebben we nog steeds een groep scouts, een hoofdscout, een technisch manager een coach en een algemeen directeur. Het enige wat blijkbaar JdJ aangegeven heeft is dat de functie als technisch manager TE veel is voor 1 persoon. Dus dan stel je een assistent aan die een gedeelte van de (minst belangrijke) werkzaamheden overneemt. Aangezien VoH de hoofdscout was denk ik dat het vooral te maken zal hebben met de scouting. En aangezien ze al een jaar zo werken vraag ik me af of er wel iets verandert.

De belangrijkste zomer in 20 jaar? Laat me niet lachen. Het is altijd en elke zomer weer raak om je te versterken. Als je 1e wordt omdat stilstaan achteruitgang is, als je 2e wordt om kampioen te worden, als je 3e wordt om niet te aansluiting te verliezen etc etc. We hebben zoveel kapitaal op het veld staan en blijkbaar ook nog wat beschikbaar dat we nog best wat kunnen doen ook. Sterker nog, je zou zelf een case kunnen maken dat deze zomer nog wel.het minst belangrijk is aangezien je al een selectie hebt die makkelijk 2e zou moeten kunnen worden en het gat met Ajax zelfs te groot is om nu te overbruggen in de wetenschap dat je een trainer hebt die normaal gesproken volgend jaar weg is en er dan een nieuwe trainer komt die een totaal nieuwe selectie nodig heeft.
Zoals het nu omschreven wordt in interview door De Jong:
Het werk van een td is daarna door het veranderende voetballandschap nog intensiever geworden. We hebben 65 contractspelers, allemaal met hun eigen agent en hun eigen verhaal bij PSV. Het is goed de taken te gaan verdelen. Jan is de link tussen de academy en het eerste elftal.
Klinkt voor mij vooral als contractbeheer, verlengen van jeugdspelers, vastleggen van nieuwe jeugdspelers, profcontracten aanbieden aan jeugdspelers, en wss ook een groot stuk relatiemanagement, koffietjes drinken met de zaakwaarnemers enzo..

Ik blijf erbij; wanneer het echt over aankoopbeleid en dergelijke ging had ik wel hetzelfde gevoel gehad als een aantal anderen en graag een frisse wind gezien, maar voor deze taken lijkt VoH, die de Academy al goed kent en een scoutnetwerk heeft, meer dan prima!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Sensation schreef: 05 mei 2021, 09:58
11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2021, 09:52

Voor welke taken dan? We hebben toch geen idee wat die moet gaan doen.

Voor mijn gevoel hebben we nog steeds een groep scouts, een hoofdscout, een technisch manager een coach en een algemeen directeur. Het enige wat blijkbaar JdJ aangegeven heeft is dat de functie als technisch manager TE veel is voor 1 persoon. Dus dan stel je een assistent aan die een gedeelte van de (minst belangrijke) werkzaamheden overneemt. Aangezien VoH de hoofdscout was denk ik dat het vooral te maken zal hebben met de scouting. En aangezien ze al een jaar zo werken vraag ik me af of er wel iets verandert.

De belangrijkste zomer in 20 jaar? Laat me niet lachen. Het is altijd en elke zomer weer raak om je te versterken. Als je 1e wordt omdat stilstaan achteruitgang is, als je 2e wordt om kampioen te worden, als je 3e wordt om niet te aansluiting te verliezen etc etc. We hebben zoveel kapitaal op het veld staan en blijkbaar ook nog wat beschikbaar dat we nog best wat kunnen doen ook. Sterker nog, je zou zelf een case kunnen maken dat deze zomer nog wel.het minst belangrijk is aangezien je al een selectie hebt die makkelijk 2e zou moeten kunnen worden en het gat met Ajax zelfs te groot is om nu te overbruggen in de wetenschap dat je een trainer hebt die normaal gesproken volgend jaar weg is en er dan een nieuwe trainer komt die een totaal nieuwe selectie nodig heeft.
Zoals het nu omschreven wordt in interview door De Jong:
Het werk van een td is daarna door het veranderende voetballandschap nog intensiever geworden. We hebben 65 contractspelers, allemaal met hun eigen agent en hun eigen verhaal bij PSV. Het is goed de taken te gaan verdelen. Jan is de link tussen de academy en het eerste elftal.
Klinkt voor mij vooral als contractbeheer, verlengen van jeugdspelers, vastleggen van nieuwe jeugdspelers, profcontracten aanbieden aan jeugdspelers, en wss ook een groot stuk relatiemanagement, koffietjes drinken met de zaakwaarnemers enzo..

Ik blijf erbij; wanneer het echt over aankoopbeleid en dergelijke ging had ik wel hetzelfde gevoel gehad als een aantal anderen en graag een frisse wind gezien, maar voor deze taken lijkt VoH, die de Academy al goed kent en een scoutnetwerk heeft, meer dan prima!

En als we het dan toch over het aankoopbeleid hebben: Het laatste transferwindow van PSV was al een heel stuk beter, ofwel, daar lijkt een stijgende lijn in te zitten.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 05 mei 2021, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2021, 09:52
AddoCultheld schreef: 05 mei 2021, 09:39

Maar het zou toch wel eens goed zijn dat JdJ een sparringspartner krijgt ipv een gelijkgestemde?
Voor welke taken dan? We hebben toch geen idee wat die moet gaan doen.
Jij blijkbaar niet.
De rol van VoH is toch wel duidelijk. Hij is de "link" (intermediair) tussen de Academy en PSV 1 en vervult de rol van technisch manager voor de spelersgroep tussen 15 en 21 jaar (maw spelers die een contract hebben c.q. in aanmerking komen voor een contract).
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 05 mei 2021, 09:52 Sterker nog, je zou zelf een case kunnen maken dat deze zomer nog wel.het minst belangrijk is aangezien je al een selectie hebt die makkelijk 2e zou moeten kunnen worden en het gat met Ajax zelfs te groot is om nu te overbruggen in de wetenschap dat je een trainer hebt die normaal gesproken volgend jaar weg is en er dan een nieuwe trainer komt die een totaal nieuwe selectie nodig heeft.
Ga je er nu voordat het seizoen is afgelopen al vanuit dat we volgend jaar weer geen prijzen gaan pakken en, tussen de regels, dat het jaar daarna weer een zgn. 'opbouwjaar' zal worden? Zo groot is dat gat niet, hoor. Mits een goed transferwindow kunenn we dat gat deze zomer prima dichten; Ajax gaat financieel niet al te best, als ik de berichten mag geloven en bovendien leunen ze op steeds ouder wordende vaste krachten. Met twee nieuwe basisspelers die hetzelfde kunnen brengen als Guardado en Moreno eerder, gaan we niet één, maar wel tien stappen vooruit.

Ik kijk ernaar uit.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ailon schreef: 05 mei 2021, 09:34 Bij die kutclub hebben ze een bewezen Technisch Manager als assistent aangesteld. Ook geen garantie maar het risico lijkt me toch wel minder.
Die bewezen TM viel bij Heerenveen op door enkele prima aankopen die de club veel geld hebben opgeleverd, maar de kritiek was dat hij veel te weinig oog had voor de jeugd en de doorstroming van de jeugd naar de selectie.
Vandaar ook de verbazing dat hij bij Ajax juist verantwoordelijk is geworden voor de jeugd en de doorstroming daarvan. En de taakomschrijving van Hamstra bij Ajax is ook anders dan bij Heerenveen.

Dus wat is wijsheid?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Haha nee natuurlijk niet, het was als antwoord op de term 'de belangrijkste transferzomer' van de laatste 20 jaar. Ik geloof erin dat als we door gaan zoals we vorig jaar zijn begonnen we in de buurt van de titel gaan komen. En als Schmidt geen kampioen wordt en volgend jaar wellicht weg gaat denk ik dat er nog steeds gigantisch veel waarde op en naast het veld is voor een nieuwe trainer om aan de slag te gaan om dan zonder opbouwjaar kampioen te kunnen worden. Daarom vind ik het geen super belangrijke transferzomer.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 05 mei 2021, 10:15
Ailon schreef: 05 mei 2021, 09:34 Bij die kutclub hebben ze een bewezen Technisch Manager als assistent aangesteld. Ook geen garantie maar het risico lijkt me toch wel minder.
Die bewezen TM viel bij Heerenveen op door enkele prima aankopen die de club veel geld hebben opgeleverd, maar de kritiek was dat hij veel te weinig oog had voor de jeugd en de doorstroming van de jeugd naar de selectie.
Vandaar ook de verbazing dat hij bij Ajax juist verantwoordelijk is geworden voor de jeugd en de doorstroming daarvan. En de taakomschrijving van Hamstra bij Ajax is ook anders dan bij Heerenveen.

Dus wat is wijsheid?
Als je de aandacht moet verdelen tussen technisch management van contractspelers 1ste selectie en de opleiding dan lijkt me die van de 1ste selectie de hoogste prioriteit te hebben.
Niet voor niets is dus deze veelomvattende functie qua taakgebieden opgesplitst omdat anders zaken tussen wal en schip raken.
Hamstra han zich nu op een veel kleiner aandachtsgebied concentreren als bewezen manager.

Hamstra moet gaan samenwerken met Overmars en Saïd Ouaali, de hoofd jeugdopleidingen Ajax. Hij zal een deel van de taken van Overmars overnemen, voornamelijk gericht op de academie.
Overmars kan zich meer gaan focussen op de 1ste selectie en Hamstra kan zich gaan bezighouden met (eerste) contracten voor eigen en aan te werven jeugdspelers.
Exact zoals de rolverdeling tuussen JdJ en VoH.
Alleen met dit verschil dat Hamstra bij Heerenveen al de nodige vlieguren gemaakt heeft mbt spelersmanagement en contracten en VoH niet.
Dat Heerenveen de afgelopen jaren zwarte cijfers kon schrijven, was mede aan Hamstra te danken.

Vrij logisch allemaal.
Laatst gewijzigd door Ailon op 05 mei 2021, 10:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Sensation schreef: 05 mei 2021, 09:58 Ik blijf erbij; wanneer het echt over aankoopbeleid en dergelijke ging had ik wel hetzelfde gevoel gehad als een aantal anderen en graag een frisse wind gezien, maar voor deze taken lijkt VoH, die de Academy al goed kent en een scoutnetwerk heeft, meer dan prima!
VoH had als Hoofs Scout geen bemoeienis net de Academy (Opleiding).
Voor de opleiding is en blijft de Groot de Hoofd Scouting.
Wel heeft VoH aan het handje van JdJ zich dit seizoen georienteerd op de spelersmarkt in de leeftijd tussen 16 en 21.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ailon schreef: 05 mei 2021, 10:25 Hamstra han zich nu op een veel kleiner aandachtsgebied concentreren als bewezen manager.
Vrij logisch allemaal.
Je blijft eraan voorbij gaan dat hij zich bij Heerenveen heeft bewezen als iemand met een oog voor externe aankopen en juist niet als iemand met een oog voor de jeugd en de doorstroming daarvan. Waarom zou hij bij Ajax ineens heel goed zijn in dat laatste? Waarin hij zich dus niet bewezen heeft, of het moet bewezen tegenvallend zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 05 mei 2021, 10:31
Ailon schreef: 05 mei 2021, 10:25 Hamstra han zich nu op een veel kleiner aandachtsgebied concentreren als bewezen manager.
Vrij logisch allemaal.
Je blijft eraan voorbij gaan dat hij zich bij Heerenveen heeft bewezen als iemand met een oog voor externe aankopen en juist niet als iemand met een oog voor de jeugd en de doorstroming daarvan. Waarom zou hij bij Ajax ineens heel goed zijn in dat laatste? Waarin hij zich dus niet bewezen heeft, of het moet bewezen tegenvallend zijn.
Zie mijn laatste aanvullig op de vorige post.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Marco Timmer zegt dat het geld voor het 1e vooral gestoken wordt in het slagvaardiger kunnen handelen bij het binnen halen van talenten tussen de 15 en 21. Nou dat vind ik prima beleid, want met onze Academy en Herdgang lijkt het me prima om spelers op te leiden richting het eerste. Als er dan ook extra geld gaat naar (jeugd)scouting in de wetenschap dat we met bv Malen Locadia Madueke en toch ook Rosario al flink wat spelers hebben binnen gehaald die bij ons die laatste stap hebben gezet.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ailon schreef: 05 mei 2021, 10:38 Zie mijn laatste aanvullig op de vorige post.
Wat doet dat af aan de kritiek op Hamstra bij Heerenveen?
Wat daar zijn zwakke punt was is zijn hoofdtaak bij Ajax, dat argument blijft.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong