Donyell Malen

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Sensation schreef: 03 mei 2021, 09:52
AddoCultheld schreef: 02 mei 2021, 22:01

Kan je ook statistieken vinden hoeveel schoten hij nodig heeft om tot een goal te komen? Denk echt dat je daar van schrikt als je die ernaast zet.

Update:

Heb zelf even gezocht:

Eredivisie:
99 schoten waarvan 52 op goal
17 goals

Europa league:
29 schoten
12 op doel
5 goals

Totaal:
128 schoten totaal
64 op doel
22 goals
Niet slecht toch?

Ibrahimovic:
Serie A:
80 schoten
39 op goal
15 goals

Behoorlijk vergelijkbaar
In een moeilijkere competitie. Waar hij allereerst nog tot zoveel schoten zou moeten komen, waar de keepers wss beter zijn.

Zet het af tegen giamoukis van VVV, of hoe hij ook heet. Dan krijg je al een eerlijker vergelijk.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hij verneukt veel kansen voor zijn collega’s voorin, mag best kansen die hij zelf creëert missen hoor. Tis een egoïstisch ventje die het geen zak boeit
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Nou nou, dat lijkt me wat kort door de bocht
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Het ken nog korter. Opgetieft Donnie!
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

AddoCultheld schreef: 03 mei 2021, 09:53
Sensation schreef: 03 mei 2021, 09:52

Niet slecht toch?

Ibrahimovic:
Serie A:
80 schoten
39 op goal
15 goals

Behoorlijk vergelijkbaar
In een moeilijkere competitie. Waar hij allereerst nog tot zoveel schoten zou moeten komen, waar de keepers wss beter zijn.

Zet het af tegen giamoukis van VVV, of hoe hij ook heet. Dan krijg je al een eerlijker vergelijk.
Ja als je de statistieken van Luuk afzet tegen die van Giakoumakis, of Vleminckx, dan hebben zij ook betere statistieken, maar we weten allemaal wel wie de betere spits is.

Laten we het afzetten tegen Tadic in de Eredivisie:

67 schoten
30 op goal
14 goals

Ratio aantal schoten vs goals: Malen = 17%, Tadic = 20.8%
Ratio aantal schoten vs aantal op goal: Malen = 52%, Tadic = 44.7%
Ratio aantal op goal vs goals: Malen = 32.7%, Tadic = 46.6%

Dat laatste is een gat, daar zit bijv. Gakpo op hetzelfde percentage als Tadic. Dat is precies wat bijv. [mention]Ykhim[/mention] ook zegt, Malen moet leren wat koeler te blijven voor de goal want dat % kan idd nog wel omhoog, want als hij op hetzelfde percentage als Tadic en Gakpo had gezeten (zo'n 46% van de schoten op goal zou een goal zijn) dan had hij nu op 24 gestaan. Maar staat buiten kijf hoe ongelooflijk veel kansen hij creëert en eigenlijk nog steeds wel een prima rendement haalt qua schoten op goal, maar ze mogen dus wat vaker achter de keeper in het netje verdwijnen. Maar schrikbarend is het allemaal niet, want Tadic haalt deze cijfers in dezelfde competitie, in een beter draaiend elftal.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Revolinho schreef: 03 mei 2021, 00:33
Ykhim schreef: 02 mei 2021, 23:59

Het is bovenal een intens treurige post van iemand die denkt gelijk te hebben, maar in realiteit een schreeuwende in de woestijn is.

Wat nooit benoemd wordt is het tempo waarmee Malen te werk gaat in die '16'. Dat tempo ligt zoveel hoger dan bij anderen en daarin zie je de kwaliteit en potentie. Het biedt deels een verklaring voor waarom er zoveel misgaat, maar ook waarom hij überhaupt zo vaak in die positie komt. Hij creëert het bijna uitsluitend allemaal zelf. Als hij nu nog de stap kan zetten van te wild naar koel en beheerst, dan heb je een speler te pakken die bij elke club kan uitblinken. Hij is zo snel, wendbaar, vaardig en zoekt steevast de snelste weg naar de goal. Niet perfect, nee, maar daarvoor is het een PSV'er.

Zonder Malen was dit seizoen een fiasco geworden.
Aah prachtig mooi. Dus we hebben wel gewoon 3 punten vandaag?

Ik zal het je alvast maar op een briefje geven: hij haalt die top niet die jij/jullie hem hier toedichten. Het word een bruikbare kansenmisser ergens in de middenmoot/subtop in grotere competitie. Maximaal. Ik zal deze post niet verwijderen, kom over een paar jaar maar weer kijken.

En het klopt. Ik sta in een woestijn. Heerlijk warm. En lekker gelijk. Het is een kansenmisser. Hij zou mijn ongelijk bewijzen volgens jullie. En met z’n allen he? Het tegenovergestelde is gebeurd. Wederom de standaard ‘hij is zo goed’ nonsens, maar alweer geen rendement. Weet eigenlijk niet eens waarom ik hierop in ga, hij bewijst wekelijks mijn gelijk.
.
Het is voor mij ongelofelijk dat jij uit de afgelopen partij Malen eruit pikt om weer te gaan bashen. Ja, hij heeft niet gescoord. Hij heeft wel.goede kansen gecreëerd en hard gewerkt was mijn mening. Een beetje geluk en het had er anders uit gezien. Iets waar de hele selectie dit jaar tegenaan loopt.

Dat we niet de drie punten hebben ligt veel meer bij andere spelers gisteren. Het idiote tegen doelpunt wat je van mijlenver zag aankomen toen Halilovic met de bal kon gaan lopen.

[mention]Revolinho[/mention]
Een paar vragen;
1. Ging jij wel eens naar een wedstrijd toen dat nog mocht? Gewoon uit interesse, ik heb hier verder geen mening over. Van mij mag iedereen op hun eigen manier hun club steunen.
2. Juich je wel eens niet bij doelpunten van PSV? en bij Malen?
3. Krijgt een goede actie van Malen wel jou goedkeuring?
4. Zijn er eigenlijk spelers bij PSV die je kunnen bekoren?
5. Hoe beleef jij een seizoen? In het moment of ben je bezig met het volgende seizoen?
Ik ben hier benieuwd naar omdat je vaak verwijst naar het aantrekken van Steven Berghuis.
Een speler die hier niet speelt: Berghuis. Ook in topics over spelers die hier wel spelen bijvoorbeeld: Malen.
Berghuis, een speler die PSV al in een eerder stadium heeft afgewezen uit angst voor het legioen. Het is gewoon een laffe zak, die ook regelmatig kortsluiting heeft in zijn hoofd. Daarmee heeft hij het leven van onze toenmalig trainer Bommel niet makkelijker gemaakt, want er was geen mogelijkheid meer op een soort gelijke aanvaller.
Ik zie liever Gakpo en Götze, Madueke, Ledezma etc op de deze posities of een mooie verrassende aankoop dit seizoen. Wederom agree to disagree..


Al vind ik jouw kijk verwonderlijk. Het lijkt erop uit jouw reacties dat het voornamelijk gaat om gelijk hebben en jouw ego te strelen.
Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij.. so what dat Malen wel of niet iets gaat bereiken. Hij speelt .. nu .. voor "onze" club en doet zijn uiterste best en is met zijn spel belangrijk geweest.

Is 'gewoon' de spelers steunen teveel gevraagd. Natuurlijk mag je kritisch zijn maar deze man is bij lange na niet slecht of disrespectvol geweest naar medespelers of de club.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tadic is MVP samen met Berghuis. Malen kan alleen scoren, hoeveel assists staat ie op? Dat is juist het probleem. Als je scoort voegt ie weinig toe. Beetje zoals Zahavi dus. Eigenlijk moeten ze allebei weg. Noni en Luuk zou een mooi duo zijn.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Jeutje KG, heel interview. Nou vooruit.

Eerlijk gezegd reageerde ik alleen omdat ik al wat meer geërgerde posts over Malen zag. Ik sloot gewoon aan en het was wel even lekker om mijn gelijk te halen ja. Had het liever anders gezien, maar de intensiteit waarmee ik een paar weken terug werd aangevallen, maakte het even lekker dat ik toch al langer zie dat hij heel veel kansen mist. Dat overzichtje van Sensation hierboven is natuurlijk prachtig, maar je ziet hierin niet het allerbelangrijkste: wie beslissender is. Tadic is vaak beslissend, hij scoort belangrijke goals. Niet enkel dit seizoen, maar ook de afgelopen jaren. Dit seizoen is ie zelfs best matig, vind het sws een kutvent maar dat even terzijde.

Maar om antwoord te geven op je vragen:

1. Ik kom uit het westen van het land, dus moet voor 1 pot zo’n 5,5 uur uittrekken incl. reizen. Dus dat doe ik misschien 1 of 2x voor de competitie. Voor Europese wedstrijden haal ik meestal een passe-partout omdat het voor mij en mn broertje doordeweeks beter te doen is
2. Ik juich meestal ingetogen, maar soms met alle spanningen erop natuurlijk wat harder. Maar ben altijd blij, ook als Malen scoort.
3. Zeker.
4. Teze, Sangare, Götze, Gakpo. Dit zijn de spelers die overgebleven zijn. Een paar maanden geleden waren het er meer, maar een paar stellen me inmiddels teleur.
5. Ik ben er al sinds het begin van dit seizoen bewust van dat dit een traject naar komend seizoen is, waarvan je maar hoopt dat het succesvol is. Periode Cocu was fantastisch, dan zit ik echt IN het seizoen.

Over Berghuis praat ik in de topics die daarvoor bedoeld zijn, dus interessante spelers of de transferwindow. Daar is het toch voor? Een forum is er voor verschillende meningen.

Dit hele gedoe rondom Malen nu, is omdat ik hier voor gek werd verklaard maar steeds meer mensen zien het. Ik ben niet blind, ik zie ook wel dat ie een handenbindertje is. Maar weet je wat het is, bij jongens als bijv. Memphis hadden we het nooit over ‘ja maar hij werkt tenminste hard’. Hij was gewoon goed of hij was het niet. Je speelt bij PSV, je moet EN kansen kunnen creëren en kunnen afmaken, maar ook op belangrijke momenten. ‘Ja maar hij is 22’, so what. Straks is ie ‘maar 23, of 24’, wanneer mag ik hem afrekenen op al die verloren potten tegen AZ. Uit in de Arena voor de beker, je krijgt niet veel kansen, dus die ene 1-op-1 met Onana MAG er niet in, nee hij MOET erin. ADO-uit zoveel gemist, word er weer misselijk van. En hij moet in een grotere competitie potten gaan breken? Misschien hooguit als bliksemafleider, maar niet als de grote man.

Het lijkt me een superaardige jongen, heel sympathiek. Laat dat tegelijkertijd het issue zijn. Hij is ook te aardig voor keepers. Hij mist imo de echte wil om te killen en daar heeft heel PSV nu last van. Tuurlijk ligt het niet alleen maar aan hem, maar hij draagt daar voorin de verantwoordelijkheid voor de beloning van het hele team en die draagt ie niet. Zahavi momenteel net zo min, maar die heb ik in de topwedstrijden nog gezien tenminste.
Laatst gewijzigd door Revolinho op 03 mei 2021, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Bedankt voor het interview.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Revolinho schreef: 03 mei 2021, 10:49 Dat overzichtje van Sensation hierboven is natuurlijk prachtig, maar je ziet hierin niet het allerbelangrijkste: wie beslissender is. Tadic is vaak beslissend, hij scoort belangrijke goals.
Wil ik er toch even uitlichten, niet om je aan te vallen, maar gewoon voor de discussie, omdat dit niet hard te maken is.

Malen dit seizoen 10 'game-winning goals', Tadic 4. Tadic heeft 1 penalty gescoord tegen ons, Malen 1 tegen Feyenoord, verder hebben ze beide niet gescoord in de topwedstrijden. Vorig seizoen; Malen 3 game-winning goals, Tadic 4. Malen 1 in de topwedstrijden, tegen Ajax, Tadic 0.

Dat Tadic MVP is met veel assists erbij, staat buiten kijf, maar dat hij vaker belangrijke goals scoort klopt gewoonweg niet.

Maargoed laten we de conclusie trekken dat van ons allebei Malen mag vertrekken (voor mij vooral vanwege de knaken die het oplevert) en laten we hopen dat er iemand voor terugkomt die gewoon alles tegen de touwen ramt en 25 goals of meer gaat maken komend seizoen.

[mention]RIO[/mention] Luuk en Madueke zou een droomduo zijn voor mij.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

PSV moet alles eraan doen om Luuk terug te halen. Propper, Toby/Kim en PvA en we zijn klaar.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

RIO schreef: 03 mei 2021, 11:17 PSV moet alles eraan doen om Luuk terug te halen. Propper, Toby/Kim en PvA en we zijn klaar.
Dan zijn we nog niet klaar. Dan nog een scorende spits een nieuwe rb.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 03 mei 2021, 11:04
Revolinho schreef: 03 mei 2021, 10:49 Dat overzichtje van Sensation hierboven is natuurlijk prachtig, maar je ziet hierin niet het allerbelangrijkste: wie beslissender is. Tadic is vaak beslissend, hij scoort belangrijke goals.
Wil ik er toch even uitlichten, niet om je aan te vallen, maar gewoon voor de discussie, omdat dit niet hard te maken is.

Malen dit seizoen 10 'game-winning goals', Tadic 4. Tadic heeft 1 penalty gescoord tegen ons, Malen 1 tegen Feyenoord, verder hebben ze beide niet gescoord in de topwedstrijden. Vorig seizoen; Malen 3 game-winning goals, Tadic 4. Malen 1 in de topwedstrijden, tegen Ajax, Tadic 0.

Dat Tadic MVP is met veel assists erbij, staat buiten kijf, maar dat hij vaker belangrijke goals scoort klopt gewoonweg niet.

Maargoed laten we de conclusie trekken dat van ons allebei Malen mag vertrekken (voor mij vooral vanwege de knaken die het oplevert) en laten we hopen dat er iemand voor terugkomt die gewoon alles tegen de touwen ramt en 25 goals of meer gaat maken komend seizoen.

@RIO Luuk en Madueke zou een droomduo zijn voor mij.
https://www.footballcritic.com/eredivis ... e/17/38881
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Is het probleem van PSV ook niet gewoon breder dan Malen alleen? Sterker nog: het probleem is volgens mij juist dat we veel te afhankelijk zijn van hem. Het is al eerder opgemerkt dat er vanuit standaardsituaties amper gevaar wordt gecreëerd. En op Zahavi na gaat geen enkele speler verder in de dubbele cijfers komen qua doelpunten. Gakpo is eigenlijk de enige half 10 die regelmatig scoort, en juist die heeft er maanden uit gelegen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7236
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Tadic scoort helemaal niet zo vaak belangrijke goals. Sowieso zijn 11 van zijn 22 goals uit penalty's dit seizoen, en zeker de laatste tijd is het vaak de 3, 4 of 5-0. Is belangrijker met assists. Malen scoort vaker belangrijke goals.
Verder met [mention]nilssonH[/mention] eens. Malen is een goede spits, moet echter vaker scoren danwel afleggen, zeker een ontwikkelingspunt. Maar PSV moet ook wel meerdere wegen hebben om te scoren. Als het bij hem niet lukt moet je op Zahavi kunnen rekenen. Zo niet, op de half 10'en. Zo niet, op standaardsituaties. Etc. etc. Dat is een heel groot probleem bij PSV.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Heruone schreef: 03 mei 2021, 11:28
Sensation schreef: 03 mei 2021, 11:04

Wil ik er toch even uitlichten, niet om je aan te vallen, maar gewoon voor de discussie, omdat dit niet hard te maken is.

Malen dit seizoen 10 'game-winning goals', Tadic 4. Tadic heeft 1 penalty gescoord tegen ons, Malen 1 tegen Feyenoord, verder hebben ze beide niet gescoord in de topwedstrijden. Vorig seizoen; Malen 3 game-winning goals, Tadic 4. Malen 1 in de topwedstrijden, tegen Ajax, Tadic 0.

Dat Tadic MVP is met veel assists erbij, staat buiten kijf, maar dat hij vaker belangrijke goals scoort klopt gewoonweg niet.

Maargoed laten we de conclusie trekken dat van ons allebei Malen mag vertrekken (voor mij vooral vanwege de knaken die het oplevert) en laten we hopen dat er iemand voor terugkomt die gewoon alles tegen de touwen ramt en 25 goals of meer gaat maken komend seizoen.

@RIO Luuk en Madueke zou een droomduo zijn voor mij.
https://www.footballcritic.com/eredivis ... e/17/38881
Als je deze net even anders rangschikt (op player ranking) staat Tadic stijf bovenaan. Gewoon een erg complete speler. Opvallend overigens dat Zahavi er dat lijstje helemaal niet zo slecht uitkomt als velen hier willen (doen) geloven.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

nilssonH schreef: 03 mei 2021, 11:34 Is het probleem van PSV ook niet gewoon breder dan Malen alleen? Sterker nog: het probleem is volgens mij juist dat we veel te afhankelijk zijn van hem. Het is al eerder opgemerkt dat er vanuit standaardsituaties amper gevaar wordt gecreëerd. En op Zahavi na gaat geen enkele speler verder in de dubbele cijfers komen qua doelpunten. Gakpo is eigenlijk de enige half 10 die regelmatig scoort, en juist die heeft er maanden uit gelegen.
Ik denk dat je hier wel een punt hebt. Bij PSV heb je meerdere manieren om te scoren nodig en daar heb je meerdere spelers voor nodig. Malen mist te veel, maar er zijn ook nauwelijks andere spelers die het dan wel voor hem doen waardoor er weer naar de gemiste kansen van Malen wordt gekeken. Je 4 voorste spelers moeten goed zijn voor heel wat goals en assists in een seizoen. Net als dat je met een 4-3-3 je dat mag verwachten van je drie aanvallers en je meest aanvallende middenvelder.

Om kampioen te kunnen worden heb je meerdere wapens nodig. Als het even niet loopt, dan heb je net even die kopper, diegene die een afstandsschot heeft of die ene standaardsituatie nodig. PSV heeft niet alleen teveel goals tegen gekregen, maar ook te weinig doelpunten gemaakt. En dan eindig je dus ergens in de 70 punten.

Het aloude doelpunten tellen is nog steeds van toepassing en samen met minder tegendoelpunten door een betere organisatie en/of betere keeper maakt dat je kampioen kan worden en in slechte wedstrijden minder vaak gelijk speelt.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Dat is dus waarom ik het niet enkel over dit seizoen had, want je ziet duidelijk dat Tadic nu minder is. Het gaat mij om het complete plaatje. Los van of Tadic nou überhaupt de juiste speler is om met Malen te vergelijken. Tadic is niet de voorste man bij Ajax, die vergelijking is van jou.

Ajax heeft een ploeg met wel meer spelers die beslissend kunnen zijn, ze hebben ook een kern die al 3 jaar met elkaar speelt. Daarnaast spelen zij met minder risico. Malen komt waarschijnlijk veel vaker in een beslissend moment als Tadic, maar ook een Haller, aangezien PSV met meer risico speelt (meer kansen creëert) en het bij Ajax net zo goed een Klaassen of Antony kan zijn.

Waar het mij om gaat: Malen mist op de belangrijke momenten. Berghuis doet wel meer dan alleen scoren, je zag gister wat die ploeg is zonder hem. Malen is er om te scoren. Leuk dat ie kan voorbereiden, maar mag ik ook Gakpo en Götze om me heen zeg.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Malen is een fantastische aanvaller, maar geen spits. Het is geen natuurlijke afmaker, zoals Ruud dat wel is bijvoorbeeld. Maar verder is hij echt geweldig: kan uit het niets iets creeren, heeft een enorme snelheid, veel high intensity runs, zoekt altijd de kortse weg naar het doel, heeft een top eerste aanname en een uitstekende dribbel. Is ook nog een goede kopper voor een relatief klein ventje. Alleen is het geen ijskonijn voor het doel. Geen poacher zoals Ruud of Huntelaar, die echt elke bal die ze voor de voeten krijgen in het doel jagen.

Maar beoordeel hem op zijn geweldige kwaliteiten, want dat is zeker voor Nederland de absolute top. Zonder hem zijn we een stuk minder kwa creativiteit.

Edit: Tadic niet meer de man bij Ajax? I beg to differ. Die pleuris lijer is nog steeds de grote man daar. Alleen is hij dat niet in zijn eentje: Blind, Klaassen, Gravenberch en zelfs de al afgeschreven Alvarez en Martinez doen het ook geweldig. Maar Tadic is nog steeds een van de allerbeste, zo niet de beste daar.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Ik twijfel al heel lang of Malen in dit systeem niet beter vanaf de flanken kan komen. Daar komen zijn kwaliteiten naar mijn mening meer tot zijn recht en heeft hij meer vrijheid en ruimte om zijn acties te maken.

Wanneer je zijn spel analyseert, zie je ook dat hij als spits zijnde vaak uit het centrum naar de flank toe trekt. Neigt hierbij vakernaar delinker- dan de rechterflank. Ontbreekt zelfs vaak op beslissende momenten in het centrum. Ook merk je het aan de manier waarop hij zijn kansen daar afrond (of juist niet afrond😉).

Ik denk dat Dortmund het goed ziet, wanneer ze hem als vervanger van Sancho zien; qua spel heeft hij er namelijk een vergelijkbaar profiel voor.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Menno1 schreef: 05 mei 2021, 05:53 Malen is een fantastische aanvaller, maar geen spits. Het is geen natuurlijke afmaker, zoals Ruud dat wel is bijvoorbeeld. Maar verder is hij echt geweldig: kan uit het niets iets creeren, heeft een enorme snelheid, veel high intensity runs, zoekt altijd de kortse weg naar het doel, heeft een top eerste aanname en een uitstekende dribbel. Is ook nog een goede kopper voor een relatief klein ventje. Alleen is het geen ijskonijn voor het doel. Geen poacher zoals Ruud of Huntelaar, die echt elke bal die ze voor de voeten krijgen in het doel jagen.
Creëert veel maar mist ook nog te veel.

1 op de 3 (goede) kansen gaan er maar in. Dat is te weinig. Het is een jonge speler dus het is reëel te veronderstellen dat hij deze statistiek kan opkrikken naar 2 op 4. Geen hele grote stap in rendement maar wel een grote stap in hoe een speler dan beoordeeld wordt.

Beetje vergelijkbaar met de jonge Wijnaldum. Die kwam ook vaak in de positie om te scoren vanwege zijn specifieke kwaliteiten maar was te onrustig voor de goal. Later in zijn carriere is dat verbeterd en opeens schiet hij Liverpool naar de finale CL en had hij een hoog rendement als nummer 10 onder Koeman in het NL 11 tal.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

FritskePhilips schreef: 05 mei 2021, 06:32 Ik twijfel al heel lang of Malen in dit systeem niet beter vanaf de flanken kan komen. Daar komen zijn kwaliteiten naar mijn mening meer tot zijn recht en heeft hij meer vrijheid en ruimte om zijn acties te maken.

Wanneer je zijn spel analyseert, zie je ook dat hij als spits zijnde vaak uit het centrum naar de flank toe trekt. Neigt hierbij vakernaar delinker- dan de rechterflank. Ontbreekt zelfs vaak op beslissende momenten in het centrum. Ook merk je het aan de manier waarop hij zijn kansen daar afrond (of juist niet afrond😉).

Ik denk dat Dortmund het goed ziet, wanneer ze hem als vervanger van Sancho zien; qua spel heeft hij er namelijk een vergelijkbaar profiel voor.
Eens. Ik zie hem ook liever vanaf de flanken.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Hij is onze gevaarlijkste aanvaller en dus ligt het zeker niet aan hem, maar juist aan de spelers om hem heen. Op Gakpo na is er verder niemand waar je op kan bouwen qua goals. Hij creëert veel zelf en dat kost kracht (ook mentaal). Een Van Nistelrooij was inderdaad een heel ander type spits, maar ook iemand die zich voornamelijk kon focussen op eindstation zijn, aangezien Nilis enorm veel creëerde. En ook op Van Nistelrooij was er vaak kritiek bij ons. Net als op Memphis. In plaats van nu al nog meer te eisen van Malen, moeten we de problemen misschien meer om Malen heen zoeken. Als we niet zo makkelijk de goals tegen krijgen dan was hij nog vaker beslissend geweest. Hopelijk gaan er wel clubs nog flink bieden of blijft hij nog een seizoen, want hij is echt zo enorm goed al. Samen met Gakpo en Madueke zou je ze continu van positie moeten laten wisselen, dan heb je 3 balvaste, snelle, creatieve en doelgerichte aanvallers. Zet er 1 kopsterk aanspeelpunt bij desnoods en je hebt echt een hele complete, geweldige aanval. Ons probleem ligt vooral achterin en deels voorin, maar dan niet per se bij Malen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk wel dat Malen een perfecte spits is in dit systeem maar ik denk dat de match met Zahavi heel ongelukkig is. Wat Malen zou helpen is dat er een nr 9 naast hem staat, of voor, die altijd in de punt staat zodat Malen een beetje kan zwerven. Maar een spits die zo makkelijk zelf kansen creëert is een godsgeschenk maar nu moeten die ballen er gewoon in.

Wat ik altijd grappig vind is dat wij als supporters graag willen dat Malen dan verkocht wordt voor pakweg 35 miljoen zodat we een andere spits kunnen halen die ons beter maakt. Maar als wij een andere spits kunnen halen voor pakweg 10 miljoen die ons beter maakt, waarom koopt die club die Malen moet kopen dan niet onze nieuwe spits voor 10 miljoen? Scheelt toch weer 25 miljoen imo.

Wat ik bedoel te zeggen is dat wij als supporters blijkbaar vinden dat Malen 35 miljoen waard is, als dat echt zo is, waarom dan zooooo kritisch op de dingen die hij nog niet goed kan? Als hij zo slecht is in afmaken, afleggen, niet een echte spits is, waarom vinden we hem dan 35 miljoen waard?
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7236
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gebrek aan geduld is het. Luuk de Jong miste in 2016-17 kans op kans, wat ons meerdere malen punten kostte en mede de reden was dat we relatief snel afhaakten voor de titel. Eindigde met 9 goals uit 39. Moest van een deel van de supporters toen ook maar oprotten, die was klaar. Mooi niet.
Nu hebben we het over een speler die voor dit seizoen een halve seizoen in de basis had gestaan en net terug was van een lange blessure. Zit op 25 goals uit 43 wedstrijden, waarvan heel veel belangrijke. Mist daarbij ook kansen die wél erin moeten. Zoals nagenoeg elke spits overigens, maar goed, bij hem kan dat inderdaad wat beter. Scoorde hij die ook, dan was het een topspits die uitgeleerd was bij PSV. Ik vind die verwachting momenteel te hoog. Blijft hij komend seizoen, dan kun je verwachten dat hij in dat opzicht echt een stap maakt in zijn ontwikkeling. Maar voor dit seizoen heeft hij het gewoon goed gedaan.

Wat je als PSV zijnde wél moet hebben is dat wanneer je spits het even niet heeft, je anderen hebt die kunnen scoren. Om terug te komen op Luuk de Jong: in 2017-18 scoorde hij ook "maar" 13 uit 33 wedstrijden (was in andere opzichten toen wel belangrijk). Maar toen hadden we Lozano, van Ginkel en Pereiro die alle drie in de dubbele cijfers eindigden, en Locadia was met 9 goals daar ook naar op weg voordat hij in de winterstop vertrok. De huidige PSV heeft dat veel minder. Alleen Zahavi en Gakpo zitten in de dubbele cijfers momenteel, eerstgenoemde heeft goede een slechte periodes en laatstgenoemde was in het belangrijkste deel van het seizoen geblesseerd. En dan heb ik het nog niet eens over de bedroevend slechte dode spel situaties.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Scoort nooit belangrijke goals ;)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Donyell Malen