NBA Basketbal

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
nilssonH
Moderator
6
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik denk dat Dallas nog niet in paniek is. Op de Timberwolves serie na zijn ze alle series matig gestart. Al was Boston ook gewoon echt heel goed, die het ook echt hebben afgedwongen. Kyrie was matig, paar wide open 3-punters gemist, o.a toen Dallas even terug leek te komen. Zonder een toplevel Kyrie gaat het hem sowieso niet worden in ieder geval.
nilssonH
Moderator
6

Awards:

Game 2 had Dallas echt kunnen pakken, maar Kyrie laat het toch weer afweten. Valt mij tegen van hem nadat hij juist zo goed was tegen Minnesota. Als hij niet gauw verbetert is de series in ieder geval snel klaar.
11 Tinus
Legende
3
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als Dallas dit soort potjes al niet pakt waarbij Tatum slecht is en de driepunters totaal niet vallen dan wordt het wel heel moeilijk. Ik zit dan toch een beetje te hopen op een lange serie dus dan wil je dat Dallas tenminste iets laat zien maar aanvallend is het gewoon 1 tegen 5. En zoals je al jaren ziet kan Doncic veel dragen maar hoe langer de wedstrijd duurt des te meer fysiek ongemak hij heeft en lijkt het tankje ook soms leeg. Eigenlijk is het een hele lelijke wedstrijd geweest vannacht.

Kyrie kreeg de bal vaak in zijn handen maar het enige wat hem een paar keer lukte was op snelheid naar de ring. Weer geen driepunter gemaakt en ook amper assists op de lange centers. Dan moet je er natuurlijk wel bij zeggen dat Boston ook wel echt een heel sterk defensief geheel is. Ik kan me niet voorstellen dat Dallas nog wint en vind het zelfs lastig in te beelden dat het nog ergens spannend wordt. Als je nu niet wint dan sta je 3-0 achter en dat heeft nog geen team ooit rechtgezet.
Likes voor 11 Tinus :
Thijs
nilssonH
Moderator
6

Awards:

Twee dingen kunnen tegelijk waar zijn wat mij betreft. Boston verdedigt waanzinnig, maar de role players van Dallas laten het ook echt wel afweten. Nog niet één speler buiten Doncic heeft meerdere driepunters gemaakt. 5 uit 32 (!) is zelfs als ze allemaal contested zijn niet genoeg, maar daar zitten ook een aantal wide-open shots tussen.

De manier waarop Dallas dit seizoen heeft omgedraaid is enorm knap, maar nu op het allerhoogste niveau zie je de beperkingen en welke stappen ze nog moeten maken om echt door te stoten.

Likes voor nilssonH :
11 Tinus
Thijs
Lid van verdienste
6
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Gelukkig zijn de volgende twee wedstrijden in Dallas. Dat kan de redding van de serie betekenen, want de Conference Finals misten al spanning in de serie, maar dan hoop je toch dat de Finals minimaal 6 wedstrijden duurt.
nilssonH
Moderator
6

Awards:

Het gaat helaas hard met overleden NBA iconen. Paar weken geleden Bill Walton en vandaag Jerry West wat al helemaal één van de grondleggers van de sport is geweest. De man was tot op het laatste moment nog actief bij de Clippers, maar 86 is een mooie leeftijd. In Amerika weten ze dit soort mensen vaak goed te eren dus zal tijdens de finals nog wel gebeuren.
11 Tinus
Legende
3

Ik volg het pas pakweg 10 jaar dus ik ken die echte legends niet maar ze zijn inderdaad wel goed om legendes te eren.

Vanavond wel weer een spannend potje hoop ik. Morgenvroeg lekker met ontbijt op schoot op mijn gemakje kijken en hopelijk met succes voor Dallas zodat we in ieder geval maandag op dinsdag nacht nog een game 5 hebben.
Thijs
Lid van verdienste
6
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 12 jun 2024, 18:35 Het gaat helaas hard met overleden NBA iconen. Paar weken geleden Bill Walton en vandaag Jerry West wat al helemaal één van de grondleggers van de sport is geweest. De man was tot op het laatste moment nog actief bij de Clippers, maar 86 is een mooie leeftijd. In Amerika weten ze dit soort mensen vaak goed te eren dus zal tijdens de finals nog wel gebeuren.
De Logo man. Winnaar van een finals MVP als verliezer. Echte Laker voor lange tijd, maar uiteindelijk de deur uitgewerkt, waarna hij van de Clippers een serieuze ploeg maakte. Legende was hij zeker.
nilssonH
Moderator
6

Awards:

Na de conference finals zonder spanning nu een finale zonder spanning. Toch een beetje een anticlimax deze laatste twee rondes. Celtics zijn simpelweg veel te sterk. Dallas in zijn geheel is gewoon echt minder. Luka die weer vervalt in slechte gewoontes, Kyrie die nu pas thuis gaf en de rest van het team is gewoon van te weinig kwaliteit om serieus kans te maken.

Maar Boston zat in dezelfde situatie twee jaar geleden, dus de template ligt er. Ben benieuwd hoe ze dat komende zomer gaan aanpakken.
11 Tinus
Legende
3

Veel te veel hero-ball bij Dallas en veel te weinig vanaf de bank. Boston is praktisch in elk facet beter en verdient die ringetjes.
Heruone
Lid scoutingsteam
6

Mwah, het is vooral Doncic en Kyrie. De Celtics ontnemen de rest van de opties en zeggen gewoon: laat maar zien dat je zoveel meer kan scoren tegen twee All-NBA defenders. En ze dagen de rest uit om off the dribbel, isolation en kick and drives te maken.

De Celtics kunnen steeds alles switchen i.t.t. de Mavs en ze hebben meerdere points of attacks. Daarnaast maken Tatum en Brown als de primaire spelmaker i.c.m. rest van het team ook steeds de juiste plays en reads. Dat ze alles hebben gewonnen in games dat Tatum minder dan 40 FG% had is daarvoor veelzeggend.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

NBA Basketbal