WK voor clubs

Landen, clubs, spelers en competities.
Standbeeld
Mister PSV
2
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Je leest de titel van het artikel hieronder en je denkt: oh, een trainer wil niet meedoen, zal wel iets met de belasting van spelers te maken hebben. Maar dan lees je de inhoud en dan zie je dit:
De FIFA lijkt dus niet op een deelname van Real Madrid te hoeven rekenen. Het gaat De Koninklijke vooral om het financiële aspect, zo is op te maken uit de woorden van Ancelotti.

"De FIFA vergeet dat spelers en clubs niet gaan meedoen aan dat toernooi. Eén wedstrijd van Real Madrid is twintig miljoen euro waard en de FIFA wil ons dat bedrag geven voor het hele toernooi. Ik dacht het niet", is de trainer duidelijk.
:confused:

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/ancelot ... eal/435921
Prof_napo
Internationale topspeler
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Standbeeld schreef: 10 jun 2024, 11:20 Je leest de titel van het artikel hieronder en je denkt: oh, een trainer wil niet meedoen, zal wel iets met de belasting van spelers te maken hebben. Maar dan lees je de inhoud en dan zie je dit:
De FIFA lijkt dus niet op een deelname van Real Madrid te hoeven rekenen. Het gaat De Koninklijke vooral om het financiële aspect, zo is op te maken uit de woorden van Ancelotti.

"De FIFA vergeet dat spelers en clubs niet gaan meedoen aan dat toernooi. Eén wedstrijd van Real Madrid is twintig miljoen euro waard en de FIFA wil ons dat bedrag geven voor het hele toernooi. Ik dacht het niet", is de trainer duidelijk.

Dit zijn altijd wel interesante berichten om te zien welke belangen nu daadwerkelijk bovenaan staan. Niet heel verwonderlijk overigens dat geld een primaire factor is
en zal blijven. Clubs willen maar al te graag profiteren van wedstrijden maar anderzijds nee verkopen omwille van de belasting van de spelers durven ze ook weer niet hard uit te spreken.
loginnaam
Internationale topspeler
4

Standbeeld schreef: 10 jun 2024, 11:20 Je leest de titel van het artikel hieronder en je denkt: oh, een trainer wil niet meedoen, zal wel iets met de belasting van spelers te maken hebben. Maar dan lees je de inhoud en dan zie je dit:

Schijnt toch iets anders te zijn dan de indruk die dit artikel op VI geeft; het is wel degelijk de belasting op de spelers waarom Real tegen dit WK is. Die quote over de premie schijnt uit zijn verband gerukt te zijn.

https://www.forbes.com/sites/tomsanders ... ts-relevo/
Standbeeld
Mister PSV
2

loginnaam schreef: 10 jun 2024, 11:25

Schijnt toch iets anders te zijn dan de indruk die dit artikel op VI geeft; het is wel degelijk de belasting op de spelers waarom Real tegen dit WK is. Die quote over de premie schijnt uit zijn verband gerukt te zijn.

Het artikel dat ik heb gedeeld is van Voetbalzone. Daarin geeft de trainer zijn commentaar. Ik zag hetzelfde voorbijkomen op de Twitter van Fabrizio. In de link die jij deelt komt een anonieme bron van Valdebebas aan het woord. Uiteindelijk zal het wel een combi van factoren zijn. Maar wel opvallend dat uitgerekend de trainer zich in dit geval zo uitspreekt over het geld.
ShovingNE2
Site Admin
6
Seizoenkaart: Vak PR

Ik hoop dat wij niet gaan. En als Ajax en Feyenoord wel gaan kunnen we de titel al met licht potlood invullen. Het is echt qua belasting dodelijk voor de competitie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV
2

ShovingNE2 schreef: 10 jun 2024, 12:06 Ik hoop dat wij niet gaan. En als Ajax en Feyenoord wel gaan kunnen we de titel al met licht potlood invullen. Het is echt qua belasting dodelijk voor de competitie.
Wij hebben ons niet gekwalificeerd. Andere NL clubs ook niet.
loginnaam
Internationale topspeler
4

Standbeeld schreef: 10 jun 2024, 12:02
loginnaam schreef: 10 jun 2024, 11:25

Het artikel dat ik heb gedeeld is van Voetbalzone. Daarin geeft de trainer zijn commentaar. Ik zag hetzelfde voorbijkomen op de Twitter van Fabrizio. In de link die jij deelt komt een anonieme bron van Valdebebas aan het woord. Uiteindelijk zal het wel een combi van factoren zijn. Maar wel opvallend dat uitgerekend de trainer zich in dit geval zo uitspreekt over het geld.
Ik heb ook even gezocht naar het artikel waarin op VI naar wordt verwezen (Il Giornale), en daar staat ook niet meer dan die quote. Ik vermoed dat het gewoon een staaltje clickbait-journalistiek is. In de reacties op VI is er iemand die naar het artikel verwees, dat ik eerder linkte, en die aangaf dat Real al eerder protesteerde tegen het nieuwe WK voor clubs vanwege de te hoge belasting voor spelers. Real Madrid krijgt ook geen 20 miljoen per wedstrijd in de CL, maar daar doen ze wel gewoon aan mee.
ShovingNE2
Site Admin
6
Seizoenkaart: Vak PR

Standbeeld schreef: 10 jun 2024, 12:17Wij hebben ons niet gekwalificeerd. Andere NL clubs ook niet.
Snap ik. Maar als er inderdaad meerdere clubs gaan afhaken dan kloppen ze wel aan hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Internationale topspeler
2
Clubvoorkeur: v.v. UNA

loginnaam schreef: 10 jun 2024, 12:25 Real Madrid krijgt ook geen 20 miljoen per wedstrijd in de CL, maar daar doen ze wel gewoon aan mee.
Als CL winnaar in ieder geval niet aan prijzengeld.

Uitgaande van eenzelfde prijzengeldpool als 2023/24 kom je - in het geval van Mancester City destijds op iets boven de 10m aan inkomsten per wedstrijd uit als je het over de hele CL campagne heen middelt. Enkel de finale is wel 20m maar dat kan je niet los zien van de rest van de campagne, de atractiviteit van de competitie, etc.
Standbeeld
Mister PSV
2

Opeens is het toch weer anders. Ze doen vrolijk mee aan het WK voor clubteams.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

WK voor clubs