Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Het gaat natuurlijk altijd over de balans. En die is ondertussen wel wat scheef met te veel contracten die aflopen of volgend jaar aflopen waarbij je nu een keuze moet maken. Komt deels ook nog uit de periode van voor Stewart natuurlijk. Maar daarin snap ik Menno wel, voor mijn gevoel is het nu ook schever kan het ooit is geweest qua aflopende/1 jarige contracten. En dat is toch voor een deel lastig bij je selectieopbouw voor deze zomer. Dus logisch dat je ook relatief snel antwoord wil van een Boscagli, van een Teze, van een Benitez.
Gelukkig kan veel online tegenwoord, spelers hoeven niet perse terug te komen van hun vakantie
Juancho schreef: 10 jun 2024, 09:59
Het gaat natuurlijk altijd over de balans. En die is ondertussen wel wat scheef met te veel contracten die aflopen of volgend jaar aflopen waarbij je nu een keuze moet maken. Komt deels ook nog uit de periode van voor Stewart natuurlijk. Maar daarin snap ik Menno wel, voor mijn gevoel is het nu ook schever kan het ooit is geweest qua aflopende/1 jarige contracten. En dat is toch voor een deel lastig bij je selectieopbouw voor deze zomer. Dus logisch dat je ook relatief snel antwoord wil van een Boscagli, van een Teze, van een Benitez.
Gelukkig kan veel online tegenwoord, spelers hoeven niet perse terug te komen van hun vakantie
En die spelers zeggen dat ze tot eind augustus willen wachten, want er kan nog een mooiere trein voorbij razen. Dan is het wel echt kut Stewart enzo he. Wat denken jullie zelf? Dat Stewart geen snel antwoord wil? Je kan online facetimen/teamsen wat je wil, maar als de speler/entourage zegt: "gullie wacht nog maar ffkes" dan is het echt gewoon wachten.
Je moet eigenlijk mekkeren op de spelers die nog geen krabbel hebben gezet. Zij zijn de enige die uitstellen he.
Dat gezeik op PSV/Stewart is echt dom gelul.
Menno1 schreef: 10 jun 2024, 00:02En om te voorkomen dat er een leegloop ontstaat moeten er snel contracten verlengd worden.
Ik blijf mij daar aan storen, hoe traag dat gaat en dat je dus in situaties komt dat je als club met je rug tegen de muur komt te staan.
Lekker aan blijven storen, maar uiteindelijk zijn er drie partijen voor nodig om te verlengen hè? Spelers en zaakwaarnemers ook. Hoe lang volg je de voetballerij nou al? 52 jaar? Denk je niet dat Stewart wil verlengen met Teze, Boscagli en Benitez? Denk je niet dat ze daar al vorig jaar zomer een poging voor hebben gedaan? Lekker de schuld in de schoenen schuiven van PSV en dat met name Stewart, maar het slaat nergens op.
PSV heeft zich natuurlijk wel zelf in deze situatie met al die kortlopende contracten gewerkt de afgelopen 2 jaar. Niet per se Stewart aan te rekenen natuurlijk, maar bijv. Brands is wel die hele periode AD/TD geweest.
De macht lijkt sowieso steeds meer te verschuiven en veel minder bij de clubs en meer bij de spelers/zaakwaarnemersratten te liggen. Dat maakt het er ook niet makkelijker op om spelers te verleiden (langdurig) bij te tekenen tenzij je Chelsea heet en je debiele salarissen weggeeft als zoete broodjes.
Lekker aan blijven storen, maar uiteindelijk zijn er drie partijen voor nodig om te verlengen hè? Spelers en zaakwaarnemers ook. Hoe lang volg je de voetballerij nou al? 52 jaar? Denk je niet dat Stewart wil verlengen met Teze, Boscagli en Benitez? Denk je niet dat ze daar al vorig jaar zomer een poging voor hebben gedaan? Lekker de schuld in de schoenen schuiven van PSV en dat met name Stewart, maar het slaat nergens op.
PSV heeft zich natuurlijk wel zelf in deze situatie met al die kortlopende contracten gewerkt de afgelopen 2 jaar. Niet per se Stewart aan te rekenen natuurlijk, maar bijv. Brands is wel die hele periode AD/TD geweest.
Ook hier weer: "ik wil nog niet verlengen, heb nog een 2 jaar contract. Heel misschien volgend jaar wel. Even kijken hoe ik me ontwikkel en of ik een nieuwe stap wil maken".
O Goleiro Grande schreef: 10 jun 2024, 09:47Niettemin hoeft het PSV niet te wachten om te starten met het halen van minstens twee buitenspelers, twee backs en een minstens een rechterverdediger. Heb je die posities al vroeg ingevuld en kunnen die spelers al vroeg deelnemen aan de voorbereiding, dan kun je de klappen van een uitgaande transfer laat in de zomer ook beter opvangen.
Moeten de spelers die je op het oog hebt wel al vroeg willen beslissen.
Dat klopt, maar wanneer het gaat om de vervangers van Van Aanholt, Sambo, Vertessen, Bella-Kotchap en Lozano gaat lijken me dat op zijn best basiswaardige reserves, maar gezien hun leeftijd en carrierefase niet de standaard-basisspelers die met de verwachting komen dat ze jongens van het niveau Lang, Teze of Dest op korte termijn uit de basis spelen. Ik denk dat targets tot Drioeuch, Sahraoui en Flamingo tot het type spelers behoort dat echt wel gaat inzien dat ze langzaamaan het elftal gaan ingroeien, maar de concurrentie volgend jaar ook fors zal zijn. Intussen is PSV met het nationale én internationale perspectief dat de club te bieden heeft wel een perfect oord om de komende jaren hun carriere in de lift te zetten, wat maakt dat een snelle beslissing niet te veel gevraagd hoeft te worden.
Sterker nog, dit soort spelers doet zichzelf een groot plezier als ze al vroeg in de zomer de rust hebben over hun toekomst en de hele voorbereiding de kans nemen om zich bij Bosz in de kijker te spelen. Komt Driouech pas in augustus over, dan is de kans groot dat hij het steevast met korte invalbeurtjes moet doen. Begint hij begin juli al, dan krijgt-ie tactisch misschien al genoeg vlees op de botten om hem een grotere rol toe te bedelen.
Maar ook dan spelen spelers ook een grote rol. Wie zegt dat PSV dat niet heeft geprobeerd?
Stel Veerman tekent niet bij en gaat ook niet weg? Ook de schuld van PSV als hij volgend jaar nog maar 1 jaar op zijn contract heeft? Kreeg eind vorig jaar al een verlengingsvoorstel.
ShovingNE2 schreef: 10 jun 2024, 11:31
Maar ook dan spelen spelers ook een grote rol. Wie zegt dat PSV dat niet heeft geprobeerd?
Stel Veerman tekent niet bij en gaat ook niet weg? Ook de schuld van PSV als hij volgend jaar nog maar 1 jaar op zijn contract heeft? Kreeg eind vorig jaar al een verlengingsvoorstel.
Simplistische kijk op de zaken wat mij betreft.
Het is misschien een simplistische kijk, maar dat is bijna met alles wat hier wordt gezegd. Echter is het wel te concluderen, zonder te weten waardoor het komt, dat de contractverlengingen nu niet heel soepel verlopen.
Ik vind het in deze fase nog veel te prematuur. Saibari heeft verlengt en Tillman is vastgelegd. PSV start over 3 weken met de voorbereiding en spelers zijn op vakantie, hebben vrij of gaan naar een EK.
Het liefst lees je dat deze week Boscagli, Teze, Mauro en Land allemaal hun contract hebben verlengt en dat Veerman dat ook heeft gedaan om er nog 1 jaar PSV aan vast te plakken. Realiteit is dat dit niet het geval is zoals je dat eigenlijk overal nog wel niet. Na het vertrek van John de Jong heeft het simpelweg te lang stil gelegen en met veel spelers die al lang bij PSV zitten en nu kampioen zijn geworden is het ook niet gek als er een paar spelers ook open staan voor iets anders.
Zou de huidige situatie half augustus zijn dan kan je je enigszins zorgen gaan maken, maar ik vind dat het ongeduld hier op dit moment de boventoon voert t.o.v. de realiteit in het huidige voetballandschap. Er staat nog zoveel te gebeuren de komende maanden.
Als dit al begin juni begint.... Wordt wat volgende maand. Want gedurende het WK gebeurt er normaliter ook heel weinig. Het blijft een caroussel die bovenin begint met draaien. Je zou verwachten dat mensen dat onderhand wel in de gaten hebben, het is niet nieuw namelijk. Dit gaat al jaren en jaren zo.
Mensen hebben waarschijnlijk liever de vierde keus. Lekker snel de selectie rond. Terwijl we niet eens voorrondes hoeven te spelen.
ShovingNE2 schreef: 10 jun 2024, 11:31
Simplistische kijk op de zaken wat mij betreft.
Het is misschien een simplistische kijk, maar dat is bijna met alles wat hier wordt gezegd. Echter is het wel te concluderen, zonder te weten waardoor het komt, dat de contractverlengingen nu niet heel soepel verlopen.
Ook dat is zelfs nog moeilijk te beoordelen. Misschien zijn ze na een aantal goede gesprekken al wel in de afrondende fase van een aantal contractverlengingen. Als deze week (wat niet zal gebeuren, maar goed) Teze, Boscagli en Veerman verlengen dan kan diezelfde conclusie eigenlijk alweer in de prullenbak. De enige conclusie die tot nu toe getrokken kan worden is het feit dat ze hun contract (nog) niet verlengd hebben. Waar of aan wie dat dan ligt, kunnen we alleen over speculeren.
Overigens vind ik wel dat je achteraf (!) beste een kritische noot mag plaatsen bij het werk van Stewart als meerdere contracten niet verlengd zijn. Het is ook onderdeel van zijn werk om spelers/management te overtuigen, ondanks dat hij, wat al terecht is opgemerkt, uiteraard ook afhankelijk is van de andere partij.
Hangt ook weer af van de aanbiedingen die de spelers krijgen vanuit het buitenland. Wellicht kunnen we daar helemaal niet in mee. En ook al is de aanbieding gelijk: ik snap wel dat Teze en Boscagli een keer elders willen kijken.
Massimo schreef: 10 jun 2024, 11:45
Ik vind het in deze fase nog veel te prematuur.
Zou de huidige situatie half augustus zijn dan kan je je enigszins zorgen gaan maken, maar ik vind dat het ongeduld hier op dit moment de boventoon voert t.o.v. de realiteit in het huidige voetballandschap. Er staat nog zoveel te gebeuren de komende maanden.
Er is geen enkele reden voor paniek, maar de situatie is wel zorgelijk. En het is niet dat er mensen zeggen dat Earnie weg moet omdat er geen contracten zijn verlengd maar ik vind wel degelijk dat Earnie/Brands hoofdverantwoordelijk zijn voor de situatie die is ontstaan. En ja je hebt te maken met spelers en zaakwaarnemers maar er zijn ook voldoende keuzes gemaakt waardoor we in deze situatie zitten.
Soms loopt het zo dat spelers geblesseerd raken op een ongunstig moment waardoor ze eindelijk fit ineens nog maar een kortlopend contract hebben zoals bv Boscagli en Mauro. Je kunt het pech noemen maar je kunt ook proberen eerder met die gasten aan tafel te gaan. En wellicht willen de meeste spelers/entourage dat niet maar misschien met iets meer budget wel. En dan kun je ook een keuze maken om bv 1 of 2 spelers wél wat over te betalen omdat je de overtuiging hebt dat ze toch niet heel die salarisperiode hier gaan spelen. Of zolang de clausules (hoogte transfersom) maar hoog genoeg zijn is dat ook een middel om spelers over de streep te trekken. Dat is allemaal binnen het speelveld van de technische leiding.
Maar wat ik Earnie/Brands vooral kwalijk neem is dat we eerst Hoever, Jarred huren en geen één verdediger kopen. Dan in de winter van Aanholt huren en geen verdediger kopen ondanks dat we die best konden gebruiken en vervolgens in de zomer wéér geen verdediger kopen en Dest en van Aanholt weer huren. En dan in de winter wéér geen verdediger gekocht en niet verder komen dan last minuten Egan-Riley huren voor Jong PSV. Dus er is gewoon structureel geen speler gekocht voor achterin voor zowel het eerste als voor versterking vanuit Jong PSV wat ook al jaren droog staat. Dat is mijn inziens een beleidsmatige keuze waar best kritiek op mag zijn. Als ze ergens de afgelopen 4 transferperiodes een verdediger hadden gekocht dan hadden we nu tenminste 1 positie waar we op kunnen bouwen. Dat is op dit moment dus totaal niet aan de orde want alle 4 de basisspelers zouden zomaar weg kunnen en vanaf de bank zijn er al 2 weg en daar komen er ook nog wel meer bij vermoedelijk.
11 Tinus schreef: 10 jun 2024, 12:26En dan kun je ook een keuze maken om bv 1 of 2 spelers wél wat over te betalen omdat je de overtuiging hebt dat ze toch niet heel die salarisperiode hier gaan spelen.
Weet je welke gevolgen dit heeft voor de hele selectie? Je kan niet 1 speler over betalen. Of zelfs 2. Als die verhoudingen scheef groeien gaat de rest van de selectie 'muiten'.
11 Tinus schreef: 10 jun 2024, 12:26
Er is geen enkele reden voor paniek, maar de situatie is wel zorgelijk. En het is niet dat er mensen zeggen dat Earnie weg moet omdat er geen contracten zijn verlengd maar ik vind wel degelijk dat Earnie/Brands hoofdverantwoordelijk zijn voor de situatie die is ontstaan. En ja je hebt te maken met spelers en zaakwaarnemers maar er zijn ook voldoende keuzes gemaakt waardoor we in deze situatie zitten.
Soms loopt het zo dat spelers geblesseerd raken op een ongunstig moment waardoor ze eindelijk fit ineens nog maar een kortlopend contract hebben zoals bv Boscagli en Mauro. Je kunt het pech noemen maar je kunt ook proberen eerder met die gasten aan tafel te gaan. En wellicht willen de meeste spelers/entourage dat niet maar misschien met iets meer budget wel. En dan kun je ook een keuze maken om bv 1 of 2 spelers wél wat over te betalen omdat je de overtuiging hebt dat ze toch niet heel die salarisperiode hier gaan spelen. Of zolang de clausules (hoogte transfersom) maar hoog genoeg zijn is dat ook een middel om spelers over de streep te trekken. Dat is allemaal binnen het speelveld van de technische leiding.
Maar wat ik Earnie/Brands vooral kwalijk neem is dat we eerst Hoever, Jarred huren en geen één verdediger kopen. Dan in de winter van Aanholt huren en geen verdediger kopen ondanks dat we die best konden gebruiken en vervolgens in de zomer wéér geen verdediger kopen en Dest en van Aanholt weer huren. En dan in de winter wéér geen verdediger gekocht en niet verder komen dan last minuten Egan-Riley huren voor Jong PSV. Dus er is gewoon structureel geen speler gekocht voor achterin voor zowel het eerste als voor versterking vanuit Jong PSV wat ook al jaren droog staat. Dat is mijn inziens een beleidsmatige keuze waar best kritiek op mag zijn. Als ze ergens de afgelopen 4 transferperiodes een verdediger hadden gekocht dan hadden we nu tenminste 1 positie waar we op kunnen bouwen. Dat is op dit moment dus totaal niet aan de orde want alle 4 de basisspelers zouden zomaar weg kunnen en vanaf de bank zijn er al 2 weg en daar komen er ook nog wel meer bij vermoedelijk.
Ik deel die zorgen op dit moment nog totaal niet.
Hoever en Branthwaite mag je nog op het conto van John de Jong schrijven. Tevens was er die zomer weinig geld om uit te geven en zal je keuzes moeten maken. Dan had je wellicht geen Luuk de Jong of Benitez kunnen halen. Van Aanholt kwam Max voor anderhalf jaar vervangen met eventueel uitzicht op meer op dat moment, maar sportief en salaristechnisch komt die niet meer in de plannen voor. Zowel Teze, Boscagli als Mauro zitten al jaren bij PSV en hebben alle drie al een keer hun contract verlengt. Er is een reden dat PSV de laatste jaren zoveel gehuurd heeft. Het kon namelijk niet een EN EN verhaal zijn. Vorige zomer had PSV vrijwel geen aanvallers meer en zou Sangaré vertrekken. Niet gek dat daar eerst naar gekeken werd.
Het seizoen 2022/2023 was organisatorisch en voor een half jaar financieel een rommeltje. Pas afgelopen seizoen kon je pas hier echt aan werken. En het is niet dat er nog niks gebeurd is en/of dat het bij al die spelers al een voldongen feit is. Het is nu 10 juni en als er 1 september een rukverdediging staat of waar alle spelers uit hun contract gaan lopen over een jaar dan kan je daar eventueel kritiek op hebben. Ik vind je post van nu echt heel weinig hout snijden.
11 Tinus schreef: 10 jun 2024, 12:26En dan kun je ook een keuze maken om bv 1 of 2 spelers wél wat over te betalen omdat je de overtuiging hebt dat ze toch niet heel die salarisperiode hier gaan spelen.
Weet je welke gevolgen dit heeft voor de hele selectie? Je kan niet 1 speler over betalen. Of zelfs 2. Als die verhoudingen scheef groeien gaat de rest van de selectie 'muiten'.
Nee joh, een bewezen basisspeler als Teze/Boscagli kun je best wel een x % verhogen om ze over de streep te trekken. Het is niet dat je ze van de nummer 12 van de selectie ineens top 3 gaat betalen.
Massimo schreef: 10 jun 2024, 12:42
Hoever en Branthwaite mag je nog op het conto van John de Jong schrijven. Tevens was er die zomer weinig geld om uit te geven en zal je keuzes moeten maken. Dan had je wellicht geen Luuk de Jong of Benitez kunnen halen. Van Aanholt kwam Max voor anderhalf jaar vervangen met eventueel uitzicht op meer op dat moment, maar sportief en salaristechnisch komt die niet meer in de plannen voor. Zowel Teze, Boscagli als Mauro zitten al jaren bij PSV en hebben alle drie al een keer hun contract verlengt. Er is een reden dat PSV de laatste jaren zoveel gehuurd heeft. Het kon namelijk niet een EN EN verhaal zijn. Vorige zomer had PSV vrijwel geen aanvallers meer en zou Sangaré vertrekken. Niet gek dat daar eerst naar gekeken werd.
Het seizoen 2022/2023 was organisatorisch en voor een half jaar financieel een rommeltje. Pas afgelopen seizoen kon je pas hier echt aan werken. En het is niet dat er nog niks gebeurd is en/of dat het bij al die spelers al een voldongen feit is. Het is nu 10 juni en als er 1 september een rukverdediging staat of waar alle spelers uit hun contract gaan lopen over een jaar dan kan je daar eventueel kritiek op hebben. Ik vind je post van nu echt heel weinig hout snijden.
Ja er is altijd een reden geweest waarom er geen verdediger werd gekocht. Dan was het geen geld, dan was het moeilijke markt, dan was het een markt die pas laat op gang komt en ga zo maar door.
En ik heb het niet eens over hoe de verdediging er over 7 a 8 weken ervoor staat. Het gaat mijn inziens om bovengemiddeld veel onzekerheid mbt de verdediging, gecombineerd met de transferwaarde die substantieel zakt met een jaar resterend contract. En ik vind dat er bij Jong PSV ook te weinig is gedaan.
Alleen zie ik die bovengemiddelde onzekerheid op dit moment m.b.t. de verdediging voornamelijk als reden John de Jong in combinatie met spelers die al 4-5 jaar bij PSV spelen. Nee het is niet ideaal, maar je zit op dit moment ook nog zo aan het begin van deze window dat ik de zorgen op dit moment echt overtrokken en ietwat kortzichtig vind.
Daarnaast vraag ik me af of Teze, Boscagli en Mauro een jaar geleden substantieel een hogere marktwaarde hadden dan nu het geval.