Muziektopic

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Harminator
Regelmatige invaller
Seizoenkaart: Vak N

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Nou ja dat ook weer niet. Maar goed, ik ben ook te oud denk ik. Ik ben blijven hangen bij Dre, N.W.A. en Ice Cube.

Mijn zoon is nu helemaal weg van Future, Playboi Carti en Travis Scott. Maar dat is het voor mij allemaal niet.
Thijs
Lid van verdienste
6
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Harminator schreef: 12 mei 2024, 10:11 Nou ja dat ook weer niet. Maar goed, ik ben ook te oud denk ik. Ik ben blijven hangen bij Dre, N.W.A. en Ice Cube.
Dus vooral NWA dan?

Voor mij is Kendrick Lamar met 2Pac, Nas, Common en Kanye West wel mijn alltime favoriet. Qua beste ooit denk ik dat hij ook erg hoog staat en dan Notorious BIG er ook bijkomt, maar dat vond ik wat minder.
VeresRivne
Vedette
5

Harminator schreef: 12 mei 2024, 10:11 Nou ja dat ook weer niet. Maar goed, ik ben ook te oud denk ik. Ik ben blijven hangen bij Dre, N.W.A. en Ice Cube.

Mijn zoon is nu helemaal weg van Future, Playboi Carti en Travis Scott. Maar dat is het voor mij allemaal niet.
Tot 2010 echt vol in de hiphop gezeten en zelfs voor een hiphop tijdschrift geschreven, daarna ging het me ineens niet meer boeien de weg die hiphop opging

Voor mij toch vooral Gang Starr, Showbiz & AG, Jay-Z (oudere werk), Nas (oudere werk), Atmosphere, Common, Black Moon, etc. Maar alleen @MC Hammer zal dat wat zeggen. Nieuwe rappers en hiphop kan me echt zelden nog boeien, vibe is voor mij vaak weg.
Likes voor VeresRivne :
MC Hammer
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Asterix
International
1

Voor mij is Eminem de beste rapper. Heb hem nog zien optreden bij de Up In Smoke Tour in de Arena. Daarna nog eens naar 50 Cent en The Game geweest. Leuke periode was dat.
Ich liebe gegenpressung
Harminator
Regelmatige invaller

VeresRivne schreef: 12 mei 2024, 11:01

Tot 2010 echt vol in de hiphop gezeten en zelfs voor een hiphop tijdschrift geschreven, daarna ging het me ineens niet meer boeien de weg die hiphop opging

Voor mij toch vooral Gang Starr, Showbiz & AG, Jay-Z (oudere werk), Nas (oudere werk), Atmosphere, Common, Black Moon, etc. Maar alleen @MC Hammer zal dat wat zeggen. Nieuwe rappers en hiphop kan me echt zelden nog boeien, vibe is voor mij vaak weg.
Ik ben vooral van hardcore en heb de opkomst van Turn up the bass en Thunderdome meegemaakt.
Maar hiphop heeft er altijd een beetje naast bestaan. Het is wel grappig dat ik door mijn zoon MF Doom heb leren kennen die eigenlijk heel oud is maar die compleet langs me heen is gegaan.

Mijn vetste concert is Busta in de HMH geweest, die was ik ook vergeten bij mijn favorieten. Wat een energie en positiviteit straalde hij uit.
VeresRivne
Vedette
5

Harminator schreef: 12 mei 2024, 11:32
VeresRivne schreef: 12 mei 2024, 11:01

Ik ben vooral van hardcore en heb de opkomst van Turn up the bass en Thunderdome meegemaakt.
Maar hiphop heeft er altijd een beetje naast bestaan. Het is wel grappig dat ik door mijn zoon MF Doom heb leren kennen die eigenlijk heel oud is maar die compleet langs me heen is gegaan.

Mijn vetste concert is Busta in de HMH geweest, die was ik ook vergeten bij mijn favorieten. Wat een energie en positiviteit straalde hij uit.
Mja nooit wast met hardcore gehad. :mrgreen: Ik heb vooral dingen achteraf ontdekt zeg maar, alleen bij Atmosphere kan ik zeggen dat ik fan van het eerste uur was. MF DOOM is ook heel tof ja, maar mijn grootste voorliefde is toch Goldenage East Coast hiphop en dan vooral de rouwe variant. DMX het oude underground werk, rauwe beats en battlerap is voor mij altijd wel genieten. Mocht je nog wat tips willen geef me dan je favo albums en ik geef je wel wat advies over de minder underground varianten die je dan mogelijk ook goed vindt uit de jaren 90.

Was een tijd dat ik 1200 hiphop albums op mn pc had staan, was echt een sport om onontdekte jaren negentig en begin jaren 2000 spul te vinden. :)
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette
5

Asterix schreef: 12 mei 2024, 11:20 Voor mij is Eminem de beste rapper. Heb hem nog zien optreden bij de Up In Smoke Tour in de Arena. Daarna nog eens naar 50 Cent en The Game geweest. Leuke periode was dat.
Als battlerapper ongeevenaard ook. Echter heb ik altijd gehad dat zijn stemgeluid bij mij vaak net niet lekker viel. Ik vind zijn album Infinite wat hij dropte voor hij bekend was bijvoorbeeld heel erg tof, maar daar zijn maar weinigen het mee eens.
SLAVA UKRAINE!!!
MC Hammer
Geselecteerd voor Oranje
1
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 12 mei 2024, 11:41
Asterix schreef: 12 mei 2024, 11:20 Voor mij is Eminem de beste rapper. Heb hem nog zien optreden bij de Up In Smoke Tour in de Arena. Daarna nog eens naar 50 Cent en The Game geweest. Leuke periode was dat.
Als battlerapper ongeevenaard ook. Echter heb ik altijd gehad dat zijn stemgeluid bij mij vaak net niet lekker viel. Ik vind zijn album Infinite wat hij dropte voor hij bekend was bijvoorbeeld heel erg tof, maar daar zijn maar weinigen het mee eens.
Ik vind zijn eerste drie albums erg tof. Sinds zijn opname en de moord op Proof is het wisselvallig tot soms echt slecht.

Ik vond de sound die rap had in de jaren '90 en '00 (waar Eminem middenin zat, natuurlijk) fijner en boeiender dan wat ik nu vaak hoor. De beats zijn te veel geproduceerd, of zo, ik weet het niet echt. Zat laatst Outkast te luisteren, ook wel nostalgisch. Van Eminem heb je nog nummers van die 8 mile soundtrack, die niet bekend zijn, maar wel die lekkere sound hebben.

En ik ben nu in een levensfase dat ik slecht op de hoogte blijft van wat er speelt op muziekgebied, dus dat is ook lastig. Over een tijdje gaan mijn kids de muzieklijsten volgen en zal ik het weer meekrijgen.

Ik ben nu vooral op de hoogte van Taylor Swift, om nog met de meiden die ik lesgeef te kunnen praten 🤣.
Hammertime!
VeresRivne
Vedette
5

MC Hammer schreef: 12 mei 2024, 15:32
VeresRivne schreef: 12 mei 2024, 11:41

Ik vind zijn eerste drie albums erg tof. Sinds zijn opname en de moord op Proof is het wisselvallig tot soms echt slecht.

Ik vond de sound die rap had in de jaren '90 en '00 (waar Eminem middenin zat, natuurlijk) fijner en boeiender dan wat ik nu vaak hoor. De beats zijn te veel geproduceerd, of zo, ik weet het niet echt. Zat laatst Outkast te luisteren, ook wel nostalgisch. Van Eminem heb je nog nummers van die 8 mile soundtrack, die niet bekend zijn, maar wel die lekkere sound hebben.

En ik ben nu in een levensfase dat ik slecht op de hoogte blijft van wat er speelt op muziekgebied, dus dat is ook lastig. Over een tijdje gaan mijn kids de muzieklijsten volgen en zal ik het weer meekrijgen.

Ik ben nu vooral op de hoogte van Taylor Swift, om nog met de meiden die ik lesgeef te kunnen praten 🤣.
Oh maar ik ben op hiphop verliefd geworden vanwege de creativiteit en het gegeven dat praktisch elke muziekvorm in hiphop geweven kan worden itt veel andere muziekvormen. En daar is het een beetje misgegaan met de recente hiphop: er is voor de huidige commerciele hiphop qua productie een ernstig gebrek aan creativiteit, dat zal ook @Harminator wel met me eens zijn. Bij 8 mile zijn die battlebeats van Mobb Deep, The O.C. en Onyx trouwens wel briljant staan helaas niet op die soundtrack.
Likes voor VeresRivne :
MC Hammer
SLAVA UKRAINE!!!
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Ewwwwww.

Doe mij maar Whodini, Grandmaster Flash, Afrika Bambaataa, Kurtis Blow, DJ Kool Herc en vooruit: de beginperiode van de Beastie Boys.
Grasmat
Lid van verdienste
6
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

En toch staan al deze mannen in de schaduw van de enige echte rapgod:

Afbeelding
Harminator
Regelmatige invaller

Hij was natuurlijk gewoon een karikatuur van deze rapgod

Afbeelding

Terwijl ik dit post herinner ik me dat ik toen ik een jaar of 13 was MC Hammer ooit live heb gezien in Ahoy :lol:
MC Hammer
Geselecteerd voor Oranje
1

Harminator schreef: 13 mei 2024, 11:33 Hij was natuurlijk gewoon een karikatuur van deze rapgod

Afbeelding

Terwijl ik dit post herinner ik me dat ik toen ik een jaar of 13 was MC Hammer ooit live heb gezien in Ahoy :lol:
Wat was ik goed, nietwaar?

Thoughts about Houdini, anyone?
Hammertime!
Harminator
Regelmatige invaller

Ik vind de clip leuker dan het nummer.
Ik heb een hekel aan het origineel van Abacadabra, en hier vind ik het ook een slaapverwekkende melodie.
De muziek en de beat zijn wel lekker oude slim shady, maar als ik die wel horen, dan zet ik liever The Real Slim Shady op.
Likes voor Harminator (totaal 2):
GrasmatMC Hammer
Juancho
Legende
6

Groot fan van Gregory Esayan. Maakt geweldige progressive trance/house music... Eén van zijn albums, Pilgrim's Diary, draai ik echt al vele jaren grijs. Geweldige ambiance en melodic.

“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
mr.top
Internationale topspeler
4

MC Hammer schreef: 05 jun 2024, 06:37
Harminator schreef: 13 mei 2024, 11:33 Hij was natuurlijk gewoon een karikatuur van deze rapgod

Afbeelding

Het is fijn dat Eminem‘s lollige alter ego weer terugkeert . Hij is wat roestig maar dat mocht de pret niet drukken. Ik vraag me alleen af of dat stukje over zijn laatste truc meteen een hint is?
Likes voor mr.top :
MC Hammer
Harminator
Regelmatige invaller

mr.top schreef: 07 jun 2024, 09:45
MC Hammer schreef: 05 jun 2024, 06:37

Het is fijn dat Eminem‘s lollige alter ego weer terugkeert . Hij is wat roestig maar dat mocht de pret niet drukken. Ik vraag me alleen af of dat stukje over zijn laatste truc meteen een hint is?
Ach, totdat het geld op is en dan keren ze altijd weer terug.
mr.top
Internationale topspeler
4

Harminator schreef: 07 jun 2024, 11:12
mr.top schreef: 07 jun 2024, 09:45

Ach, totdat het geld op is en dan keren ze altijd weer terug.
Heerlijk cynisch! :D

Ik ben vooral benieuwd naar het volledige album. Waarschijnlijk beantwoord dat mijn vraag.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Muziektopic