🏆 Speler van het seizoen 23/24

Kies hier iedere wedstrijd jouw Man of the Match.
Hammer
Regelmatige invaller
1
Seizoenkaart: Vak HH
Favoriete speler: Tim van den Heuvel

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Op 1 Jerdy en Luuk, op 2 Joey en Dest, op 3 ex aequo de rest.
  • Citaat
  • Support in difficult times
    René1978
    Nationale topspeler
    6

Schouten is de thermometer van de ploeg. Staat altijd op de goede plaats, speelt zich voortdurend onder de druk uit en blijft altijd rustig.

Veerman is niet voor niets vol lof over hem, door een speler als Schouten komt hij in zijn kracht.
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door René1978 op 19 mei 2024, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
    trouwepsvfan
    Vedette
    5
    Seizoenkaart: Vak AA
    Clubvoorkeur: PSV

Interessante vergelijking. Een thermometer doet precies helemaal niets namelijk.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen trouwepsvfan voor dit bericht:
    Lorenzo von Matterhorn
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Dfs2021
    Verbannen
    Clubvoorkeur: Geen
    Favoriete speler: Geen

Thijs schreef: 19 mei 2024, 23:30
    Dfs2021 schreef: 19 mei 2024, 23:28
    Mag jij vinden maar het is een schande dat veel mensen hier Schouten over Dest verkiezen.
    Gezien rendement is het een schande om Dest boven Teze te verkiezen. Dest was in de tweede seizoenshelft aanvallend heel belangrijk, maar over het hele seizoen haalt hij mijn top 5 niet met Luuk, Joey, Jerdy, Oli en Baka als beteren. Dest staat voor mij gelijk aan Benitez en Teze, maar het ziet er allemaal flashier uit.
    Hahaha. Dest was misschien wel de beste speler van PSV de tweede seizoenshelft. En je hebt een zeer “beperkt” beeld van voetbal als je aanvallend rendement alleen uit assists haalt. Kunnen we het ook hebben over geslaagde passes in final third, succesvolle dribbels (denk nog nooit een verdediger die zoveel geslaagde dribbels heeft als Dest dit seizoen in de eredivisie), kansen gecreëerd etc.
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dfs2021 schreef: 19 mei 2024, 23:33
    Thijs schreef: 19 mei 2024, 23:30

Gezien rendement is het een schande om Dest boven Teze te verkiezen. Dest was in de tweede seizoenshelft aanvallend heel belangrijk, maar over het hele seizoen haalt hij mijn top 5 niet met Luuk, Joey, Jerdy, Oli en Baka als beteren. Dest staat voor mij gelijk aan Benitez en Teze, maar het ziet er allemaal flashier uit.
    Hahaha. Dest was misschien wel de beste speler van PSV de tweede seizoenshelft. En je hebt een zeer “beperkt” beeld van voetbal als je aanvallend rendement alleen uit assists haalt. Kunnen we het ook hebben over geslaagde passes in final third, succesvolle dribbels (denk nog nooit een verdediger die zoveel geslaagde dribbels heeft als Dest dit seizoen in de eredivisie), kansen gecreëerd etc.
    Dat vind ik ook niet, maar was een hint naar hoe simplistisch jij er één facet uithaalde om Jerdy’s invloed te negeren. Dest is aanvallend beter dan Teze, maar haalde minder rendement, terwijl hij meer offensieve vrijheid kreeg. Dat mag beter, maar natuurlijk was Dest geweldig, zeker in de tweede seizoenshelft zoals ik al zei. Teze was echter defensief en opbouwend cruciaal en krijgt in mijn optiek te weinig erkenning ervoor, omdat Dest een soort highlight reel is met momenten. En Schouten was samen met Boscagli degene die een groot verschil maakte me vorig seizoen door direct voetbal in de ploeg te brengen, waardoor Veerman, Bakayoko en anderen met veel meer tijd en ruimte kwamen te spelen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Thijs voor dit bericht (totaal 3):
    GrasmatSKERLATjompie
    René1978
    Nationale topspeler
    6

trouwepsvfan schreef: 19 mei 2024, 23:32 Interessante vergelijking. Een thermometer doet precies helemaal niets namelijk.
    Nou je het zegt. Maar kijk naar Schouten en je weet meteen wat de temperatuur is van PSV. Of zo.

Schouten. Topper.
  • Citaat
    Dfs2021
    Verbannen

Thijs schreef: 19 mei 2024, 23:36
    Dfs2021 schreef: 19 mei 2024, 23:33
    Dat vind ik ook niet, maar was een hint naar hoe simplistisch jij er één facet uithaalde om Jerdy’s invloed te negeren. Dest is aanvallend beter dan Teze, maar haalde minder rendement, terwijl hij meer offensieve vrijheid kreeg. Dat mag beter, maar natuurlijk was Dest geweldig, zeker in de tweede seizoenshelft zoals ik al zei. Teze was echter defensief en opbouwend cruciaal en krijgt in mijn optiek te weinig erkenning ervoor, omdat Dest een soort highlight reel is met momenten. En Schouten was samen met Boscagli degene die een groot verschil maakte me vorig seizoen door direct voetbal in de ploeg te brengen, waardoor Veerman, Bakayoko en anderen met veel meer tijd en ruimte kwamen te spelen.
    Volgensmij begrijp jij rendement niet helemaal amigo :grin: Teze heeft denk ik 3 assist gekregen door simpelweg Bakayoko in te spelen die hem er vervolgens van 20+ meter inschiet, dat is wel erg makkelijk natuurlijk. Neemt niet weg dat Teze en geweldig seizoen heeft gespeeld. Daadkrachtig als verdediger en ook aanvallend heel slim terwijl hij toch eigenlijk best harde voeten heeft.
    Ik vond Schouten met name aan het begin van het seizoen heel goed maar werd steeds slordiger en ging mee in het niveau als het ook minder draaide. Dat vind ik altijd een belangrijke graadmeter.
  • Citaat
  • René1978
    Nationale topspeler
    6

Schouten was heel constant. Na de winterstop was het even wat minder toen hij met een luchtweginfectie speelde.
  • Citaat
    Buitenspelgoal
    Geselecteerd voor Oranje
    4

Dfs2021 schreef: 19 mei 2024, 23:43
    Thijs schreef: 19 mei 2024, 23:36

Volgensmij begrijp jij rendement niet helemaal amigo :grin: Teze heeft denk ik 3 assist gekregen door simpelweg Bakayoko in te spelen die hem er vervolgens van 20+ meter inschiet, dat is wel erg makkelijk natuurlijk. Neemt niet weg dat Teze en geweldig seizoen heeft gespeeld. Daadkrachtig als verdediger en ook aanvallend heel slim terwijl hij toch eigenlijk best harde voeten heeft.
    Ik vond Schouten met name aan het begin van het seizoen heel goed maar werd steeds slordiger en ging mee in het niveau als het ook minder draaide. Dat vind ik altijd een belangrijke graadmeter.
    Dest niet, wil je zeggen? Die heb ik ook in die fase gewoon defensief gepiepeld zien worden hoor. In die fase werd het bij alle spelers een stukje minder.

En dan ga je het zelf nog over rendement hebben en hoe dat meer is dan alleen ''assists'' en dergelijke. Je stelt ook dat mensen die dat doen een zeer beperkt beeld van voetbal hebben. Daar ben ik het met je eens. Daarmee ontkracht je overigens wel gelijk je reden om Dest boven Schouten te kiezen. Dat Dest een 'flashy' speler is die er schaartjes uitgooit en wel eens fraai scoort maakt hem niet gelijk beter of belangrijker. Schouten is een voetballer die juist uitblinkt in het simpel en 'saai' voetballen, maar dat zo effectief doen dat je daar als team indirect heel veel rendement uit haalt. Dat rendement bestaat uit balveroveringen, intercepties, balvastheid, snelle omschakeling en passzuiverheid. Dus eerlijk gezegd denk ik dat je beeld van voetbal vrij beperkt is als het herinneren van acties je graadmeter is over hoe goed een speler is. Ik herinner mij niet heel veel specifieke acties van Schouten, omdat zijn acties zo constant zijn en functionaliteit boven vorm als prioriteit hebben. Maak even een highlight reel van Schouten dit seizoen en het is puur genieten.

Overigens afsluitend door te zeggen dat ik Dest ook gewoon een goede speler vind, hoor. Die zou op plek 4 of 5 komen in mijn top zoveel van dit seizoen.
  • Citaat
  • René1978
    Nationale topspeler
    6

Schouten is door het AD ook gekozen als beste speler van de Eredivisie.
  • Citaat
  • CZ_Code
    Nationale topspeler
    2

René1978 schreef: 20 mei 2024, 13:55 Schouten is door het AD ook gekozen als beste speler van de Eredivisie.
    Dom van het AD, was overduidelijk Hancko aldus heel de randstad.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Schouten is de smeerolie van dit team, wellicht voor een enkeling ‘onzichtbaar ‘, maar o zo belangrijk
  • Citaat
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler
    2

Wie Luuk de Jong of Jerdy Schouten zegt spreek ik niet per definitie tegen, maar ik vond dit echt hét seizoen van Veerman, die niet voor niets eens beste speler van de week werd in de CL. Zijn cijfers zijn ongekend, vooral 130 gecreeerde kansen tov van nr. 2 Calvin Stengs (71) is bij het belachelijke af.

Veerman is top of the bill geweest in een topteam, waar Luuk de Jong op zijn leeftijd zelfs het beste seizoen uit zijn carrière heeft beleefd. Als je dan als Theo Janssen beweert dat Pavlidis Speler vh Jaar moet worden ‘omdat ie in een stroef draaiend elftal goed presteert’… sorry maar dan ben je gewoon een lul.
  • Citaat
    Balinho
    Internationale topspeler
    6

O Goleiro Grande schreef: 20 mei 2024, 14:44 Wie Luuk de Jong of Jerdy Schouten zegt spreek ik niet per definitie tegen, maar ik vond dit echt hét seizoen van Veerman, die niet voor niets eens beste speler van de week werd in de CL. Zijn cijfers zijn ongekend, vooral 130 gecreeerde kansen tov van nr. 2 Calvin Stengs (71) is bij het belachelijke af.

Veerman is top of the bill geweest in een topteam, waar Luuk de Jong op zijn leeftijd zelfs het beste seizoen uit zijn carrière heeft beleefd. Als je dan als Theo Janssen beweert dat Pavlidis Speler vh Jaar moet worden ‘omdat ie in een stroef draaiend elftal goed presteert’… sorry maar dan ben je gewoon een lul.
    Ik weet bijna zeker dat wanneer je Schouten en Veerman zou vragen welke speler wat hun betreft POTS is, ze respectievelijk Veerman en Schouten zullen zeggen. Zou ook zat zeggen (en nee, dat heeft niets met Tillman te maken).
  • Citaat
    Dfs2021
    Verbannen

Buitenspelgoal schreef: 20 mei 2024, 13:23
    Dfs2021 schreef: 19 mei 2024, 23:43
    Dest niet, wil je zeggen? Die heb ik ook in die fase gewoon defensief gepiepeld zien worden hoor. In die fase werd het bij alle spelers een stukje minder.

En dan ga je het zelf nog over rendement hebben en hoe dat meer is dan alleen ''assists'' en dergelijke. Je stelt ook dat mensen die dat doen een zeer beperkt beeld van voetbal hebben. Daar ben ik het met je eens. Daarmee ontkracht je overigens wel gelijk je reden om Dest boven Schouten te kiezen. Dat Dest een 'flashy' speler is die er schaartjes uitgooit en wel eens fraai scoort maakt hem niet gelijk beter of belangrijker. Schouten is een voetballer die juist uitblinkt in het simpel en 'saai' voetballen, maar dat zo effectief doen dat je daar als team indirect heel veel rendement uit haalt. Dat rendement bestaat uit balveroveringen, intercepties, balvastheid, snelle omschakeling en passzuiverheid. Dus eerlijk gezegd denk ik dat je beeld van voetbal vrij beperkt is als het herinneren van acties je graadmeter is over hoe goed een speler is. Ik herinner mij niet heel veel specifieke acties van Schouten, omdat zijn acties zo constant zijn en functionaliteit boven vorm als prioriteit hebben. Maak even een highlight reel van Schouten dit seizoen en het is puur genieten.

Overigens afsluitend door te zeggen dat ik Dest ook gewoon een goede speler vind, hoor. Die zou op plek 4 of 5 komen in mijn top zoveel van dit seizoen.
    Dest beste speler van PSV in de tweede seizoenshelft naar mijn mening.
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    2
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

psvgouda schreef: 20 mei 2024, 13:59 Schouten is de smeerolie van dit team, wellicht voor een enkeling ‘onzichtbaar ‘, maar o zo belangrijk
    Als Schouten onzichtbaar is vraag ik me wel af waar je naar kijkt. BIjdrages bij doelpunten zijn beperkt met 4 doelpunten in de Eredivisie maar dat is ook zijn rol niet. Het is een speler die niet gemakkelijk op te vangen is en als hij afwezig is - maar dat geldt ook voor Veerman - zie je direct het team een stuk minder presteren. En dat is dan om het even of hij in de defensie staat of dat hij op het middenveld staat.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    3
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Prof_napo schreef: 20 mei 2024, 15:25
    psvgouda schreef: 20 mei 2024, 13:59 Schouten is de smeerolie van dit team, wellicht voor een enkeling ‘onzichtbaar ‘, maar o zo belangrijk
    Als Schouten onzichtbaar is vraag ik me wel af waar je naar kijkt. BIjdrages bij doelpunten zijn beperkt met 4 doelpunten in de Eredivisie maar dat is ook zijn rol niet. Het is een speler die niet gemakkelijk op te vangen is en als hij afwezig is - maar dat geldt ook voor Veerman - zie je direct het team een stuk minder presteren. En dat is dan om het even of hij in de defensie staat of dat hij op het middenveld staat.
    'Wellicht', 'enkeling' **kuch** Als ik de voorkeur van sommigen lees, dan denk ik inderdaad dat ze Schouten over het hoofd zien. Maar laten we het er vriendelijkshalve erop houden dat bijna alle, misschien wel echt alle PSV'ers, inclusief de bank en de kleedkamer dit seizoen extra super intergalactisch goed waren. Beter zo? ;)
  • Citaat
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Die van Pepi gaf mij de grootste vreugde, die van Bakayoko tegen Twente vond ik het mooist.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

Tillman vs PEC en Baka vs Twente zijn mijn favorieten. Wat een seizoen zeg.
  • Citaat
  • Plaats reactie