De keeper

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
SKERLA
Legende
7
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Lente schreef: 22 apr 2024, 16:54
SKERLA schreef: 22 apr 2024, 16:42

Moet je denk ik nog wel even verduidelijken over wiens Heruone je het hebt en (dus) aan wie je de vraag stelt.
wow, jij bent wel heel scherp. Kom er mee weg als ik een dyslexie disclaimer gebruik?
Nee, die staat op de zwarte lijst tussen deadline en doorschakelen.
  • Citaat
    SKERLA
    Legende
    7

Awards:

Oké Gust.
  • Citaat
    Heruone
    Lid scoutingsteam
    7
    Clubvoorkeur: PSV

Lente schreef: 22 apr 2024, 16:26Als Bosz nu keuze heeft tussen Benitez verlengen en de komende jaren met Benitez doorgaan of Wellenreuther als keeper aantrekken en de komende jaren met Wellenreuther spelen, wat zou dan Bosz z'n voorkeur hebben? Er van uitgaande dat de rest van de selectie gelijk blijft (dus incl. Boscagli, Schouten, Veerman, Dest enz.) en enkel Ramalho ingeruild wordt tegen een centrale verdediger die wel in Bosz z'n visie past. Ik ga er dan van uit dat dit een meer voetballende CV is die het invult zoals Schouten het ook doet, laten we voor het gemak Debast nemen. Gelieve niet naar het financiële plaatje kijken met afkoopsommen of te ontvangen bedragen, maar puur uitgaande van het sportieve aspect, welke keeper heeft Bosz dan in jouw ogen het liefste in de goal staan met de selectie zoals omschreven?

Ik snap dat jij het antwoord ook niet hebt want Bosz heeft zich er volgens mij nooit over uit gesproken, maar gezien het feit dat Benitez zo allround is en veel meer ervaring dan Wellenreuther heeft en ik jouw ook heel positief over Benitez zag posten in jouw eerste post over dit onderwerp (volgens mij schreef je zelfs iets dat Benitez vervangen voor hetzelfde type profiel all-round keeper met dezelfde kwaliteit als Benitez niet mogelijk is voor PSV) ben ik benieuwd naar jouw antwoord hierop is. Het is er volgens mij steeds over gegaan wat doe je als Benitez vervangen moet worden maar ik vind het juist z'n interessante vraag wat doe je als je de keuze hebt tussen Benitez verlengen of een andere keeper aantrekken? Ik zelf denk namelijk dat Bosz ook heel tevreden met Benitez is, dat die ook heel goed past in de huidige speelwijze en ik weet ook niet of Bosz perse nog dominanter wil gaan voetballen. Maar wellicht dat jij daar een andere kijk op hebt of ooit iets anders over hebt opgevangen?
    Dat is een interessante, maar puur hypothetische vraag uiteraard. Ik denk uiteindelijk (en dat is het saaie antwoord) dat Bosz het liefste een keeper heeft binnen zijn visie, maar dat hij, zoals hij in de interviews bij zijn aanstelling al zei, zich binnen zijn visie aanpast aan de spelers die hij heeft. Nu is dat bij een keeper uiteraard wat gecompliceerder maar enfin. Daarbij scheelt het dat Benitez dit jaar natuurlijk gewoon een heel goed seizoen keept. Dat maakt dat soort keuzes/voorkeuren dan ook weer net allemaal wat minder relevant. Maar dat Bosz een ander type keeper prefereert, moge denk ik wel duidelijk zijn. Bij Lyon wou hij graag Onana halen en bij Ajax prefereerde hij diezelfde Onana die destijds nog een rookie was boven Tim Krul.

En het gehele belang zit hem puur in het nog dominanter kunnen spelen. Ik zag hierboven ergens gesteld worden dat je wellicht in topwedstrijden liever een shot-stopper wilt hebben. Ik denk dat die case ook prima gemaakt kan worden voor een type proactieve keeper. In topwedstrijden worden namelijk dat soort details nog crucialer.

Het verschil zie je heel goed als je bijv. kijkt naar Kobel/Wellenreuther t.o.v. Benitez in de opbouw.

Afbeelding
    Afbeelding

Zij staan in de opbouw hoger gepositioneerd en zij dienen daarnaast ook als initiator. Je ziet bijvoorbeeld Benitez vaak de bal afgeven aan Boscagli die vervolgens de opbouw eigenlijk gaat opzetten. In dit geval begint het echt bij de keeper die tussen de verdedigers komt, vaak om een ruit te vormen. Teams zetten vaak druk vanuit een 4-4-2 structuur. Het wordt hierdoor moeilijker om vanuit de twee voorste aanvallers druk te ontwikkelen. Plus je weet vaak een overtal in het middenveld te creëren. Die kan direct geëxploiteerd worden of bijvoorbeeld door het vrijspelen van 1 van de centrale verdedigers. Daarmee had PSV juist tegen Dortmund in dat tweede duel heel veel moeite en dat voor een deel te maken met de invloed van Kobel in de opbouw van achteruit (heb hieronder een dergelijke schematische weergave gemaakt hoe het eruit zou zien als Benitez in de opbouw een dergelijke rol zou vertolken).

Afbeelding
    Juist daarom vind ik Benitez aan de bal geen goede keeper. Hij herkent/exploiteert nauwelijks dit soort overtalsituaties en hij is ook niet comfortabel in het creëren daarvan. En dat zit hem in simpele zaken zoals onderstaande:

Afbeelding
    Hier is Ramalho de vrije man en licht de ruimte op links (je ziet Boscagli notabene met zijn armen in de lucht). Hij heeft dat totaal niet gezien, speelt Teze verkeerd in en communiceert ook niet waar de oplossing ligt. 3 seconden later heb je 2 Feyenoorders in je nek hijgen en is die ruimte weg.

Afbeelding
    Wat meer voorbeelden in de spoiler:
    ► Laat Spoiler zien

Maar het zit hem ook voor een heel groot deel in stuk een details. Ik weet niet of het iemand ooit is opgevallen, maar op het moment dat PSV een ingooi heeft of er wordt een terugspeelbal gegeven, dan stapt de CV aan de contrakant door het middenveld in en zakt de back aan de contrakant uit naar de CV positie. Met dat mechanisme probeert Bosz eigenlijk een vrije man te creëren in het middenveld en het drukzetten van de spits onschadelijk te maken. Je krijgt dan vrijwel altijd aan de contrakant een overtalsituatie + je kan een driehoekje vormen om de CV aan de initiële balkant vrij te spelen.

Dit is bijvoorbeeld een simpel driehoekje dat je niet uitspeelt (Ramalho staat onderin buiten beeld).

Afbeelding
    Dit is een ander voorbeeld waar details echt meer een rol spelen. De terugspeelbal komt van Ramalho en Boscagli stapt door het middenveld in. Ik had het hierboven al gezegd, maar je weet dat er potentieel overtalsituatie aan de contrakant gaat vormen (gearceerd).

Afbeelding
    In dit geval is positioneren van Benitez niet goed. Als hij meer naar links staat, kan Ramalho hem makkelijker inspelen en kan je die overtalsituatie makkelijker benutten. Nu moet Ramalho zijn pass de ruimte in passen en moet Benitez weer die ruimte in lopen. Dat kost weer tijd, hetgeen je tegenstander weer de mogelijkheid geeft om beter de zone te verdedigen.

Afbeelding
    Vervolgens maakt Benitez ook de fout om hem met rechts aan te aannemen/in te spelen op het linkerbeen van Boscagli. Dat zijn weer kleine details, maar dat soort foutjes maakt het voor de tegenstander weer makkelijker om te pressen. De ruimte ligt namelijk niet meer op links (die potentiële mogelijkheid heeft Benitez al verkwanseld), maar op rechts. Door aan te nemen met je linkerbeen en iig duidelijk te maken dat je met links gaat trappen, dirigeer je de pressing van de tegenstander ook naar links toe, hetgeen wat weer meer ruimte op rechts creëert. Want los van dat je daarmee Boscagli weer meer ruimte biedt, maakt het ook het utiliseren van een overtal op rechts weer makkelijker, bijv. het overtal wat je hebt met Boscagli/Schouten t.o.v. Timber.

Afbeelding
    Het zijn allemaal voorbeelden van kleine details die enorm veel impact hebben. Om die reden is een andere keeper bij de speelstijl van Bosz zeker een betere match. Maar het eerlijke verhaal is ook dat Benitez dit jaar gewoon een uitstekend seizoen keept en zich ontpopt heeft tot puntenpakker. 17 clean sheets is gewoon echt een hele goede prestatie. Hij presteert wel duidelijk over op zijn PsXg-GA. Ook voor @Sensation moet je er denk ik rekening mee houden dat dat volgend seizoen mogelijk anders kan zijn. Zie Bijlow die vorig seizoen dik over presteerde en nu onder. Maar dat neemt natuurlijk nog steeds niks weg van het feit dat hij dit seizoen gewoon punten voor je pakt en daar draait het in essentie natuurlijk wel om. Het is vanuit dat opzicht ook soms gevaarlijk om te denken dat het gras groener is bij de buren. Want nogmaals, hoewel een ander type keeper evidenterwijs een betere match is en je daardoor nog dominanter kan spelen, kan het natuurlijk ook een negatieve keerzijde hebben als het uitpakt in een Mvogo/Drommel scenario. Het hoeft dus niet per se te betekenen dat dat overal ook een gewenster effect heeft ;)

Ik word overigens steeds meer fan van Wellenreuther, maar dat terzijde.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Heruone voor dit bericht (totaal 12):
    SKERLABalinhoRIODonyellMalenSensationRen HöekPSV90Psvamsterdam1913abDr. GonzoOrdemeProgressoBombel500TheoTheoTheo
    Freelance analist - VI Pro | 19.13 Podcast
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    RIO
    Legende
    5
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Mooie voorbeelden Heruone. Ik ben blij met Benitez, maar ik denk dat Wellenreuther niet slechter is dan Benny. Wat mij vooral opvalt bij Wellenreuther is hoe snel hij de lange bal eruit haalt bij de tegenstander, hij heeft dat spelinzicht om de verdedigende actie te maken ipv te wachten en de tegenstander een kans te geven. Dat centrale duo bij hun is eigenlijk best slecht met ruimte in hun rug maar ze kunnen hun spel spelen omdat ze Wellenreuther in het doel hebben staan.
  • Citaat
    DonyellMalen
    Legende
    4

Dank voor de reactie, @Heruone. Verfrissend en heel duidelijk uitgelegd.
  • Citaat
    Heruone
    Lid scoutingsteam
    7

Heruone schreef: 23 apr 2024, 17:08
    Lente schreef: 22 apr 2024, 16:26Als Bosz nu keuze heeft tussen Benitez verlengen en de komende jaren met Benitez doorgaan of Wellenreuther als keeper aantrekken en de komende jaren met Wellenreuther spelen, wat zou dan Bosz z'n voorkeur hebben? Er van uitgaande dat de rest van de selectie gelijk blijft (dus incl. Boscagli, Schouten, Veerman, Dest enz.) en enkel Ramalho ingeruild wordt tegen een centrale verdediger die wel in Bosz z'n visie past. Ik ga er dan van uit dat dit een meer voetballende CV is die het invult zoals Schouten het ook doet, laten we voor het gemak Debast nemen. Gelieve niet naar het financiële plaatje kijken met afkoopsommen of te ontvangen bedragen, maar puur uitgaande van het sportieve aspect, welke keeper heeft Bosz dan in jouw ogen het liefste in de goal staan met de selectie zoals omschreven?

Ik snap dat jij het antwoord ook niet hebt want Bosz heeft zich er volgens mij nooit over uit gesproken, maar gezien het feit dat Benitez zo allround is en veel meer ervaring dan Wellenreuther heeft en ik jouw ook heel positief over Benitez zag posten in jouw eerste post over dit onderwerp (volgens mij schreef je zelfs iets dat Benitez vervangen voor hetzelfde type profiel all-round keeper met dezelfde kwaliteit als Benitez niet mogelijk is voor PSV) ben ik benieuwd naar jouw antwoord hierop is. Het is er volgens mij steeds over gegaan wat doe je als Benitez vervangen moet worden maar ik vind het juist z'n interessante vraag wat doe je als je de keuze hebt tussen Benitez verlengen of een andere keeper aantrekken? Ik zelf denk namelijk dat Bosz ook heel tevreden met Benitez is, dat die ook heel goed past in de huidige speelwijze en ik weet ook niet of Bosz perse nog dominanter wil gaan voetballen. Maar wellicht dat jij daar een andere kijk op hebt of ooit iets anders over hebt opgevangen?
    Dat is een interessante, maar puur hypothetische vraag uiteraard. Ik denk uiteindelijk (en dat is het saaie antwoord) dat Bosz het liefste een keeper heeft binnen zijn visie, maar dat hij, zoals hij in de interviews bij zijn aanstelling al zei, zich binnen zijn visie aanpast aan de spelers die hij heeft. Nu is dat bij een keeper uiteraard wat gecompliceerder maar enfin. Daarbij scheelt het dat Benitez dit jaar natuurlijk gewoon een heel goed seizoen keept. Dat maakt dat soort keuzes/voorkeuren dan ook weer net allemaal wat minder relevant. Maar dat Bosz een ander type keeper prefereert, moge denk ik wel duidelijk zijn. Bij Lyon wou hij graag Onana halen en bij Ajax prefereerde hij diezelfde Onana die destijds nog een rookie was boven Tim Krul.

En het gehele belang zit hem puur in het nog dominanter kunnen spelen. Ik zag hierboven ergens gesteld worden dat je wellicht in topwedstrijden liever een shot-stopper wilt hebben. Ik denk dat die case ook prima gemaakt kan worden voor een type proactieve keeper. In topwedstrijden worden namelijk dat soort details nog crucialer.

Het verschil zie je heel goed als je bijv. kijkt naar Kobel/Wellenreuther t.o.v. Benitez in de opbouw.

Afbeelding
    Afbeelding

Zij staan in de opbouw hoger gepositioneerd en zij dienen daarnaast ook als initiator. Je ziet bijvoorbeeld Benitez vaak de bal afgeven aan Boscagli die vervolgens de opbouw eigenlijk gaat opzetten. In dit geval begint het echt bij de keeper die tussen de verdedigers komt, vaak om een ruit te vormen. Teams zetten vaak druk vanuit een 4-4-2 structuur. Het wordt hierdoor moeilijker om vanuit de twee voorste aanvallers druk te ontwikkelen. Plus je weet vaak een overtal in het middenveld te creëren. Die kan direct geëxploiteerd worden of bijvoorbeeld door het vrijspelen van 1 van de centrale verdedigers. Daarmee had PSV juist tegen Dortmund in dat tweede duel heel veel moeite en dat voor een deel te maken met de invloed van Kobel in de opbouw van achteruit (heb hieronder een dergelijke schematische weergave gemaakt hoe het eruit zou zien als Benitez in de opbouw een dergelijke rol zou vertolken).

Afbeelding
    Juist daarom vind ik Benitez aan de bal geen goede keeper. Hij herkent/exploiteert nauwelijks dit soort overtalsituaties en hij is ook niet comfortabel in het creëren daarvan. En dat zit hem in simpele zaken zoals onderstaande:

Afbeelding
    Hier is Ramalho de vrije man en licht de ruimte op links (je ziet Boscagli notabene met zijn armen in de lucht). Hij heeft dat totaal niet gezien, speelt Teze verkeerd in en communiceert ook niet waar de oplossing ligt. 3 seconden later heb je 2 Feyenoorders in je nek hijgen en is die ruimte weg.

Afbeelding
    Wat meer voorbeelden in de spoiler:
    ► Laat Spoiler zien

Maar het zit hem ook voor een heel groot deel in stuk een details. Ik weet niet of het iemand ooit is opgevallen, maar op het moment dat PSV een ingooi heeft of er wordt een terugspeelbal gegeven, dan stapt de CV aan de contrakant door het middenveld in en zakt de back aan de contrakant uit naar de CV positie. Met dat mechanisme probeert Bosz eigenlijk een vrije man te creëren in het middenveld en het drukzetten van de spits onschadelijk te maken. Je krijgt dan vrijwel altijd aan de contrakant een overtalsituatie + je kan een driehoekje vormen om de CV aan de initiële balkant vrij te spelen.

Dit is bijvoorbeeld een simpel driehoekje dat je niet uitspeelt (Ramalho staat onderin buiten beeld).

Afbeelding
    Dit is een ander voorbeeld waar details echt meer een rol spelen. De terugspeelbal komt van Ramalho en Boscagli stapt door het middenveld in. Ik had het hierboven al gezegd, maar je weet dat er potentieel overtalsituatie aan de contrakant gaat vormen (gearceerd).

Afbeelding
    In dit geval is positioneren van Benitez niet goed. Als hij meer naar links staat, kan Ramalho hem makkelijker inspelen en kan je die overtalsituatie makkelijker benutten. Nu moet Ramalho zijn pass de ruimte in passen en moet Benitez weer die ruimte in lopen. Dat kost weer tijd, hetgeen je tegenstander weer de mogelijkheid geeft om beter de zone te verdedigen.

Afbeelding
    Vervolgens maakt Benitez ook de fout om hem met rechts aan te aannemen/in te spelen op het linkerbeen van Boscagli. Dat zijn weer kleine details, maar dat soort foutjes maakt het voor de tegenstander weer makkelijker om te pressen. De ruimte ligt namelijk niet meer op links (die potentiële mogelijkheid heeft Benitez al verkwanseld), maar op rechts. Door aan te nemen met je linkerbeen en iig duidelijk te maken dat je met links gaat trappen, dirigeer je de pressing van de tegenstander ook naar links toe, hetgeen wat weer meer ruimte op rechts creëert. Want los van dat je daarmee Boscagli weer meer ruimte biedt, maakt het ook het utiliseren van een overtal op rechts weer makkelijker, bijv. het overtal wat je hebt met Boscagli/Schouten t.o.v. Timber.

Afbeelding
    Het zijn allemaal voorbeelden van kleine details die enorm veel impact hebben. Om die reden is een andere keeper bij de speelstijl van Bosz zeker een betere match. Maar het eerlijke verhaal is ook dat Benitez dit jaar gewoon een uitstekend seizoen keept en zich ontpopt heeft tot puntenpakker. 17 clean sheets is gewoon echt een hele goede prestatie. Hij presteert wel duidelijk over op zijn PsXg-GA. Ook voor @Sensation moet je er denk ik rekening mee houden dat dat volgend seizoen mogelijk anders kan zijn. Zie Bijlow die vorig seizoen dik over presteerde en nu onder. Maar dat neemt natuurlijk nog steeds niks weg van het feit dat hij dit seizoen gewoon punten voor je pakt en daar draait het in essentie natuurlijk wel om. Het is vanuit dat opzicht ook soms gevaarlijk om te denken dat het gras groener is bij de buren. Want nogmaals, hoewel een ander type keeper evidenterwijs een betere match is en je daardoor nog dominanter kan spelen, kan het natuurlijk ook een negatieve keerzijde hebben als het uitpakt in een Mvogo/Drommel scenario. Het hoeft dus niet per se te betekenen dat dat overal ook een gewenster effect heeft ;)

Ik word overigens steeds meer fan van Wellenreuther, maar dat terzijde.
    Kwam deze toevallig tegen tijdens het verdiepen in iets anders. Andermaal een goed voorbeeld van waarom Bennie niet comfortabel is aan de bal. Pass zelf is sowieso niet juiste snelheid en niet op maat, maar los daarvan: dit soort passes (ook al hierboven uitgelicht) moeten met de linker gegeven worden. Betere hoek om Schouten op zijn goede been in te spelen, tegenstanders te lokken en driehoekje met Ramalho als vrije man te kunnen exploiteren.

• Citaat
  • Freelance analist - VI Pro | 19.13 Podcast
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Juancho
    Mister PSV
    7

Wel grappig om in die PSV video's te zien dat de keepers veel trainen op de zogenaamde handbal houding. Zowel in hun eigen oefeningen als in de (kleinere) partij vormen. Was in mijn tijd wel anders 😁
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Klapstoel
    Vaste waarde in elftal
    2
    Seizoenkaart: Vak O

Is er eigenlijk nog belangstelling voor Drommel? Ik zou Brouwer of Branderhorst wel interessante opties vinden om hem te vervangen
  • Citaat
    Ardbeg
    Mister PSV
    7

Juancho schreef: 17 jul 2024, 23:04 Wel grappig om in die PSV video's te zien dat de keepers veel trainen op de zogenaamde handbal houding. Zowel in hun eigen oefeningen als in de (kleinere) partij vormen. Was in mijn tijd wel anders 😁
    Keepen bij PSV is dan ook heel wat anders dan op zondag in de regen bij Schubbenkuttenveen Vooruit.
  • Citaat
    Ren Höek
    Vedette
    6

Ardbeg schreef: 19 jul 2024, 12:07 Keepen bij PSV is dan ook heel wat anders dan op zondag in de regen bij Schubbenkuttenveen Vooruit.
    Ook dat.
    Maar Juancho heeft gelijk dat deze techniek nieuw(er) is.

Voorheen was het bij een 1 op 1 situatie meer aanvallend en initiatiefrijk keepen, oftewel naar voren rennen en de bal aanvallen (meestal door ernaar te duiken/glijden). De Duitsers zijn dit echter anders gaan aanpakken, vanaf de generatie Neuer/Ter Stegen. Keepers komen minder ver uit, blijven rechtop staan en gebruiken de techniek die je ziet bij keepers in handbal en (ijs)hockey. Dat vereist een goede timing, geduld en veel lenigheid.

Waarbij de verdediging veel kan helpen door met de aanvaller mee te lopen en hem naar de zijkant te dwingen, dat zorgt voor een moeilijkere hoek om te schieten. Hier is bijv. Van Dijk geweldig goed in, het valt minder op en lijkt apathischer maar het is ontzettend belangrijk.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ren Höek voor dit bericht:
    Juancho
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Franciscus
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak PR
    Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

SKERLA schreef: 22 apr 2024, 16:56
    Lente schreef: 22 apr 2024, 16:54

wow, jij bent wel heel scherp. Kom er mee weg als ik een dyslexie disclaimer gebruik?
    Nee, die staat op de zwarte lijst tussen deadline en doorschakelen.
    Nee, dat is dislectie.
    Dyslectie komt gewoon na doorschakelen.
  • Citaat
  • "Je hoeft niet zo bang te kijken" -- Lucas Perez
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

Hoe keepers daarbij Genk worden opgeleid is toch bijzonder interessant en er blijven daar de afgelopen tien jaar piepjonge grote talenten onder de lat op te staan.
    Na Courtois(8,75 miljoen naar Chelsea), Vandervoort(10 miljoen naar Leipzig) die allebei op piepjonge leeftijd vertrokken voor miljoenen bedragen naar Europese topclubs.
    Daarnaast nog Koen Casteels (huidige keeper België nationale elftal voor 1,25 miljoen)..
    Is het laatste gerucht dat de jonge Mike Penders van 19 jaar op het punt staat om voor 20 miljoen de overstap te maken en wellicht verhuurd te worden aan Genk voor een a twee seizoenen zoals eerder bij Vandervoort.

Keeperstrainer Guy Martens vertelde over het geheim achter de opleiding.
    Clubs uit het buitenland zijn dol op Genkse keepers. ''We merken dat buitenlandse ploegen vaak naar ons kijken. Het maakt dat wij gemakkelijk jonge doelmannen kunnen overtuigen om bij onze club te tekenen. We krijgen dikwijls verzoeken vanuit het buitenland om ons te bezoeken en als we zelf andere ploegen een bezoekje brengen, worden we altijd met open armen ontvangen'', vertelde Martens aan Het Nieuwsblad.

Het geheim is volgens Martens het vergroten van de vijver. ''Hoe meer keepers opgeleid worden volgens onze visie, hoe groter de vijver waaruit wij kunnen vissen. Ook bekende keeperstrainers komen op bezoek.

"Tactiek, techniek, fysiek en het mentale aspect. Het gaat over zoveel", benadrukt Martens bij Het Nieuwsblad. "In het algemeen blijven we zoveel mogelijk met dezelfde keeperstrainers werken, continuïteit is belangrijk. Al vullen we onze visie uiteraard ook aan met nieuwe ontwikkelingen. Onze opleiding is constant in beweging. We willen geen keeperstrainer die al twintig jaar hetzelfde doet, dan loop je hopeloos achter."

Volgens Martens is er niet meteen een geheim. "Er bestaat geen succesrecept dat je zomaar overal kan toepassen. Wat ons misschien nog onderscheidt van andere clubs, is dat wij onze keepers altijd heel jong in het A-elftal droppen. Vaak zijn onze derde en vierde keeper nog maar vijftien of zestien jaar. Ze krijgen altijd alle tactische richtlijnen mee en volgen ook de briefing voor en na elke wedstrijd. Op die leeftijd zie je al of ze het in zich hebben."

Dit is opzich wel een interessante visie, waarbij de derde of vierde keeper bij PSV natuurlijk ook nog in Jong ervaring op kan doen.
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

PSV kiest er nu toch ook bewust voor om Waterman te vervangen door een jeugdig keeperstalent?
  • Citaat
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam
    6

Juancho schreef: 31 jul 2024, 20:44 PSV kiest er nu toch ook bewust voor om Waterman te vervangen door een jeugdig keeperstalent?
    Laten we hopen dat het een stap in de juiste richting is.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Voormalig KG voor dit bericht:
    Juancho
    Balinho
    Internationale topspeler
    6

Voormalig KG schreef: 31 jul 2024, 21:14
    Juancho schreef: 31 jul 2024, 20:44 PSV kiest er nu toch ook bewust voor om Waterman te vervangen door een jeugdig keeperstalent?
    En mochten die stapjes moeizamer worden, heeft @Josef Dettelbacher vast een suggestie om de mobiliteit een handje te helpen.
  • Citaat
    11 Tinus
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak RR
    Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ach Waterman die een beetje de eerste keeper in schiet bij de warming up is beter dan een Jong PSV talent toch? Ik vind het ten eerste zeer ondankbaar en ten tweede totaal niet relevant wie de derde keeper is. Als Bjorn Doelen 3e keeper zou worden krijgt ie mijn zegen.
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Ze werken op de training regelmatig in verschillende groepen, vandaar dat er vaak 4 keepers zijn. Waarbij normaliter de 4de keeper een jeugdkeeper is. Mooie kans om mee te kijken.

Nu is dat een plekje hoger op de keepers ladder. De 3de keeper heeft dus weldegelijk een rol in de selectie. maar ik snap dat men al snel zegt, die 3de en 4de keeper... Lekker boeien. Die zien we toch nooit spelen 🤪
  • Citaat
    Josef Dettelbacher
    Legende
    7

Awards:

Balinho schreef: 31 jul 2024, 21:35
    Voormalig KG schreef: 31 jul 2024, 21:14

En mochten die stapjes moeizamer worden, heeft @Josef Dettelbacher vast een suggestie om de mobiliteit een handje te helpen.
    Afbeelding
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Josef Dettelbacher voor dit bericht:
    Balinho
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Juancho
    Mister PSV
    7

Drommel lijkt dus te gaan vertrekken. Ben heel benieuwd wat PSV gaat doen: een ervaren rot als 2de keeper halen of een heel groot jonger talent die een jaartje kan wennen en rijpen achter Benitez met het idee dat hij na dit seizoen de nieuwe 1e keeper moet gaan worden.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

En in welke categorie valt een type Vaessen?
  • Citaat
  • DeEintovenaar
    Nationale topspeler
    2

Awards:

Standbeeld schreef: 03 aug 2024, 12:07 En in welke categorie valt een type Vaessen?
    Bizar, onwenselijk of onuitstaanbaar? 😉😂
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen DeEintovenaar voor dit bericht:
    Captain(C)
    SKERLA
    Legende
    7

Awards:

Juancho schreef: 03 aug 2024, 12:05 Drommel lijkt dus te gaan vertrekken. Ben heel benieuwd wat PSV gaat doen: een ervaren rot als 2de keeper halen of een heel groot jonger talent die een jaartje kan wennen en rijpen achter Benitez met het idee dat hij na dit seizoen de nieuwe 1e keeper moet gaan worden.
    Dat hangt vrijwel volledig af van wat Benitez gaat doen denk ik.

Verlengt hij kies je voor optie één, zo niet dan optie twee, als de nieuwe keeper een jaar geduld heeft.

Optie drie kan dan nog zijn dat je de nieuwe keeper (eerder) de plek van Benitez over laat nemen.
  • Citaat
  • Teletubby
    Nationale topspeler
    1

Juancho schreef: 03 aug 2024, 12:05 Drommel lijkt dus te gaan vertrekken. Ben heel benieuwd wat PSV gaat doen: een ervaren rot als 2de keeper halen of een heel groot jonger talent die een jaartje kan wennen en rijpen achter Benitez met het idee dat hij na dit seizoen de nieuwe 1e keeper moet gaan worden.
    Ik ben een beetje klaar met talentvolle keepers persoonlijk. Je hebt gewoon een ervaren keeper nodig die geen jeugdfoutjes maakt, als keeper kan je dat niet veroorloven want dan is het 9/10 keer meteen een tegengoal. Ik zou gewoon voor een degelijke tweede keeper gaan en dan als benitez niet verlengd volgend jaar gewoon weer een ervaren kwaliteits aankoop in de leeftijdscategorie 28-32 kopen zoals Benny dat ook was.
  • Citaat
  • Massimo
    Legende
    7

Ik ben ook wel een voorstander voor een meer ervaren tweede keeper die je in kan zetten als het moet en dat die je dan geen punten kost en zorgt dat de rust in de defensie bewaard blijft. Desalniettemin vind ik De Lange een best talentvolle keeper.
  • Citaat
  • Bombel500
    Basisspeler
    2
    Clubvoorkeur: Psv

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... t-oog.html
  • Citaat
  • Mr.Unibet
    Meervoudig international
    3
    Seizoenkaart: Vak H

Hebben wij 5 miljoen euro voor Drommel betaald? Drommels..
  • Citaat
  • Plaats reactie