Historie van de club

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Standbeeld
Mister PSV
2
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Grasmat schreef: 19 mar 2024, 18:34 Nu heb ik zin in pannenkoeken.
Wat doen we erop?
Koenjo
International
2

Awards:

Misschien kan ie met ketchup de naam van Lozano op z'n pannekoek schrijven, wel opeten anders is het voor niks.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
DonyellMalen
Legende
3

DonyellMalen
Legende
3

Tjompie
Nationale topspeler
2

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/445 ... -biografie
psvgouda
Vedette
3
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Mooi die anekdote over zijn verjaardag: dat ie iedereen verbouwereerd bij hem thuis achter liet om een wedstrijd van PSV te gaan kijken :king:
Ardbeg
Legende
6

Hebben
Tjompie
Nationale topspeler
2

https://www.ed.nl/PSV/waarom-1-mei-voor ... haring_web
Likes voor Tjompie :
TylerDurdn
DonyellMalen
Legende
3

Likes voor DonyellMalen :
Balinho
Tijn
Internationale topspeler
6

Awards:

Blijft echt bizar dat we in de laatste 50 jaar de meeste titels hebben gewonnen, maar in de media nog steeds de kleinste topclub zijn.
psvgouda
Vedette
3

Tijn schreef: 09 mei 2024, 14:30 Blijft echt bizar dat we in de laatste 50 jaar de meeste titels hebben gewonnen, maar in de media nog steeds de kleinste topclub zijn.
Beeldvorming vs. Werkelijkheid. Bovendien, als je het exact over 50 jaar meet, dan staan we volgens mij nu pas precies een voor op die andere club: 21-20
Thijs
Lid van verdienste
6
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Tijn schreef: 09 mei 2024, 14:30 Blijft echt bizar dat we in de laatste 50 jaar de meeste titels hebben gewonnen, maar in de media nog steeds de kleinste topclub zijn.
Eindhoven heeft een kwart miljoen inwoners. Rotterdam 600 duizend. Amsterdam 900 duizend. Kleinste stad, dus ook logisch dat we de kleinste zijn. Des te knapper dat we ook de beste zijn.
Likes voor Thijs (totaal 3):
TijnBalinhoOmeAad
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

DonyellMalen schreef: 09 mei 2024, 14:19
Die zwart-wit foto's met WvdK en de UEFA cup blijven de mooiste PSV foto's die er zijn.
Meerdere oorzaken:
De grote media zitten in de Randstad, waar men gewoon anders denkt over alles daarbuiten. Aandoenlijk ook dat de laatste jaren er opeens zoveel de nadruk op "de klassieker" wordt gelegd.
Klassieker.....op basis waarvan?
Betaald voetbal/Eredivisie ontstond in 1956, daarvoor was het gewoon amateur. Bizar dat die titels worden meegeteld....maar ja, anders heeft Ajax geen 3 sterren maar 2 (net als PSV).
In Turkije tellen ze die flauweful overigens niet mee, en terecht.

Titels in het betaald voetbal tijdperk:

Ajax 28
PSV 22
Feyenoord 11
AZ 2
Twente, DOS, Sparta, DWS 1

3e ster in je jiddische anus

Maar we dwalen af..... 1956 dus.
Tot en met 1974 was het inderdaad ajax (8 titels) en feyenoord (6). Internationaal hadden ze ook eea gewonnen.
PSV stond op 1 titel.
Daarna kwam de grote ommekeer.....dat verhaal kennen we allemaal wel. Eind jaren 80 was PSV feyenoord voorbij qua aantal titels in het proftijdperk.

Bijna 70 jaar profvoetbal, maar men blijft hangen aan een steeds relatief kleiner wordende periode waarin het tussen ajax en feyenoord ging.
Ergens begin jaren 90 volgens mij zei Van Praag al dat wat hem betreft Ajax-PSV dé wedstrijd van Nederland was (waarmee hij bij mij sympathie kweekte).
Laatst gewijzigd door Mr. Spock op 09 mei 2024, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Likes voor Mr. Spock :
Tijn
Tijn
Internationale topspeler
6

Awards:

psvgouda schreef: 09 mei 2024, 14:41
Beeldvorming vs. Werkelijkheid. Bovendien, als je het exact over 50 jaar meet, dan staan we volgens mij nu pas precies een voor op die andere club: 21-20
Klopt, wat dus ook al aangeeft hoe ver die 3e topclub achterblijft. 41 titels voor PSV en Ajax, 2 voor AZ, 1 voor Twente en 1 keer geen kampioen (corona), dus maar 5 keer Feyenoord. Wel 9 keer de beker, met name sinds in 1989 de Kuip de vaste plek voor de finale werd. Tussen 1974 en 1989 2 keer, daarna 7 keer.
Grasmat
Lid van verdienste
6
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mooie post van PSV met een overzicht van alle kampioenschapsjaren. Vanaf welk nummer hebben jullie het kampioenschap echt bewust meegemaakt?

Voor mij was dat vanaf 96/97 met als negenjarige voor het eerst een seizoenskaart op de jeugdrang. Mooi jaar om te beginnen

https://www.facebook.com/share/p/J2tb89eKvJk3MXH9/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Likes voor Grasmat :
Thijs
Eindjehoger
Lid 2e elftal
Favoriete speler: Luc Nilis

Grasmat schreef: 14 mei 2024, 10:16 Mooie post van PSV met een overzicht van alle kampioenschapsjaren. Vanaf welk nummer hebben jullie het kampioenschap echt bewust meegemaakt?

Voor mij was dat vanaf 96/97 met als negenjarige voor het eerst een seizoenskaart op de jeugdrang. Mooi jaar om te beginnen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit was ook mijn eerste, mooie tijden en met zijn allen naar voren rennen de hekken in als we scoorde haha.
Asterix
International

Ook 96-97. Was dat niet het seizoen met de hakbal van Nilis?
Ich liebe gegenpressung
Grasmat
Lid van verdienste
6
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Asterix schreef: 14 mei 2024, 10:27 Ook 96-97. Was dat niet het seizoen met de hakbal van Nilis?
Jup, tegen Utrecht. Heerlijk.
StratumZuid
Vedette
4

Grasmat schreef: 14 mei 2024, 10:16 Mooie post van PSV met een overzicht van alle kampioenschapsjaren. Vanaf welk nummer hebben jullie het kampioenschap echt bewust meegemaakt?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Haha was ook mijn eerste 96/97, nog naast Oost. Je kon toen ook gewoon het hele stadion doorwandelen tijdens de wedstrijd. En Nilis ❤️
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
psvgouda
Vedette
3

Mijn eerste was 1975. Mooi jaar: eerst PSV landskampioen, vervolgens mijn eindexamen met de hakken over de sloot gehaald en op weg naar Nijmegen om te gaan studeren, eindelijk uit huis😎
Likes voor psvgouda (totaal 2):
StratumZuidDuffel
De Realist
Internationale topspeler
2
Seizoenkaart: Vak V

Bewust bewust zal de tweede onder Robson zijn geweest. De eerste in Eindhoven onder Gerets, en de eerste in het stadion dit jaar.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
SKERLA
Vedette
6
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Bij mij begon het in 1988, maar werd het pas na Robson 1992 intens(iev)er. 1997 in het stadion met de kampioenswedstrijd.
Eeste CL-wedstrijd het seizoen erop maakte ook indruk (tegen het Kiev van Shevchenko, Rebrov en Knikkebolsky, 1-3).
Likes voor SKERLA (totaal 2):
StratumZuidJeronimo
Mick Jagger
Lid van verdienste
6

Door Heerenveen-thuis in 2000/01 werd ik PSV-supporter, maar mijn eerste echte was Groningen-uit twee jaar later. Helaas tijdens mijn middelbare schoolperiode enkele kampioenschappen 'gemist' of vrijwel volledig 'gemist'.

Overigens best grappig, nummer 10 was in het jaar van de treble en nummer 20 was op die laatste zinderende speeldag in 2007. Benieuwd of nummer 30 net zo spectaculair wordt. Als we die ooit halen uiteraard.
Vanthaman18
Internationale topspeler
2
Favoriete speler: Ibi Sangare

Awards:

Mick Jagger schreef: 14 mei 2024, 12:45 Door Heerenveen-thuis in 2000/01 werd ik PSV-supporter, maar mijn eerste echte was Groningen-uit twee jaar later. Helaas tijdens mijn middelbare schoolperiode enkele kampioenschappen 'gemist' of vrijwel volledig 'gemist'.

Overigens best grappig, nummer 10 was in het jaar van de treble en nummer 20 was op die laatste zinderende speeldag in 2007. Benieuwd of nummer 30 net zo spectaculair wordt. Als we die ooit halen uiteraard.
Je laatste regel verdient een ban. Wat een onderschatting van onze mooie club.😜
Mick Jagger
Lid van verdienste
6

Haha, ik denk dat we die ook wel gaan halen, hoor. Maak je maar geen zorgen.
Jeronimo
Bankzitter

SKERLA schreef: 14 mei 2024, 12:30 Bij mij begon het in 1988, maar werd het pas na Robson 1992 intens(iev)er. 1997 in het stadion met de kampioenswedstrijd.
Eeste CL-wedstrijd het seizoen erop maakte ook indruk (tegen het Kiev van Shevchenko, Rebrov en Knikkebolsky, 1-3).
Zo, konden die counteren zeg, mijn hemel :tear:

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Historie van de club