Ritsu Doan

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Een succesvolle verhuurperiode is altijd goed, want of je verkoopt hem voor een mooie prijs of je krijgt een nieuwe speler terug. Doan schat ik hoger in als Mauro en Thomas als halftien speler, maar met het mogelijk vertrek van Ihattaren (en wellicht Götze) is het niet onverstandig om hem er nog bij te hebben. Vergeet ook niet dat hij met een goede Olympische campagne wel nog meer waard kan worden.

Je moet jezelf de vraag stellen hoeveel wedstrijden/minuten hij hier zou maken en afwegen of daar een x transferbedrag passend voor is. Op dit moment lijkt Schmidt overtuigd van Madueke Gakpo Gotze op die halftien positie + zijn voorliefde voor Mauro Vertessen en Thomas en nu zijn nieuwe vlam van Ginkel en dan good old Ihatteren ook nog. Dus het lijkt alsof hij niet veel zou spelen en dan is pakweg 6 miljoen wel een prima bedrag zijn, maar ik heb liever dat we Ihattaren verkopen, Vertessen verhuren en Thomas en van Ginkel als CM gebruiken en dan is er ineens wel wat mogelijk.

Een jaartje degradatievoetbal in Duitsland kan een speler wel goed doen, zeker een speler die al de nodige technische bagage en inhoud heeft.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Doan met Bielefeld vandaag gewonnen van Schalke.

Bielefeld is bijna zeker van handhaving. Doan lijkt eerste verkoop (komende zomer) te worden denk ik.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Bijna zeker is nog niet helemaal toch? Staan qua aantal verliespunten nog op een playoff plek. Zowel Herta als Mainz hebben nog twee wedstrijden extra te spelen.
Gebruikersavatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 aug 2019
Oude naam: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV

Waarvan eentje tegen elkaar. Ik heb de wedstrijd vandaag gekeken en Doan speelde vrij aardig. Het is best een fijn spelertje, maar het blijft een speler zonder al te veel rendement. Hij lijkt daar wel echt op z’n plek. Krijgt veel ballen en speelt met veel vertrouwen. Ik kan me ook voorstellen dat hij zelf ook graag wilt blijven.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Weg met dat Duracell konijn.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik vind Doan niet goed genoeg voor de basis van PSV. Niveau Mauro met af en toe iets meer verfijning, maar in zijn geheel te weinig. Ik hoop wel dat de aankoopoptie iets hoger is dan 5 tot 5,5 miljoen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Rik Elfrink meldt net op Twitter dat de koopoptie ruim 5 mln is.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Een heel onbetrouwbare bron vertelde mij 7 miljoen. Nou zou ik nog liever een tweedehands auto kopen van Valentijn Driessen dan van dit onbetrouwbare sujet, maar laten we hopen dat hij gelijk heeft deze keer.

Bij PSV wordt hij een breedte speler. En aangezien breedte spelers bij PSV zelden iets opbrengen, zou ik hem liever verkopen, ook omdat je met Ledezma, Mauro en Thomas redelijk gelijkwaardige spelers al hebt op de bank voor die positie.

Verder vind ik Doan best een leuke speler, maar net als Massimo komt hij waarschijnlijk net wat te kort.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Menno1 schreef: 20 apr 2021, 23:38 Een heel onbetrouwbare bron vertelde mij 7 miljoen. Nou zou ik nog liever een tweedehands auto kopen van Valentijn Driessen dan van dit onbetrouwbare sujet, maar laten we hopen dat hij gelijk heeft deze keer.

Bij PSV wordt hij een breedte speler. En aangezien breedte spelers bij PSV zelden iets opbrengen, zou ik hem liever verkopen, ook omdat je met Ledezma, Mauro en Thomas redelijk gelijkwaardige spelers al hebt op de bank voor die positie.

Verder vind ik Doan best een leuke speler, maar net als Massimo komt hij waarschijnlijk net wat te kort.
Dat zou zomaar kunnen, maar ik ben wel transfervrij. ;)
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Menno1 schreef: 20 apr 2021, 23:38 Een heel onbetrouwbare bron vertelde mij 7 miljoen.
Wellicht komen huursom + betaalde prijs voor optie + transfersom van ruim 5 miljoen wel in de buurt van deze 7 miljoen. Niet ondenkbaar.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Snel verkopen
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

koetje schreef: 20 apr 2021, 23:46
Menno1 schreef: 20 apr 2021, 23:38 Een heel onbetrouwbare bron vertelde mij 7 miljoen.
Wellicht komen huursom + betaalde prijs voor optie + transfersom van ruim 5 miljoen wel in de buurt van deze 7 miljoen. Niet ondenkbaar.
Ik denk dit inderdaad. Ik geloof niet dat PSV uit eigen beweging een jaar na aankoop een 'talentvolle' speler met verlies laat gaan. Quitte spelen is prima - en de meeste winst zit misschien wel in het leermoment voor JdJ om nooit meer in een powerpointpresentatie van de verkopende partij te trappen.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Bielefeld heeft in de gehele historie nooit meer dan 2 miljoen voor een speler betaald. Ook bij handhaving gaan die nooit opeens miljoenen meer neerleggen.

Het is hopen op andere clubs.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

TomPSV schreef: 21 apr 2021, 07:38 Bielefeld heeft in de gehele historie nooit meer dan 2 miljoen voor een speler betaald. Ook bij handhaving gaan die nooit opeens miljoenen meer neerleggen.

Het is hopen op andere clubs.
Alle hoeken lijken het te bevestigen, als je hier zo stellig over bent lijkt het me een goede weddenschap om een fles whiskey.
Saibari is underrated.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

TomPSV schreef: 21 apr 2021, 07:38 Bielefeld heeft in de gehele historie nooit meer dan 2 miljoen voor een speler betaald. Ook bij handhaving gaan die nooit opeens miljoenen meer neerleggen.

Het is hopen op andere clubs.
De afgelopen tien jaar speelde ze in de 2e en 3e Bundesliga.

Het is verder maar 5 miljoen, geen 20 of zo.
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

5 miljoen voor het talent van de maand in de Bundesliga is een grap natuurlijk, al is het, gelet op het trackrecord van Amaretto Giovanni, ook geen volslagen verrassing voor mij..
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Vijf miljoen is wel op te hoesten door Bielefeld. Ik las onlangs dat er al clubs zich gemeld hadden bij Bielefeld om Doan meteen over te nemen. Die jongen doet het hartstikke goed daar en is misschien toch iets te snel afgeschreven bij PSV.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Joenepsv schreef: 21 apr 2021, 09:19 Vijf miljoen is wel op te hoesten door Bielefeld. Ik las onlangs dat er al clubs zich gemeld hadden bij Bielefeld om Doan meteen over te nemen. Die jongen doet het hartstikke goed daar en is misschien toch iets te snel afgeschreven bij PSV.
Dat denk ik ook inderdaad. Is ook een type wat past in het systeem van Schmidt. Alleen is het wel zo dat de half-10 posities behoorlijk bezet zijn en dat het ten koste was gegaan van de ontwikkeling van Gakpo/Madueke als hij was gebleven. Moeilijk dus, maar ik denk dat de keuze voor verkoop en het investeren in een CV of CM beter is, gezien de balans van het team en de noodzaak.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Vind 5 miljoen wel erg weinig geld. Hopelijk degradeert Arminia gewoon, dan komt Doan terug en kunnen we hem eventueel daarna verkopen. Ik vermoed dat er wel meer dan 5 miljoen uit te halen is na een goed seizoen Bundesliga.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Magnus schreef: 21 apr 2021, 10:26 Vind 5 miljoen wel erg weinig geld. Hopelijk degradeert Arminia gewoon, dan komt Doan terug en kunnen we hem eventueel daarna verkopen. Ik vermoed dat er wel meer dan 5 miljoen uit te halen is na een goed seizoen Bundesliga.
:mrgreen:

https://memegenerator.net/img/images/30 ... wart-2.jpg
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Hertha gisteren gewonnen en dat wil zeggen dat Bielefeld nu 2 teams moet inhalen om een degradatie wedstrijd te voorkomen. Ze spelen zondag normaal gesproken de laatste wedstrijd tegen een mindere tegenstander (Hertha) die ze niet mogen verliezen. Voor de degradatie wedstrijd wacht Kiel dus dat is ook geen onneembare horde.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Opvallend in het interview met John de Jong:
Doan had het heel moeilijk met alles wat er bij PSV gebeurde. Dat is jammer. Doan is gewoon een goede voetballer en ik sluit niet uit dat hij weer aansluit bij ons. Hij heeft nu bij Arminia Bielefeld meer dan dertig Bundesliga-duels in de benen.
Blijkbaar een gevoelige jongen die niet kon omgaan met de door Van Bommel gecreëerde interne vechtcultuur.

Verder zou hij volgend jaar ook kunnen terugkeren. Heb twijfels of hij dit ook echt meent gezien marktwaarde en omdat je met Thomas en Mauro al vergelijkbare types hebt. Naar mijn idee past hij wel uitstekend in het 4-2-2-2 van Schmidt en de daarbij gevraagde teamdiscipline. De verhuur was in ieder geval prima, marktwaarde behouden en mocht hij terugkeren dan is dat inderdaad met een vol seizoen Bundesliga in zijn rugzak.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Een bankspeler die je prima nog kan laten gaan. Behalve Bielefeld zelf blijkt er genoeg interesse voor hem te zijn. Misschien dat een degradatie van Bielefeld en het daardoor eventueel niet overnemen van Doan PSV juist nog wat extra miljoenen kan opleveren.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Wees blij dat je er (waarschijnlijk) nog miljoenen voor gaat krijgen. Heeft niets te zoeken bij PSV, is geen serieuze concurrentie voor mannen als Gakpo en Gotze.

Pakken wat je pakken kan en deze miskoop zo goed mogelijk proberen te 'herstellen'
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Zou heel mooi zijn als we deze jongen kunnen verkopen. Hele bleue speler, die totaal niet geschikt is voor PSV-1. Pure middelmaat. Zelfs Bruma vond ik meer gevaar stichten voor het doel van de tegenstander.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Zou mooi zijn als Bielefeld degradeert en we hem dan voor een paar miljoen meer kunnen verkopen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ritsu Doan