Mohamed Ihattaren 🎈

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 550
Lid geworden op: 2 okt 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Die instelling lijkt me juist zijn grootste probleem. Zie hem eerder een tweede Bakkali worden dan een tweede van Persie.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

ruuddevil schreef: 18 apr 2021, 22:29 Als een speler dit systeem niet aan kan, waarom zou hij dan Barcelona of City wel aan kunnen? Dat is het niveau waarop Ihattaren denkt dat hij thuis hoort. Maar de intensiteit ligt daar nog wat niveaus hoger. Ik heb dit anderhalf jaar geleden al gezegd: Ihattaren speelt uit stilstand. Zijn kwaliteiten komen tot hun recht als hij in beweging is. Hij kan dat niet opbrengen.
Ik vind juist dat zijn kwaliteiten tot hun recht komen als hij vanuit stilstand kan voetballen.
Alleen is het geen 1966 meer, maar 2021. Teams waar er vanuit stilstand gevoetbald wordt, bestaan niet meer.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Brael schreef: 20 apr 2021, 13:52
ruuddevil schreef: 18 apr 2021, 22:29 Als een speler dit systeem niet aan kan, waarom zou hij dan Barcelona of City wel aan kunnen? Dat is het niveau waarop Ihattaren denkt dat hij thuis hoort. Maar de intensiteit ligt daar nog wat niveaus hoger. Ik heb dit anderhalf jaar geleden al gezegd: Ihattaren speelt uit stilstand. Zijn kwaliteiten komen tot hun recht als hij in beweging is. Hij kan dat niet opbrengen.
Ik vind juist dat zijn kwaliteiten tot hun recht komen als hij vanuit stilstand kan voetballen.
Alleen is het geen 1966 meer, maar 2021. Teams waar er vanuit stilstand gevoetbald wordt, bestaan niet meer.
VVV kon er toch aardig wat van tegen ons. Stilstaan in de 16 en net daar buiten, om dan af en toe de bal naar voren te rossen. Vind ik wel een club voor hem.
Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 550
Lid geworden op: 2 okt 2017

De bekerfinale afgelopen zondag werd ook stilstaand en sjokkend afgewerkt.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ribbelchips schreef: 20 apr 2021, 13:49 Die instelling lijkt me juist zijn grootste probleem. Zie hem eerder een tweede Bakkali worden dan een tweede van Persie.
Dat was bij Van Persie ook zo. Bij Feyenoord stond Van Hooijdonk uren op vrije trappen te trainen, maar RvP vond dat niet nodig, maar wilde ze in wedstrijden wel nemen. Het was juist het punt dat ik maakte dat hij het pas van wereldklasse spelers op de pieken van hun kunnen (Vieira, Bergkamp, Henry) aannam. Dat de kans op een Bakkali traject groter is lijkt me ook wel logisch, maar je weet het nooit.

Hij kan ook op zijn Pereiro’s af en toe bij een lage middenmotor in Italië iets laten zien.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Mensen doen nu net of hij er niks van kan. dat is gewoon onzin. In potentie een fantastische voetballer en echt niet alleen uit stilstand. Dat maakt het juist zo zonde, dat hij te weinig met zijn kwaliteiten doet. Ik vind de van Persie vergelijking eigenlijk best sterk.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Alleen een bal een mooi effect meegeven is niet genoeg he. Als je mentaliteit niet deugt kan je er nog steeds niets van. In ieder geval ben je op zijn best Heracles niveau en geen PSV materiaal. Want zonder die mentaliteit red je het niet. Zou wel echt een wereldklasse zaalvoetballer zijn. :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dat is zeker zo, maar hier wordt ook gedaan alsof hij niks met een bal kan bijna. Die jongen heeft alles op mentaliteit na wat nodig is voor topvoetbal: techniek, schot, redelijke snelheid, fysiek een sterk lichaam. Maar als je er niks mee doet, tja dan kan hij beter petanque gaan spelen of zo.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 20 apr 2021, 20:34 Die jongen heeft alles op mentaliteit na wat nodig is voor topvoetbal
Met een goede mentaliteit en veel minder van dat andere kom je veel verder. Je zegt wat mij betreft eigenlijk: 'Op 50% van de verplichte eigenschappen na....'

Gaat het nooit redden. Verkopen en dan heel erg hard lachen als hij bij zijn nieuwe club 10 kilo te zwaar aankomt waggelen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dat kan je nooit zeggen. Zoals gezegd: van Persie was ook zo'n type, maar zag het licht. Meestal sneuvelen dit soort types, maar het kan zijn dat Ihattaren alsnog het licht gaat zien en er wel vol voor gaat. Bij PSV gaat dat helaas niet meer gebeuren in ieder geval.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nee, Van Persie kan je niet op diezelfde lijn zetten. Die had in ieder geval het doel om de allerbeste te worden en was volgens mij ook altijd fit. Ihattaren wilde de duurste en rijkste worden. Verschilletje.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Menno1 schreef: 20 apr 2021, 20:34 Dat is zeker zo, maar hier wordt ook gedaan alsof hij niks met een bal kan bijna. Die jongen heeft alles op mentaliteit na wat nodig is voor topvoetbal: techniek, schot, redelijke snelheid, fysiek een sterk lichaam. Maar als je er niks mee doet, tja dan kan hij beter petanque gaan spelen of zo.
Sterk lichaam? Dit meen je niet toch? Of anders, wat is jouw standaard van een sterk lichaam?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 20 apr 2021, 20:48
Menno1 schreef: 20 apr 2021, 20:34 Dat is zeker zo, maar hier wordt ook gedaan alsof hij niks met een bal kan bijna. Die jongen heeft alles op mentaliteit na wat nodig is voor topvoetbal: techniek, schot, redelijke snelheid, fysiek een sterk lichaam. Maar als je er niks mee doet, tja dan kan hij beter petanque gaan spelen of zo.
Sterk lichaam? Dit meen je niet toch? Of anders, wat is jouw standaard van een sterk lichaam?
Die jongen heeft van nature een sterk en lang lichaam. Perfect topsport lichaam, mits onderhouden.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2021, 20:40 Nee, Van Persie kan je niet op diezelfde lijn zetten. Die had in ieder geval het doel om de allerbeste te worden en was volgens mij ook altijd fit. Ihattaren wilde de duurste en rijkste worden. Verschilletje.
We hebben het over de Van Persie van Feyenoord, niet die van Arsenal. En bij Feyenoord was Van Persie behoorlijk veel blessure problemen (evenveel of meer dan Ihattaren, denk ik) en vond hij dat hij de allerbeste was. Die verandering dat hij er keihard voor ging werken kwam echt pas bij Arsenal.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Menno1 schreef: 20 apr 2021, 20:50
Ardbeg schreef: 20 apr 2021, 20:48

Sterk lichaam? Dit meen je niet toch? Of anders, wat is jouw standaard van een sterk lichaam?
Die jongen heeft van nature een sterk en lang lichaam. Perfect topsport lichaam, mits onderhouden.
Precies. De pure snelheid heeft hij niet, maar wel genoeg en qua kracht in principe ook.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Menno1 schreef: 20 apr 2021, 20:50
Ardbeg schreef: 20 apr 2021, 20:48

Sterk lichaam? Dit meen je niet toch? Of anders, wat is jouw standaard van een sterk lichaam?
Die jongen heeft van nature een sterk en lang lichaam. Perfect topsport lichaam, mits onderhouden.
😂 Je maakt echt een grap.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Thijs85 schreef: 20 apr 2021, 20:56
Menno1 schreef: 20 apr 2021, 20:50

Die jongen heeft van nature een sterk en lang lichaam. Perfect topsport lichaam, mits onderhouden.
Precies. De pure snelheid heeft hij niet, maar wel genoeg en qua kracht in principe ook.
Jongens toch. Even die standaard omhoog.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Perfect topsport lichaam vind ik overdreven, maar mits genoeg en goede krachttraining denk ik dat hij zich fysiek wel redelijk staande kan houden. In zwaardere competities kan het lastiger worden, maar dan zou zijn techniek en voetbalslimheid een deel kunnen compenseren. Een deel, want met name in Engeland zal je ook loopvermogen moeten hebben als je niet uitblinkt in een echt krachtig lichaam. Met redelijk sterk lichaam en geen loopvermogen kom je trouwens op dat niveau wel flink tekort. Ook al heb je nog zo'n goede techniek en voetbalinzicht. Dat blijf je hangen op een bepaald niveau. En dit bovenstaande hypothetische zou alleen van toepassing zijn met een goede tot zeer goede mentaliteit. Niet met een redelijke, laat staan met een slechte mentaliteit. Anders wordt je inderdaad een soort van Pereiro waar je bij een middenmoter of laagvlieger in Italië of Spanje van de 10 wedstrijden 2x een 8 speelt, 2x een 6 en de rest onvoldoende.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ardbeg schreef: 20 apr 2021, 21:31
Thijs85 schreef: 20 apr 2021, 20:56

Precies. De pure snelheid heeft hij niet, maar wel genoeg en qua kracht in principe ook.
Jongens toch. Even die standaard omhoog.
Je snapt dat we niet bedoelen hoe hij ongetraind is, toch? Als je ziet hoe snel hij toen kilootjes kwijt was, snelheid en wendbaarheid snel vooruitging en ook qua kracht snel verbeterde, moet je toch concluderen dat er wel iets inzit? Dus hij heeft niet op dit moment een goed topsportlichaam, maar in potentie zeker wel.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Thijs85 schreef: 20 apr 2021, 22:39
Ardbeg schreef: 20 apr 2021, 21:31

Jongens toch. Even die standaard omhoog.
Je snapt dat we niet bedoelen hoe hij ongetraind is, toch? Als je ziet hoe snel hij toen kilootjes kwijt was, snelheid en wendbaarheid snel vooruitging en ook qua kracht snel verbeterde, moet je toch concluderen dat er wel iets inzit? Dus hij heeft niet op dit moment een goed topsportlichaam, maar in potentie zeker wel.
Dan hebben we wellicht een ander idee van
topsportlichaam in potentie. Ik vind dit meer fopsportlichaam.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Is een van de weinige jeugdspelers die op zijn 16e/17e al mee kon op eredivisie niveau. Heeft een uitstekend lichaam voor topvoetbal, is van nature erg sterk.

Je hebt er alleen geen klote aan als je alleen maar kapsalons weg werkt, maar een Mauro bijvoorbeeld die heeft kwa lichaamsbouw minder potentie dan Ihattaren.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wolfsburg zou een mooie club zijn voor Mo, als Bommel daar trainer wordt.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Waarna hij verhuurd wordt aan FC Porto, FC Utrecht om uiteindelijk op zijn 24e bij Vitesse te eindigen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

koetje schreef: 28 apr 2021, 13:23 Waarna hij verhuurd wordt aan FC Porto, FC Utrecht om uiteindelijk op zijn 24e bij Vitesse te eindigen.
Of Club Brugge/Standard Luik/Anderlecht
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ajax is nog steeds in de markt voor Ihattaren.
Het enige struikelblok is dat Overmars en Ten Hag het (nog) niet eens zijn over de komst van deze speler.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ailon schreef: 28 apr 2021, 13:38 Ajax is nog steeds in de markt voor Ihattaren.
Het enige struikelblok is dat Overmars en Ten Hag het (nog) niet eens zijn over de komst van deze speler.
Toen ik jouw bericht las over het in de markt zetten van Anthony dacht ik idd ook: zullen wel voor Mo gaan.
Hoop nog steeds dat hij niet naar Ajax gaat.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Mohamed Ihattaren 🎈