Super League

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Duidelijk verhaal van Pep:

Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Manolev25 schreef: 20 apr 2021, 14:45 Duidelijk verhaal van Pep:

Hij geeft z'n mening over het geheel, maar ik lees hier geen enkele actie of waarschuwing in de zin van "als het doorgaat, dan zonder mij".

Verder eens met aantal hierboven. Ik kijk persoonlijk veel liever PSV tegen Leverkusen, Lyon, Celtic, Olympiakos of Valencia, dan tegen Barcelona, Madrid of PSG, puur vanwege de kans die je nog maakt, en daardoor de aanwezige spanning.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Josef Dettelbacher schreef: 20 apr 2021, 14:55
Manolev25 schreef: 20 apr 2021, 14:45 Duidelijk verhaal van Pep:

Hij geeft z'n mening over het geheel, maar ik lees hier geen enkele actie of waarschuwing in de zin van "als het doorgaat, dan zonder mij".
Hij spreekt zich in ieder geval uit, daar begint het mee. Trainers van Real en AC Milan houden wijs hun mond en verschuilen zich achter de voorzitter

Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Josef Dettelbacher schreef: 20 apr 2021, 14:55
Manolev25 schreef: 20 apr 2021, 14:45 Duidelijk verhaal van Pep:

Hij geeft z'n mening over het geheel, maar ik lees hier geen enkele actie of waarschuwing in de zin van "als het doorgaat, dan zonder mij".
Denk ook niet dat het zinvol is om als coach dat soort uitspraken via de media te doen.

Al meerdere coaches van betrokken clubs hebben zich negatief uitgelaten over dit plan, wat alleen maar te prijzen is. Beter dan zo'n minkukel als Tuchel, die geen mening durft te geven.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Pep en Klopp hebben aangegeven geen voorstanders te zijn van de Super League.
Geen idee of ze daar consequenties aan verbinden, maar het is inderdaad in ieder geval iets.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wow, wat een geweldige rant.

Zou die totale debiel van een Derksen eens naar moeten kijken. Die gaf er gisteren ook blijk van dat hij echt geen flikker snapt van het supporten van een club. Vond de kritiek van Gary Neville maar domme emotei waar supporters achteraan lopen.

Voor Derksen is voetbal geld. Geen emotie. Hij snapt er niets van. Deze supporter wel:


"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2021, 15:26 Wow, wat een geweldige rant.

Zou die totale debiel van een Derksen eens naar moeten kijken. Die gaf er gisteren ook blijk van dat hij echt geen flikker snapt van het supporten van een club. Vond de kritiek van Gary Neville maar domme emotei waar supporters achteraan lopen.

Voor Derksen is voetbal geld. Geen emotie. Hij snapt er niets van. Deze supporter wel:


Je zou maar op die parkeerplaats staan, en deze vent in z'n auto al die gebaren naar het dashboard zien maken. Je zou toch meteen het Peter Bane Centre bellen?

Maar pijnlijk is het wel voor deze meneer. Hij wordt ingeruild voor zijn Chinese evenknie, want daar zijn er meer van.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hahaha dit kwam natuurlijk alleen maar ter sprake omdat er een Telegraafjournalist zat die er naar vroeg?

https://www.vi.nl/nieuws/guardiola-vraa ... per-league
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Grasmat schreef: 20 apr 2021, 15:52 Hahaha dit kwam natuurlijk alleen maar ter sprake omdat er een Telegraafjournalist zat die er naar vroeg?

https://www.vi.nl/nieuws/guardiola-vraa ... per-league
Zo sneu
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Sowieso een enorme onzin, Ajax moet meedoen omdat ze in de jaren 70 van de vorige eeuw 3 keer de EC 1 gewonnen hebben? Bijna 50 jaar geleden waren ze toonaangevend inderdaad, sindsdien is het vooral de marketingmachine. Waarom Sevilla niet vragen? Die hebben de laatste jaren vrij vaak de Uefa Cup gewonnen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 20 apr 2021, 15:52 Hahaha dit kwam natuurlijk alleen maar ter sprake omdat er een Telegraafjournalist zat die er naar vroeg?

https://www.vi.nl/nieuws/guardiola-vraa ... per-league
Drie van die vier titels zijn 50 jaar geleden, de vierde 25 jaar. Deelname zou puur op naam en imago gebaseerd zijn. N enkele uitschieter maakt je geen Europese elite.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Nog altijd meer recht dan City of Atletico
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RIO schreef: 20 apr 2021, 16:20 Nog altijd meer recht dan City of Atletico
Leg eens uit hoe een mede-oprichtende club minder recht op deelname heeft dan een club die er niet bij betrokken is?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 20 apr 2021, 16:00
Grasmat schreef: 20 apr 2021, 15:52 Hahaha dit kwam natuurlijk alleen maar ter sprake omdat er een Telegraafjournalist zat die er naar vroeg?

https://www.vi.nl/nieuws/guardiola-vraa ... per-league
Drie van die vier titels zijn 50 jaar geleden, de vierde 25 jaar. Deelname zou puur op naam en imago gebaseerd zijn. N enkele uitschieter maakt je geen Europese elite.
Naam en imago is ook waar het om gaat. Arsenal won ook al jaren niets meer, AC Milan ook al jaren niet meer bij de eerste 3 in hun competitie en dat ze CL speelden is dus net zo lang geleden. Als ze het een meer internationaal karakter willen geven, denk ik dat ze inderdaad snel naar Ajax zullen kijken. Die horen daar nu totaal niet thuis, maar met de inkomsten die ze hiermee kunnen krijgen zijn de mogelijkheden om naar een gelijkwaardige club te groeien er natuurlijk wel.

Ik moet verder zeggen dat ik me afvraag of al die tegenstand een vocal minority is, of dat er wel degelijk kracht achter zit. Ik bedoel, waar kijken wij liever naar? PSV tegen een andere grote club? Of tegen iets als ADO en Zwolle? Dat is voor supporters van andere clubs niet anders. Ik denk dat Real-fans liever naar wedstrijden tegen Barcelona en AC Milan kijken dan tegen Levante en Getafe.

In Engeland zal dat misschien net wat anders zijn omdat er een oprechte supporterschap bestaat voor 'kleine clubs' die in werkelijkheid helemaal niet zo klein zijn en het dus als voetbalcommunity wat anders in elkaar zit.

Hoe dan ook, je kan er ook positief naar kijken. Als die grote clubs met zijn allen een eigen competitie beginnen, dan kun je als UEFA zijnde beginnen aan een andere opzet met bijv. een budgetcap. Eigenlijk moeten de PSG's en Bayern's daarvoor ook weg zijn. En dat er dan later een cross-competitie komt.

De wereld verandert. Commercie en social media hebben hun invloed op de hele maatschappij. Ik zou niet weten waarom dit zoveel anders zou zijn als het om de topsport gaat. Sterker nog, in veel gevallen loopt het voorop in deze. In werkelijkheid speelden deze clubs al jaren op een ander niveau door de mogelijkheden die ze hebben. Ja, dit kwam niet altijd naar voren in de prestaties, maar dat was vooral het falen van die clubs om hun bronnen te verzilveren dan dat 'op deze dag de kleinere club de betere was'. Logica is immers over de langere termijn altijd dat die grote clubs het beter zullen doen.

Als je kijkt naar het niveau van de Nederlandse top, is er ook gesproken over de BeNe-liga. Denken we dat de kleinere clubs daar de dupe niet van geworden waren en feitelijk in een andere competitie terecht gekomen waren?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grote verschil met de BeNeliga is dat je daaruit kan degraderen, of naartoe promoveren. Je mengt de beide competities, en herverdeelt de teams. Verder ga je daarmee wel voor een sterkere competitie, maar ga je het hele circus niet verplaatsen naar Qatar of China voor een lucratief showtje.

Verder blijf ik erbij dat je in plaats van Ajax net zo goed Telstar of Volendam kunt plaatsen daar. Met dat jaarlijkse budget alleen al kun je een sterrenteam kopen en uitbouwen, en heb je qua meeloopsupporters zo n behoorlijke fanbase.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Josef Dettelbacher schreef: 20 apr 2021, 16:34 Grote verschil met de BeNeliga is dat je daaruit kan degraderen, of naartoe promoveren. Je mengt de beide competities, en herverdeelt de teams. Verder ga je daarmee wel voor een sterkere competitie, maar ga je het hele circus niet verplaatsen naar Qatar of China voor een lucratief showtje.
Het zijn inderdaad relevante verschillen die je aangeeft, maar ook als er wél promotie en degradatie uit de Super League mogelijk was, was iedereen hiertegen geweest. Dat is kortom niet de doorslaggevende factor waarom iedereen ertegen is, volgens mij.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... -jaar.html

Italiaanse bond kan ze er dus waarschijnlijk niet uit zetten.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 20 apr 2021, 16:39
Josef Dettelbacher schreef: 20 apr 2021, 16:34 Grote verschil met de BeNeliga is dat je daaruit kan degraderen, of naartoe promoveren. Je mengt de beide competities, en herverdeelt de teams. Verder ga je daarmee wel voor een sterkere competitie, maar ga je het hele circus niet verplaatsen naar Qatar of China voor een lucratief showtje.
Het zijn inderdaad relevante verschillen die je aangeeft, maar ook als er wél promotie en degradatie uit de Super League mogelijk was, was iedereen hiertegen geweest. Dat is kortom niet de doorslaggevende factor waarom iedereen ertegen is, volgens mij.
Ander groot verschil natuurlijk tussen de BeNeliga en Super League, is dat je met dat astronomische deelnamebedrag (in het geval Ajax zo'n 3 a 4* de totale begroting van PSV, Feyenoord of AZ) voor altijd een onoverbrugbaar gat slaat. Dus ook indien Ajax lekker in het weekend in de Eredivisie blijft, dan doet dat enorme afbreuk aan de competitie. Bij de BeNeliga zal dat verschil veel kleiner zijn (meer het verschil wat je nu ziet tussen bodem eredivisie en top Jupiler League).

Verder lijkt het mij dat per land de gevolgen van een super League anders uitpakken. In Frankrijk en Duitsland verandert er voor de tegenstanders van PSG en Bayern niet zo veel, die worden altijd al kampioen. Maar juist in landen waar maar één van de traditionele topclubs mee mag doen, daar veroorzaak je onherstelbare schade in de onderlinge verhoudingen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Laten we in godsnaam aanmoedigen dat Ajax die superleague in gaat. No way dat ze dan nog mee mogen doen met de eredivisie. Of ze starten op -50 punten of zo.

Al die supporters (niet allemaal overigens) die uitgekeken zijn op de eredivisie hebben nooit meer wat te ouwehoeren bij het koffiezetapparaat. Nooit meer gevoelens van concurrentie met PSV, AZ of Feyenoord. Nooit meer elkaar de maat nemen omdat je over en weer af en toe wint. Nee: je bent gewoon geen issue meer in nederlandse discussies. Laat maar gebeuren, kijken hoe snel ze erop terugkomen dat het leuk is. Zoals iemand al zei: ze worden de Pec Zwolle van de Super League. Niet ter zake doende kutgras clubje.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ruuddevil schreef: 20 apr 2021, 17:01 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... -jaar.html

Italiaanse bond kan ze er dus waarschijnlijk niet uit zetten.
In dat geval zou ik als overige 15 clubs gewoon gezamenlijk afspreken om die wedstrijden NIET te spelen. Gewoon compleet negeren. Op papier afdoen, en aangezien ze toch niet in de CL uit zullen komen, gewoon de plaatsen geven aan de nr 4, 5 en 6.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2021, 17:09 Laten we in godsnaam aanmoedigen dat Ajax die superleague in gaat. No way dat ze dan nog mee mogen doen met de eredivisie. Of ze starten op -50 punten of zo.

Al die supporters (niet allemaal overigens) die uitgekeken zijn op de eredivisie hebben nooit meer wat te ouwehoeren bij het koffiezetapparaat. Nooit meer gevoelens van concurrentie met PSV, AZ of Feyenoord. Nooit meer elkaar de maat nemen omdat je over en weer af en toe wint. Nee: je bent gewoon geen issue meer in nederlandse discussies. Laat maar gebeuren, kijken hoe snel ze erop terugkomen dat het leuk is. Zoals iemand al zei: ze worden de Pec Zwolle van de Super League. Niet ter zake doende kutgras clubje.
Daar geloof ik niet in. Als je ziet hoeveel artikelen dagelijks gaan over Ajax op VI, of anders wel over ex-ajacieden, dan gaan die daar gewoon mee door. En die supporters passen zich dan gewoon aan, gezien ze toch overal in de meerderheid zijn buiten Eindhoven. "Heej Wouter, met je porem. Lekkere actie van Anthony tegen PSG hè. volgende week de Noordzee derby tegen Arsenal. Zin in man. Oh en Bas, Lampiee. Kennen wij Mootje Ihattaren niet effe overnemen, wij zoeken nog wat opvulling voor het eredivisie-elftal".
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Josef Dettelbacher schreef: 20 apr 2021, 17:04
Brael schreef: 20 apr 2021, 16:39 Het zijn inderdaad relevante verschillen die je aangeeft, maar ook als er wél promotie en degradatie uit de Super League mogelijk was, was iedereen hiertegen geweest. Dat is kortom niet de doorslaggevende factor waarom iedereen ertegen is, volgens mij.
Ander groot verschil natuurlijk tussen de BeNeliga en Super League, is dat je met dat astronomische deelnamebedrag (in het geval Ajax zo'n 3 a 4* de totale begroting van PSV, Feyenoord of AZ) voor altijd een onoverbrugbaar gat slaat. Dus ook indien Ajax lekker in het weekend in de Eredivisie blijft, dan doet dat enorme afbreuk aan de competitie. Bij de BeNeliga zal dat verschil veel kleiner zijn (meer het verschil wat je nu ziet tussen bodem eredivisie en top Jupiler League).

Verder lijkt het mij dat per land de gevolgen van een super League anders uitpakken. In Frankrijk en Duitsland verandert er voor de tegenstanders van PSG en Bayern niet zo veel, die worden altijd al kampioen. Maar juist in landen waar maar één van de traditionele topclubs mee mag doen, daar veroorzaak je onherstelbare schade in de onderlinge verhoudingen.
Ook dat is een terecht verschil, maar ook dat is niet per se de hoofdreden voor weerstand tegen de Super League. Ik vind de BeNeLiga een gelijkaardig gedrocht, alleen van veel kleinere grootte (en inderdaad iets minder slecht van opzet). Maar goed, die BeNeLiga is voorlopig nog geen sprake van, gelukkig.

Over de veranderende machtsverhoudingen: mochten de Super League clubs ook in de nationale competitie deel blijven nemen, maar uitgesloten worden van deelname aan UEFA-toernooien, dan doen ze in hun eigen competitie toch min of meer voor spek en bonen mee, ondanks dat ze dan wedstrijden met groot gemak kunnen winnen.

Het zou een hele rare competitie worden, maar niet per se omdat bijvoorbeeld Ajax (als ze gaan deelnemen) alles met gemak wint, maar voornamelijk omdat Ajax een totaal andere status krijgt als tegenstander, omdat ze in de strijd om Europese tickets niet meer meedoen. Als je er van uit gaat dat alle teams toch wel van Ajax verliezen, zijn de wedstrijden tegen Ajax voor iedereen volledig overbodig geworden.

Wellicht kun je als overblijvende clubs zelfs onderling afspreken om Ajax te boycotten, door bijvoorbeeld structureel je reserve-team te sturen als je tegen Ajax speelt.
EDIT: ik zie dat je zelf ook al een vergelijkbare boycot had geopperd.
Laatst gewijzigd door Brael op 20 apr 2021, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]Brael[/mention] wat is dan wél de hoofdreden voor kritiek?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Volgens mij is de hoofdreden voor kritiek dat deze clubs alleen maar meer geld willen, en ze dat ten koste laten gaan van lokale binding, hun roots, hun fans, en eigenlijk alles wat een club zijn eigen identiteit geeft.

In het klein is dat ook wat er met die BeNeLiga staat te gebeuren, alleen heb je wel gelijk dat de randvoorwaarden van de BeNeLiga natuurlijk een stuk beter geregeld lijken te zijn.

Daarom vind ik dat de UEFA ook deels een enorm pak boter op hun hoofd heeft, want die doen al decennia mee aan het spelletje dat de groten en de rijken alleen nog maar groter en rijker worden gemaakt, ten koste van de rest. Al is de Super League natuurlijk weer de overtreffende trap hierin.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 20 apr 2021, 17:27 Volgens mij is de hoofdreden voor kritiek dat deze clubs alleen maar meer geld willen, en ze dat ten koste laten gaan van lokale binding, hun roots, hun fans, en eigenlijk alles wat een club zijn eigen identiteit geeft.

Ok, maar aan dat specifieke aspect had ik toch al aandacht besteed? Gisteren (toen kreeg ik Rio nog op m'n dak), vanochtend geloof ik nog, en zojuist nog, waarbij ik schetste dat die boze meneer in de auto wordt ingeruild voor zijn Chinese evenknie. Verder hebben Premier League clubs wat dat betreft hun eigen graf gegraven, door hun clubs massaal te verpatsen aan buitenlandse eigenaren. Die hebben totaal niks met de lokale fabrieksarbeider, die willen gewoon hun nieuwe hobby opschalen of extra verdienen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Chris Woerts nu op Radio 1. Laat exáct zien waarom de bestuurslaag in de voetbalwereld door en door verrot is. Wat een verschrikkelijk domme man.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Super League