Financiën

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het Kanon schreef: 19 apr 2021, 13:50
ShovingNE2 schreef: 19 apr 2021, 13:44

Zoals Guardado, Luuk de Jong en Van Ginkel destijds bedoel je?
Nee die bedoel ik niet.
Wie bedoel je dan wel?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Sensation schreef: 19 apr 2021, 13:53
Het Kanon schreef: 19 apr 2021, 13:50 Nee die bedoel ik niet.
Wie bedoel je dan wel?
Nu ben ik ook benieuwd
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Johan Pater
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

De podcast van de NOS: "lucht boven stadion verkocht", Herdgang en stadion al meerdere keren verkocht, Brainpark Eindhoven, hahaha. Wat een niveau.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het Kanon schreef: 19 apr 2021, 13:50 Nee die bedoel ik niet.
Nee dat snap ik. Maar het waren wel spelers met het krasje die jij dus niet meer wil schijnbaar. Ja: je loopt een risico. Maar als het goed gaat geven ze je elftal een enorme boost. Zekerheidjes (voor zover die bestaan) zijn veel duurder in aanschaf en salaris. Je moet het alleen niet per speler beoordelen maar over langere tijd.

Ik denk dat dit juist de spelers zijn waar we inhaalslagen kunnen maken. Ik zeg daar wel bij: spelers met een krasje mogen niet veel meer dan 7 miljoen kosten wat mij betreft. Voor 10 miljoen plus moet je echt aantoonbare versterkingen kunnen halen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Op weg naar nr 25 schreef: 19 apr 2021, 14:14 De podcast van de NOS: "lucht boven stadion verkocht", Herdgang en stadion al meerdere keren verkocht, Brainpark Eindhoven, hahaha. Wat een niveau.
Ik zie het als een verkapt compliment.
PSV verkoopt wat die Randstedelijke penoze niet kan.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 19 apr 2021, 14:16
Het Kanon schreef: 19 apr 2021, 13:50 Nee die bedoel ik niet.
Nee dat snap ik. Maar het waren wel spelers met het krasje die jij dus niet meer wil schijnbaar.
Pseudo-talenten met een krasje bedoelde ik, dus spelers met een kleine staat van dienst zoals Timo en Lato. Guardado, Van Ginkel, etc. hadden zich al bewezen op een goed niveau, waardoor je meteen op hen kon bouwen. Wat dat betreft hebben we het beter aangepakt met Adrian Fein door hem eerst een jaar te huren.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Het Kanon schreef: 19 apr 2021, 14:25
ShovingNE2 schreef: 19 apr 2021, 14:16

Nee dat snap ik. Maar het waren wel spelers met het krasje die jij dus niet meer wil schijnbaar.
Pseudo-talenten met een krasje bedoelde ik, dus spelers met een kleine staat van dienst zoals Timo en Lato. Guardado, Van Ginkel, etc. hadden zich al bewezen op een goed niveau, waardoor je meteen op hen kon bouwen. Wat dat betreft hebben we het beter aangepakt met Adrian Fein door hem eerst een jaar te huren.
Ik vind het een beetje een aparte benaming. Waarom had Baumgartl een krasje? Was jarenlang basisspeler van Stuttgart. Toni Lato was een nog niet doorgebroken talent van Valencia, zou niet weten waarom hij 'een krasje' heeft.

Je wilt gewoon dat de kwaliteitsnorm voor aankopen omhoog gaat en we niet meer met Baumgartl's en Lato's aan komen zetten, dat vind ik terecht. Maar de woordkeuze 'pseudo-talenten met een krasje' vind ik een beetje vreemd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sensation schreef: 19 apr 2021, 14:29 Je wilt gewoon dat de kwaliteitsnorm voor aankopen omhoog gaat en we niet meer met Baumgartl's en Lato's aan komen zetten
Denk dat iedereen dat inderdaad wel wil. En een Lato was nog gehuurd en werd slachtoffer van een priveoorlog. En was ook nog eens gratis. Boscagli vind ik dan een beter voorbeeld, maar ook direct een prijsklasse waar je geen risico inneemt. Had ook geen grote staat van dienst. Juist dat zijn de spelers waar de scouting zijn meerwaarde moet hebben.

Aan de ene kant wordt de scouting wel eens bord op schoot scouting verweten, maar spelers met een kleine staat van dienst wil je links laten liggen. Daar ligt juist de enorme potentie om winst op te maken. Daarnaast veel goedkoper in salarishuis. Boscagli maakt met een beetje mazzel het verlies op Baumgartl en Bruma in 1 klap goed.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ja, Boscagli gaat als beperkte verdediger/verdedigende middenvelder wel even ons transferrecord breken inderdaad.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Dat zegt niemand maar als je Boscagli nog steeds een beperkte speler noemt dan heb je de afgelopen maanden slecht op zitten letten.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Als je insinueert dat Boscagli het verlies op zowel Baumgartl als Bruma in 1 klap goed maakt, kom je toch zeer dicht in de buurt van ons transferrecord.

En ik heb de afgelopen maanden prima opgelet, Boscagli is een hartstikke leuke speler voor PSV geworden. Maar centraal achterin is het echt geen Sergio Ramos of Virgil van Dijk, en op het middenveld is het echt geen Kevin de Bruyne of Andrea Pirlo. Er zitten genoeg beperkingen aan hem.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Brael schreef: 19 apr 2021, 15:23 Als je insinueert dat Boscagli het verlies op zowel Baumgartl als Bruma in 1 klap goed maakt, kom je toch zeer dicht in de buurt van ons transferrecord.

En ik heb de afgelopen maanden prima opgelet, Boscagli is een hartstikke leuke speler voor PSV geworden. Maar centraal achterin is het echt geen Sergio Ramos of Virgil van Dijk, en op het middenveld is het echt geen Kevin de Bruyne of Andrea Pirlo. Er zitten genoeg beperkingen aan hem.
Sergio Ramos, Van Dijk, De Bruyne en Pirlo. Geweldig referentiekader.

Verder wel eens dat Boscagli niet 1-2-3 dat goed gaat maken, maar wel voor een grote pluk, in combinatie met hopen dat je nog iets krijgt voor Baumgartl. Bruma hopelijk deze zomer naar Olympiakos.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

GillesdelaCroquette schreef: 19 apr 2021, 15:19 Dat zegt niemand maar als je Boscagli nog steeds een beperkte speler noemt dan heb je de afgelopen maanden slecht op zitten letten.
Dan heb je zitten kijken met je ogen dicht.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Sensation schreef: 19 apr 2021, 15:27
Brael schreef: 19 apr 2021, 15:23 Als je insinueert dat Boscagli het verlies op zowel Baumgartl als Bruma in 1 klap goed maakt, kom je toch zeer dicht in de buurt van ons transferrecord.

En ik heb de afgelopen maanden prima opgelet, Boscagli is een hartstikke leuke speler voor PSV geworden. Maar centraal achterin is het echt geen Sergio Ramos of Virgil van Dijk, en op het middenveld is het echt geen Kevin de Bruyne of Andrea Pirlo. Er zitten genoeg beperkingen aan hem.
Sergio Ramos, Van Dijk, De Bruyne en Pirlo. Geweldig referentiekader.
Tsja, als jij zegt dat het onzin is om Boscagli een beperkte speler te noemen, moet ik toch mijn punt even duidelijk maken.

Voor PSV is Boscagli een hele bruikbare speler, waar ook nog wel rek in zit. Maar laten we het ook niet rooskleuriger maken dan het is: voor de nieuwe Ernest Faber of André Ooijer wordt namelijk geen 20+ miljoen neergelegd, dan zul je toch eerder de nieuwe Jaap Stam of de nieuwe Philip Cocu moeten zijn. Maar dat is Boscagli simpelweg niet.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Maar voor de nieuwe Pirlo wél.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Brael schreef: 19 apr 2021, 15:34
Sensation schreef: 19 apr 2021, 15:27

Sergio Ramos, Van Dijk, De Bruyne en Pirlo. Geweldig referentiekader.
Tsja, als jij zegt dat het onzin is om Boscagli een beperkte speler te noemen, moet ik toch mijn punt even duidelijk maken.

Voor PSV is Boscagli een hele bruikbare speler, waar ook nog wel rek in zit. Maar laten we het ook niet rooskleuriger maken dan het is: voor de nieuwe Ernest Faber of André Ooijer wordt namelijk geen 20+ miljoen neergelegd, dan zul je toch eerder de nieuwe Jaap Stam of de nieuwe Philip Cocu moeten zijn. Maar dat is Boscagli simpelweg niet.
Heb ik nergens gezegd
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Je hebt gelijk, dat was iemand anders. Verder blijft mijn verhaal ongewijzigd ;)
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Kan me gewoon ergeren aan van die discussies waarbij mensen gaan overdrijven om hun punt te maken. Ga normaal de discussie aan, onderbouw je punt, kom met normale voorbeelden en vergelijkingen. En als je geen zin hebt in de discussie (want daarom overdrijf je wss omdat je het punt van de ander complete onzin vind, wat mag), doe het dan ook niet en negeer het lekker :) Maar dit voegt 0.0 toe...
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik kan me dan weer ergeren aan mensen die een punt proberen te maken door zwaar te overdrijven. En daar reageer ik op.

Ik overdrijf zelf trouwens niks, ik zet alleen een referentiekader waar jij je niet in kan vinden, om duidelijk te maken hoe irreëel de overdrijving van de ander is.

Waar ik wel of niet op post, en wat ik wel of niet negeer, is trouwens geheel aan mij. Daar heb jij gelukkig niks over te zeggen.

Zullen we weer verder gaan over de inhoud?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brael schreef: 19 apr 2021, 15:23 Als je insinueert dat Boscagli het verlies op zowel Baumgartl als Bruma in 1 klap goed maakt, kom je toch zeer dicht in de buurt van ons transferrecord.
Ik denk dat je Boscagli op termijn best voor 15 miljoen gaat verkopen. Baumgartl en Bruma werden aangekocht voor 22 miljoen samen. Bruma lijkt wel voor 6 te gaan vertrekken. Baumgartl van je ook wel 4-5 voor met nog een aantal jaren contract. Dus wat is er raar aan?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik denk dat je de potentiële opbrengsten voor alledrie de genoemde spelers erg rooskleurig inschat.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat zou kunnen. We gaan het zien.

Maar als Baumgartl en Bruma voor minder worden verkocht ben jij waarschijnlijk een van de eersten die kritiek gaat hebben op de lage verkoopprijs schat ik zo in. ;)

Voor Boscagli geldt: die moet zich nog wel verder ontwikkelen om dat te halen. Maar daar heb ik vertrouwen in. Verwacht dat zijn waarde nu rond de 8 a 9 miljoen ligt?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dat heb je mis. Ik heb kritiek (gehad) op de hoge inkoopprijs.

In de kritiek op de hoge inkoopprijs zit al opgesloten dat je je neerlegt bij een lage verkoopprijs, anders is er namelijk weinig reden om kritiek te hebben op de hoge inkoopprijs ;)

Op Transfermarkt is de waarde van Boscagli momenteel 6,5 miljoen. Lijkt mij redelijk realistisch. En het is nog steeds coronacrisis natuurlijk.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Transfermarkt :lol: dat is een stelletje nitwits op een zolderkamer..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

deninho32 schreef: 19 apr 2021, 17:11 Transfermarkt :lol: dat is een stelletje nitwits op een zolderkamer..
Tsja, dat zijn wij zelf ook he ;)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Financiën