Mohamed Ihattaren

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Grasmat
Lid van verdienste
7
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dus, even resumerend inmiddels:

- PSV: goed begin, doorgebroken, eigen glazen ingegooid, kut weggegaan.
- Juventus: maar direct door naar Sampdoria, niks gedaan kut weggegaan.
- Ajax: niks laten zien, 10 minuutjes vernederd, kut weggegaan.
- Juventus: terug bij af, niks gedaan, kut weggegaan
- Samsunspor: niet eens aan een contract toegekomen.
- Slavia Praag: niks laten zien, 0 minuten, kut weggegaan.

Inmiddels is het dik 3 jaar geleden dat hij iets fatsoenlijks heeft laten zien op het hoogste niveau. Dus nee, Ihattaren is géén voetballer meer.
  • Citaat
  • <font color=#4285F4>G</font><font color=#EA4335>o</font><font color=#FBBC05>o</font><font color=#4285F4>g</font><font color=#34A853>l</font><font color=#EA4335>e</font><font color=#4285F4> Adsense</font>
    Google Adsense

Aankondiging

guus
    Vedette
    5

En dan laat Slavia Praag weten dat hij liever dicht bij zijn familie wil werken. Mo en werken! Welke Nederlandse club gaat hier nog 1 eurocent insteken?
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    3
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Grasmat schreef: 01 apr 2024, 00:29 Dus, even resumerend inmiddels:

- PSV: goed begin, doorgebroken, vader verloren, eigen glazen ingegooid, kut weggegaan.

Inmiddels is het dik 3 jaar geleden dat hij iets fatsoenlijks heeft laten zien op het hoogste niveau. Dus nee, Ihattaren is géén voetballer meer.
    Kleine maar significante toevoeging. Maakt het gedrag daarna niet beter of acceptabel en al helemaal niet professioneel. Maar wel een factor. Alle kansen die hij bij maar al helemaal na Ajax nog gekregen heeft is luchtfietserij. Als een BVO dat nog steeds niet ziet mag de TD van dienst direct weggestuurd worden.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Prof_napo voor dit bericht (totaal 2):
    psvgoudaStandbeeld
    Heya Hallvar
    Nationale topspeler
    7

Belangrijke toevoeging + gepamperd in de jeugd.
    Ihattaren heeft niet het vermogen gehad om met tegenslag om te gaan en daarmee ongeschikt voor topsport.
  • Citaat
    psvgouda
    Legende
    4
    Seizoenkaart: Vak P
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Jerdy Schouten

Prof_napo schreef: 01 apr 2024, 10:31
    Grasmat schreef: 01 apr 2024, 00:29 Dus, even resumerend inmiddels:

- PSV: goed begin, doorgebroken, vader verloren, eigen glazen ingegooid, kut weggegaan.

Kleine maar significante toevoeging. Maakt het gedrag daarna niet beter of acceptabel en al helemaal niet professioneel. Maar wel een factor. Alle kansen die hij bij maar al helemaal na Ajax nog gekregen heeft is luchtfietserij. Als een BVO dat nog steeds niet ziet mag de TD van dienst direct weggestuurd worden.
    Zeer terechte toevoeging. Maar ook zijn negatieve dingen: de connecties met de onderwereld, auto in de prak etc. Het is en blijft een bijzonder triest verhaal. En idd: wie er nu nog instinkt... Samsunspor + Slavia Praag waren al te veel wat dat betreft
  • Citaat
  • PsvBmg
    Vaste waarde in elftal
    3
    Clubvoorkeur: Psv

Ik denk dat we alles op alles moeten zetten om Mo terug te gaan halen, een 1 op 1 begeleider er op gaan zetten zodat deze ruwe parel volgend seizoen helemaal los gaat komen 😅
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen PsvBmg voor dit bericht:
    PSV 040
    Prof_napo
    Vedette
    3

PsvBmg schreef: 01 apr 2024, 12:06 Ik denk dat we alles op alles moeten zetten om Mo terug te gaan halen, een 1 op 1 begeleider er op gaan zetten zodat deze ruwe parel volgend seizoen helemaal los gaat komen 😅
    1 op 1 begeleider? Je gaat daar een selectie aan begeleiders nodig hebben en zelfs dan is de kans klein dat het gaat werken
  • Citaat
  • guus
    Vedette
    5

Prof_napo schreef: 01 apr 2024, 12:14
    PsvBmg schreef: 01 apr 2024, 12:06 Ik denk dat we alles op alles moeten zetten om Mo terug te gaan halen, een 1 op 1 begeleider er op gaan zetten zodat deze ruwe parel volgend seizoen helemaal los gaat komen 😅
    1 op 1 begeleider? Je gaat daar een selectie aan begeleiders nodig hebben en zelfs dan is de kans klein dat het gaat werken
    Mo heeft al heel wat 1 op 1 begeleiders gehad, tevergeefs. Dat ie het lekker uitzoekt, narcistisch kutventje.
  • Citaat
  • PsvBmg
    Vaste waarde in elftal
    3
    Clubvoorkeur: Psv

guus schreef: 01 apr 2024, 12:23
    Prof_napo schreef: 01 apr 2024, 12:14

Mo heeft al heel wat 1 op 1 begeleiders gehad, tevergeefs. Dat ie het lekker uitzoekt, narcistisch kutventje.

Sarcasme ....
  • Citaat
    ShovingNE2
    Site Admin
    7
    Seizoenkaart: Vak PR

Die kan alleen nog maar een gedwongen opname ergens in zuid Amerika verkiezen met professionele sportbegeleiding om echt fit te worden. Maand of drie totaal afgetraind raken en dan hopen op een club waar hij totaal afgetraind en fit aankomt. Waarbij hij een prestatiecontract accepteert.

Enige mogelijkheid. Anders de criminaliteit in en het meisje van de grote jongens worden.
  • Citaat
  • "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    guus
    Vedette
    5

ShovingNE2 schreef: 01 apr 2024, 15:53 Die kan alleen nog maar een gedwongen opname ergens in zuid Amerika verkiezen met professionele sportbegeleiding om echt fit te worden. Maand of drie totaal afgetraind raken en dan hopen op een club waar hij totaal afgetraind en fit aankomt. Waarbij hij een prestatiecontract accepteert.

Enige mogelijkheid. Anders de criminaliteit in en het meisje van de grote jongens worden.
    De enige mogelijkheid voor Mo om nog wat van zijn leven te maken is een opname in een heropvoedingsgesticht. En niet om weer afgetraind te raken om terug te keren in het profvoetbal (gaat nooit gebeuren, veel te lui) maar om een “gezond denkend mens” te worden. Vrouwenmishandeling en omgang in criminele kringen dat voorspelt niet veel goeds.
  • Citaat
  • Prof_napo
    Vedette
    3

ShovingNE2 schreef: 01 apr 2024, 15:53 Die kan alleen nog maar een gedwongen opname ergens in zuid Amerika verkiezen met professionele sportbegeleiding om echt fit te worden. Maand of drie totaal afgetraind raken en dan hopen op een club waar hij totaal afgetraind en fit aankomt. Waarbij hij een prestatiecontract accepteert.
    Een amateurclub in de tweede divisie zie ik zo'n poging nog wel wagen, wat enveloppen met geld indien hij speelt en anders niets. Best case situatie komt hij dan nog bij een BVO terecht.
  • Citaat
  • nilssonH
    Moderator
    6
    Seizoenkaart: Vak B

Awards:

Als voetballer is het wel klaar, dat lijkt mij duidelijk. En daarmee is wat mij betreft de fase van leedvermaak ook voorbij. Het is voor mij nu gewoon een jongen van 22 die in de knoop met zichzelf zit en daar uit moet zien te komen om nog wat van zijn leven te maken. Ik hoop dat het hem lukt en hij ergens anders zijn geluk uit kan halen zonder op het verkeerde pad terecht te komen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen nilssonH voor dit bericht (totaal 2):
    ShovingNE2Persepolis
    ShovingNE2
    Site Admin
    7
    Seizoenkaart: Vak PR

Ja. Dat leedvermaak is wel over.

Maar ik denk dat er nog wel een uitweg is. Zoals hierboven beschreven.
  • Citaat
  • "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Ik denk dat we hem over een jaar of 10-15 in wat podcasts zullen zien waarbij we te horen krijgen dat hij mentaal ziek was en vreselijk veel pijn/verdriet heeft van hoe alles is gelopen. De dood van zijn vader heeft als een katalysator gediend om de onderliggende problemen die er al waren volledig naar de oppervlakte te brengen. Dit alles onder voorwaarde dat Mo zich met de jaren weet te herpakken. Lukt het hem niet dan eindigt hij ongetwijfeld tussen zes betonnen of houten muren.
  • Citaat
  • Menno1
    Legende
    7

Die is er wel, maar de vraag is of hij er gebruik van gaat maken? De kans daarop is zo goed als nul, al is hij weer helemaal in de here als we zijn Insta moeten geloven. Iets waar ik altijd de kriebels van krijg: alles doen wat God/Allah verboden heeft, incl. je vrouw afrossen maar dan wel lekker de Moskee bezoeken, bidden en de goede Moslim uithangen. Dat rijmt voor geen meter, maar goed ieder zijn ding.

Maar wie weet helpt het hem. Talent heeft hij en (niet saracastisch) hij heeft een lichaam gemaakt voor topsport: hij is namelijk fysiek erg sterk, maakt makkelijk spieren aan, is lang. Hij hoeft er niet eens een Cristiano trainig schema op na te houden om topfit te raken. Enige wat hij moet doen is van de kebabs afblijven en een goed dieet te volgen en hij is binnen een paar maanden echt fit. Aleen daar komt hij weer: dan moet hij het wel doen en nog belangrijker: volhouden.

Ik denk wat de Shovong zegt het beste voor hem zou zijn. Beetje a la Rocky 4 moet hij in een trainingskamp gaan, ver weg van afleidingen en daar mentaal en fysiek weer fitter worden. Hoeft niet gelijk naar Siberie, maar wel ver weg van al zijn matties, clubs, kebab zaken en andere negatieve afleidingen.
  • Citaat
  • Menno1
    Legende
    7

Raiola wou Mo geloof ik het liefst bij PSV houden of anders ergens in de luwte; een Utrecht of zo. Mo zelf vond zichzelf wel rijp voor een Juventus. Je kan veel over Raiola zeggen, maar hier had hij gewoon gelijk, maar ook hij moet zich schikken aan de wensen van zijn client natuurlijk. Als hij zijn adviezen niet overneemt, dan houdt het op. En dat hield ook snel op want Raiola trok zijn handen van hem af al snel daarna.
  • Citaat
  • Het Kanon
    Internationale topspeler
    6

Ihattaren wilde al niet verlengen vóórdat Schmidt bij PSV begon. Hij is vertrokken toen zijn contract nog één jaar doorliep. Dat moment was dus sowieso het moment geweest dat hij zou vertrekken. Hij had zijn transfer naar een grote club te pakken precies naar wens allemaal. PSV met 2 miljoen achterlatend, i.p.v. 35 miljoen ofzo.
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Het Kanon schreef: 01 apr 2024, 19:03 Ihattaren wilde al niet verlengen vóórdat Schmidt bij PSV begon. Hij is vertrokken toen zijn contract nog één jaar doorliep. Dat moment was dus sowieso het moment geweest dat hij zou vertrekken. Hij had zijn transfer naar een grote club te pakken precies naar wens allemaal. PSV met 2 miljoen achterlatend, i.p.v. 35 miljoen ofzo.
    En dat was achteraf gezien toch wel echt de hoofdprijs.
  • Citaat
    Jur1913
    Verbannen
    3

Mo heeft in ieder geval heel erg veel geluk dat hij zo veel talent in z'n donder heeft want ieder ander persoon die op alles spuugt wat hem een helpende hand toereikt was bij het straatvuil gegooid
  • Citaat
    Søren
    Verbannen
    1
    Seizoenkaart: Vak BB

Mo is een lost cause.
    Begrijp niet zo goed dat sommige hier nog in “wat als” fabeltjes blijven geloven.
    Hij is gewoon ongeschikt voor topsport, dat was ie in de jeugd al, maar daar heeft zijn talent hem nog gered.
    Het noodzakelijke mentale aspect voor topsport is bij hem volledig afwezig, dat is altijd zo geweest, en dat zal altijd zo blijven.
    Op dat vlak is hij een beetje beperkt.
    Het is naïef om te denken dat hij dat aan kan leren.
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    7

Awards:

Menno1 schreef: 01 apr 2024, 18:55 Raiola wou Mo geloof ik het liefst bij PSV houden of anders ergens in de luwte; een Utrecht of zo. Mo zelf vond zichzelf wel rijp voor een Juventus. Je kan veel over Raiola zeggen, maar hier had hij gewoon gelijk, maar ook hij moet zich schikken aan de wensen van zijn client natuurlijk. Als hij zijn adviezen niet overneemt, dan houdt het op. En dat hield ook snel op want Raiola trok zijn handen van hem af al snel daarna.
    Daarbij was niet Schmidt trainer ten tijde van het overleden van zijn vader, maar Van Bommel. Schmidt werd pas een maand of 10 daarna trainer, maar toen was het al mis aan het gaan met Ihattaren.
  • Citaat
  • Menno1
    Legende
    7

Lente schreef: 01 apr 2024, 19:25
    Menno1 schreef: 01 apr 2024, 18:55 Raiola wou Mo geloof ik het liefst bij PSV houden of anders ergens in de luwte; een Utrecht of zo. Mo zelf vond zichzelf wel rijp voor een Juventus. Je kan veel over Raiola zeggen, maar hier had hij gewoon gelijk, maar ook hij moet zich schikken aan de wensen van zijn client natuurlijk. Als hij zijn adviezen niet overneemt, dan houdt het op. En dat hield ook snel op want Raiola trok zijn handen van hem af al snel daarna.
    Dan hebben wij daar een compleet andere herinnering aan. Raiola was volgens mij een onruststoker pur sang en viel Schmidt juist ook in het openbaar af. Het was in mijn beleving juist Raiola die een tweespalt in de selectie aan het creëeren was en volgens mij een ware hetze tegen Schmidt en PSV aan het voeren was. Het was ook niet voor niets dat alle Raiola jongens in hetzelfde window allemaal vertrokken zijn en daar was PSV volgens mij ook heel blij mee dat ze wat dat betreft eindelijk van Raiola ‘af’ waren. De impact die Raiola op een gegeven moment had binnen de selectie van PSV ging al terug in de tijd van Van Bommel waar Raiola zelfs tot in de kleedkamer kwam op een wedstrijddag om te lobbyen.

Schmidt verweet Ihattaren onprofessioneel gedrag en ging daarmee de confrontatie aan met Ihattaren, tot het buiten de selectie houden voor de wedstrijd tegen Ajax als consequentie aan toe. Maar Schmidt had wel veel geduld met Ihattaren en wist ook de juiste snaar bij hem te raken met de bekende knuffel en sprong in de armen als gevolg bijvoorbeeld.

Nee, in mijn beleving was een ware hetze tussen Raiola en Schmidt / PSV gaande en had Raiola daarin veel macht want dat was de persoon die het lot van Malen, Dumfries, Rosario en Mo kon bepalen. En daarin ging Raiola over lijken en misbruikte hij zijn macht graag over de rug van een talentvolle speler om zijn eigen vete te winnen.

Maar nogmaals, iedereen is zelf verantwoordelijk voor z’n eigen falen en die vlieger gaat ook Mo Ihattaren op.
    Nu ga ik zelf ook twijfelen. Wat ik mij goed herinner is dat Raiola bij studie voetbal kwam en uitlegde dat hij liever niet had dat Ihattaren naar Italie ging. Volgens mij rond die tijd dat het helemaal fout liep bij samp, dus kan best zijn dat het ook een hoog straatje schoon vegen niveau was.

want wat ij zegt klopt ook: alle Raiola spelers gingen weg toen in die zomer. Dus vandaar de twijfel.
  • Citaat
    Persepolis
    Vedette
    7

Awards:

Menno1 schreef: 02 apr 2024, 00:18
    Lente schreef: 01 apr 2024, 19:25

Dan hebben wij daar een compleet andere herinnering aan. Raiola was volgens mij een onruststoker pur sang en viel Schmidt juist ook in het openbaar af. Het was in mijn beleving juist Raiola die een tweespalt in de selectie aan het creëeren was en volgens mij een ware hetze tegen Schmidt en PSV aan het voeren was. Het was ook niet voor niets dat alle Raiola jongens in hetzelfde window allemaal vertrokken zijn en daar was PSV volgens mij ook heel blij mee dat ze wat dat betreft eindelijk van Raiola ‘af’ waren. De impact die Raiola op een gegeven moment had binnen de selectie van PSV ging al terug in de tijd van Van Bommel waar Raiola zelfs tot in de kleedkamer kwam op een wedstrijddag om te lobbyen.

Schmidt verweet Ihattaren onprofessioneel gedrag en ging daarmee de confrontatie aan met Ihattaren, tot het buiten de selectie houden voor de wedstrijd tegen Ajax als consequentie aan toe. Maar Schmidt had wel veel geduld met Ihattaren en wist ook de juiste snaar bij hem te raken met de bekende knuffel en sprong in de armen als gevolg bijvoorbeeld.

Nee, in mijn beleving was een ware hetze tussen Raiola en Schmidt / PSV gaande en had Raiola daarin veel macht want dat was de persoon die het lot van Malen, Dumfries, Rosario en Mo kon bepalen. En daarin ging Raiola over lijken en misbruikte hij zijn macht graag over de rug van een talentvolle speler om zijn eigen vete te winnen.

Maar nogmaals, iedereen is zelf verantwoordelijk voor z’n eigen falen en die vlieger gaat ook Mo Ihattaren op.
    Nu ga ik zelf ook twijfelen. Wat ik mij goed herinner is dat Raiola bij studie voetbal kwam en uitlegde dat hij liever niet had dat Ihattaren naar Italie ging. Volgens mij rond die tijd dat het helemaal fout liep bij samp, dus kan best zijn dat het ook een hoog straatje schoon vegen niveau was.

want wat ij zegt klopt ook: alle Raiola spelers gingen weg toen in die zomer. Dus vandaar de twijfel.
    Dat laatste zie ik meer als puur toeval. Bij zowel Dumfries als Rosario als Malen lag het in de lijn der verwachtingen dat zij in 2021 zouden vertrekken. Dumfries en Malen hadden net een goed seizoen + EK gespeeld en het was een wonder geweest als ze waren gebleven, en Rosario was ook inmiddels 3 jaar basisspeler en toe aan een volgende stap. Had weinig met Raiola te maken, die waren sowieso weg die zomer.
    Ik herinner me ook niks van een algehele hetze van Raiola tegen Schmidt/PSV. Toen Ihattaren buiten de selectie werd gehouden tegen Ajax kwam hij inderdaad met harde woorden naar de media. Maar dat was ook de enige keer, ondanks dat Ihattaren vaker buiten de selectie was gehouden; voor het eerst zelfs in de allereerste competitiewedstrijd in Groningen. De andere keren hoorde je echter niks vanuit kamp Raiola, althans niet richting de buitenwereld. Zijn probleem leek dan ook specifiek de omgang met Ihattaren te zijn.
  • Citaat
  • D'n Berry
    Jeugdinternational
    3

Zo herinner ik het me ook inderdaad. Wat me trouwens ook nog bijstaat is dat er rond die tijd ook hardnekkige verhalen rond gingen over dat die jongens een kliekje waren en de boel een beetje verstierden. Ik geloof dat Schmidt ook niet rouwig was om ze te zien vertrekken en te vervangen met spelers die wel volledig in zijn tactiek geloofden.
  • Citaat
    Garnaal
    Vaste waarde in elftal
    3

Afbeelding

Mootje heb weer genoten van een lekker vet broodje zo te zien.
  • Citaat
  • <font color=#4285F4>G</font><font color=#EA4335>o</font><font color=#FBBC05>o</font><font color=#4285F4>g</font><font color=#34A853>l</font><font color=#EA4335>e</font><font color=#4285F4> Adsense</font>
    Google Adsense

Aankondiging

Plaats reactie