Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Dus als ik nu deze ene keer per jaar mijn klok niet verzet, mag ik de rest van het jaar elke dag fastfood eten zonder extra problemen? Klinkt goed…
Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Dus als ik nu deze ene keer per jaar mijn klok niet verzet, mag ik de rest van het jaar elke dag fastfood eten zonder extra problemen? Klinkt goed…
Anderen verzetten die klok wel voor jou. Als je dinsdag een uurtje te laat komt op je werk dan ben je zo genezen.Thijs schreef: 30 mar 2024, 21:10Dus als ik nu deze ene keer per jaar mijn klok niet verzet, mag ik de rest van het jaar elke dag fastfood eten zonder extra problemen? Klinkt goed…
LoL, elk half jaar weer hetzelfde gemauw, en altijd trekken ze weer één of andere expert ergens vandaan.
Je circadiaan ritme is van slag na het verzetten van de tijd. Dat is erg ongezond. Beste is gewoon afschaffen van de tijd verzetten.ziege maar ook zagge schreef: 30 mar 2024, 21:21LoL, elk half jaar weer hetzelfde gemauw, en altijd trekken ze weer één of andere expert ergens vandaan.
Schaf je het af dan zul je zien dat er minstens zoveel experts gaan klagen over het gebrek aan daglicht in de winter ofzo, dat dat een aanslag op je lichaam is vergelijkbaar met het kettingrokend beklimmen van de Mount Everest.
Circadiaans, dat betekent gewoon 'de dag rond' heStandbeeld schreef: 30 mar 2024, 21:28Je circadiaan ritme is van slag na het verzetten van de tijd. Dat is erg ongezond. Beste is gewoon afschaffen van de tijd verzetten.ziege maar ook zagge schreef: 30 mar 2024, 21:21
LoL, elk half jaar weer hetzelfde gemauw, en altijd trekken ze weer één of andere expert ergens vandaan.
Schaf je het af dan zul je zien dat er minstens zoveel experts gaan klagen over het gebrek aan daglicht in de winter ofzo, dat dat een aanslag op je lichaam is vergelijkbaar met het kettingrokend beklimmen van de Mount Everest.
Was dit toevallig vandaag in Ede?Jur1913 schreef: 30 mar 2024, 20:49 https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/29/de ... p-a4194688
Bij het NRC had iemand het geniale idee om een mop werkelijkheid te maken. XR, FDF, Willem Engel en KOZP zitten in de kroeg....
Aan de randen van de tijdzone schijnt dat echt consequenties te hebben.
Waarschijnlijk ken je hem al, maar vond dit altijd een sterke uiteenzetting:ziege maar ook zagge schreef: 30 mar 2024, 21:34Circadiaans, dat betekent gewoon 'de dag rond' heStandbeeld schreef: 30 mar 2024, 21:28
Je circadiaan ritme is van slag na het verzetten van de tijd. Dat is erg ongezond. Beste is gewoon afschaffen van de tijd verzetten.
Het is gewoon een jetlag en dan wel eentje van maar één miezerig uurtje.
Maar punt blijft m.i. sowieso dat je het af moet zetten tegen de andere situatie, waarin je dus minder daglicht hebt gedurende de winterse werkdag en op verschillende manieren meer energie verbruikt.
Waarschijnlijk ken je hem al, maar vond dit altijd een sterke uiteenzetting van ZML:ziege maar ook zagge schreef: 30 mar 2024, 21:34Circadiaans, dat betekent gewoon 'de dag rond' heStandbeeld schreef: 30 mar 2024, 21:28
Je circadiaan ritme is van slag na het verzetten van de tijd. Dat is erg ongezond. Beste is gewoon afschaffen van de tijd verzetten.
Maar punt blijft m.i. sowieso dat je het af moet zetten tegen de andere situatie, waarin je dus minder daglicht hebt gedurende de winterse werkdag en op verschillende manieren meer energie verbruikt.
Als 1 uur even slecht is als elke dag fastfood ben ik wel benieuwd welke vergelijking deze expert in petto heeft voor een vlucht naar Amerika/Azië.ziege maar ook zagge schreef: 30 mar 2024, 21:34 Het is gewoon een jetlag en dan wel eentje van maar één miezerig uurtje.
De wintertijd is de "normale" tijd he.ziege maar ook zagge schreef: 30 mar 2024, 21:34Circadiaans, dat betekent gewoon 'de dag rond' heStandbeeld schreef: 30 mar 2024, 21:28
Dat jaBrael schreef: 31 mar 2024, 17:45De wintertijd is de "normale" tijd he.ziege maar ook zagge schreef: 30 mar 2024, 21:34
Circadiaans, dat betekent gewoon 'de dag rond' he
Dus als we het verzetten van de klok afschaffen, is het altijd wintertijd. Heeft dus niks van doen met meer of minder daglicht in de winter, maar alles met energiebesparing in de zomer.
Afschaffen wil niet per se zeggen dat het wintertijd wordt. We kunnen schijnbaar kiezen.Brael schreef: 31 mar 2024, 17:45De wintertijd is de "normale" tijd he.
Dus als we het verzetten van de klok afschaffen, is het altijd wintertijd. Heeft dus niks van doen met meer of minder daglicht in de winter, maar alles met energiebesparing in de zomer.
Eeuwige zomertijd met gratis bier. Lekker man!
Natuurlijk kunnen we kiezen, maar je geeft eigenlijk zelf het antwoord al:ShovingNE2 schreef: 31 mar 2024, 18:32Afschaffen wil niet per se zeggen dat het wintertijd wordt. We kunnen schijnbaar kiezen.Brael schreef: 31 mar 2024, 17:45De wintertijd is de "normale" tijd he.
ShovingNE2 schreef: 31 mar 2024, 18:12 Zomertijd is geen optie. Wordt het 10 uur een keer licht in december
Liever laat licht dan vroeg donker.ShovingNE2 schreef: 31 mar 2024, 18:12 Zomertijd is geen optie. Wordt het 10 uur een keer licht in december
En vanaf 4 uur licht in de zomer is wel fijn?ShovingNE2 schreef: 31 mar 2024, 18:12 Zomertijd is geen optie. Wordt het 10 uur een keer licht in december