Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Hazard komt naar binnen, PvA er overheen.
El Ghazi blijft aan de buitenkant, Mauro komt binnendoor.
Sangare en Veerman ondersteunen de defensie en kunnen vervangen worden door Guti indien nodig.
Aan de namen ligt het niet..
Sssst je drukt andere leden nu met de neus op de feiten. Egoïst en uit vorm zijnde Lozano met geweldige stats en vooral bizar hoge xA en one-trick pony Bakayoko weer de waanzinnige dribbelaar als altijd en ook nog eens de beste stats wat betreft voorzetten.
Ik vind de 230 speelminuten voor Lozano nog niet echt representatief voor zulke conclusies. Bakayoko heeft natuurlijk al aardig wat meer minuten in de benen (en Lang natuurlijk ook), maar echte conclusies kun je denk ik pas trekken richting de winterstop, wanneer we ook iedere tegenstander een keer hebben gehad.
Heel veel beter ga je het denk ik qua aanvallers inclusief bank bij PSV niet krijgen. De winst zit hem geredeneerd vanuit deze selectie in de andere linies als je naar de toekomst kijkt. Desalniettemin is het exclusief de Europese wedstrijden nog wel een slag om de arm, omdat PSV nog een ondergemiddeld zwaar programma heeft gehad in de Eredivisie. Tevens zie je vaak dat ploegen in de eerste maanden zelf ook nog zoekende zijn en nog minder bezig zijn met de tegenstander of de spelers daar nog niet echt de capaciteiten voor hebben. Van Nistelrooij had in zijn eerste wedstrijden ook een aantal grote uitslagen. Dat werd later minder. Neemt niet weg dat ik de aanval van PSV veelzijdig vind en dat het gevaar niet meer specifiek van 1 kant hoeft te komen zoals dat met Gakpo en Simons het geval was.
Chucky schreef: 15 okt 2023, 09:33
Ik vind de 230 speelminuten voor Lozano nog niet echt representatief voor zulke conclusies. Bakayoko heeft natuurlijk al aardig wat meer minuten in de benen (en Lang natuurlijk ook), maar echte conclusies kun je denk ik pas trekken richting de winterstop, wanneer we ook iedere tegenstander een keer hebben gehad.
Bepaalde stats gaan nog wel omhoog/omlaag idd, maar profielen zijn wel duidelijk:
Bakayoko enorm creatieve speler zonder rendement. Lozano frommelaartje die een stiekeme sluipmoordenaar blijkt. En Lang een enorme glasbak die alles kan.
Mooie stats, zowel de grafieken als deze stats van ESPN. De vraag is alleen hoe lang PSV dit gaat doortrekken. De ervaring leert dat goed eindigen meer oplevert als goed beginnen, aangezien de competitie een marathon is. Consistency is key. Ik kies liever voor een iets lager gemiddeld, maar dan wel consistent tot het einde toe. Als PSV dit weet vast te houden, wat ik me nauwelijks kan voorstellen, heb ik niks gezegd.
En afgaande op de stats is het misschien wel interessant om die Driouch eens wat beter te bekijken.
Revolinho schreef: 04 nov 2023, 11:00
Mooie stats, zowel de grafieken als deze stats van ESPN. De vraag is alleen hoe lang PSV dit gaat doortrekken. De ervaring leert dat goed eindigen meer oplevert als goed beginnen, aangezien de competitie een marathon is. Consistency is key. Ik kies liever voor een iets lager gemiddeld, maar dan wel consistent tot het einde toe. Als PSV dit weet vast te houden, wat ik me nauwelijks kan voorstellen, heb ik niks gezegd.
En afgaande op de stats is het misschien wel interessant om die Driouch eens wat beter te bekijken.
Ja die Driouech kwam wel goed naar boven in de statistieken inderdaad. Is ook pas 21 jaar, eentje om in ieder geval in de gaten te houden.
Is er ook data te vinden hoe PSV haar kansen benut of juist niet benut vanaf de winterstop? Ik heb het idee dat de laatste fase echt heel belabberd is en we ongelofelijk veel kansen nsoig hebben om te scoren. Die data zal dan denk ik nooit al die schoten vanuit een mooie positie meenemen die zo zwak ingeschoten werden.
Niet alleen vandaag, niet alleen tegen Feyenoord, niet alleen tegen Dortmund. Voor mijn gevoel is het na de winterbreak echt heel machtig. Niet alleen de aanvallers overigens, ook alle andere spelers die in prima scoringss positie komen.
Juancho schreef: 30 mar 2024, 19:51
Is er ook data te vinden hoe PSV haar kansen benut of juist niet benut vanaf de winterstop? Ik heb het idee dat de laatste fase echt heel belabberd is en we ongelofelijk veel kansen nsoig hebben om te scoren. Die data zal dan denk ik nooit al die schoten vanuit een mooie positie meenemen die zo zwak ingeschoten werden.
Niet alleen vandaag, niet alleen tegen Feyenoord, niet alleen tegen Dortmund. Voor mijn gevoel is het na de winterbreak echt heel machtig. Niet alleen de aanvallers overigens, ook alle andere spelers die in prima scoringss positie komen.
Ik denk vooral dat het niet perse aan de afronding licht, maar aan de kansen zelf. Ze lijken mij net iets minder groot dan eerder dit seizoen.
Maar dat is slechts mijn perceptie, totaal niet op statistieken gebaseerd.
Mwah ik heb na de winter zoveel kansrijke schoten gezien die vooral kansloze schoten werden. Vrij rondom randje 16 of zelfs in de 16.vamdaag ook 2 voorbeelden met Baka en Tillman... Ik vind het persoonlijk echt een zorgwekkend punt worden. Maar dat roep ik al een paar weken of maanden. Die laaste fase incl keuzes zijn zo zwak.
Juancho schreef: 30 mar 2024, 20:03
Mwah ik heb na de winter zoveel kansrijke schoten gezien die vooral kansloze schoten werden. Vrij rondom randje 16 of zelfs in de 16.vamdaag ook 2 voorbeelden met Baka en Tillman... Ik vind het persoonlijk echt een zorgwekkend punt worden. Maar dat roep ik al een paar weken of maanden. Die laaste fase incl keuzes zijn zo zwak.
De allerlaatste afwerking zou nooit mijn grootste zorg zijn, dat komt vaak vanzelf wel (weer).
De keuzes voor een (mogelijke) kans is een ander verhaal. Dat is onderdeel van je aanvalsspel en moet goed zijn.
Ik vind vooral onze buitenspelers te vaak tekortschieten op dit punt. Bakayoko en Lozano maken vaak niet de meest logische keuze als ze dichtbij het doel komen.
Bij Lozano wijt ik het aan bewijsdrang omdat het niet lekker loopt, bij Bakayoko is het meer onkunde, het gewoon niet zien. Daarnaast egoïsme, omdat hij denkt dat hij zijn statistieken op het gebied van doelpunten moet verbeteren.