Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Ren Höek schreef: 19 mar 2024, 08:58
Ik vind Joey Kooij een ontzettend pedante lul en veruit de slechtste scheidsrechter die we hebben in de Eredivisie.
Maar ik vind het ook typisch dat hij nu wordt afgemaakt wegens het afkeuren van een goal tegen PSV, waarbij die beslissing helemaal niet vreemd is. Het was een 50/50 beslissing, hierdoor greep de VAR ook niet in. Ik heb goals afgekeurd zien worden voor minder (zoals de goal van Luuk tegen Feyenoord, waarbij Bijlow nog veel meer steun kreeg van de scheids). Toen was er echter geen ophef na afloop.
Daarbij vond ik Kooij zelfs een best prima wedstrijd fluiten, voor de verandering. Alleen al zijn beslissingen om eerder geel te geven voor het constante tijdrekken van Twente (meestal gebeurt dit pas vlak voor tijd, als het geen consequentie meer heeft) en meteen 1 minuut extra blessuretijd erbij te tellen na nogmaals duidelijk tijdrekken van Twente in het begin van de blessuretijd, dat was een verademing.
Al met al vind ik het heel bijzonder hoeveel ophef er nu is over een beslissing van hem die geen duidelijke fout is.
Maar die wel in het voordeel is van PSV.
ruuddevil schreef: 18 mar 2024, 07:47
Als er iemand een slechte uitstraling heeft is het Kenneth Perez. Die man bestaat niet voor een groot deel uit water, maar uit azijn. De man die een grensrechter racistisch bejegende. Narcist.
Als je het k-woord combineert met het woord dat Ron Jans zijn baan kostte dan is het op zijn minst bijzonder te noemen dat hij anderen de maat neemt op hun uitstraling....
Ren Höek schreef: 19 mar 2024, 08:58
Ik vind Joey Kooij een ontzettend pedante lul en veruit de slechtste scheidsrechter die we hebben in de Eredivisie.
Maar ik vind het ook typisch dat hij nu wordt afgemaakt wegens het afkeuren van een goal tegen PSV, waarbij die beslissing helemaal niet vreemd is. Het was een 50/50 beslissing, hierdoor greep de VAR ook niet in. Ik heb goals afgekeurd zien worden voor minder (zoals de goal van Luuk tegen Feyenoord, waarbij Bijlow nog veel meer steun kreeg van de scheids). Toen was er echter geen ophef na afloop.
Daarbij vond ik Kooij zelfs een best prima wedstrijd fluiten, voor de verandering. Alleen al zijn beslissingen om eerder geel te geven voor het constante tijdrekken van Twente (meestal gebeurt dit pas vlak voor tijd, als het geen consequentie meer heeft) en meteen 1 minuut extra blessuretijd erbij te tellen na nogmaals duidelijk tijdrekken van Twente in het begin van de blessuretijd, dat was een verademing.
Al met al vind ik het heel bijzonder hoeveel ophef er nu is over een beslissing van hem die geen duidelijke fout is.
Maar die wel in het voordeel is van PSV.
Wilysimba schreef: 19 mar 2024, 08:59
Wanneer was die goal tegen Feyenoord?
Volgens mij alweer enkele jaren geleden, maar hij staat in deze tweet:
Zit wel een verschil in, waar Bijlow hem daar in zijn handen ( edoch niet stevig ) heeft had Benitez dat niet:
https://www.knvb.nl/downloads/bestand/27129/220701-spelregels-veldvoetbal---versie-1-juli-2022 schreef:
Een doelverdediger wordt geacht de bal in bezit te hebben als:
• de bal zich tussen zijn handen bevindt of tussen zijn hand en enig oppervlak (bijv. grond, eigen lichaam etc.) of door de bal met enig deel van de handen of armen te raken, behalve als de bal terugkaatst van de doelverdediger (pareren) of als de doelverdediger een redding heeft verricht;
Volgens mij alweer enkele jaren geleden, maar hij staat in deze tweet:
Zit wel een verschil in, waar Bijlow hem daar in zijn handen ( edoch niet stevig ) heeft had Benitez dat niet:
https://www.knvb.nl/downloads/bestand/27129/220701-spelregels-veldvoetbal---versie-1-juli-2022 schreef:
Een doelverdediger wordt geacht de bal in bezit te hebben als:
• de bal zich tussen zijn handen bevindt of tussen zijn hand en enig oppervlak (bijv. grond, eigen lichaam etc.) of door de bal met enig deel van de handen of armen te raken, behalve als de bal terugkaatst van de doelverdediger (pareren) of als de doelverdediger een redding heeft verricht;
Op het gevaar af in haarkloverijen te vervallen, maar toch...staat volgens mij niet (meer) in de nieuwe versie van 1 juli 2023: https://www.knvb.nl/downloads/bestand/2 ... e1juli2023. Waarbij ik niet weet of dit document aanvullend dan wel vervangend is bedoeld... En of het uitgangspunt 'Voetbal moet aantrekkelijk en leuk blijven...' met al dit geneuzel gediend is, zoals in de inleiding wordt gesteld, is de vraag...
Op het gevaar af in haarkloverijen te vervallen, maar toch...staat volgens mij niet (meer) in de nieuwe versie van 1 juli 2023: https://www.knvb.nl/downloads/bestand/2 ... e1juli2023. Waarbij ik niet weet of dit document aanvullend dan wel vervangend is bedoeld... En of het uitgangspunt 'Voetbal moet aantrekkelijk en leuk blijven...' met al dit geneuzel gediend is, zoals in de inleiding wordt gesteld, is de vraag...
Regel 12 Overtredingen en onbehoorlijk gedrag, pagina 57
En de vraag stellen is hem beantwoorden, het spelregeldocument mag terug naar de basis waar het duidelijker wordt wat nu beoogt wordt én dat het toegepast wordt. Als er beoogt wordt om de doelverdediger te beschermen schijf dat dan op zodat ook in lijn met de spelregels gehandhaaft kan worden.
psvgouda schreef: 19 mar 2024, 10:46
Yep, you're right : thanks Waarom ik die niet kon vinden?
Het stuk waar je nog over kan discusseren is of Bijlow de bal daar al in bezit had of dat dit nog de redding was, maar ook hier zie je dat een regel uitzonderigen heeft die de interpretatie weer arbitrair maakt en het daarmee een zwakkere en minder makkelijk uitvoerbare spelregel is.
Het stuk waar je nog over kan discusseren is of Bijlow de bal daar al in bezit had of dat dit nog de redding was, maar ook hier zie je dat een regel uitzonderigen heeft die de interpretatie weer arbitrair maakt en het daarmee een zwakkere en minder makkelijk uitvoerbare spelregel is.
Blijft lastig, ja. Als scheidsrechter ben ik geneigd te denken (ervan uitgaande dat je op d a t moment moet oordelen en niet later, geen VAR etc.) dat in beide gevallen er sprake is van een voorwaartse beweging van de aanvaller richting doellijn en tegen de doelverdediger aan, waar bij die van Luuk nog duidelijker is dan die van Boadu. Wie weet leiden deze voorvallen mede tot nieuwe regelgeving, zoals een paar jaar geleden Narsingh vs. Onana met al dan niet hinderlijk buitenspel in PSV-Ajax. En grijze gebieden zullen er altijd blijven bestaan, hoeveel regels je er ook tegenaan pleurt, wel VAR geen VAR. Sterker nog: het wordt er allemaal niet zonder meer eenvoudiger c.q. duidelijker op
Laatst nog een interview gezien met Nijhuis in die bus bij ESPN. Het lijkt me een prima kerel waarmee je kunt lachen en een biertje kunt drinken, maar hij maakt de laatste jaren alleen nog maar gekke beslissingen in het veld onder de noemer ‘mannelijk voetbal’ om zo relevant te blijven en z’n lezingen en tv-optredens te kunnen geven waarmee hij lekker binnenloopt. Zat zelfs in Ik hou van Holland laatst.
Is inmiddels ‘al’ 47, maar wil nog jaren door begreep ik uit dat interview. Ik denk dat hij alleen maar gekker gaat doen.
ruuddevil schreef: 15 apr 2024, 07:13
Opeens massale verontwaardiging over Nijhuis in de Nederlandse media. Tja jongens het was leuk zolang jullie er geen last van hadden.
Het blijft bijzonder dat er niet vaker discussie is over de eenduidige ( of eerder het gebrek aan ) manier van fluiten in de Eredivisie. Waar het bij sommige scheidsrechters komt door onkunde is dat bij Nijhuis gevoelsmatig niet zo, daar wordt een andere lijn gehanteerd dan door andere scheidsrechters. Dat moet je niet willen, ongeacht welke club daar voor- of nadeel van ondervindt, het veranderd uiteindelijk het speelveld en maakt dat de wedstrijd anders verloopt. Zet de wedstrijd onder leiding van Nijhuis heeft een ander wedstrijd tot gevolg dan bij Makkelie.
Dat is overigens niet een fout van specifiek Nijhuis maar een fout die de KNVB nu al jaren niet lijkt te willen herstellen. De KNVB moet een lijn neerzetten, een scheidsrechter zou daar naar moeten handelen. Je behoudt altijd wel enige deviatie tussen scheidsrechters maar zo groot zou die niet moeten mogen zijn.
TomPSV schreef: 15 apr 2024, 07:18
Laatst nog een interview gezien met Nijhuis in die bus bij ESPN. Het lijkt me een prima kerel waarmee je kunt lachen en een biertje kunt drinken, maar hij maakt de laatste jaren alleen nog maar gekke beslissingen in het veld onder de noemer ‘mannelijk voetbal’ om zo relevant te blijven en z’n lezingen en tv-optredens te kunnen geven waarmee hij lekker binnenloopt. Zat zelfs in Ik hou van Holland laatst.
Als programmas als Vandaag Inside ( of welke naam het tegenwoordig al heeft ) al grappen maken hierover begin je de schijn toch wel tegen te krijgen. Vooropgesteld ben ik geen voorstander van het monddood maken van scheidsrechters waardoor je ze in hun doen en laten belemmert maar je moet als scheidsrechter eigenlijk ook niet willen dat je zo te boek komt staan.
Bas kan als scheidsrechter niets extra’s meer bereiken dan dat hij nu heeft gedaan, het enige waar hij dus nog mee bezig is, is het veiligstellen van zendtijd voor de komende jaren zodat hij met zijn narcistische kop niet off the radar raakt.