Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb daarom ook besloten om het weekend eerder te starten :-)
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

En nu vooral huilen in de pers dat ze Blind zo gemist hebben, terwijl zijn vervanger Martinez zo'n beetje de beste speler was. AS Roma miste een waslijst aan belangrijke spelers, maar daar gaat het amper over. Misselijke club met misselijke volgers. Ze mogen nog van AZ winnen, zodat wij afstand van AZ kunnen nemen. En laat Vitesse de beker maar winnen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Brobbey niet startte in beide duels. Waren ze gewoon doorgegaan denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Die verslaggever die had na de 2-0 gisteren ook een natte broek volgens mij. Van enige objectiviteit was geen sprake.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 16 apr 2021, 11:22 Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Brobbey niet startte in beide duels. Waren ze gewoon doorgegaan denk ik.
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Brobbey Haller niet startte in beide duels. Waren ze gewoon doorgegaan denk ik. Oh wacht....
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Robson de Souza schreef: 16 apr 2021, 11:32 Die verslaggever die had na de 2-0 gisteren ook een natte broek volgens mij. Van enige objectiviteit was geen sprake.
Maar dat vind ik niet zo gek, als het "Nederland" tegen een team van een ander land bekijkt. Even de collectieve fapperij van ajax Nederland terzijde te laten
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

ShovingNE2 schreef: 16 apr 2021, 11:22 Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Brobbey niet startte in beide duels. Waren ze gewoon doorgegaan denk ik.
Denk het ook.
Sowieso is Brobbey een pijnlijke case voor Ajax. In zoverre vergelijkbaar met Ihattaren bij ons dat een groot talent voor weinig de deur uit gaat omdat hij weinig kansen voor zichzelf ziet. In geval van Mo ligt dat voornamelijk bij hem zelf, maar in het geval van Brobbey faalt het technisch beleid keihard (onder meer door 22 mio uit te geven aan iemand die, op termijn, niet beter is en Brobbey de weg versperd)
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Heya Hallvar schreef: 16 apr 2021, 11:53
ShovingNE2 schreef: 16 apr 2021, 11:22 Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Brobbey niet startte in beide duels. Waren ze gewoon doorgegaan denk ik.
Denk het ook.
Sowieso is Brobbey een pijnlijke case voor Ajax. In zoverre vergelijkbaar met Ihattaren bij ons dat een groot talent voor weinig de deur uit gaat omdat hij weinig kansen voor zichzelf ziet. In geval van Mo ligt dat voornamelijk bij hem zelf, maar in het geval van Brobbey faalt het technisch beleid keihard (onder meer door 22 mio uit te geven aan iemand die, op termijn, niet beter is en Brobbey de weg versperd)
En dan moet je nagaan, dan laat Brobbey ook nog eens rendement/belangrijke goals zien op de momenten dat hij speelt..
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ardbeg schreef: 16 apr 2021, 11:44 Maar dat vind ik niet zo gek, als het "Nederland" tegen een team van een ander land bekijkt. Even de collectieve fapperij van ajax Nederland terzijde te laten
Er zit een nuanceverschil als commentator voor het zijn van een Nederlandse club in Europa of als fanboy van de desbetreffende club, in dit geval Ajax, commentaar te geven. Vincent Schildkamp op ESPN gisteren was echt prima. Toen ik de commentaren hier las en even schakelde naar RTL7 kon je meteen het verschil horen. Dat was me bij RTL7 al eerder opgevallen.

Sowieso wordt er al een poos gedaan dat als Ajax is uitgeschakeld in Europa dat er een rouwdag voor heel Nederland moet komen de volgende dag.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Massimo schreef: 16 apr 2021, 12:03
Sowieso wordt er al een poos gedaan dat als Ajax is uitgeschakeld in Europa dat er een rouwdag voor heel Nederland moet komen de volgende dag.
Vreemd, voelt voor mij altijd als een feestdag. En dan natuurlijk wat Ajax-fans sarren als slagroom op de taart 8-)
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Je staat toch wat prettiger bij de koffie automaat: veel rustiger zonder dat gebral en die superieure blikken
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Fantastisch die nieuwe GIFjes mogelijkheden

Afbeelding
#FreeGeneratie4
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

deninho32 schreef: 16 apr 2021, 08:40 Ik snap dat mensen een hekel hebben aan een andere club. Ik vind het echter altijd jammer voor de coëfficiëntenlijst. Wel opvallend dat het gisteren tijdens een wedstrijd van Ajax een stuk drukker was dan de afgelopen wedstrijden van PSV :D. Ik ga echt niet voor mijn plezier naar Ajax zitten kijken zeg maar.
Hoho, ik heb helemaal niet gekeken. Ergens in de laatste minuut kwam ik hier en las de smakelijke reacties. Da’s lekker.

Vooruit, nog een keer:

KUTTTTCLUBBB!!!!!
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

HAHAHA [mention]PCGC[/mention] .
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Weet je wat nou echt werelds zou zijn?

Schmidt heeft toch goede contacten in Leipzig? Stel nou dat het in augustus/september lukt om de CL te halen. En Leipzig draait op een of andere manier prima met Brobbey op de bank, een wekelijkse Bundesliga-wedstrijd blijkt nog even te hoog gegrepen. Dat we hem dan huren. Lekker voorop met Noni of Zahavi. Lekker oorlog maken.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Waarom hoor ik niemand ovrr het feit dat EtH na de wedstrijd bij het handen geven aan het artibtrale trio toch even liet blijken het niet eens te zijn met het afkeuren van het doelpunt......
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Thoresen schreef: 16 apr 2021, 14:32 Waarom hoor ik niemand ovrr het feit dat EtH na de wedstrijd bij het handen geven aan het artibtrale trio toch even liet blijken het niet eens te zijn met het afkeuren van het doelpunt......
Ik vind dat niet zo vreemd, dat hij dat even laat blijken. Goed recht dat hij opkomt voor zijn team. Of je het eens bent met wat Ten Hag er van vindt is wat anders
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ik lees nu net dat hij Schuurs erin bracht en er daarna weer uit haalde. Best bijzonder.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Verrek: 22e minuut in en 83e minuut out.

Was Klaiber geblesseerd of zo?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Klaiber viel geblesseerd uit ja.
In de slotfase ging Schuurs er weer uit omdat er alles-of-niks werd gespeeld, en hij blijkbaar meer vertrouwen had in de snelle Martinez om de counters op te vangen.

Pijnlijk voor Schuurs, maar geen onlogische keuze.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ik vind het wel vreemd. Als Klaiber eruit gaat, gaat Timber naar rechts en komt Schuurs erin. Wil je daarna va banque gaan spelen, kun je echt wel een andere speler wisselen. Een speler erin brengen en weer eruit is echt wel gek, komt bijna nooit voor terwijl dit nou geen hele bijzondere situatie was.

Afijn, ze liggen eruit. Lekker.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Ardbeg schreef: 16 apr 2021, 14:51
Thoresen schreef: 16 apr 2021, 14:32 Waarom hoor ik niemand ovrr het feit dat EtH na de wedstrijd bij het handen geven aan het artibtrale trio toch even liet blijken het niet eens te zijn met het afkeuren van het doelpunt......
Ik vind dat niet zo vreemd, dat hij dat even laat blijken. Goed recht dat hij opkomt voor zijn team. Of je het eens bent met wat Ten Hag er van vindt is wat anders
Ik vind het niet zo vreemd van EtH. Helemaal niet zelfs. Alleen toen onze Roger dat uit tegen Vitesse deed werd het breed uitgemeten. Nu niets. Ook Advocaat vaak zat commentaar en ook daar niets over in de media.
Maar ach die Duitser moet kapot.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Theo Jansen had wel gelijk over het aanvallender willen spelen. Zelfde wat Cocu altijd zei: je gaat niet aanvallender spelen door een spits erbij te gooien. Je gaat aanvallender spelen door een middenvelder erbij te zetten zodat je vaker de afvallende bal hebt en weer naar voren kan pompen.

Klassieke beginnersfout van Ten Hag. #prutser
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
5
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 aug 2018
Clubvoorkeur: Ajax

Tijn schreef: 16 apr 2021, 11:16 En nu vooral huilen in de pers dat ze Blind zo gemist hebben, terwijl zijn vervanger Martinez zo'n beetje de beste speler was. AS Roma miste een waslijst aan belangrijke spelers, maar daar gaat het amper over. Misselijke club met misselijke volgers. Ze mogen nog van AZ winnen, zodat wij afstand van AZ kunnen nemen. En laat Vitesse de beker maar winnen.
Om die reden zou ik het ook geen probleem vinden om het tegen AZ lekker te laten lopen. PSV is de grootste concurrent dus laat hen maar derde worden. Maar Ajax kijkt - terecht natuurlijk - enkel naar zichzelf. En aangezien het een kampioensduel is zullen ze echt wel volle bak gaan, zeker omdat er fans aanwezig zijn.
Heya Hallvar schreef: 16 apr 2021, 11:53
ShovingNE2 schreef: 16 apr 2021, 11:22 Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Brobbey niet startte in beide duels. Waren ze gewoon doorgegaan denk ik.
Denk het ook.
Sowieso is Brobbey een pijnlijke case voor Ajax. In zoverre vergelijkbaar met Ihattaren bij ons dat een groot talent voor weinig de deur uit gaat omdat hij weinig kansen voor zichzelf ziet. In geval van Mo ligt dat voornamelijk bij hem zelf, maar in het geval van Brobbey faalt het technisch beleid keihard (onder meer door 22 mio uit te geven aan iemand die, op termijn, niet beter is en Brobbey de weg versperd)
Ook zo'n terugkerend fabeltje, het is juist andersom. Omdat Brobbey niet wilde verlengen is ervoor gekozen om de markt op te gaan en is Haller aangetrokken. Je moet de zaken niet om gaan draaien. Bovendien was Brobbey nogal wispelturig en had hij flinke salariseisen. De vraag is of je een precedent wil scheppen of niet en bij welke speler je dat dan wel/niet gaat doen. De vergelijking met Ihatarren gaat verder mank, zeker gezien het gedrag van beide spelers en de status binnen de selectie.
ShovingNE2 schreef: 16 apr 2021, 16:15 Theo Jansen had wel gelijk over het aanvallender willen spelen. Zelfde wat Cocu altijd zei: je gaat niet aanvallender spelen door een spits erbij te gooien. Je gaat aanvallender spelen door een middenvelder erbij te zetten zodat je vaker de afvallende bal hebt en weer naar voren kan pompen.

Klassieke beginnersfout van Ten Hag. #prutser
Beginnersfout? Leverde tegen Twente anders wel de punten op, dus dat is veel te makkelijk gezegd. Al had ik persoonlijk nooit Traoré gebracht, niet omdat het een spits is maar omdat hij gewoonweg te weinig kwaliteit heeft. Blijkt ook wel getuige zijn balcontacten, heeft niets toegevoegd. Kan ook niet koppen, dus heeft bij lange ballen van achteruit weinig waarde.

Ten Hag had het niet heel veel anders kunnen doen, ik kon zijn keuzes wel begrijpen. Het elftal wat op het veld stond was gewoon niet goed genoeg om de Romeinse muur te slechten. Er is maar een kwartiertje echt goed gevoetbald, toen had Ajax even het momentum. Maar over twee wedstrijden gezien hebben we teveel pech gehad en bovenal te weinig zelf afgedwongen. Dan verdien je het ook niet om door te gaan, Roma is geen bijzondere ploeg. Onnodig wat mij betreft. Over twee wedstrijden de betere ploeg, maar uiteindelijk koop je daar geen reet voor en doe je vooral jezelf tekort.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Johan-Cruijff schreef: 16 apr 2021, 17:27 Ook zo'n terugkerend fabeltje, het is juist andersom. Omdat Brobbey niet wilde verlengen is ervoor gekozen om de markt op te gaan en is Haller aangetrokken.
Gelul. Ze waren in september en oktober ook al met Haller bezig.

Jij gelooft de fabeltjes van Overmars denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
5
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 aug 2018
Clubvoorkeur: Ajax

ShovingNE2 schreef: 16 apr 2021, 17:34
Johan-Cruijff schreef: 16 apr 2021, 17:27 Ook zo'n terugkerend fabeltje, het is juist andersom. Omdat Brobbey niet wilde verlengen is ervoor gekozen om de markt op te gaan en is Haller aangetrokken.
Gelul. Ze waren in september en oktober ook al met Haller bezig.

Jij gelooft de fabeltjes van Overmars denk ik.
Jij gelooft niet dat Brobbey al maandenlang de boot afhield?

Ajax