Wegens onderhoud zal het forum dit weekend op sommige momenten beperkt te bereiken zijn. Excuses voor het ongemak.

Formatie nieuw kabinet

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Standbeeld
Mister PSV
3
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 11 feb 2024, 09:25Wel gek. Als er wat van de prijs af moet waren de ministers er als eerste bij om te zeggen dat de systemen het niet aan kunnen. Maar als er wat bij moet dan is het geen probleem en kan het volgende week donderdag in gaan bij wijze van spreken. Ordinaire belastingverhogingen.
Klopt en uiteindelijk denk ik dat beide maatregelen (suikertaks, groente+fruit subsidiëren) maar een miniem voordeel oplevert. Suikertaks levert een direct financieel voordeel op, maar in gezondheid weinig. Groente+fruit levert direct niets op, misschien op de lange termijn als mensen gezonder gaan leven daardoor. Maar dat is maar de vraag.
deninho32
Site Admin
7
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Brael schreef: 10 feb 2024, 22:47En nog een deel gaat voor de bijl bij het 2e, 3e of 4e snuifje (die vaak nog dezelfde avond de neus in gaan).
Op je allereerste keer meteen 4 lijnen? Ja Rambo misschien :mrgreen:
Brael schreef: 10 feb 2024, 22:47De enige manier om cocaïne verstandig te gebruiken, is door er vanaf te blijven
Niet mee eens. Het is een genotsproduct zoals we die heel veel hebben. Ik ken genoeg mensen die ieder weekend wat nemen om door te kunnen gaan en dat gaat prima. Die mensen kennen hun lichaam en kennen het product.
Brael schreef: 10 feb 2024, 22:47Ten eerste: onze samenleving maakt geen probleem van alcoholgebruik, maar wél van structureel en overmatig alcoholgebruik.
Dat laatste valt nog te bezien. Super dronken worden, een dikke kater hebben of met 30 kratten bier de supermarkt uitlopen levert over het algemeen weinig negatieve reacties op.
Brael schreef: 10 feb 2024, 22:47Daarnaast: Die twee middelen kun je heel prima los van elkaar zien. Zoals hier eerder aangegeven: het grootste deel van de mensen nuttigt alcohol (bijna 80%), slechts een kleine minderheid (zo'n 2%) gebruikt coke. Dat verschil is er niet voor niks, al zullen de cijfers bij specifieke jongerengroepen wel iets dichter bij elkaar liggen.
Dat ligt zeker dichter bij elkaar onder jonge mensen. Van alle cocaïneverslaafden is 50% ook alcoholverslaafd. Die twee middelen gaan hand in hand met elkaar.

https://www.castlecraig.nl/blog/verslav ... aarlijk-is
De meeste mensen gebruiken alcohol in eerste instantie alleen bij sociale gelegenheden. Als je de gewoonte hebt om cocaïne en drank samen en te gebruiken, wordt uiteindelijk drinken een trigger voor cocaïnegebruik. Je hebt een paar drankjes op en voor je het weet gebruik je weer cocaïne zonder het echt van plan te zijn. Om te stoppen met het gebruik van cocaïne moeten mensen vaak ook hun alcoholverslaving aanpakken. Mensen zijn soms verrast omdat ze de twee verslavingen als niet-gerelateerd beschouwen. Beide verslavingen moeten tijdens de behandeling van verslaving worden aangepakt

Brael schreef: 10 feb 2024, 22:47Juist de acceptatie van harddrugs (hoewel veel minder geaccepteerd dan alcohol) is in mijn ogen veel te hoog, en is mede de oorzaak van het gebruik. Maar je kunt prima alcohol accepteren (binnen bepaalde grenzen uiteraard) en harddrugs keihard veroordelen, dat gebeurt in mijn omgeving in elk geval bijna overal.
Ik houd er niet van om iemand te veroordelen op zijn middelengebruik, ik kijk meer naar gedrag. Ik denk dat het een kwestie van tijd is tot er tav bepaalde partydrugs een kantelmoment komt in de samenleving, zoals we ook met cannabis hebben gezien. Het percentage dat drugsgebruik normaal vindt is heel groot onder jongeren. Die kijk op drugs gaat denk ik niet heel veel veranderen bij het ouder worden. Bovendien, als je weet dat het veel wordt gebruikt en dat je dat met geen mogelijkheid kunt tegenhouden, waarom zou je dan nog een oorlog voeren. Zeker als telkens blijkt dat het contraproductief is. Het feit dat die discussie nu wordt aangezwengeld vanuit de politiek vind ik een goed tegen. Dat verbod heeft al veel teveel slachtoffers gemaakt.

Maar goed, we denken allebei fundamenteel anders over middelengebruik, ik denk niet dat we heel veel dichter bij elkaar zullen komen. En dat is natuurlijk prima.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Standbeeld
Mister PSV
3

deninho32 schreef: 11 feb 2024, 11:02Het is een genotsproduct zoals we die heel veel hebben. Ik ken genoeg mensen die ieder weekend wat nemen om door te kunnen gaan en dat gaat prima. Die mensen kennen hun lichaam en kennen het product.
Eigenlijk is het dus gewoon een topproduct.
deninho32
Site Admin
7

Awards:

Standbeeld schreef: 11 feb 2024, 11:12
deninho32 schreef: 11 feb 2024, 11:02Het is een genotsproduct zoals we die heel veel hebben. Ik ken genoeg mensen die ieder weekend wat nemen om door te kunnen gaan en dat gaat prima. Die mensen kennen hun lichaam en kennen het product.
Eigenlijk is het dus gewoon een topproduct.
Beetje kort door de bocht, maar het ligt eraan waar je het haalt natuurlijk, er is ook rotzooi in omloop. Als de overheid Merck gaat maken, dan heb je wel een veel beter product.

Pharmaceutical cocaine cannot be compared in any way to cocaine produced in Central or South America. It is pure, does not bring on depression or lethargy. A totally different type of euphoria, one of creativity, exists immediately when it is absorbed by the central nervous system. There are absolutely no withdrawal symptoms.”
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
7
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Yep, zoals we allemaal konden lezen in Keith's bio :grin:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
5

deninho32 schreef: 11 feb 2024, 11:02
Brael schreef: 10 feb 2024, 22:47En nog een deel gaat voor de bijl bij het 2e, 3e of 4e snuifje (die vaak nog dezelfde avond de neus in gaan).
Op je allereerste keer meteen 4 lijnen? Ja Rambo misschien :mrgreen:
Ook bij de eerste snuif is coke relatief snel uitgewerkt he. Maar goed, heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, mijn kennis over het product is van horen zeggen en van internet.
Niet mee eens. Het is een genotsproduct zoals we die heel veel hebben. Ik ken genoeg mensen die ieder weekend wat nemen om door te kunnen gaan en dat gaat prima. Die mensen kennen hun lichaam en kennen het product.
Alleen blijft dat geen 30 jaar prima gaan, zoals dat met alcohol wel kan. Je loopt er onherroepelijk schade mee op. Vergoeilijkende termen als je lichaam kennen en het product kennen schaar ik dan ook eerder onder struisvogelgedrag dan iets anders.
Dat laatste valt nog te bezien. Super dronken worden, een dikke kater hebben of met 30 kratten bier de supermarkt uitlopen levert over het algemeen weinig negatieve reacties op.
Klopt, ik had het dan ook over structureel en overmatig alcoholgebruik. Iemand die structureel super dronken wordt, met katers op zijn werk verschijnt of anderszins zijn sociale leven verwaarloost door drankgebruik, wordt daar echt wel op aangesproken.
Dat ligt zeker dichter bij elkaar onder jonge mensen. Van alle cocaïneverslaafden is 50% ook alcoholverslaafd. Die twee middelen gaan hand in hand met elkaar.
Cocaïnegebruik gaat hand in hand met alcoholgebruik. Andersom niet. Dat is wel een belangrijk verschil.
Ik houd er niet van om iemand te veroordelen op zijn middelengebruik, ik kijk meer naar gedrag.
Vroeg of laat gaat het met je gedrag ook mis, als je harddrugs blijft gebruiken. Pas iets zeggen als iemand vreemd gedrag gaat vertonen: dan ben je veel te laat, dan is het kwaad al geschied.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is tot er tav bepaalde partydrugs een kantelmoment komt in de samenleving, zoals we ook met cannabis hebben gezien. Het percentage dat drugsgebruik normaal vindt is heel groot onder jongeren. Die kijk op drugs gaat denk ik niet heel veel veranderen bij het ouder worden.
Dat denk ik wel. Mensen worden wijzer als ze ouder worden. En naarmate ze ouder worden, zien ze ofwel bij zichzelf, ofwel in hun omgeving, ook de schadelijke lange termijn effecten van hun harddrugsgebruik uit hun jeugd. Schadelijke effecten die onherroepelijk gaan komen.
Bovendien, als je weet dat het veel wordt gebruikt en dat je dat met geen mogelijkheid kunt tegenhouden, waarom zou je dan nog een oorlog voeren. Zeker als telkens blijkt dat het contraproductief is. Het feit dat die discussie nu wordt aangezwengeld vanuit de politiek vind ik een goed tegen. Dat verbod heeft al veel teveel slachtoffers gemaakt.
Dat is wel een interessante -maar ook een heel andere- discussie die hier een aantal pagina's geleden al gevoerd is. "Veel gebruikt" valt dus enorm mee, als je op een hele volwassen bevolking over 2% praat.
Ik denk dat je drugsgebruik wél kunt indammen, maar dan moet je als overheid en alle gerelateerde instanties wél dezelfde signalen geven. Harddrugsgebruik verbieden, maar wel je pilletje laten testen bij de GGD, is vrij krom, om maar eens iets te noemen.
Het is alsof je wapens verbiedt, maar mensen wel hun zelfgeknutselde pistool laat testen om te kijken of het een beetje aan de eisen voldoet.
deninho32
Site Admin
7

Awards:

Brael schreef: 11 feb 2024, 13:06Ook bij de eerste snuif is coke relatief snel uitgewerkt he. Maar goed, heb er zelf gelukkig geen ervaring mee,
Dat blijkt uit je antwoord. De eerste keer weet je niet wat er komt en is best overweldigend. Als je meteen de eerste avond 4 lijnen naar binnen pompt denk ik dat het eruit gaat zien als die scène uit The Exorcist qua kotsen (waarschijnlijk bij lijn 2 al, afhankelijk van de kwaliteit) .
Brael schreef: 11 feb 2024, 13:06Harddrugsgebruik verbieden, maar wel je pilletje laten testen bij de GGD, is vrij krom, om maar eens iets te noemen.
Wat is het alternatief? Al die tienduizenden jongeren rattengif laten slikken? Door dit niet aan te bieden ben je als overheid eerder de struisvogel lijkt me. Gebruik is overigens niet strafbaar (maar bezit wel en dus krom).
Brael schreef: 11 feb 2024, 13:06Veel gebruikt" valt dus enorm mee, als je op een hele volwassen bevolking over 2% praat.
Veel is een relatief begrip inderdaad. Het gebruik is in ieder geval hoger dan vroeger, waardoor er een normalisering aan het ontstaan is. Waar je vroeger in het uitgaansleven stiekem in een hoekje een punt nam, gebeurt dat nu zonder gêne in het openbaar. Onder jongeren zit het boven de 30%, is dat dan niet voldoende om als overheid daar wat mee te doen? Zorg voor goed spul, hef belasting en haal het verdienmodel bij de kartels weg. Maar goed, dat gaat niet gebeuren als niet minimaal Europa mee wil doen.
Jur1913
Internationale topspeler
2

Gisteren deze bekeken en hier komen toch wel wat aardige punten naar voren die ik nog niet eerder had gehoord. Bijvoorbeeld dat je bij legalisering de criminelen vrij baan geeft om het spul vanuit hier te distribueren over Europa. Zullen de buurlanden blij mee zijn
Deze gebruikers waarderen Jur1913 voor dit bericht:
ziege maar ook zagge
ShovingNE2
Site Admin
7
Seizoenkaart: Vak PR

Eén van de redenen waarom het nooit gebeuren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ShovingNE2
Site Admin
7

Prima dat Omtzigt komt voor het verslag. Ook goed dat hij de hand in eigen boezem steekt. Maar uiteindelijk gaat het erom waarom de gesprekken gestopt zijn.
De NSC-leider erkent wel dat zijn vertrek dinsdag ‘niet chiq’ was. ,,Dit was niet de meest chique manier, maar dat gebeurt bij een nieuwe jonge partij. We moeten nog leren. Maar ik zou dit niet nog een keer zo doen op deze manier.” Dat hij laat financiële informatie ontving was ‘de druppel’ die de emmer deed overlopen bij deze formatiepoging. ,,De sfeer was niet top, en toen kregen we ook nog informatie erg laat. We vroegen al tijden om de financiële tegenvallers. Het was de druppel.”
https://www.ed.nl/politiek/omtzigt-komt ... ~aae02975/
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
7

Awards:

deninho32 schreef: 11 feb 2024, 13:23Onder jongeren zit het boven de 30%, is dat dan niet voldoende om als overheid daar wat mee te doen? Zorg voor goed spul, hef belasting en haal het verdienmodel bij de kartels weg. Maar goed, dat gaat niet gebeuren als niet minimaal Europa mee wil doen.
30%, weet je dat zeker? (misschien heb ik een gepost linkje gemist)

Dat is echt een gigantisch percentage.
deninho32
Site Admin
7

Awards:

Jur1913 schreef: 11 feb 2024, 13:48Bijvoorbeeld dat je bij legalisering de criminelen vrij baan geeft om het spul vanuit hier te distribueren over Europa
Daarom zeggen we ook steeds dat het geen zin heeft als Nederland het alleen doet. Overigens gaat de distributie voor de hele wereld nu ook al via Nederland en Antwerpen.
deninho32
Site Admin
7

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 12 feb 2024, 10:33
deninho32 schreef: 11 feb 2024, 13:23Onder jongeren zit het boven de 30%, is dat dan niet voldoende om als overheid daar wat mee te doen? Zorg voor goed spul, hef belasting en haal het verdienmodel bij de kartels weg. Maar goed, dat gaat niet gebeuren als niet minimaal Europa mee wil doen.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/bij ... arom-niet/
Jur1913
Internationale topspeler
2

https://nos.nl/artikel/2508537-gerechts ... aar-israel

Benieuwd hoe dit gaat verlopen. Deze F35 onderdelen zijn helemaal niet eigendom van de Nederlandse defensie maar van Lockheed Martin die het hier in Nederland op heeft geslagen. Wanneer een land een bestelling doet (met wat extra bijbetalingen voor voorrang natuurlijk..) voor de onderdelen gaat LM gewoon kijken waar er onderdelen op voorraad liggen en stuurt deze dan door

Als Nederland het verbiedt dan legt LM het gewoon ergens anders neer natuurlijk. Daar zul je weinig mee opschieten

Leg die wapenhandel maar aan banden. Dan pas ga je verschil maken
Thijs
Lid van verdienste
7
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ShovingNE2 schreef: 12 feb 2024, 10:28 Prima dat Omtzigt komt voor het verslag. Ook goed dat hij de hand in eigen boezem steekt. Maar uiteindelijk gaat het erom waarom de gesprekken gestopt zijn.
De NSC-leider erkent wel dat zijn vertrek dinsdag ‘niet chiq’ was. ,,Dit was niet de meest chique manier, maar dat gebeurt bij een nieuwe jonge partij. We moeten nog leren. Maar ik zou dit niet nog een keer zo doen op deze manier.” Dat hij laat financiële informatie ontving was ‘de druppel’ die de emmer deed overlopen bij deze formatiepoging. ,,De sfeer was niet top, en toen kregen we ook nog informatie erg laat. We vroegen al tijden om de financiële tegenvallers. Het was de druppel.”
https://www.ed.nl/politiek/omtzigt-komt ... ~aae02975/
Het schijnt dat Omtzigt heeft toegezegd de volgende keer gewoon netjes via Twitter te communiceren…
Deze gebruikers waarderen Thijs voor dit bericht:
Ren Höek
ShovingNE2
Site Admin
7

Jur1913 schreef: 12 feb 2024, 10:44 https://nos.nl/artikel/2508537-gerechts ... aar-israel

Benieuwd hoe dit gaat verlopen. Deze F35 onderdelen zijn helemaal niet eigendom van de Nederlandse defensie maar van Lockheed Martin die het hier in Nederland op heeft geslagen. Wanneer een land een bestelling doet (met wat extra bijbetalingen voor voorrang natuurlijk..) voor de onderdelen gaat LM gewoon kijken waar er onderdelen op voorraad liggen en stuurt deze dan door

Als Nederland het verbiedt dan legt LM het gewoon ergens anders neer natuurlijk. Daar zul je weinig mee opschieten

Heel bijzonder dat een rechter bepaalt / kan bepalen welke kant Nederland kiest van een oorlog. Wat een achterlijkheid zeg. In iedere oorlog worden mensenrechten geschonden. Dus welke oorlog er ook komt: Nederland zou nooit meer wat kunnen doen. Je gaat hier niet over als rechter.
Jur1913
Internationale topspeler
2

Er is geoordeeld dat Israël de oorlogsrechten schendt. Alsnog wapens blijven leveren maakt Nederland medeplichtig. Wat mij betreft heel goed dat hier een stokje voor wordt gestoken
Deze gebruikers waarderen Jur1913 voor dit bericht:
Thijs
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
7

Awards:

ShovingNE2 schreef: 12 feb 2024, 11:14
Jur1913 schreef: 12 feb 2024, 10:44 https://nos.nl/artikel/2508537-gerechts ... aar-israel

Heel bijzonder dat een rechter bepaalt / kan bepalen welke kant Nederland kiest van een oorlog. Wat een achterlijkheid zeg. In iedere oorlog worden mensenrechten geschonden. Dus welke oorlog er ook komt: Nederland zou nooit meer wat kunnen doen. Je gaat hier niet over als rechter.
Tsja, dit lijkt me het gevolg van de uitspraak van het Internationaal Gerechtshof: zij hebben besloten dat er sprake is van mogelijke genocide en dat heeft consequenties.

De verplichting om internationale verdragen over het oorlogsrecht na te komen weegt zwaarder dan diplomatieke en economische afwegingen, oordeelt het hof. <-- dat lijkt me ook een gezonde afweging.

Ik vermoed trouwens niet dat het terecht is hoe je verdenking van genocide gelijkstelt met het schenden van mensenrechten. Mensenrechten worden nl. inderdaad in elke oorlog geschonden.

deninho32 schreef: 12 feb 2024, 10:36
ziege maar ook zagge schreef: 12 feb 2024, 10:33

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/bij ... arom-niet/
Oh ja thanks, die had ik toch wel een keer gezien.
Ben benieuwd naar de update van deze cijfers, als het goed is hebben ze dit onderzoek vorig jaar weer gedaan:

https://www.trimbos.nl/kennis/cijfers/a ... cholieren/
Hier zagen we in 2019 dalende trends vooor alles behalve xtc. Ik denk dat het überhaupt wat voorbarig is om ervan uit te gaan dat het huidige ruime drugsgebruik onder jongeren nooit meer kan veranderen (en dat we het daarom dus beter kunnen legaliseren).
milansandro
Legende
6

https://magazines.defensie.nl/materieel ... artillerie
Dus we mogen geen onderdelen meer uitvoeren maar schaffen wel een raketsysteem aan?
En plegen wij nu geen contractbreuk door de leveringen stop te zetten?
En is dit wel aan een rechter om hierover te oordelen?
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Jur1913
Internationale topspeler
2

milansandro schreef: 12 feb 2024, 12:31 https://magazines.defensie.nl/materieel ... artillerie
Dus we mogen geen onderdelen meer uitvoeren maar schaffen wel een raketsysteem aan?
En plegen wij nu geen contractbreuk door de leveringen stop te zetten?
En is dit wel aan een rechter om hierover te oordelen?
Er wordt waarschijnlijk contractbreuk gepleegd met Lockheed ja. Alleen is een contract ook maar tot een bepaalde hoogte houdbaar

Als ik de trias politica goed heb begrepen dan is het weldegelijk aan de rechter om hierop te acteren. Maar da's al effe geleden dus als ik hier iets in mis dan verbeter me graag
ShovingNE2
Site Admin
7

Precies: minderheidskabinet BBB, VVD en PVV.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... n-formatie
ShovingNE2
Site Admin
7

Plasterk adviseert: geen Plasterk nemen.

Aangezien NSC echt alleen wil gedogen is het niet logisch dat zij een informateur aanwijzen. Dan lijkt een informateur van VVD huize het meest logische aangezien VVD tegen de zin van Dilan in het kabinet ingefrommeld moet worden.

Ik call hem vast: Stef Blok wordt informateur. De alleskunner op het Binnenhof. Komt de informateur toch uit de koker van NSC dan voorzie ik JP Balkenende. Iemand andere suggesties?

Edit:

Prima NSC:

UPDATE: Met die grondwet zit het wel goed "Ik ben verheugd u te kunnen meedelen dat het eerste deel van mijn opdracht, nagaan of er een gezamenlijke basislijn bestaat voor het waarborgen van de Grondwet, de grondrechten en de democratische rechtsstaat, met een 'ja' kan worden beantwoord. Dit werd door de vier partijen vastgesteld op 10 januari 2024."

UPDATE: NSC vond ook "rechtstatelijk afstand" al te groot. "Gelet op uitspraken in het verleden en standpunten in het verkiezingsprogramma van de PVV, is en blijft de rechtsstatelijke afstand te groot voor deelname aan een meerderheidskabinet of een
minderheidskabinet."
Jur1913
Internationale topspeler
2

https://nos.nl/artikel/2508577-raad-rot ... hotelkamer

Wat kunnen sommige organisaties mierenneuken zeg. Het lijkt alsof niemand kan accepteren dat de wereld niet perfect is of wordt en alles moet ervoor op stelten gezet worden
Thijs
Lid van verdienste
7
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ShovingNE2 schreef: 12 feb 2024, 16:45
UPDATE: NSC vond ook "rechtstatelijk afstand" al te groot. "Gelet op uitspraken in het verleden en standpunten in het verkiezingsprogramma van de PVV, is en blijft de rechtsstatelijke afstand te groot voor deelname aan een meerderheidskabinet of een
minderheidskabinet."
Dus ook geen gedoogsteun?
ShovingNE2
Site Admin
7

Thijs schreef: 12 feb 2024, 16:54Dus ook geen gedoogsteun?
Je kan op bepaalde onderwerpen gedoogsteun geven natuurlijk. Je geeft wat weg en je krijgt wat. Waar die alinea belangrijk voor is naar mijn mening is dat je gedurende een kabinetsperiode beslissingen moet nemen op punten die je nu nog niet kan voorzien. Dan moet je echt samenwerken om zaken op te lossen. Gedoogsteun is gewoon een paar onderwerpen uitruilen.
Deze gebruikers waarderen ShovingNE2 voor dit bericht:
Thijs
Standbeeld
Mister PSV
3

ShovingNE2 schreef: 12 feb 2024, 16:45UPDATE: NSC vond ook "rechtstatelijk afstand" al te groot. "Gelet op uitspraken in het verleden en standpunten in het verkiezingsprogramma van de PVV, is en blijft de rechtsstatelijke afstand te groot voor deelname aan een meerderheidskabinet of een
minderheidskabinet."
Ga dan niet het gesprek aan, denk ik dan. Allemaal tijd verkwanseld.

Formatie nieuw kabinet