AZ

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Koopmeiners was te laat en omdat hij boven de enkel kwam was het rood in plaats van geel. Het deed me denken aan volgens mij de overtreding van Hendrix uit bij FC Utrecht waar ook Viergever rood kreeg. Hendrix kreeg toen 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk. (Viergever ook) Een vergelijkbare overtreding, maar niet dezelfde straf.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wordt tijd voor vaste regels als het 'maatwerk' volstrekte willekeur met meeweging van een gunfactor in de hand werkt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Bizar... Nou denk ik niet dat Koopmeiners het verschil maakt tussen winst of verlies maar ik ben het gewoon moe dat al dit soort beslissingen voor mijn gevoel jarenlang tegen ons werken. Of een rode kaart wordt vrijgesproken bij Feyenoord met die huisjurist, of er zit een bekerronde tussen door waardoor het niet voor de competitie geldt, of de wedstrijd wordt verplaatst of een onterechte rode kaart van ons wordt niet teruggetrokken. Ik kan er inmiddels een boek over schrijven.

Maar goed, als AZ uit bij Ajax en Groningen wint dan verdienen ze minstens zoveel die 2e plek als wij. En dan hebben we het nog in eigen handen door gewoon zelf wat constanter te presteren. Feit blijft dat als PSV uit bij Utrecht speelt op de laatste dag en we moeten 3 punten halen om naar de vCL te gaan dan zit ik met geknepen billies op de bank.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 06 apr 2021, 17:54 Bizar... Nou denk ik niet dat Koopmeiners het verschil maakt tussen winst of verlies maar ik ben het gewoon moe dat al dit soort beslissingen voor mijn gevoel jarenlang tegen ons werken. Of een rode kaart wordt vrijgesproken bij Feyenoord met die huisjurist, of er zit een bekerronde tussen door waardoor het niet voor de competitie geldt, of de wedstrijd wordt verplaatst of een onterechte rode kaart van ons wordt niet teruggetrokken. Ik kan er inmiddels een boek over schrijven.

Maar goed, als AZ uit bij Ajax en Groningen wint dan verdienen ze minstens zoveel die 2e plek als wij. En dan hebben we het nog in eigen handen door gewoon zelf wat constanter te presteren. Feit blijft dat als PSV uit bij Utrecht speelt op de laatste dag en we moeten 3 punten halen om naar de vCL te gaan dan zit ik met geknepen billies op de bank.
Dit inderdaad, het is gewoon schandalig hoe het elke keer weer anders uitgelegd wordt. En waar zijn de media om dit onrecht te duiden? Nergens, want PSV is maar een 'kleine' topclub. Volstrekt belachelijk hoe dit soort beslissingen elke keer zogenaamd objectief genomen worden.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Beter investeert (lobby’d) PSV de komende jaren flink om wat posities binnen de knvb te gaan bezetten. Dat levert onderhand meer punten op dan een goede buitenspeler. Het riekt naar vieze spelletjes, al jaren.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik geef AZ een goede kans om te winnen in Amsterdam. Met topwedstrijden pakken zij gewoon goede resultaten. Sterker nog, gemiddeld heeft AZ iets meer punten gepakt tegen de rest van de top 5 dan tegen de rest van de Eredivisie. Ik zie ze eerder uit bij Groningen of RKC punten verliezen oid. Het kan echter net zo goed neerkomen op die laatste wedstrijd, waarin ik vurig hoop dat er geen wanprestatie à la 2011 uit bij Groningen wordt geleverd door PSV.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vergeet niet dat dit de kampioenswedstrijd van Ajax is waar ook nog supporters bij mogen zijn. Die gaan ze nooit laten lopen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 06 apr 2021, 19:39 Vergeet niet dat dit de kampioenswedstrijd van Ajax is waar ook nog supporters bij mogen zijn. Die gaan ze nooit laten lopen.
Dat is waar, dat werkt in het voordeel van Ajax. Maar op puntverlies rekenen doe ik ook niet.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

We weten nu onderhand dat de overtredingen niet hard genoeg zijn als het om Ajax of AZ gaat.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Massimo schreef: 06 apr 2021, 17:47 Koopmeiners was te laat en omdat hij boven de enkel kwam was het rood in plaats van geel. Het deed me denken aan volgens mij de overtreding van Hendrix uit bij FC Utrecht waar ook Viergever rood kreeg. Hendrix kreeg toen 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk. (Viergever ook) Een vergelijkbare overtreding, maar niet dezelfde straf.
Ryan Thomas kreeg er toch ook meer dan één na zijn rode kaart vorig seizoen. Dat was ook na een trap op de enkel.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

“Wanneer je zoveel nieuws over dat k*t Corona leest dat je denkt dat dit een topic over AstraZeneca is”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

De standaard straf na een directe rode kaart is 2 wedstrijden onvoorwaardelijk en 1 wedstrijd onvoorwaardelijk, zoals het geval was bij Hendrix en Viergever (ook nog voor een vergelijkbare overtreding).
Waarom Koopmeiners slechts 1 wedstrijd onvoorwaardelijk krijgt is dan ook een raadsel, heel apart.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Sensation schreef: 06 apr 2021, 23:01 “Wanneer je zoveel nieuws over dat k*t Corona leest dat je denkt dat dit een topic over AstraZeneca is”
En met Jansen een ander vaccin als trainer
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

11 Sir Tinus schreef: 06 apr 2021, 17:54 Bizar... Nou denk ik niet dat Koopmeiners het verschil maakt tussen winst of verlies maar ik ben het gewoon moe dat al dit soort beslissingen voor mijn gevoel jarenlang tegen ons werken. Of een rode kaart wordt vrijgesproken bij Feyenoord met die huisjurist, of er zit een bekerronde tussen door waardoor het niet voor de competitie geldt, of de wedstrijd wordt verplaatst of een onterechte rode kaart van ons wordt niet teruggetrokken. Ik kan er inmiddels een boek over schrijven.

Maar goed, als AZ uit bij Ajax en Groningen wint dan verdienen ze minstens zoveel die 2e plek als wij. En dan hebben we het nog in eigen handen door gewoon zelf wat constanter te presteren. Feit blijft dat als PSV uit bij Utrecht speelt op de laatste dag en we moeten 3 punten halen om naar de vCL te gaan dan zit ik met geknepen billies op de bank.
Tirzah die oude Nostradamus blijkt bij nader inzien het helemaal niet zo verkeerd gezien te hebben
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

TylerDurdn schreef: 07 apr 2021, 19:10 Tirzah die oude Nostradamus blijkt bij nader inzien het helemaal niet zo verkeerd gezien te hebben
Dit heb ik al vaker voorbij zien komen van jou de afgelopen maanden, maar het blijft onzin.

PS: Je weet dat dit het AZ topic is?
Zijn die ineens vergelijkbaar met Ajax qua beslissingen van de arbitrage?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Ren Höek schreef: 07 apr 2021, 19:38
TylerDurdn schreef: 07 apr 2021, 19:10 Tirzah die oude Nostradamus blijkt bij nader inzien het helemaal niet zo verkeerd gezien te hebben
Dit heb ik al vaker voorbij zien komen van jou de afgelopen maanden, maar het blijft onzin.

PS: Je weet dat dit het AZ topic is?
Zijn die ineens vergelijkbaar met Ajax qua beslissingen van de arbitrage?
Zeg ik dat ergens? Tirzah heeft het altijd over het meten met 2 maten gehad t.o.v. PSV, dat blijkt hieruit maar weer eens.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Dit valt toch niet recht te praten.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

TylerDurdn schreef: 08 apr 2021, 23:18 Tirzah heeft het altijd over het meten met 2 maten gehad t.o.v. PSV, dat blijkt hieruit maar weer eens.
Tirzah had het over een diepgaand en al zeer langlopend complot vanuit de KNVB tegen PSV, niet te vergelijken.
Maar dat is je al vaker verteld.

Dat Ajax van alle clubs het meeste voordeel haalt uit arbitrale beslissingen is al lang bekend.
Al is het dit seizoen wel erg opvallend, met name door de niet gegeven rode kaarten.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Ren Höek schreef: 09 apr 2021, 08:09
TylerDurdn schreef: 08 apr 2021, 23:18 Tirzah heeft het altijd over het meten met 2 maten gehad t.o.v. PSV, dat blijkt hieruit maar weer eens.
Tirzah had het over een diepgaand en al zeer langlopend complot vanuit de KNVB tegen PSV, niet te vergelijken.
Maar dat is je al vaker verteld.

Dat Ajax van alle clubs het meeste voordeel haalt uit arbitrale beslissingen is al lang bekend.
Al is het dit seizoen wel erg opvallend, met name door de niet gegeven rode kaarten.
Euhm dat heb ik gemist dan?! Al kan ik niet ontkennen dat er nogal vaak met 2 maten gemeten wordt in de top 3.

Eensch alleen lijk je Berghuis en Feyenoord in je relaas te vergeten.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

AZ heeft ook een enorme gunfactor bij de KNVB.

Afijn, het moet gewoon weer zijn zoals onder Cocu. Zo goed zijn dat scheidsrechters en KNVB ook niks meer kunnen doen, hoe graag ze Ajax de titel ook zouden willen schenken.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Geen hinderlijk buitenspel van Boadu? Bal gaat langs hem heen in ieder geval.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hangt er vanaf. Stond hij met enorme kracht hinderlijk buitenspel?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Ik blijf erbij dat we zelf ‘gewoon’ moeten winnen. Te beginnen morgen uit bij VVV. En zeker morgen
Het liefst ook met een ruime marge zodat je het voordeel behoudt/uitbreidt qua doelsaldo. Ik ga er vanuit dat Ajax thuis wel wint van AZ. Dus welldiht dat we ook nog een keertje mogen verliezen, maar liever natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tomm schreef: 06 apr 2021, 19:24 Beter investeert (lobby’d) PSV de komende jaren flink om wat posities binnen de knvb te gaan bezetten. Dat levert onderhand meer punten op dan een goede buitenspeler. Het riekt naar vieze spelletjes, al jaren.
Nog een beter idee: begin een VAR opleiding :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ze spelen eigenlijk heel simpel voetbal, waar ik soms wel jaloers op ben. Bij PSV is het plafond hoger maar de complexiteit in elke positie is ook hoger. Zo'n Svensson is gewoon een simpele rechtsback die veel meters maakt en echt niet heel goed kan voetballen. Zo'n De Wit is een simpele 9,5 die gewoon makkelijk aan zijn goals komt. Martins Indi is gewoon degelijk en die Letchert kan er eigenlijk niets van. Toch loopt het allemaal best vlotjes.

Karlsson is echt een goede speler die ze hebben opgepikt. Sterker nog, Ajax betaalde 17,5 miljoen voor Anthony maar Karlsson is naar mijn beleving beter. En Midtsjo vind ik ook een geweldige aankoop terwijl Ajax 11 miljoen voor Marin betaalde. En Wijndal kan ook nog wel eens een toptransfer maken. Ik zou hem eerder halen dan Tagliafico of Max als ik Dortmund of Sevilla was.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/d ... ~ac0dcdd4/

Donk is weer bezig.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

AZ