Opkomstnummer

Dit is het forum voor stadionzaken.
Plaats reactie

Simply the Best als opkomstnummer

Zo laten
94
59%
Vervangen
65
41%
 
Totaal aantal stemmen: 159
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Guus Meeuwis kwam er vorige week in de “Skiete Willy” podcast mee, die vond dat “Simply the Best” als opkomstnummer echt niet meer kon.
Marco Timmer gooide meteen een poll eruit op Twitter en daarbij stemden 56% voor het behoud van STB.

Wat vinden jullie eigenlijk? Is het de moeite om dit nummer te vervangen? Zo ja, voor wat dan? Of boeit het eigenlijk geen ene fuck wat er gespeeld wordt bij opkomst of net voor de kick off.

Je ziet overigens nu steeds meer clubs een normaal nummer (of hun clublied) hebben bij opkomst en dan net voor de aftrap nog eens een flink opzweep liedje. Om daarmee te eindigen, twee hele mooie van die zgn “pre-kick off songs”.



(Vanaf 04.05. Ik ben helemaal niet zo’n fan van Liverpool of YNWA, maar als ze 16000km verderop een lullig oefenpotje spelen en het stadion zit vol met + 95.000 fans, is dat toch wel kippenvel, voorsl die passie bij die man op 06.00)



(Vanaf 2.28. In een vol stadion de juiste melodie en een goeie tekst:
“ I was standing
You were there
Two worlds collided
And they could never, ever year us apart!”)
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

In een veranderende wereld is het fijn als sommige zaken hetzelfde blijven.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hoewel Simply the best wel echt het PSV wedstrijdbezoekgevoel geeft, is het ook wel een beetje uitgekauwd inmiddels, naar mijn mening.

Wat het dan wel moet worden? Geen idee. Iets opzwepends en niet zo dooi in ieder geval. Liefst iets van rock en geen boemboem muziek, maar dat heeft ook deels met mijn persoonlijke muzieksmaak te maken. De intro van Thunderstruck van AC/DC ofzo, heeeerlijk.

En anders Hoeren neuken nooit meer werken van Corrie Konings en Ronnie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Simply the Best heeft natuurlijk een hoog nostalgisch gehalte, maar van mij mag het opkomstnummer ook best wat meer opzwepend meezinggehalte hebben (zo vind ik onze Kernkraft goaltune echt geniaal, opzwepend, keihard door de speakers en vollebak EINDHOVEN brullen).

[mention]Grasmat[/mention] de intro van Welcome to the Jungle (toepasselijk naam voor opkomstnummer) leent zich wel voor een uitstekende lichtshow en vind m keihard :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Sensation op 08 apr 2021, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Sensation schreef: 08 apr 2021, 13:28 Simply the Best heeft natuurlijk een hoog nostalgisch gehalte, maar van mij mag het opkomstnummer ook best wat meer opzwepend meezinggehalte hebben (zo vind ik onze Kernkraft goaltune echt geniaal, opzwepend, keihard door de speakers en vollebak EINDHOVEN brullen).
Mee eens ja, Kernkraft 400 lijkt me ook lekker als opkomstnummer. Denk dat onze vrienden van Philips daar ook wel een aardige lichtshow mee kunnen geven 8-)
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Mijn god, wat verlang ik naar een vol stadion, sfeer, zingen en juichen om iets totaal onbelangrijks als voetbal.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

De tekst "Simply the Best" slaat eigenlijk ook nergens op. Daarnaast is het ook best een kutnummer. Doe maar de intro van Thunderstruck of Ace of Spades of zo.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Lose yourself Eminem.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Crazy Train - Ozzy Osbourne, of een remix ervan waarvan het nog een tikkeltje opzwepender wordt.

Uitdaging bij een nieuwe intro is wel om jong en oud te verenigen in een nieuwe keuze.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Ben geen groot fan van Simply the Best, maar ik ben er aan gewend geraakt. Ben bang dat we bij verandering iets veel kutters terugkrijgen, dus wat mij betreft blijft het lekker bij het oude.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Simply the best kan echt een prachtig nummers zijn als opkomstnummer, kijk maar naar Glasgow Rangers.
Bij ons is het gewoon een stuk minder. Ligt natuurlijk ook gewoon aan de mensen in het stadion.

Inmiddels wel aan gewend en zou zo 1, 2, 3 geen ander nummer kunnen bedenken...
Wat van mij betreft wel in de statuten opgenomen mag worden is dat het legendarische aftel filmpje voor altijd afgespeeld blijft worden, inclusief de daarbij behorende audio. Kippenvel krijg ik daarvan, iedere keer weer :pul:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Magnus schreef: 08 apr 2021, 14:29 Ben geen groot fan van Simply the Best, maar ik ben er aan gewend geraakt. Ben bang dat we bij verandering iets veel kutters terugkrijgen, dus wat mij betreft blijft het lekker bij het oude.
Stemmen dan. Anders kijkt Toon hier straks, ziet hij een overduidelijke meerderheid voor verandering en jast ie dat er zo hupsakee door.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sweet Child O' Mine van Guns N' Roses niet meer als warming-up muziek, maar als opkomstmuziek zou ik wel een goed vinden
Rudie-10
Meervoudig international
4
Berichten: 1311
Lid geworden op: 4 jul 2019
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

Three Little Birds van Bob Marley.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Dat is een lastige. Vind het niet erg om afscheid te nemen van Simply the Best, maarja wat kies je dan als substituut.

We're Gonna Win van Bryan Adams vind ik echt een PSV nummer. Draaide ze jaren geleden eigenlijk altijd standaard ergens voor de wedstrijd, doen ze dat nu nog? Ik ben tegenwoordig vaak wat later in het stadion i.v.m. bier in de stad. Anders bij deze Toon, terugbrengen. Bij Beautiful Noise van Neil Diamond moet ik ook altijd aan het moment denken dat je in die menigte supporters staat. Beide niet geschikt als opkomstnummer uiteraard.

Thunderstruck van AC/DC die hierboven genoemd wordt vind ik wel een goede suggestie. Kun je alleen niet meezingen. Of je moet Gak-po schreeuwen ipv Thunder.

En anders is het gewoon tijd om weer zo'n ritueel zoals met Gomes terug te brengen vlak voor de aftrap. Dan kan je met muziek van Miley Cyrus het veld opkomen en begin je nog hyped aan de wedstrijd. Ontiegelijk vet was dat. Jalalalala Gomes, Gomes!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

We're Gonna Win van Bryan Adams is een Chelsea nummer.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Ik heb op zo laten gestemd omdat ik op dit moment geen beter alternatief kan bedenken :P
Ondanks dat ik het ergens toch wel verouderd vind inmiddels.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Behouden.

Ooit door Dick geïntroduceerd bij PSV. Het is nu een traditie geworden na 20 jaar en in Nederland zijn we goed in dergelijke tradities om zeep te helpen. Is het overigens niet een tijdje verdwenen en in 2013 onder Advocaat weer teruggekomen?

Kies je een ander opkomstnummer dan moet je ook nog eens oppassen geen andere club te imiteren. FC Twente heeft dat bijvoorbeeld met hun "you never walk alone". Komt neppig over.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik zeg:



Vechten godverdomme. Gras opvreten. Met bloed op de schenen en drie punten in Eindhoven houdend de tegenstander weer weg sturen. Dit nummer straalt onverzettelijkheid uit en het intro kan gewoon echt de tegenstander met knikkende knietjes het veld op sturen. Nnmi perfect.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Top. Ik ben om. Eind Hoger moet het worden. Tenminste ook echt een lied van ons ipv dat onzinnige kopieer gebeuren met liedjes van Engelse clubs.
Gebruikersavatar
PSV-DTC
International
3
Berichten: 861
Lid geworden op: 13 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

StratumZuid schreef: 08 apr 2021, 18:32
Ik ben voor :praise:
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik niet. Te "straat".
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Sommige nummers werken heel goed door de speakers van een stadion en andere minder. Eind hoger lijkt me geen nummer daarvoor.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Opkomstnummer