Scheidsrechterstopic

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
Heissenberrug
Internationale topspeler
7

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Noem 1 goede scheidsrechter in Nederland. Ik meen het, probeer het eens.
  • Citaat
  • Op weg naar nr 26
    Vedette
    5

Ik vind Makkelie over het algemeen een prima scheids. Maar een echt goede scheids… ja vrij weinig inderdaad
  • Citaat
  • Het Kanon
    Internationale topspeler
    5

Makkelie, hoe kom je er op? Heb je vandaag voor het eerst voetbal gekeken?
  • Citaat
  • Laatst gewijzigd door Het Kanon op 27 jan 2024, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
    Deze gebruikers waarderen Het Kanon voor dit bericht:
    Heissenberrug
    trouwepsvfan
    Vedette
    5
    Seizoenkaart: Vak AA
    Clubvoorkeur: PSV

Ik vind Makkelie ook een prima scheidsrechter, we moeten ook weer niet zo overdrijven.
  • Citaat
  • Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    ComeOnPSV
    Vedette
    5

Makkelie is absolute top.
    De rest allemaal subtop of KKD-Niveau
  • Citaat
    Heissenberrug
    Internationale topspeler
    7

Makkelie haha, schei toch uit. Kun je een forum over vol schrijven over wat hij allemaal aan blunders op z'n naam heeft staan.
  • Citaat
    mateja
    Internationale topspeler
    3
    Seizoenkaart: Vak Y

Makkelie is prima. Alleen ook regio Rotterdam helaas 😅
  • Citaat
    ComeOnPSV
    Vedette
    5

Heissenberrug schreef: 27 jan 2024, 22:36 Makkelie haha, schei toch uit. Kun je een forum over vol schrijven over wat hij allemaal aan blunders op z'n naam heeft staan.
    Valt allemaal wel mee. Ja er zitten paar grote fouten bij, maar die heeft iedere scheids.

Bij hem heb ik toch altijd het gevoel dat we gewoon naar een goede topwedstrijd kijken waar de scheids niet mega veel invloed heeft met irritant fluiten.
  • Citaat
    Heissenberrug
    Internationale topspeler
    7

ComeOnPSV schreef: 27 jan 2024, 22:37
    Heissenberrug schreef: 27 jan 2024, 22:36 Makkelie haha, schei toch uit. Kun je een forum over vol schrijven over wat hij allemaal aan blunders op z'n naam heeft staan.
    Valt allemaal wel mee. Ja er zitten paar grote fouten bij, maar die heeft iedere scheids.

Bij hem heb ik toch altijd het gevoel dat we gewoon naar een goede topwedstrijd kijken waar de scheids niet mega veel invloed heeft met irritant fluiten.
    Weet je wat het is, omdat het niveau van het schreidsrechterskorps in NL zo belabberd is lijkt Makkelie nog enigszins kundig maar ik nodig je uit om even in de zoekbalk van ons forum de naam Makkelie in te typen om je geheugen op te frissen.
  • Citaat
  • Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ComeOnPSV schreef: 27 jan 2024, 22:37

Eens. Ik denk dat bij hem nog het beeld van een aantal jaar geleden heel erg is blijven hangen. Toen was hij nog niet van het huidige niveau.
    Desalniettemin vind ik dat het toch zonde blijft dat scheidsrechters zo vroeg al moeten stoppen. Ik denk dat Kuijpers nog steeds de beste zou zijn.
    Anderzijds we hebben het over scheidsrechters, eigenlijk moeten die gewoon onzichtbaar zijn…
  • Citaat
  • Het Kanon
    Internationale topspeler
    5

We hebben het deze week over Higler gehad die PSV voor het oog voor zowat heel Nederland naaide.

Hoe vaak hebben we de afgelopen jaren niet meegemaakt dat Makkelie en Kuipers exact dezelfde dingen uitvraten? 15 keer, 20 keer?

Hou toch op. Zoek maar terug in dit forum.
  • Citaat
    mateja
    Internationale topspeler
    3
    Seizoenkaart: Vak Y

Ach, we zijn inmiddels al zover dat consequent zijn al goed is. Nijhuis is een lul, maar is dat consequent. Dan weet je waar je aan toe bent en is kut voor beide teams. Liever dat, dan een Rotterdamse agent, fan of oud verslaggever van RTV Rijnmond.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen mateja voor dit bericht:
    Heissenberrug
    loginnaam
    Internationale topspeler
    5

Thijs schreef: 27 jan 2024, 22:41Desalniettemin vind ik dat het toch zonde blijft dat scheidsrechters zo vroeg al moeten stoppen. Ik denk dat Kuijpers nog steeds de beste zou zijn.
    Kuipers zou inderdaad nog steeds de beste zijn, maar hij hoefde niet te stoppen vanwege leeftijd ofzo, dat hebben ze allang weer afgeschaft. Stoppen was zijn eigen keuze.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... 20in%20heb.
  • Citaat
    Ren Höek
    Vedette
    6

In elk land wordt volop geklaagd over de scheidsrechters, het niveau in Nederland is over het algemeen prima.

Het probleem bij de KNVB is alleen scheidsrechtersbaas Van Egmond. Hij is een lul van een vent, die alleen ja-knikkers wil en alles doet om zijn macht te kunnen behouden. De scheidsrechters met een persoonlijkheid en natuurlijk gezag worden weggepest, die hebben een eigen mening enzo en dat is allemaal niet gewenst door Van Egmond. Hierdoor komen er als jongere scheidsrechters alleen figuren door als Kooij en Higler, soms redelijk maar meestal slecht. Maar geen overwicht, kneedbaar en volgzaam en daar gaat het om.

Dat vinden veel scheidsrechters zelf ook, bleek na een onderlinge stemming. Gelukkig is onze KNVB dermate slagvaardig dat ze vooral klagen over de stemming zelf en de uitslag zoveel mogelijk negeren:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/sc ... ~a6cb2f93/

Verder vind ik dit een prima samenvatting van Higler:

• Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ren Höek voor dit bericht (totaal 3):
    matejapsvgoudaGrasmat
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    GillesdelaCroquette
    Internationale topspeler
    4
    Seizoenkaart: Vak PP

Erwin Blank dacht vanavond '0-0 is wel erg saai, ik geef gewoon Willem II en Cambuur allebei een penalty voor helemaal niks'.
  • Citaat
  • Some men just want to watch the world burn.
    SKERLA
    Legende
    7
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

GillesdelaCroquette schreef: 02 feb 2024, 22:23 Erwin Blank dacht vanavond '0-0 is wel erg saai, ik geef gewoon Willem II en Cambuur allebei een penalty voor helemaal niks'.
    Het was weer penaltyfestijn in de KKD, met Rupertje voorop.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

De wedstrijd van vanavond draait natuurlijk maar om één ding:

Afbeelding

De grote Bas Nijhuis show! :grin:
  • Citaat
  • RPSV94
    Meervoudig international
    2
    Seizoenkaart: Vak TT

Wat ik vooral bijzonder vind is dat ik Higler morgen als scheidsrechter bij Groningen - Fortuna zie staan. Beloning voor zijn prestatie in de vorige ronde natuurlijk.
  • Citaat
    GillesdelaCroquette
    Internationale topspeler
    4
    Seizoenkaart: Vak PP

Grasmat schreef: 07 feb 2024, 13:59 De wedstrijd van vanavond draait natuurlijk maar om één ding:

Afbeelding

Zou ie dat zelf in elkaar gephotoshopt hebben?
  • Citaat
  • Some men just want to watch the world burn.
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

GillesdelaCroquette schreef: 07 feb 2024, 14:24
    Grasmat schreef: 07 feb 2024, 13:59 De wedstrijd van vanavond draait natuurlijk maar om één ding:

Afbeelding

Zou ie dat zelf in elkaar gephotoshopt hebben?
    Heeft zijn allergrootste fan waarschijnlijk gedaan: ene J. Derksen.
  • Citaat
  • coendillen43
    Jeugdspeler
    4

Op weg naar nr 25 schreef: 27 jan 2024, 22:30 Ik vind Makkelie over het algemeen een prima scheids. Maar een echt goede scheids… ja vrij weinig inderdaad
    Feyenoord-supporters vinden Makkelie ook wel tof. Woont in Dordt en werkt bij de Rotterdamse politie.
    Hij schonk afgelopen weekend Feyenoord de overwinning tegen AZ met 0-1 door een vrij trap, die ontstond na een schwalbe.
    Dat doelpunt was dus illegaal.
    Verder heeft hij alles gedaan wat binnen zijn mogelijkheden lag: gele kaarten, overtredingen consequent verkeerd doen.
    Veel te weinig blessuretijd ...
    En hij komt er gewoon weer mee weg.
  • Citaat
    StratumZuid
    Vedette
    5

Begint nu toch wel gênant te worden..
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen StratumZuid voor dit bericht:
    LucNilisLegend
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Juancho
    Mister PSV
    7

Sowieso dit weekend weer redelijk wat twijfelachtige beslissingen gezien...
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht:
    LucNilisLegend
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Madueke
    Legende
    5

Fouten maken heeft ook helemaal geen consequenties, evaluaties worden gehouden zonder de hoofdpersonen. Er is niemand die ze aanspreekt op hun onkunde, ze worden zelfs namens Nederland richting de CL gestuurd waar Higler en co ook Leipzig - Real weer mochten verneuken.
  • Citaat
  • driekes
    Lid 2e elftal
    4

Volgens mij is de Var het probleem. Ook vandaag bij Feyenoord weer. Als scheidsrechter kun je het verkeerd zien. Maar de Var is er toch om te corrigeren? Ook vandaag werd de scheidsrechter niet naar het scherm geroepen. Toch alles bepalend en voor RKC enorm belangrijk.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen driekes voor dit bericht (totaal 2):
    LucNilisLegendRen Höek
    Tijn
    Internationale topspeler
    7

Awards:

driekes schreef: 18 feb 2024, 20:57 Volgens mij is de Var het probleem. Ook vandaag bij Feyenoord weer. Als scheidsrechter kun je het verkeerd zien. Maar de Var is er toch om te corrigeren? Ook vandaag werd de scheidsrechter niet naar het scherm geroepen. Toch alles bepalend en voor RKC enorm belangrijk.
    Het begint bij de ego’s van de scheidsrechters. Ze willen niet naar het scherm geroepen worden als ze geen duidelijke fout hebben gemaakt en dus kan de VAR niet sec de situatie beoordelen, maar moet hij de afweging maken in hoeverre de beoordeling van de scheidsrechter fout is.

Van Egmond maakt er al langer een bende van. Geef de VAR juist meer de regie, want die heeft de beelden.

Dat er met de beelden erbij nog zoveel grote fouten gemaakt worden is gênant. Zegt veel over het niveau van de opleiding en aansturing ook.
  • Citaat
  • Plaats reactie