@Heruone ik heb afgelopen 2 dagen pas de tijd gehad voor jullie laatste 2 podcasts. Die met Pieter Zwart en de na en voorbeschouwing. Inhoudelijk top, kan niet anders zeggen en super vet dat jullie nu al Stewart en Zwart hebben weten te strikken. Dat vergroot ongetwijfeld ook de naam!
Ik zeg het eerlijk, ik krijg vaak de kriebels van podcasts. Mensen die geen inhoud hebben, of denken grappig te zijn terwijl het fucking irritant is. Mensen die een podcast maken om stoer te doen of mee liften met een hype en het om de eigen naamsbekendheid doen. Ik heb er een schurft hekel aan en daarom ben ik ook al een tijdje gestopt met al die andere PSV podcasts. Of het nu Elfrink, Marsha, Doelen of Timmer is... Ik trek dat allemaal zo slecht.
Jullie gaan verder, inhoudelijk regelmatig op een niveau waar die anderen alleen maar van kunnen dromen. En alleen daarom vind ik jullie podcast mijn tijd waard. Wel een paar specifieke opmerkingen:
1. Kwaliteit van het geluid, wat ik bij de laatste podcast hoorde kan echt niet, sorry. Ik zou persoonlijk zoiets niet durven online te zetten. Ik heb me er door heen geworsteld omdat het A. Interessante materie was en B. Ik het jullie gun, maar elke andere podcast had ik allang uitgezet met dat gekraak en gepiep. Ik heb het volgens mij in mijn eerste reactie ook al gezet, maar geluidskwaliteit moet op 1 staan vind ik. Eigenlijk nog belangrijker dan de inhoud want de inhoud verdwijnt naar de achtergrond bij slechte audio en dat wekt irritaties op. En wellicht dus luisteraars. Aanvullend hierop, en dat valt me nu al vaker op, er is 1 gast met best een harde stem, terwijl iemand zoals Zwart maar jij eigenlijk ook, wat zachter spreken. Die volume wisselingen moet (en kan je gelukkig) echt laten weg filteren. Hele andere tak van sport maar ik ben als producer van muziek ook veel bezig met compressie om pieken te compenseren met lagere volumes. Ik luister vaak in de auto en ook dit is super irritant. Dan volume weer harder want ik hoor Zwart amper, dan schrik ik me de pleuris omdat die ene gast er volgens keihard door heen komt.ik heb andere podcasts mede hierom ook links laten liggen. Elke keer wekte het weer irritatie op.
2. Tijdsduur, ik vijd het soms te lang duren terwijl korter geen inbreuk had gedaan op de kwaliteit. Een uur is mooi, 1,5 uur is vaak te lang. Misschien nog wat strakker op de topics zitten, die een x periode tijd geven en je daar beter aan houden.
3. Eigenlijk gecombineerd met 2, maar pas op voor herhaling van zetten. Nu we een aantal podcasts hebben gehad hoor ik toch al wat vaker dingen die al (uitgebreid) besproken zijn. Niet nodig, en wellicht overkomt het inkorten het ook al. Of, als je toch, op structurele basis een podcast wil maken... Maak het nog korter en knip 1 aflevering door 2en. 2x een half uur met verschillende topics. En wat jullie super tof hebben gedaan met Stewart en Zwart helpt zeker! Als een podcast dan 1,5 uur duurt omdat een Zwart geweldig kan vertellen... Lekker doen!
Zie het niet als negatieve kritiek maar gewoon eerlijk hoe ik in de auto naar jullie luister