Wegens onderhoud zal het forum dit weekend op sommige momenten beperkt te bereiken zijn. Excuses voor het ongemak.

19.13 Podcast - De podcast door en voor PSV supporters

Hier vind je de analyses van negentiendertien.nl
Plaats reactie
SKERLA
Legende
7
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Vogelund schreef: 05 jan 2024, 15:23 Ik heb me weer vermaakt. Lekke veel diepgang mbt spelers en tactiek. Helaas ook veel gekraak hier. Hoop dat jullie dat kunnen oplossen, want het was best storend.
Gewoon iets rustiger aan doen, of een ander bed kopen.
Deze gebruikers waarderen SKERLA voor dit bericht:
Heruone
Juancho
Mister PSV
7
Clubvoorkeur: PSV

@Heruone ik heb afgelopen 2 dagen pas de tijd gehad voor jullie laatste 2 podcasts. Die met Pieter Zwart en de na en voorbeschouwing. Inhoudelijk top, kan niet anders zeggen en super vet dat jullie nu al Stewart en Zwart hebben weten te strikken. Dat vergroot ongetwijfeld ook de naam!

Ik zeg het eerlijk, ik krijg vaak de kriebels van podcasts. Mensen die geen inhoud hebben, of denken grappig te zijn terwijl het fucking irritant is. Mensen die een podcast maken om stoer te doen of mee liften met een hype en het om de eigen naamsbekendheid doen. Ik heb er een schurft hekel aan en daarom ben ik ook al een tijdje gestopt met al die andere PSV podcasts. Of het nu Elfrink, Marsha, Doelen of Timmer is... Ik trek dat allemaal zo slecht.

Jullie gaan verder, inhoudelijk regelmatig op een niveau waar die anderen alleen maar van kunnen dromen. En alleen daarom vind ik jullie podcast mijn tijd waard. Wel een paar specifieke opmerkingen:

1. Kwaliteit van het geluid, wat ik bij de laatste podcast hoorde kan echt niet, sorry. Ik zou persoonlijk zoiets niet durven online te zetten. Ik heb me er door heen geworsteld omdat het A. Interessante materie was en B. Ik het jullie gun, maar elke andere podcast had ik allang uitgezet met dat gekraak en gepiep. Ik heb het volgens mij in mijn eerste reactie ook al gezet, maar geluidskwaliteit moet op 1 staan vind ik. Eigenlijk nog belangrijker dan de inhoud want de inhoud verdwijnt naar de achtergrond bij slechte audio en dat wekt irritaties op. En wellicht dus luisteraars. Aanvullend hierop, en dat valt me nu al vaker op, er is 1 gast met best een harde stem, terwijl iemand zoals Zwart maar jij eigenlijk ook, wat zachter spreken. Die volume wisselingen moet (en kan je gelukkig) echt laten weg filteren. Hele andere tak van sport maar ik ben als producer van muziek ook veel bezig met compressie om pieken te compenseren met lagere volumes. Ik luister vaak in de auto en ook dit is super irritant. Dan volume weer harder want ik hoor Zwart amper, dan schrik ik me de pleuris omdat die ene gast er volgens keihard door heen komt.ik heb andere podcasts mede hierom ook links laten liggen. Elke keer wekte het weer irritatie op.

2. Tijdsduur, ik vijd het soms te lang duren terwijl korter geen inbreuk had gedaan op de kwaliteit. Een uur is mooi, 1,5 uur is vaak te lang. Misschien nog wat strakker op de topics zitten, die een x periode tijd geven en je daar beter aan houden.

3. Eigenlijk gecombineerd met 2, maar pas op voor herhaling van zetten. Nu we een aantal podcasts hebben gehad hoor ik toch al wat vaker dingen die al (uitgebreid) besproken zijn. Niet nodig, en wellicht overkomt het inkorten het ook al. Of, als je toch, op structurele basis een podcast wil maken... Maak het nog korter en knip 1 aflevering door 2en. 2x een half uur met verschillende topics. En wat jullie super tof hebben gedaan met Stewart en Zwart helpt zeker! Als een podcast dan 1,5 uur duurt omdat een Zwart geweldig kan vertellen... Lekker doen!

Zie het niet als negatieve kritiek maar gewoon eerlijk hoe ik in de auto naar jullie luister 😃😁
Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht (totaal 4):
HeruoneTommFanatic-U-sG.M.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Heruone
Lid scoutingsteam
7

Dankjewel @Juancho! We kunnen juist met alle soorten feedback enorm veel. Daar helpt dit dus zeker ook enorm bij.

Het is voor ons iig ook nog wel wat zoeken hoe/wat. We zijn alles behalve ervaren podcaststerren dus heel veel dingen gaan via trial and error eigenlijk. De tijdsduur is een voorbeeld. Ik maak eigenlijk altijd het draaiboek en had de vraag neergelegd of we deze aflevering willen knippen in 2 opnames of dat we hem in 1x doen. Toen kwam eruit dat we hem in 1x gaan doen, omdat we anders teveel gaan refereren/crosslinken. Achteraf hadden we zoiets dat we hem toch beter in 2 opnames hadden kunnen doen, omdat het niet alleen voor ons een erg lange zit was, maar een podcast van 1.5 uur dus ook voor luisteraars erg lang is. We hebben in het draaiboek iig wel een redelijk strakke tijdsplanning zitten, maar we lopen daar eigenlijk altijd op uit. Ook dat is iets waar we in moeten oefenen. Ik heb volgens mij zelf bijvoorbeeld vaak de neiging om iets vrij uitgebreid uit te willen leggen, terwijl het ook compact in twee zinnen tot de kern verteld kan worden.

Het splitten van opnames is sowieso iets wat in mijn hoofd zit alleen wat vaak lastig te realiseren is, omdat wij 1x in de maand opnemen en het moeilijk is om een opname te maken die 1 week later nog 100% relevant is. Wellicht vinden we daar nog iets op.

Geluid is en blijft inderdaad ook een groot aandachtspunt. Mijn goede voornemen voor 2024 is iig om dat sterk te willen verbeteren. We hebben afgelopen keer wat anders gedaan in de settings. Het voordeel was dat we daardoor allemaal redelijk in de zelfde toonhoogte/decibelhoogte kwamen (geen idee of ik het zo goed verwoord). In eerdere opnames had je met regelmaat zeker bij Marien dat hij heel anders klonk en/of dat er een verloop in stemmen in zat. Dat was deze aflevering volgens mij niet het geval. Neveneffect was alleen de kraak die daarbij kwam. Geen idee of dat te maken heeft met de settings zelf of met de audionabewerking waarin we ook nog zitten te experimenteren (hebben daar echt geen ervaring mee), maar het was iig niet fijn. Ik heb zelf de aflevering pas geluisterd (en de kraak ontdekt) nadat die online stond, iets wat ik sowieso eigenlijk nauwelijks doe. Ik heb er zelf ook een mening over, maar goed ;)

Het is iig iets waarmee we aan de slag gaan en ook wijze lessen dus voor ons. Wat werkt wel, wat werkt niet. Waar moeten we kritischer op zijn. En zeker voor ons als hobbyisten gaat dat uiteraard niet gelijk gepaard met perfectie, maar vooral veel experimenteren (en fouten maken).
Deze gebruikers waarderen Heruone voor dit bericht (totaal 2):
VogelundJuancho
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Grasmat
Lid van verdienste
7
Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Podcasts kunnen mij niet lang genoeg zijn. Maar ik ben Kleine Boodschap gewend en daar is anderhalf uur een korte aflevering. Heerlijk om een halve avond naar een onderwerp te luisteren wat je interessant vindt.
Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht:
Breur
Bossche bol
Meervoudig international
1
Seizoenkaart: Vak AA

Grasmat schreef: 11 jan 2024, 19:31 Podcasts kunnen mij niet lang genoeg zijn. Maar ik ben Kleine Boodschap gewend en daar is anderhalf uur een korte aflevering. Heerlijk om een halve avond naar een onderwerp te luisteren wat je interessant vindt.
Het onderwerp gras?
Grasmat
Lid van verdienste
7
Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Bossche bol schreef: 11 jan 2024, 19:32
Grasmat schreef: 11 jan 2024, 19:31 Podcasts kunnen mij niet lang genoeg zijn. Maar ik ben Kleine Boodschap gewend en daar is anderhalf uur een korte aflevering. Heerlijk om een halve avond naar een onderwerp te luisteren wat je interessant vindt.
Het onderwerp gras?
Nee daarvoor is deze

Breur
Internationale topspeler
6

Guirlandes voor je bingokaart.
ShovingNE2
Site Admin
7
Seizoenkaart: Vak PR

Zo is Napleiten inderdaad ook soms langer maar wel fijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Heruone
Lid scoutingsteam
7

Mochten jullie je nog vervelen op transferdeadline day...

Bedoeling is dat er zaterdag in aanloop naar Ajax er ook nog eentje online komt.

Deze gebruikers waarderen Heruone voor dit bericht (totaal 5):
Zuc0DonyellMalenSomaQanMenno1Sensation
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Heruone
Lid scoutingsteam
7

En nog een speciale voorbeschouwing/wedstrijdeditie op vanavond.

VeresRivne
Vedette
5

Heruone schreef: 03 feb 2024, 12:05 En nog een speciale voorbeschouwing/wedstrijdeditie op vanavond.

You are mikking op Engelstalig crowd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
D'n Berry
Veelbelovend talent
3

VeresRivne schreef: 14 feb 2024, 10:59
Heruone schreef: 03 feb 2024, 12:05 En nog een speciale voorbeschouwing/wedstrijdeditie op vanavond.

Veres joe are de uitblinker from deze forums!
Heruone
Lid scoutingsteam
7

VeresRivne schreef: 14 feb 2024, 10:59

Influenced by Mike Farwhey :mrgreen:
Heruone
Lid scoutingsteam
7

Een nieuwe opname. Waarin we het duel tegen Dortmund bespreken vanuit een wat meer overkoepelende blik. Heeft PSV de kans op door bekeren laten liggen? Wie waren de uitblinkers, wie vielen er tegen?

Daarnaast zullen de records en prijzen aan bod komen. En last but not least zullen we het gaan hebben over de spelers die in en uit vorm zijn. Met daarin o.a. wat context over Lozano wat @Sensation hier ook al eerder schetste en een prachtige ode aan Luuk de Jong.

Check it out en delen wordt gewaardeerd. Er komt ook nog (hopelijk morgen) een speciale wedstrijdeditie uit met het oog op het duel tegen Feyenoord.

SensationDonyellMalen
Menno1
Legende
7

Ben nu aan het luisteren. Ga zo door heruone!
Deze gebruikers waarderen Menno1 voor dit bericht:
Heruone
Maax
Meervoudig international
2
Seizoenkaart: Vak L

Ik ook in de gym, lekker bezig :)
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
7
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mooi excuus aan Luuk :heart:
Mooi verhaal over Luuk als statistisch anomalische poppenkastspeler ook :grin: (Y)

Sowieso weer een fijne podcast, luistert lekker weg!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Heruone
Lid scoutingsteam
7

ziege maar ook zagge schreef: 29 feb 2024, 17:42Mooi excuus aan Luuk :heart:
Held :heart: ;)

Deze gebruikers waarderen Heruone voor dit bericht (totaal 4):
SKERLADonyellMalenLorenzo von MatterhornRen Höek
Sensation
Lid scoutingsteam
7
Clubvoorkeur: Ja

Mooie podcast weer! Een hele kleine tip van mijn kant, er wordt best vaak aangekondigd “we gaan door naar het volgende blok” of iets in die trant, ik zou persoonlijk gewoon voor vloeiende overgangen gaan ipv het aan te kondigen, dat luistert wat relaxter. Maar kan ook persoonlijk zijn natuurlijk.
Deze gebruikers waarderen Sensation voor dit bericht:
Heruone
Thijs
Lid van verdienste
7
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Sensation schreef: 01 mar 2024, 15:29 Mooie podcast weer! Een hele kleine tip van mijn kant, er wordt best vaak aangekondigd “we gaan door naar het volgende blok” of iets in die trant, ik zou persoonlijk gewoon voor vloeiende overgangen gaan ipv het aan te kondigen, dat luistert wat relaxter. Maar kan ook persoonlijk zijn natuurlijk.
Dan gaan we nu door naar de volgende post.

Ontzettend leuk hoe Luuk hierop reageert. Zo worden jullie toch al aardig serieus genomen met de aanwezigheid van Stewart en nu de reactie van Luuk. Hebben jullie daar actief iets aan gedaan @Heruone buiten in deze het taggen op X?
Deze gebruikers waarderen Thijs voor dit bericht:
Sensation
Heruone
Lid scoutingsteam
7

Thijs schreef: 01 mar 2024, 19:55Hebben jullie daar actief iets aan gedaan @Heruone buiten in deze het taggen op X?
Hoe bedoel je precies?
Thijs
Lid van verdienste
7
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 02 mar 2024, 02:13
Thijs schreef: 01 mar 2024, 19:55Hebben jullie daar actief iets aan gedaan @Heruone buiten in deze het taggen op X?
Hoe bedoel je precies?
Of jullie actief mensen binnen PSV benaderen, waardoor nu ook Luuk op jullie reageert.
Heruone
Lid scoutingsteam
7

Thijs schreef: 02 mar 2024, 08:43
Heruone schreef: 02 mar 2024, 02:13

Hoe bedoel je precies?
Of jullie actief mensen binnen PSV benaderen, waardoor nu ook Luuk op jullie reageert.
Nope. We hadden afgelopen zomer na onze 2e aflevering een berichtje gekregen van Frans Janssen dat hij het een leuke en interessante podcast vond op de inhoud met keep up the good work als boodschap. Via een DM naar hem hebben we uiteindelijk ook het interview met Stewart geregeld en hij heeft ons daarna nog een keer een bericht gestuurd met of wij het boek 'met trots gedragen' wouden promoten in de podcast en dan konden wij er twee verloten.

Maar verder staan wij niet in contact met PSV of benaderen wij ze actief. Dat Luuk nu reageert komt voor ons ook volledig uit de lucht vallen. Maar wel echt super vet en trots. Mijn vermoeden is dat iemand binnen de organisatie van PSV de podcast luistert en dit aan hem heeft voorgeschoteld eigenlijk. Maar hoe dan ook, gewoon echt super vet. En ook echt geweldig van Luuk. Een beter uithangbord voor de club bestaat niet :heart:

On a more serious note. Buiten de reguliere podcast is er ook nog een speciale wedstrijdeditie met het oog op Feyenoord online gekomen. Check it out zou ik zeggen.

Deze gebruikers waarderen Heruone voor dit bericht (totaal 3):
DonyellMalenMassimoThijs
Tomm
Vedette
6
Seizoenkaart: Vak F

Awards:

Complimenten voor aflevering 16. Afgelopen weken en een stukje kijk op de toekomst uitstekend samengevat.
Deze gebruikers waarderen Tomm voor dit bericht:
Heruone
Heruone
Lid scoutingsteam
7

Dankjewel @Tomm! Je bent zelfs nog sneller dan ik met het posten van de nieuwe aflevering. Dan weten we dat het de goede kant opgaat! :mrgreen:
Heruone
Lid scoutingsteam
7

Nieuwe aflevering. Met Guus Peters als speciale gast. Over de wedstrijden tegen NEC/Excelsior. En ook een stuk over de voetbaljournalistiek waarin Guus het e.e.a. uitlegt hoe dat werkt etc. En ook nog wat vette anekdotes deelt over spelers. Check it out en deel het vooral rond bij mensen! <3

Menno1De Realist

19.13 Podcast - De podcast door en voor PSV supporters