Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Om onze website te kunnen blijven gebruiken schakel je adblocker uit of neem een premium abonnement.
Ittot schreef: ↑03 jan 2024, 20:47
Heel mooi van die jongen. En hij heeft gelijk, de nazorg bij BVO's is veelal belabberd.
Welke nazorg zou je van een BVO mogen verwachten?
Goede vraag. Wat mag je verwachten. Ik denk dat dat ook af hangt van de grootte vd club. Ik verwacht van PSV meer dan van FCE. Maar goed, zoals Frimpong al aangeeft, je hebt met kinderen te maken en als jeugdspeler bij een BVO komt er echt zo ongelofelijk veel op je af qua druk en qua aanzien. Als je afvalt heeft dat echt grote impact en ik vind dat je als BVO daar van bewust moet zijn en inderdaad, zeker bij de grootte van PSV, iets van nazorg.
En dat zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat die jongens nog 2 jaar toegang hebben tot de psycholoog vd club. Of dat er een maatschappelijk werker betrokken is / aangesteld is bij de club die dit soort trajecten nauwkeurig begeleid.
Je hebt als voetbalclub naar mijn mening ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Je staat middenin de maatschappij en je hebt, zeker als PSV, veel aanzien en invloed. Dan moet je dat ook ten goede gebruiken. Ik vind echt dat je als club veel breder moet kijken dan alleen hoe kunnen we kampioen worden. Maar ook echt als een vereniging moet denken en moet kijken hoe je iets voor je omgeving kunt doen.
Ittot schreef: ↑03 jan 2024, 20:47
Heel mooi van die jongen. En hij heeft gelijk, de nazorg bij BVO's is veelal belabberd.
Welke nazorg zou je van een BVO mogen verwachten?
Als je van de een op de andere dag de droom van een jong kind in duigen gooit wat je eerst een paar jaar bij de ouders hebt weggehaald en bij gastouders hebt gestald mag je best wel wat nazorg doen vind ik.
Zeker, maar juist tijdens de opleiding moet je natuurlijk zorg ervoor dragen dat zo’n jongens ook op school presteren en zich ontwikkelen in een andere mogelijke carrière richting. Nazorg werkt voor geen meter als die jongens nul perspectief hebben op een opleiding die tot een baan leidt waar ze iets in zien. Dus zorg dat ze ook een identiteit vormen naast voetballer zijn.
Thijs schreef: ↑03 jan 2024, 21:13
Zeker, maar juist tijdens de opleiding moet je natuurlijk zorg ervoor dragen dat zo’n jongens ook op school presteren en zich ontwikkelen in een andere mogelijke carrière richting. Nazorg werkt voor geen meter als die jongens nul perspectief hebben op een opleiding die tot een baan leidt waar ze iets in zien. Dus zorg dat ze ook een identiteit vormen naast voetballer zijn.
Exact, en dat is tegenwoordig volgens mij prima geregeld, uiteindelijk haalt maar een heel beperkt aantal spelers het betaald voetbal en daar moet je als club de ouders en de spelertjes op voorbereiden. Opleiding is daarin een belangrijk component maar ook mentale ondersteuning gedurende de opleiding bij PSV ( of welke BVO dan ook ) dat er altijd een slecht nieuws gesprek aan het einde van een seizoen kan zijn.
Een psycholoog van de club na het beeindigen van het traject lijkt me niet heel kansrijk omdat de vertrouwensband met de club al beschadigd is, dan zou je eerder moeten kijken naar het beschikbaarstellen van middellen dat de spelers dat zelf kunnen zoeken.
Ze worden een droom voorgespiegeld. Als je scout op honderden kilometers ban huis haal je ze toch weg, of niet?
Nee, ze kiezen zelf voor die stap, dat doet de club niet. Dus ze gaan weg, maar worden niet weggehaald.
Exact, en zolang de ouders - en het kind al zal dat minder goed landen - goed worden voorgelicht over de slagingskansen dan houdt het ook wel ergens op. De club heeft een verantwoordelikheid om ook voor andere startkwalificaties te zorgen, de ouders en de club dat ze het kind goed ondersteunen in het gehele traject. Moet je daarna nog wat doen? Tsja, je kan ondersteunen met een stap naar een goede amateurclub bijvoorbeeld maar meer? Het houdt ook ergens op.
Deze gebruikers waarderen Prof_napo voor dit bericht (totaal 2):
Ten tweede: Ziet er weer uit als een typisch 'template shirt' waarbij er een hoop andere landen/clubs ook met dit patroon, maar dan andere kleuren, zullen gaan spelen naar mijn idee
Andman schreef: ↑08 jan 2024, 14:39
Volgens mij moet de ink vervangen worden in de printer/bedrukking machine.
Die strepen.. Moet toch een error zijn geweest, toch?
Standbeeld schreef: ↑29 jan 2024, 19:26
Het is de taak van Hugo om een spraakmakende column te maken. Niet te zwaar aan tillen allemaal.
Wel een sentiment wat je vaker over Wout hoort. Nooit mee eens geweest
Het is niet de meest sierlijke voetballer, maar hij kan er ook niks aan doen dat er geen betere beschikbaar is/was. En toch een aantal keer belangrijk geweest en eindeloze inzet getoond. Verdient meer eer dan dat hij krijgt vind ik
Brobbey is een veel betere speler dan die theatrale wappie Wout natuurlijk. In Manchester kunnen ze nog steeds niet geloven dat hij ooit het United-shirt mocht aantrekken.
Dat gezegd hebbende hoop ik natuurlijk niet dat Brobbey zaterdag scoort.
Het antwoord op die vraag in die tweet is overigens Luuk de Jong.
Wat Dijkshoorn hier zegt over Brobbey is trouwens ook waar.
De carrière van Brian Brobbey begint eruit te zien als een modern sprookje. Brobbey als de ongenaakbare held, de onverstoorbare strijder, de goudeerlijke hartenbreker en om hem heen cirkelt het kwaad: een grijze wolk van journalisten, kenners, oud-voetballers en studiogasten die allemaal weten wat er beter moet.
Een van de grootste gevaren voor Brobbey – ook ik kruip even in de huid van de raadgever – is dat hij door het segment Hans Kraay junior-interviewers wordt gezien als de Nieuwe Geniale Gek Die Altijd Levert. Steeds tenenkrommender worden de interviews met Brobbey. Gesprekken die mij sterk doen denken aan de film Being There.
Verhaal in het kort: een doodsimpele tuinman, die op iedere vraag van wie dan ook een zeer eenvoudig antwoord geeft, wordt opeens als een goeroe gezien. Hij zegt dingen als: ‘Geef planten water en dan gaan ze groeien.’ Ergens midden in de film wordt opeens alles wat hij zegt door honderden journalisten, beleidsbepalers en andere hotemetoten gezien als diepe waarheid. Hij hoeft maar naar een hekje te wijzen en te zeggen: ‘Dit hekje staat er om mensen tegen te houden’, en hij gaat alweer op de schouders. Zoiets gebeurt nu met Brian Brobbey.
Deze gebruikers waarderen René1978 voor dit bericht (totaal 2):
Het antwoord is sowieso Luuk de Jong.
Indien dat geen optie is vind ik Brobbey ook gewoon de beste optie.
Over Wout: Hugo heeft gelijk, het is alleen niet chique om te zeggen.
Wout vriendelijk bedanken voor z'n inzet en z’n bijdrage, en dan via de achterdeur afvoeren en nooit meer uitnodigen…
Borst heeft groot gelijk over Weghorst en mag dat zeker opschrijven. De afgelopen jaren heeft deze man Oranje gegijzeld met zijn walgelijke gedrag en de meeste media plakten daar het verkeerde etiket “passie” op. In Machester en Argentinië weten ze wel beter.
Laten Brobbey en Zirkzee maar uitvechten wie de toekomstige spits van Oranje wordt.
Nondiscussie want Luuk wordt gewoon spits op het EK.
Doei Hugo.
Zeg maar tegen je knuffeldier dat ie zn eigen eens gedraagt ipv overal zonder rem op te schreeuwen als ie geen lollie krijgt.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
“Ik vind het helemaal niks” - Peter Bosz
Hier is weinig van te begrijpen. Tijd van Gini bij Oranje is wel klaar. Schouten, Veerman, Koopmeiners, Frenkie, Reijnders etc maken veel meer aanspraak op een plek op het middenveld van Oranje.
Deze gebruikers waarderen DonyellMalen voor dit bericht:
Vriend(endienst) van de bondscoach. Southgate die naar de Arena komt om Henderson te zien, Koeman naar Saudi-Arabië voor Gini. Dat heeft niks meer met niveau of prestaties te maken, maar met gunnen van een laatste EK.