Centraal vrouwenvoetbal topic

Bespreek hier de verrichtingen van de PSV Vrouwen.
Standbeeld
Mister PSV
3
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik denk ik voeg eens wat kwaliteit toe aan dit topic, is het nog niet goed. ;)
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Onder Bosz is de lat flink omhoog gegaan hè. Dat moet ook doorgetrokken worden op dit forum.
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Ik zal proberen kritischer te worden. Alhoewel ik de dame die ik post zelf wel heel mooi vind.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Zonder meer een prachtig lichaam. Ik zou haar niet mijn bed uitduwen, om het maar beschaafd uit te drukken.
  • Citaat
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    6
    Oude naam: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Vandaag Engeland-Schotland...... en hoe dikker Schotland verliest, hoe groter de kans dat ze naar de Spelen mogen. Indien Schotland gelijk zou spelen of zou winnen is de kans dat ze naar de Spelen mogen bijzonder klein.
    LOL
    Wie verzint dit?

Momenteel is het Eng-Sch 4-0 en NL-Bel 1-0 dus bye bye voor NL.

https://www.vi.nl/nieuws/bizarre-ontkno ... leeuwinnen
  • Citaat
    Ren Höek
    Vedette
    6

Oranje scoorde dus de 3-0 in blessuretijd, was daardoor geplaatst voor de finaleronde, totdat Engeland in blessuretijd de 6-0 scoorde en zij daardoor geplaatst waren, maar in de slotseconde scoorde Oranje nog de 4-0 en is daardoor alsnog geplaatst. Wat een ontknoping :$
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Ren Höek voor dit bericht:
    Hightower
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Hightower
    Regelmatige invaller
    4

Ren Höek schreef: 06 dec 2023, 08:30 Oranje scoorde dus de 3-0 in blessuretijd, was daardoor geplaatst voor de finaleronde, totdat Engeland in blessuretijd de 6-0 scoorde en zij daardoor geplaatst waren, maar in de slotseconde scoorde Oranje nog de 4-0 en is daardoor alsnog geplaatst. Wat een ontknoping :$
    Mocht zoiets bij de mannen gebeuren, dan komt de term matchfixing wel voorbij.
    Bij vrouwen zal het wel op een gebrek aan kwaliteit gegooid gaan worden, verwacht ik.

Zag die 4-0 voorbij komen, zou helemaal gek worden als dit bij ons zou gebeuren.

Als men vrouwenvoetbal serieus wil nemen, zal ik maar eens kritisch kijken naar alle regels. Nu kunnen de dames weer voordeel hebben met loten tegen Frankrijk, net als gisteren met het Engeland-Schotland verhaal.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Schotland en Engeland hadden gewoon nooit in 1 poule mogen zitten. Of Engeland, Schotland, Wales en N-Ierland moeten gewoon onder eigen vlag meedoen aan de Spelen. Dan krijg je niet zoals gister dat de Schotse speelsters baat hadden biij een zo groot mogelijke nederlaag.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht:
    Ren Höek
    Ricardo Zamora
    Meervoudig international
    6

1-0 voor tegen de rattenbekken. Zou mooi zijn als ze dit volhouden.
  • Citaat
  • ‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
    Tomm
    Vedette
    6
    Seizoenkaart: Vak F

Awards:

• Citaat
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

Ik ben voetbalvrouwenmoe. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een groot fan ben van het concept vrouw, er zitten best wat aspecten aan, waar ik blij van kan worden en achter kan staan. Alleen het voetballende aspect, dat mag van mij terug in de kluis.

Nu je op nieuwssites of door pushberichten op de hoogte wordt gehouden van wat er in vrouwenvoetballand gebeurt, of erger: ze net doen of hun Champions League ook maar enige relevantie en waarde heeft, kun je er moeilijk meer omheen. Een week of twee geleden bleek er zelfs een wedstrijd te worden uitgezonden, en dan niet op ESPN. Dat was Roma tegen Ajax.

Ik heb daarvan het eerste kwartier gekeken en het was een blamage. Dat heeft met voetbal echt net zoveel te maken, als het voetbal dat ik speelde toen ik in de zoveelste klasse amateurs speelde. Het is gewoon dramatisch. Ik kijk wekelijks KKD en vermaak me daarmee kostelijk, ook vanwege de vele fouten, en die lui zouden de vloer aanvegen met die dameselftallen. Het is echt nauwelijks het predicaat "sport" waard, laat staan "topsport". "Hobby" is de enige, eerlijke benaming.

Dat gezegd hebbende, gebeurde er ook wel wat goeds. Zo waren er momenten dat spelers van hetzelfde team vijf keer na elkaar de bal naar iemand van datzelfde team konden spelen. Ook kwamen hoekschoppen daadwerkelijk bij de tweede paal en heel soms kon een keeper bij de lat.

Als je een indruk wil, kijk gewoon even de samenvatting. De 1-0 en 2-0 zijn even tragisch als die arme boom die eenzaam en ingepakt (?) staat toe te kijken achter de hoekvlag. Daarna zie je alleen maar mislukte pogingen tot opbouwen en dat duurt de rest van de eerste helft, op een verdwaalde corner na. Dat zijn dan dus de highlights.

Ik hoop dat ik niemand hiermee kwets, als ik zeg dat ik vrouwenvoetbal nergens op vind lijken, maar zo is het wel. Ben overigens wel met dochterlief naar de afgelopen bekerfinale voor vrouwen geweest en het hoogtepunt was de ontmoeting met Phoxy. Mijn dochter kon uiteindelijk leven met Twente als winnaar, want die hadden een mooi paard in het logo, dus geslaagde middag in een vrijwel leeg ADO stadion.

• Citaat
  • Deze gebruikers waarderen MC Hammer voor dit bericht (totaal 2):
    Grasmatdeninho32
    Hammertime!
    Franciscus
    Nationale topspeler
    2
    Seizoenkaart: Vak PR
    Favoriete speler: Mauro Jr

Awards:

Eerst alle voetballende meisjes kwetsen en daarna zeggen: Ik hoop dat ik niemand kwets. Zo werkt dat niet.

Ik gun je dochter een fantastische voetbalcarrière en een niet denigrerende vader.
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Waar wordt er gekwetst dan?
  • Citaat
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

Franciscus schreef: 10 dec 2023, 11:53 Eerst alle voetballende meisjes kwetsen en daarna zeggen: Ik hoop dat ik niemand kwets. Zo werkt dat niet.

Ik gun je dochter een fantastische voetbalcarrière en een niet denigrerende vader.
    Alle? Zo groot zal het bereik van dit forum niet zijn, zeker niet wanneer ze het niet eens op de voorpagina plaatsen 😭.

Ik zeg alleen maar wat ik van het niveau vind en hoe serieus ik dat neem. Als mensen daarvan gekwetst raken, dan vind ik dat heel verdrietig, maar dan mogen zij rustig tegen mij ingaan (weet niet of jij daarvoor in de bres moet springen, meisjes kunnen dat heel goed zelf). Ik heb namelijk genoeg openingen in mijn betoog gegeven om op in te prikken, zonder dat ad hominems nodig zijn.

Verder heeft mijn dochter niets te klagen. Maar wie zonder zonde is, ouwe Paus...
  • Citaat
  • Hammertime!
    deninho32
    Site Admin
    7
    Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

MC Hammer schreef: 10 dec 2023, 11:00dus geslaagde middag in een vrijwel leeg ADO stadion.
    :lol:
  • Citaat
  • Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    ruuddevil
    Legende
    7

Awards:

Ik verbaas me iedere keer als ik een stukje vrouwenvoetbal zie weer over de keepers. Bij ieder doelpunt denk ik die had ze best mogen pakken. Zet een man op doel bij vrouwenvoetbal en alle wedstrijden eindigen in 0-0.
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Ieder schot ziet er uit alsof het met het verkeerde been is. Dit soort wedstrijden kun je veel beter afwerken op een half veld met 5x2 doeltjes.

Lekker achteraf in de polder zonder camera's erbij. Prima dat de dames willen voetballen, maar het uitzenden alsof het topsport is en het ook zo benaderen is in principe gewoon volksverlakkerij.
  • Citaat
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    6

'Als we het hebben over het salaris; een aantal speelsters heeft het minimumloon, maar vijftig procent van de speelsters niet. We kunnen dus niet verwachten dat het niveau sterk omhooggaat.'

De licentievoorwaarde voor een vrouwenteam op het hoogste niveau is dat er vier speelsters onder contract staan. 'Dat moet beter', vindt Spitse. 'Daarmee kun je het niveau omhoog brengen. Het kost niet zoveel.' Spitse geeft meteen een rekenvoorbeeld. 'Het minimumloon is 2.400 euro, dat is 30 duizend per jaar. Als je dat voor zestien speelsters neemt, heb je het over zo'n vijf ton. Dan vraag ik mezelf af: wat willen clubs? Wil je investeren in vrouwenvoetbal of niet? Ik word er misschien een beetje boos om, maar wat wil je als clubs in het vrouwenvoetbal? Of doe je mee omdat het erbij hoort?'
    Zonder dollen: waarom zou je investeren in iets waar geen hond naar komt kijken (uitgezonderd de carnavalsvierders die in oranje clownspak naar het NL11tal gaan kijken)

En waarom zijn het steeds de voetbalvrouwen die om knaken zeuren? Ik hoor de hockeydames hier bv nooit over.

https://www.vi.nl/nieuws/recordinternat ... er-boos-om
  • Citaat
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    6

ruuddevil schreef: 11 dec 2023, 07:25 Ik verbaas me iedere keer als ik een stukje vrouwenvoetbal zie weer over de keepers. Bij ieder doelpunt denk ik die had ze best mogen pakken. Zet een man op doel bij vrouwenvoetbal en alle wedstrijden eindigen in 0-0.
    Ik heb het hier ooit met een ex-speelster (geen keepster) van PSV over gehad. Schijnt dat het met het zicht en het inschatten van diepte te maken zou hebben wat vrouwen minder hebben dan mannen. (ik verzin dit niet)
  • Citaat
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

De licentievoorwaarde voor een vrouwenteam op het hoogste niveau is dat er vier speelsters onder contract staan. 'Dat moet beter', vindt Spitse. 'Daarmee kun je het niveau omhoog brengen. Het kost niet zoveel.' Spitse geeft meteen een rekenvoorbeeld. 'Het minimumloon is 2.400 euro, dat is 30 duizend per jaar. Als je dat voor zestien speelsters neemt, heb je het over zo'n vijf ton. Dan vraag ik mezelf af: wat willen clubs? Wil je investeren in vrouwenvoetbal of niet? Ik word er misschien een beetje boos om, maar wat wil je als clubs in het vrouwenvoetbal? Of doe je mee omdat het erbij hoort
    Wat denk je zelf? :lol:
  • Citaat
    Trixm
    Vedette
    7

Awards:

MC Hammer schreef: 10 dec 2023, 11:00 Ik ben voetbalvrouwenmoe. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een groot fan ben van het concept vrouw, er zitten best wat aspecten aan, waar ik blij van kan worden en achter kan staan. Alleen het voetballende aspect, dat mag van mij terug in de kluis.

Nu je op nieuwssites of door pushberichten op de hoogte wordt gehouden van wat er in vrouwenvoetballand gebeurt, of erger: ze net doen of hun Champions League ook maar enige relevantie en waarde heeft, kun je er moeilijk meer omheen. Een week of twee geleden bleek er zelfs een wedstrijd te worden uitgezonden, en dan niet op ESPN. Dat was Roma tegen Ajax.

Ik heb daarvan het eerste kwartier gekeken en het was een blamage. Dat heeft met voetbal echt net zoveel te maken, als het voetbal dat ik speelde toen ik in de zoveelste klasse amateurs speelde. Het is gewoon dramatisch. Ik kijk wekelijks KKD en vermaak me daarmee kostelijk, ook vanwege de vele fouten, en die lui zouden de vloer aanvegen met die dameselftallen. Het is echt nauwelijks het predicaat "sport" waard, laat staan "topsport". "Hobby" is de enige, eerlijke benaming.

Dat gezegd hebbende, gebeurde er ook wel wat goeds. Zo waren er momenten dat spelers van hetzelfde team vijf keer na elkaar de bal naar iemand van datzelfde team konden spelen. Ook kwamen hoekschoppen daadwerkelijk bij de tweede paal en heel soms kon een keeper bij de lat.

Als je een indruk wil, kijk gewoon even de samenvatting. De 1-0 en 2-0 zijn even tragisch als die arme boom die eenzaam en ingepakt (?) staat toe te kijken achter de hoekvlag. Daarna zie je alleen maar mislukte pogingen tot opbouwen en dat duurt de rest van de eerste helft, op een verdwaalde corner na. Dat zijn dan dus de highlights.

Ik hoop dat ik niemand hiermee kwets, als ik zeg dat ik vrouwenvoetbal nergens op vind lijken, maar zo is het wel. Ben overigens wel met dochterlief naar de afgelopen bekerfinale voor vrouwen geweest en het hoogtepunt was de ontmoeting met Phoxy. Mijn dochter kon uiteindelijk leven met Twente als winnaar, want die hadden een mooi paard in het logo, dus geslaagde middag in een vrijwel leeg ADO stadion.

De vraag is even hoe je er op de lange termijn instaat. Dat vrouwenvoetbal nog niet het topniveau heeft wat het kan halen lijkt mij evident. Dat het niveau jaarlijks omhoog gaat is ook een feit. Er komen steeds meer generaties aan die van jongs af aan professioneel getraind worden, dat ga je op den duur terug zien in de pieken maar ook in de breedte. Dat het nooit het niveau van de mannen is, lijkt mij duidelijk, maar dat geldt voor alle sporten. Dus het lijkt mij dat die maatstaf losgelaten moet worden.

Vanuit cultureel perspectief is het decennia lang veel minder gebruikelijk dat vrouwensport aangemoedigd wordt. Nu leven we in een decennia waarin er wat extra aandacht aan vrouwenvoetbal wordt besteed, de mate van aandacht die nog steeds in 0,0 verhouding staat tot aandacht aan mannenvoetbal, als je daar al moe van wordt..
  • Citaat
  • Saibari is underrated.
    Trixm
    Vedette
    7

Awards:

MC Hammer schreef: 10 dec 2023, 11:00 Ik ben voetbalvrouwenmoe. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een groot fan ben van het concept vrouw, er zitten best wat aspecten aan, waar ik blij van kan worden en achter kan staan. Alleen het voetballende aspect, dat mag van mij terug in de kluis.

De vraag is even hoe je er op de lange termijn instaat. Dat vrouwenvoetbal nog niet het topniveau heeft wat het kan halen lijkt mij evident. Dat het niveau jaarlijks omhoog gaat is ook een feit. Er komen steeds meer generaties aan die van jongs af aan professioneel getraind worden, dat ga je op den duur terug zien in de pieken maar ook in de breedte. Dat het nooit het niveau van de mannen is, lijkt mij duidelijk, maar dat geldt voor alle sporten. Dus het lijkt mij dat die maatstaf losgelaten moet worden.

Vanuit cultureel perspectief is het decennia lang veel minder gebruikelijk dat vrouwensport aangemoedigd wordt. Nu leven we in een decennia waarin er wat extra aandacht aan vrouwenvoetbal wordt besteed, de mate van aandacht die nog steeds in 0,0 verhouding staat tot aandacht aan mannenvoetbal, als je daar al moe van wordt..
  • Citaat
  • Saibari is underrated.
    MC Hammer
    Meervoudig international
    1

Trixm schreef: 11 dec 2023, 12:38

Ik kan heel snel moe worden, verkijk je daar niet op!
    Overigens zijn er zat sporten waar vrouwen niet onder zouden hoeven doen, of waar het nog lijkt op een behoorlijk niveau. Alles waar kracht een belangrijke factor wordt, daar zullen de betere mannen doorgaans beter presteren dan de betere vrouwen.

Wat ik in voetbal qua vrouwen nog verwacht, of vind dat ik dat mag verwachten, is tactiek en positiespel. Spelers als Xavi bij Barca moesten het niet hebben van hun fysiek, maar konden natuurlijk wel heel goed voetballen. Op de goede plek staan, een bal met de juiste snelheid en richting meegeven, looplijnen herkennen, dat soort dingen. Dat op zich zouden vrouwen ook moeten kunnen. Niet per se zo goed als Xavi, maar die was bij mannen al absolute top.

Toch zie ik qua positiespel ook zelden iets bijzonders (en ik kijk het vaker dan ik toegaf in mijn bericht) en zie ik zoveel zwakke passes, dat ik er (alweer) een beetje moe van word.

Ik snap dat de duels en de explosiviteit van mannenvoetbal nooit geëvenaard kunnen worden, maar ik vind wel dat ze in staat moeten zijn verzorgd voetbal te spelen, met een idee, intelligente looplijnen, goede passing en meer van dat soort dingen. Dát niveau is echt nog niet bereikt en ook niet bijna.

Misschien heb je gelijk en zal dat over twintig jaar anders zijn. Ik sluit het niet uit.

Qua aandacht, tja... omdat het niveau in alle opzichten zo laag is, vraag ik me af waarom je er aandacht aan zou willen besteden, maar dat ben ik. Je kunt het wel Champions League noemen, maar het niveau is tergend laag, dan verliest het voor mij waarde.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen MC Hammer voor dit bericht:
    Trixm
    Hammertime!
    deninho32
    Site Admin
    7

Awards:

Joey Barton heeft er ook een mening over. Heel woke Engeland over de flos :D

https://www.geenstijl.nl/5174259/Joey-Barton
  • Citaat
    Thijs
    Lid van verdienste
    7
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Die Andries Jonker, bondscoach van Oranje vrouwen, geeft aan een deel van de wedstrijd van Duitsland (de volgende tegenstander) te hebben gezien. Dus zelfs de bondscoach van het nationale team lukt het niet om zo’n hele wedstrijd te kijken?
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Thijs schreef: 25 feb 2024, 22:54 Die Andries Jonker, bondscoach van Oranje vrouwen, geeft aan een deel van de wedstrijd van Duitsland (de volgende tegenstander) te hebben gezien. Dus zelfs de bondscoach van het nationale team lukt het niet om zo’n hele wedstrijd te kijken?
    Zal wel in slaap gevallen zijn.
  • Citaat
  • Plaats reactie