Centraal vrouwenvoetbal topic

Bespreek hier de verrichtingen van de PSV Vrouwen.
Grasmat
Lid van verdienste
6
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Nee, want white privilige impliceert dat blanke mensen de voorkeur krijgen. En dat is simpelweg niet het geval. Zij zijn gewoon de grotere groep die zwemmen, wielrennen of schaatsen leuk vinden. Culturele omstandigheden. Niemand van een ander ras wordt verboden om die sporten te doen, ze willen het gewoon zelf minder vaak dan bepaalde andere sporten zoals atletiek en basketball.

Maar nee, het is allemaal de schuld van de boze blanke man, white privilige.
Likes voor Grasmat (totaal 2):
milansandroBreur
Mr. Spock
Nationale topspeler
5
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Based Argentinië:
Afbeelding
Likes voor Mr. Spock :
milansandro
Franciscus
Nationale topspeler
1
Seizoenkaart: Vak PR

Awards:

Grasmat schreef: 24 okt 2023, 08:41 Nee, want white privilige impliceert dat blanke mensen de voorkeur krijgen. En dat is simpelweg niet het geval. Zij zijn gewoon de grotere groep die zwemmen, wielrennen of schaatsen leuk vinden. Culturele omstandigheden. Niemand van een ander ras wordt verboden om die sporten te doen, ze willen het gewoon zelf minder vaak dan bepaalde andere sporten zoals atletiek en basketball.

Maat nee, het is allemaal de schuld van de boze blanke man.
Gedeeltelijk eens. Maar bij wielrennen heb je nog twee dingen die meespelen: Ten eerste is het een dure materiaalsport en een sport die heel veel begeleiding en opoffering van je omgeving vereist. Je kunt als kleine zwarte jongen wel dromen van de tour de France maar als je ouders geen tijd hebben om je naar alle trainingen en wedstrijden te rijden en geen geld om een fiets te kopen én te onderhouden dan houdt het al snel op.
En daarnaast heeft het wielrennen wel degelijk een enorme ons-kent-ons cultuur. Ik heb dat zelf even van redelijk dichtbij meegemaakt maar het is daar echt heel balangrijk wie je kent en hoe goed je die kent. Maar ook daar komt verandering in, onder andere bij Jumbo Visma proberen ze nu puur naar aanleg te kijken en daarop te selecteren.

Verder weet ik niet wat er bij Arsenal aan de hand is, maar het is redelijk simpel om te zeggen dat er geen probleem is terwijl ze dat zelf wel het onderzoeken waard vinden. In allerlei sporten, bij allerlei clubs, bij de film en mode industrie en bij ballet zijn er allerlei nare verhalen naar voren gekomen de laatsete jaren waar vrouwen het slachtoffer waren van machtsstructuren veelal opgetuigd door mannen, maar Grasmat weet op basis van een nieuwsberichtje dat er niks aan de hand is bij Arsenal want bij voetbalclubs telt alleen talent.

Dat jij je als blanke man aangevoelen voelt is een beete onzinnig verder, bovendien zou je van het hoofd van de katholieke kerk best wat mogen aannemen als het gaat om het opzetten van ziekelijke mannelijke machtsstructuren.
milansandro
Vedette
5

Mr. Spock schreef: 24 okt 2023, 08:47 Based Argentinië:
Afbeelding
Wat dacht je van de NFL?
Black privilige? :mrgreen:
Likes voor milansandro :
Mr. Spock
Go Woke go Broke..
Mr. Spock
Nationale topspeler
5
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Franciscus schreef: 24 okt 2023, 08:54
Grasmat schreef: 24 okt 2023, 08:41 Nee, want white privilige impliceert dat blanke mensen de voorkeur krijgen. En dat is simpelweg niet het geval. Zij zijn gewoon de grotere groep die zwemmen, wielrennen of schaatsen leuk vinden. Culturele omstandigheden. Niemand van een ander ras wordt verboden om die sporten te doen, ze willen het gewoon zelf minder vaak dan bepaalde andere sporten zoals atletiek en basketball.

Maat nee, het is allemaal de schuld van de boze blanke man.
Gedeeltelijk eens. Maar bij wielrennen heb je nog twee dingen die meespelen: Ten eerste is het een dure materiaalsport en een sport die heel veel begeleiding en opoffering van je omgeving vereist. Je kunt als kleine zwarte jongen wel dromen van de tour de France maar als je ouders geen tijd hebben om je naar alle trainingen en wedstrijden te rijden en geen geld om een fiets te kopen én te onderhouden dan houdt het al snel op.
Want alle zwarte mensen hebben geen geld en geen tijd?
Alleen blanken hebben dat?

LOL. Over racisme/vooroordelen gesproken.....
Breur
Internationale topspeler
5

Waar zijn de Chinezen en de Indiërs? Samen zijn ze verantwoordelijk voor bijna 1/3e van de wereldbevolking. Elk elftal zou dus ook minimaal 1/3e aan Aziaten moeten hebben. Waarom gaat het alleen om mensen met Afrikaanse roots?
Franciscus
Nationale topspeler
1

Awards:

Mr. Spock schreef: 24 okt 2023, 09:31

Want alle zwarte mensen hebben geen geld en geen tijd?
Alleen blanken hebben dat?

LOL. Over racisme/vooroordelen gesproken.....
Niet alle, maar er is een inkomenskloof ja. Maar dat wist je vast ook al.
TomPSV023
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Messi

Toch mooi hoe een centraal vrouwenvoetbal topic kan veranderen in een BLM discussie.
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Dat geldt ook voor kleine blanke kinderen. Ja, ik weet het, in wat mindere mate, maar het leven is nu eenmaal niet eerlijk, in welke gradatie dan ook. Niet alles is mogelijk, daar moet je naar eigen mogelijkheden en omstandigheden mee dealen. Ik was vroeger echt helemaal gek van ijshockey, wilde ik heel erg graag gaan doen maar dat was veel te duur voor mijn ouders. Vervelend, maar toen maar iets anders gezocht om te doen.
Franciscus schreef: 24 okt 2023, 08:54 Verder weet ik niet wat er bij Arsenal aan de hand is, maar het is redelijk simpel om te zeggen dat er geen probleem is terwijl ze dat zelf wel het onderzoeken waard vinden. In allerlei sporten, bij allerlei clubs, bij de film en mode industrie en bij ballet zijn er allerlei nare verhalen naar voren gekomen de laatste jaren waar vrouwen het slachtoffer waren van machtsstructuren veelal opgetuigd door mannen, maar Grasmat weet op basis van een nieuwsberichtje dat er niks aan de hand is bij Arsenal want bij voetbalclubs telt alleen talent.
Beetje overdreven die toon in het laatste gedeelte. Ik zeg niet dat ik weet dat er niks aan de hand is, ik geef mijn mening. Dat is de basisbedoeling van een forum. Het is prima dat ze het onderzoeken, maar ik blijf erbij dat clubs het meeste baat hebben bij het opstellen van de beste speelsters en dat het dom is als ze daarbij kijken naar huidskleur.

Dat vrouwen het slachtoffer zijn van machtsstructuren door mannen is helaas waar, maar dat is in dit geval niet waar het om gaat toch? Dit gaat niet over de verschillen tussen man-vrouw, maar vrouw-vrouw en diversiteit daarin.
Franciscus schreef: 24 okt 2023, 08:54 Dat jij je als blanke man aangevoelen voelt is een beete onzinnig verder, bovendien zou je van het hoofd van de katholieke kerk best wat mogen aannemen als het gaat om het opzetten van ziekelijke mannelijke machtsstructuren.
Ik voel me niet aangevallen, jij noemt het white privilige. Ik vind dat een in dit geval niet gepaste term, meer niet. En de instantie van de Paus is een verderfelijke organisatie, maar dat is niet persoonlijks verder. :mrgreen:
milansandro
Vedette
5

Om even hierop terug te komen: ik lees net dat dat damesteam uit maar liefst 14 (!) verschillende nationaliteiten bestaat..
Gevarieerd genoeg toch?
Of bestaat diversiteit alleen maar uit kleur?
Go Woke go Broke..
Standbeeld
Legende
2

De "David Beckham van het vrouwenvoetbal" draagt make-up tijdens een wedstrijd. Belachelijk of gaat het nieuwe trend worden?

https://www.ed.nl/buitenlands-voetbal/p ... a35e0c526/
MC Hammer
Basisspeler

Dat moeten ze toch helemaal zelf weten? Deed Ronaldo niet zijn haar in de rust?
Hammertime!
Standbeeld
Legende
2

MC Hammer schreef: 05 nov 2023, 18:27 Dat moeten ze toch helemaal zelf weten? Deed Ronaldo niet zijn haar in de rust?
Zeker. Dat moet ze helemaal zelf weten. Ik las het en ik denk ik gooi een balletje op hier. Beetje het vrouwenvoetbal levendig houden.
Likes voor Standbeeld :
MC Hammer
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Voel je nergens toe verplicht hoor...
ShovingNE2
Site Admin
6

Hoezo staat off topic tussen recente onderwerpen. 👀
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Franciscus
Nationale topspeler
1

Awards:

Standbeeld schreef: 05 nov 2023, 18:08 De "David Beckham van het vrouwenvoetbal" draagt make-up tijdens een wedstrijd. Belachelijk of gaat het nieuwe trend worden?

https://www.ed.nl/buitenlands-voetbal/p ... a35e0c526/
Wat een treurnis die lui die daar over vallen.
deninho32
Site Admin
6
Clubvoorkeur:
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Hè toch.

https://nos.nl/artikel/2497550-succesvo ... atste-duel
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Standbeeld
Legende
2

deninho32
Site Admin
6
Clubvoorkeur:

Awards:

Wel mooi dat je je achillespees afscheurt tijdens je afscheid en dat eigenlijk niemand dat erg vindt. De karma bus heeft zijn werk weer gedaan :mrgreen:
Thijs
Lid van verdienste
6
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

deninho32 schreef: 14 nov 2023, 09:21 Wel mooi dat je je achillespees afscheurt tijdens je afscheid en dat eigenlijk niemand dat erg vindt. De karma bus heeft zijn werk weer gedaan :mrgreen:
Volgens mij ben jij de enige die er echt aandacht aan besteed…
Likes voor Thijs :
Franciscus
deninho32
Site Admin
6
Clubvoorkeur:

Awards:

We kijken wel verder dan dit forum hè @Thijs .
Thijs
Lid van verdienste
6
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

deninho32 schreef: 14 nov 2023, 22:20 We kijken wel verder dan dit forum hè @Thijs .
Zit je ook op Rapinoe’s fanforum?
deninho32
Site Admin
6
Clubvoorkeur:

Awards:

Afbeelding
Standbeeld
Legende
2

https://www.ed.nl/sport-regio/de-bloedm ... ~a5fe58e2/

Spoiler
Afbeelding
Grasmat
Lid van verdienste
6

Awards:

Bloedmooi blijft een relatieve term.

Ze kijkt en lacht een beetje eng.
Standbeeld
Legende
2

Ik denk ik voeg eens wat kwaliteit toe aan dit topic, is het nog niet goed. ;)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Centraal vrouwenvoetbal topic