Franciscus schreef: ↑24 okt 2023, 08:54
Gedeeltelijk eens. Maar bij wielrennen heb je nog twee dingen die meespelen: Ten eerste is het een dure materiaalsport en een sport die heel veel begeleiding en opoffering van je omgeving vereist. Je kunt als kleine zwarte jongen wel dromen van de tour de France maar als je ouders geen tijd hebben om je naar alle trainingen en wedstrijden te rijden en geen geld om een fiets te kopen én te onderhouden dan houdt het al snel op.
Dat geldt ook voor kleine blanke kinderen. Ja, ik weet het, in wat mindere mate, maar het leven is nu eenmaal niet eerlijk, in welke gradatie dan ook. Niet alles is mogelijk, daar moet je naar eigen mogelijkheden en omstandigheden mee dealen. Ik was vroeger echt helemaal gek van ijshockey, wilde ik heel erg graag gaan doen maar dat was veel te duur voor mijn ouders. Vervelend, maar toen maar iets anders gezocht om te doen.
Verder weet ik niet wat er bij Arsenal aan de hand is, maar het is redelijk simpel om te zeggen dat er geen probleem is terwijl ze dat zelf wel het onderzoeken waard vinden. In allerlei sporten, bij allerlei clubs, bij de film en mode industrie en bij ballet zijn er allerlei nare verhalen naar voren gekomen de laatste jaren waar vrouwen het slachtoffer waren van machtsstructuren veelal opgetuigd door mannen, maar Grasmat weet op basis van een nieuwsberichtje dat er niks aan de hand is bij Arsenal want bij voetbalclubs telt alleen talent.
Beetje overdreven die toon in het laatste gedeelte. Ik zeg niet dat ik weet dat er niks aan de hand is, ik geef mijn mening. Dat is de basisbedoeling van een forum. Het is prima dat ze het onderzoeken, maar ik blijf erbij dat clubs het meeste baat hebben bij het opstellen van de beste speelsters en dat het dom is als ze daarbij kijken naar huidskleur.
Dat vrouwen het slachtoffer zijn van machtsstructuren door mannen is helaas waar, maar dat is in dit geval niet waar het om gaat toch? Dit gaat niet over de verschillen tussen man-vrouw, maar vrouw-vrouw en diversiteit daarin.
Dat jij je als blanke man aangevoelen voelt is een beete onzinnig verder, bovendien zou je van het hoofd van de katholieke kerk best wat mogen aannemen als het gaat om het opzetten van ziekelijke mannelijke machtsstructuren.
Ik voel me niet aangevallen, jij noemt het white privilige. Ik vind dat een in dit geval niet gepaste term, meer niet. En de instantie van de Paus is een verderfelijke organisatie, maar dat is niet persoonlijks verder.