19.13 Podcast - De podcast door en voor PSV supporters

Hier vind je de analyses van negentiendertien.nl
Plaats reactie
Juancho
Mister PSV
7
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 11 nov 2023, 13:08
Juancho schreef: 11 nov 2023, 12:38 Er is ook helemaal niks mis met een (positief) kritische houding en vooral flink doorvragen op de materie.
Nee, maar je snapt zelf ook wel dat Stewart geen open boek is, toch? Dat kun je zelfs in deze podcast al horen, omdat hij meerdere keren grenzen stelt binnen een discussie: dit bespreek ik, dit bespreek ik niet. Dat is ook logisch, omdat hij bij PSV werkt en omdat veel processen nou eenmaal niet tot in detail besproken kunnen worden. Bovendien kan hij natuurlijk niet overal eerlijk en open over zijn. Er zal intern best kritiek zijn op Ramalho, maar dat kun je als gezicht van PSV niet zomaar gaan vertellen.

Het is best een leuke podcast hoor, ook omdat je hem door de vraagstelling hoort spreken over zaken waar hij het bij ESPN of PSV TV misschien niet zo gauw over zou hebben, maar ik vraag me af hoeveel meer er qua diepgang mogelijk zou zijn. Of beter gezegd: omtrent onderwerpen aangaande PSV.
Ik denk dat er nog genoeg "rek" zou zijn als het gesprek nog 3 uur zou duren. Zoek de randjes maar op, daag zo iemand uit met kritische vragen waarbij Stewart echt niet tot in de details hoeft te treden want ja, er zijn uiteraard grenzen. Maar ik kan zo nog 100 onderwerpen verzinnen met/en/of vraagstellingen die daarop aanhaken die super interessant zijn.

Deze podcast laat wat mij betreft iig zien dat er veel, heel veer meer mogelijk is qua vraagstelling dan wat een Elfrink/Timmer/Valentijn en noem ze allemaal maar op doen tijdens een pers moment. Tuurlijk is het ene moment wat lastiger om de diepte in te gaan, maar er zijn anderzijds ook momenten zat geweest die simpelweg niet aangepakt worden door zo'n journalist/verslaggever. Dat een stelletje PSV nerds van ons forum dat wel lukt is vooral veelzeggend :mrgreen:

Er is een enorm grijs gebied tussen de standaard nietszeggende vragen die de media/journalistiek stelt of van Stewart een volledig open boek maken die tot op de details van een contract ingaat op vragen :mrgreen:
  • Citaat
  • “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Johnnie Walker
    Lid van verdienste
    5
    Seizoenkaart: Vak B
    Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Juancho schreef: 11 nov 2023, 13:42
    Ykhim schreef: 11 nov 2023, 13:08

Nee, maar je snapt zelf ook wel dat Stewart geen open boek is, toch? Dat kun je zelfs in deze podcast al horen, omdat hij meerdere keren grenzen stelt binnen een discussie: dit bespreek ik, dit bespreek ik niet. Dat is ook logisch, omdat hij bij PSV werkt en omdat veel processen nou eenmaal niet tot in detail besproken kunnen worden. Bovendien kan hij natuurlijk niet overal eerlijk en open over zijn. Er zal intern best kritiek zijn op Ramalho, maar dat kun je als gezicht van PSV niet zomaar gaan vertellen.

Het is best een leuke podcast hoor, ook omdat je hem door de vraagstelling hoort spreken over zaken waar hij het bij ESPN of PSV TV misschien niet zo gauw over zou hebben, maar ik vraag me af hoeveel meer er qua diepgang mogelijk zou zijn. Of beter gezegd: omtrent onderwerpen aangaande PSV.
    Ik denk dat er nog genoeg "rek" zou zijn als het gesprek nog 3 uur zou duren. Zoek de randjes maar op, daag zo iemand uit met kritische vragen waarbij Stewart echt niet tot in de details hoeft te treden want ja, er zijn uiteraard grenzen. Maar ik kan zo nog 100 onderwerpen verzinnen met/en/of vraagstellingen die daarop aanhaken die super interessant zijn.

Deze podcast laat wat mij betreft iig zien dat er veel, heel veer meer mogelijk is qua vraagstelling dan wat een Elfrink/Timmer/Valentijn en noem ze allemaal maar op doen tijdens een pers moment. Tuurlijk is het ene moment wat lastiger om de diepte in te gaan, maar er zijn anderzijds ook momenten zat geweest die simpelweg niet aangepakt worden door zo'n journalist/verslaggever. Dat een stelletje PSV nerds van ons forum dat wel lukt is vooral veelzeggend :mrgreen:

Er is een enorm grijs gebied tussen de standaard nietszeggende vragen die de media/journalistiek stelt of van Stewart een volledig open boek maken die tot op de details van een contract ingaat op vragen :mrgreen:
    Zou je er eens pakweg 3 willen noemen? 3 vraagstellingen. Ben oprecht benieuwd.
  • Citaat
  • Mr.Unibet
    Meervoudig international
    3
    Seizoenkaart: Vak H

Thijs schreef: 11 nov 2023, 13:35
    Mr.Unibet schreef: 11 nov 2023, 13:33

Pedant kun je op heel veel manieren uitleggen, maar waaruit vind je dat blijken?

Mocht hij meelezen, heeft hij aan zo'n oneliner ook helemaal niets en is onderbouwing wel op zijn plaats.
    Ik dacht eigenlijk gewoon dat @Heruone Mark is, dus… mocht hij het toch niet zijn, trek ik mijn uitspraak terug.
    Volgensmij is hij dat ook, maar mistte ik denk ik het sarcasme. Hij zal het nu iig zeker lezen ;)
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Johnnie Walker schreef: 11 nov 2023, 13:46
    Juancho schreef: 11 nov 2023, 13:42

Sowieso al op basis van dit interview met meer over:

1. De nieuwe visie van PSV, ook na Bosz. Dit hebben we namelijk eerder gehoord toen Schmidt kwam, maar wat is het verschil met toen en nu? Binnen welke kaders wil Stewart blijven, ook als er bijv. niet zo'n type trainer beschikbaar is. En gaat men die trainers zelf ook opleiden zodat een naam altijd van secundair belang is en waarbij je misschien wat meer de Redbull kant op gaat: visie op 1, de invulling moet daarin passen.
    2. Hoe passen de, wederom, torenhoge ambities van PSV hierin. Waar liggen valkuilen en uitdagingen
    3. Hoe ver kan PSV eigenlijk nog doorgroeien financieel gezien, qua sponsoring, het stadion is weer een hot item
    4. Liggen de plannen van PSV nog op tafel wat betreft het aangaan van een serieuze samenwerking met een Europese topclub zoals onder Gerbrands waarbij Bayern oa genoemd werd. Ben benieuwd naar de visie van Stewart hoe hij het transferbeleid en hoge ambities ziet samengaan met wat PSV zelf kan en waarbij het wellicht hulp nodig heeft en hoe die hulp er dan uit ziet (huren van buitenkansjes, vaker huren met optie tot koop, samenwerking op gebied van transfers met een grote club etc)
    5. Problemen met de (groeiende) groep supporters en alle (financiële) ellende die daar uit voort komt. Wat kan de club meer doen dan wat ze nu doen, hoe staat het met de technologie die dit wellicht beter kan aanpakken.
    6. Hoe kijkt PSV aan tegen de veranderingen van het Europese voetbal

En zo kan ik nog wel doorgaan. Niet alle vragen zullen voor de TD zijn en wat meer voor een AD. Maar bij mij heerst er naar afgelopen nog wel wat twijfel/voorzichtigheid ondanks dat de PSV leiding de boel nu aardig onder controle lijkt te hebben. Bovenstaande zijn overigens meer topics om te bespreken en daar komen van ongetwijfeld tijdens een gesprek weer honderd vervolg vragen op. En nee, ik zeg het maar vast, Stewart (of wie dan ook van PSV) kan overal echt niet open kaart bij spelen.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Juancho voor dit bericht (totaal 4):
    Johnnie WalkerMr.UnibetThijsHeruone
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Johnnie Walker
    Lid van verdienste
    5
    Seizoenkaart: Vak B
    Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Juancho schreef: 11 nov 2023, 13:58
    Johnnie Walker schreef: 11 nov 2023, 13:46

1. De nieuwe visie van PSV, ook na Bosz. Dit hebben we namelijk eerder gehoord toen Schmidt kwam, maar wat is het verschil met toen en nu? Binnen welke kaders wil Stewart blijven, ook als er bijv. niet zo'n type trainer beschikbaar is. En gaat men die trainers zelf ook opleiden zodat een naam altijd van secundair belang is en waarbij je misschien wat meer de Redbull kant op gaat: visie op 1, de invulling moet daarin passen.
    2. Hoe passen de, wederom, torenhoge ambities van PSV hierin. Waar liggen valkuilen en uitdagingen
    3. Hoe ver kan PSV eigenlijk nog doorgroeien financieel gezien, qua sponsoring, het stadion is weer een hot item
    4. Liggen de plannen van PSV nog op tafel wat betreft het aangaan van een serieuze samenwerking met een Europese topclub zoals onder Gerbrands waarbij Bayern oa genoemd werd. Ben benieuwd naar de visie van Stewart hoe hij het transferbeleid en hoge ambities ziet samengaan met wat PSV zelf kan en waarbij het wellicht hulp nodig heeft en hoe die hulp er dan uit ziet (huren van buitenkansjes, vaker huren met optie tot koop, samenwerking op gebied van transfers met een grote club etc)
    5. Problemen met de (groeiende) groep supporters en alle (financiële) ellende die daar uit voort komt. Wat kan de club meer doen dan wat ze nu doen, hoe staat het met de technologie die dit wellicht beter kan aanpakken.

En zo kan ik nog wel doorgaan. Niet alle vragen zullen voor de TD zijn en wat meer voor een AD. Maar bij mij heerst er naar afgelopen nog wel wat twijfel/voorzichtigheid ondanks dat de PSV leiding de boel nu aardig onder controle lijkt te hebben. Bovenstaande zijn overigens meer topics om te bespreken en daar komen van ongetwijfeld tijdens een gesprek weer honderd vervolg vragen op. En nee, ik zeg het maar vast, Stewart (of wie dan ook van PSV) kan overal echt niet open kaart bij spelen.
    Dit vind ik inderdaad interessante vragen. Ik zou ze niet onder de noemer kritische vragen scharen. Eerder goede vragen. Maar dat is het punt natuurlijk niet. Deze mogen ze van mij prima stellen ja.
  • Citaat
    Juancho
    Mister PSV
    7

Johnnie Walker schreef: 11 nov 2023, 14:02
    Juancho schreef: 11 nov 2023, 13:58

Dit vind ik inderdaad interessante vragen. Ik zou ze niet onder de noemer kritische vragen scharen. Eerder goede vragen. Maar dat is het punt natuurlijk niet. Deze mogen ze van mij prima stellen ja.
    Het kritische deel zit hem vaak in de vervolg vragen die ik altijd mis bij de media/journalistiek van tegenwoordig. Men stelt een vraag, krijgt een nietszeggend antwoord terug en daar blijft het dan bij. Dat bedoel ik ook met dat kritisch niet altijd negatief hoeft te zijn. Kritisch houdt voor mij vooral in dat je durft door te vragen naar de achterliggende gedachte van een bepaalde keuze of whatever. Ik vind het oprecht mooi dat een stel PSV nerd dat blijkbaar wel voor een deel lukt terwijl de mensen die het als werk doet amper tot dat punt komen :mrgreen:

Maar nu moet ik oppassen, anders krijg ik Elfrink weer achter me aan

Afbeelding
  • Citaat
    Heissenberrug
    Internationale topspeler
    7

Het "lastige" waar Timmer of Elfrink mee te maken heeft is een duurzame relatie. Ze hebben elkaar nodig en dan is het wel fijn om iemand als Stewart of Brands in een te moeilijk vaarwater te brengen door lastige vervolgvragen. Althans ik kan me voorstellen dat zij hier enigszins rekening mee willen houden en jij zou daar bijvoorbeeld niet bij stil hoeven te staan.

Ik ben het overigens met je eens hoor, ik irriteer me ook vaak mateloos aan de oppervlakkigheid en zit meer dan eens ook op de bank en dat ik dan denk "vraag dan door!!".
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Heissenberrug voor dit bericht:
    SKERLA
    ShovingNE2
    Site Admin
    7
    Seizoenkaart: Vak PR

De mate van oppervlakkigheid (of niet) wordt bepaald door het lezerspubliek maar sommigen snappen dat niet waardoor ze eigenlijk binnen de doelgroep vallen.

Daarom verwacht ik van Marco ook meer diepgang dan van Elfrink. Hele andere doelgroep.

En van 4 diehard supporters met kennis verwacht ik weer veel meer dan Timmer. Verwachting werd waargemaakt overigens.
  • Citaat
  • "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Juancho
    Mister PSV
    7

@Heruone Ik heb nu ook het laatste stukje geluisterd, ging oa over hoe PSV om gaat / om wil gaan met diversiteit. Op een gegeven moment wordt er gesteld door de spreker van jullie dat het goed zou zijn als PSV een keer met een bandje om zou spelen. Ik vond dat wel een beetje een vreemd dingetje om eerlijk te zijn. Maar dat komt wellicht ook omdat ik persoonlijk een grote afkeer heb tegen zo'n bandje omdat het in mijn ogen helemaal niks voorstelt als je vervolgens als club wel je eigen spelers langdurig voor homo laat uitschelden.

Ik had het beter gevonden als jullie bijv. zouden vragen waarom PSV geen initiatief nam in bijv. die beker wedsrijd tegen de amateurs. Ook daar werd Xavi massaal en langdurig uitgescholden voor homo. Die amateurclub wist verdomd goed om welk groepje het ging. Ik vind dat PSV wel eens een statement mag afgeven: stap bijv. van het veld, laat zien dat je krachtig achter je spelers staat en dat je diversiteit in het voetbal heel serieus wil nemen. Als het dan de beker zou kosten, ik zou daar 10x meer respect voor hebben dan wel met een bandje om spelen maar vervolgens alle shit vanuit het publiek accepteert. Wat is een bandje dan waard...

Ik snap dat het een verschrikkelijk lastig topic is maar jullie halen het in deze zelf aan. Wilde ik toch nog even zeggen :). Hier had ik dus, in navolging van mijn eerdere posts, wel een meer kritische houding willen zien. Nu geeft Stewart een antwoord waar je dus eigenlijk niks aan hebt en zo bloedde het gesprek dood. ;)

Ps. misschien ook goed om er nog even bij te zeggen dat dit onderwerp mij sowieso triggert ook vanuit mijn ervaringen bij bijv. grotere corporate organisaties. Die lopen op social media stoer te verkondigen hoe welkom iedereen is, exclusiviteit blabla maar ondertussen gaat het er intern heel anders aan toe en heb ik vaak genoeg mensen met een beperking (lichamelijk of mentaal) weg gepest zien worden.
  • Citaat
    ShovingNE2
    Site Admin
    7

Juancho schreef: 13 nov 2023, 12:52en heb ik vaak genoeg mensen met een beperking (lichamelijk of mentaal) weg gepest zien worden.
    En wat heb jij daar aan gedaan dan? Klokkenluider gespeeld? Aangekaart bij HR en directie?
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Awards:

Ik ben eerlijk gezegd afgehaakt bij dat laatste stukje over diversiteit en inclusie. Ik geloof niet dat PSV daarin achteraan loopt en de vraag over die band vond ik een beetje cringy.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht:
    Juancho
    ShovingNE2
    Site Admin
    7

Ja, vond het ook wel jammer van het gesprek, maar met Verkoulen aan tafel wist je dat er zoiets op tafel zou komen ;)
  • Citaat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

Ja, maar ik ben Heruone-fanboy hè, de rest tolereer ik nog net erbij. :mrgreen:

Prima dat het achteraan zat, heb me verder uiterst goed vermaakt.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Grasmat voor dit bericht:
    ShovingNE2
    Heruone
    Lid scoutingsteam
    7

• Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Heruone voor dit bericht:
    Fanatic-U-s
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Heruone
    Lid scoutingsteam
    7

Misschien wel leuk om hier ook te delen. Voor de mensen die interesse hebben en mee willen doen:

• Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Heruone voor dit bericht:
    ShovingNE2
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Grasmat
    Lid van verdienste
    7

Awards:

@Heruone ik stel me jou en jullie podcastgast een beetje zo voor tijdens de podcast:

Afbeelding

:mrgreen:

Battle of the tactiekfetisjisten.
  • Citaat
  • Menno1
    Legende
    7

De vraag is natuurlijk: wie is @Heruone ? Moet haast wel zittend op een stoel met een zelfde hoodie als Pieter Zwart zijn :)
  • Citaat
    Standbeeld
    Mister PSV
    3

Ik vond deze post eerder al een beetje sus :mrgreen:

• Citaat
    Heruone
    Lid scoutingsteam
    7

Nou jongens, goed nieuws! Hij staat al online :) Maar liefst 1 uur en 36 minuten met een zeer interessante tafelgast. Maarrr... Dan heb je hopelijk ook een goede en vermakelijke podcast :mrgreen:

• Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Heruone voor dit bericht (totaal 11):
    Menno1JordiYkhimDe RealistMassimoDonyellMalenSensationRen HöekMithrasmatejaDr. Gonzo
    Menno1
    Legende
    7

Top. Ik ga nu luisteren.
  • Citaat
    Vogelund
    Vaste waarde in elftal
    5
    Oude naam: Vogelund

Leuk dat de podcast zich zo snel op deze manier ontwikkeld. Al een hoop verbeteringen sinds de eerste afleveringen en nu ook al leuke tafelgasten.
  • Citaat
  • Deze gebruikers waarderen Vogelund voor dit bericht:
    Heruone
    29.04.2007
    Nationale topspeler
    4
    Seizoenkaart: Vak YY

Awards:

Menno1 schreef: 06 dec 2023, 22:13

De vraag is natuurlijk: wie is @Heruone ? Moet haast wel zittend op een stoel met een zelfde hoodie als Pieter Zwart zijn :)
    Ik gok op die andere, in de zalmkleurige (?) hoodie...
    Nou @Heruone , verlos ons met het antwoord. ;)
  • Citaat
  • D.Millpants
    Nationale topspeler
    2
    Favoriete speler: Van Nistelrooij

29.04.2007 schreef: 07 dec 2023, 07:51
    Menno1 schreef: 06 dec 2023, 22:13

Dat is Pieter Zwart...
  • Citaat
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    7
    Clubvoorkeur: Ja

De hamvraag is natuurlijk heeft @Heruone veel van Pieter Zwart geleerd of heeft Pieter Zwart veel van @Heruone geleerd? Ik ga deze morgen op mijn papadag (een hoop mensen krijgen nu spontaan jeuk van dit woord :mrgreen: ) eens even lekker beluisteren. Tot nu toe heeft de kleine man wel vaker meegeluisterd, viel bij Earnest in slaap, lag niet aan het verhaal, wel aan de zalvende stem.
  • Citaat
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    7
    Clubvoorkeur: Ja

D.Millpants schreef: 07 dec 2023, 08:49

Dat is Pieter Zwart...
    Plot-twist:
    ► Laat Spoiler zien
    @Heruone = Pieter Zwart
  • Citaat
    29.04.2007
    Nationale topspeler
    4
    Seizoenkaart: Vak YY

Awards:

D.Millpants schreef: 07 dec 2023, 08:49

Dat is Pieter Zwart...
    Haha, nou heb ik Pieter Zwart niet heel vaak op beeld gezien (meer van gelezen), maar nu je het zegt... :monkey:
  • Citaat
  • Plaats reactie