Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Topic voor de trainer.
tijn0

Om de sfeer er direct in te brengen in deze topic voor de Duitse meester...

Mocht je de ondergrens van PSV onder Schmidt zoeken:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond het toch wel erg teleurstellend dat Schmidt niet snel ingreep nadat keer op keer de problemen zichtbaar waren in de 2de helft. De goals waren ook bijna allemaal identiek, tactisch klopte er geen zak meer van. En helaas, idd weer de ondergrens aangetikt in een wedstrijd. Wat mij betreft zowel op het veld als daarbuiten. Toch jammer gezien de stijgende lijn en de prima 1e helft (organisatorisch gezien dan want voetballend was het zeker in de voorstel linie ook erg matig) we toch weer door die ondergrens gaan. Ondertussen mag je daar wel meer stabiliteit in verwachten.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
M.Delgado
Basisspeler
3
Berichten: 486
Lid geworden op: 4 nov 2020

Juancho schreef: 06 nov 2020, 13:53 Ik vond het toch wel erg teleurstellend dat Schmidt niet snel ingreep nadat keer op keer de problemen zichtbaar waren in de 2de helft. De goals waren ook bijna allemaal identiek, tactisch klopte er geen zak meer van. En helaas, idd weer de ondergrens aangetikt in een wedstrijd. Wat mij betreft zowel op het veld als daarbuiten. Toch jammer gezien de stijgende lijn en de prima 1e helft (organisatorisch gezien dan want voetballend was het zeker in de voorstel linie ook erg matig) we toch weer door die ondergrens gaan. Ondertussen mag je daar wel meer stabiliteit in verwachten.
Het was gisteren een wedstrijd met 2 hele verschillende gezichten, helaas is dat te begrijpen en ik vind dat je dat de trainer niet kunt aanrekenen. Geen enkele trainer kan een team smeden als de bouwstenen ervan niet of nauwelijks met elkaar trainen en tot overmaat van ramp op een vreemde positie neer worden gezet. Het was in de tweede helft een collectief falen, restverdediging was waardeloos, ingrepen halfslachtig. Als je dan Rosario hoort hoe snel hij uitgeput raakte kun je nagaan hoe lang het duurt voordat hij volledig fit is, hetzelfde geldt voor Teze en Zahavi, bij Malen mis je de scherpte al even, hij komt terug na een lange blessure.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Juancho schreef: 06 nov 2020, 13:53 Ik vond het toch wel erg teleurstellend dat Schmidt niet snel ingreep nadat keer op keer de problemen zichtbaar waren in de 2de helft. De goals waren ook bijna allemaal identiek, tactisch klopte er geen zak meer van. En helaas, idd weer de ondergrens aangetikt in een wedstrijd. Wat mij betreft zowel op het veld als daarbuiten. Toch jammer gezien de stijgende lijn en de prima 1e helft (organisatorisch gezien dan want voetballend was het zeker in de voorstel linie ook erg matig) we toch weer door die ondergrens gaan. Ondertussen mag je daar wel meer stabiliteit in verwachten.
Hoe had hij in kunnen grijpen? Ik denk niet dat hij heel veel meer kon doen dan dit. Er was gewoon gebrek aan kwaliteit op de bank. Fein was gekomen voor Rosario, Mauro kwam snel noodgedwongen voor Thomas (die zeker na rust beroerd speelde). Het leek alsof de wissel van Mo en Rosario al afgesproken waren en dus nodig waren omdat Mo en Rosario geen hele wedstrijd konden spelen. Hierna bleef er weinig over. Verder raakte Thomas geblesseerd en daarmee waren de enige eerste elftalspelers op de bank (Mauro, Fein, Madueke) al in het veld gebracht na ongeveer 55 minuten. De vraag is wat Schmidt op dat moment nog meer kon doen?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Robson de Souza schreef: 06 nov 2020, 14:11 Het leek alsof de wissel van Mo en Rosario al afgesproken waren en dus nodig waren omdat Mo en Rosario geen hele wedstrijd konden spelen.
Rosario had men gedacht dat hij 60-70 minuten zou kunnen spelen. Zijn lichaam vond 45 minuten al meer dan zat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 06 nov 2020, 14:14
Robson de Souza schreef: 06 nov 2020, 14:11 Het leek alsof de wissel van Mo en Rosario al afgesproken waren en dus nodig waren omdat Mo en Rosario geen hele wedstrijd konden spelen.
Rosario had men gedacht dat hij 60-70 minuten zou kunnen spelen. Zijn lichaam vond 45 minuten al meer dan zat.
Dus noodgedwongen in elk geval. Dat was het punt dat ik wilde maken. Schmidt kon niet reparerend meer wisselen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 06 nov 2020, 13:53 Ik vond het toch wel erg teleurstellend dat Schmidt niet snel ingreep nadat keer op keer de problemen zichtbaar waren in de 2de helft. De goals waren ook bijna allemaal identiek, tactisch klopte er geen zak meer van. En helaas, idd weer de ondergrens aangetikt in een wedstrijd. Wat mij betreft zowel op het veld als daarbuiten. Toch jammer gezien de stijgende lijn en de prima 1e helft (organisatorisch gezien dan want voetballend was het zeker in de voorstel linie ook erg matig) we toch weer door die ondergrens gaan. Ondertussen mag je daar wel meer stabiliteit in verwachten.
We gingen inderdaad behoorlijk door de ondergrens, maar het was volgens mij te wijten aan drie wissels: Fein voor Rosario en die twee aanvallers van PAOK. Die drie spelers maakten op hun eigen wijze gewoon het verschil. En ook pech dat die Andrija Zivkovic het op de heupen kreeg, ook al stonden we dat zelf ook wel toe. Dat is gewoon een hele goeie speler die niet bij PAOK zou moeten voetballen, maar bij een mooie subtopper in Europa.

Verder blijf ik erbij dat deze poule zwaarder is dan men vooraf riep. Granada en PAOK hebben echt uitstekende elftallen staan hoor. Gelukkig spelen we nog twee keer thuis en mogen we naar Granada als zij waarschijnlijk al geplaatst zijn. Mooie leerschool wel. Je ziet door dit soort wedstrijden precies waar de mankementen zitten.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ykhim schreef: 06 nov 2020, 14:24 Verder blijf ik erbij dat deze poule zwaarder is dan men vooraf riep.
Heb altijd al gezegd dat deze poule gewoon heel moeilijk zou worden. Zou mij zelf graag naar het grote gelijk quoten, maar dat kan niet meer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
M.Delgado
Basisspeler
3
Berichten: 486
Lid geworden op: 4 nov 2020

ShovingNE2 schreef: 06 nov 2020, 14:59
Ykhim schreef: 06 nov 2020, 14:24 Verder blijf ik erbij dat deze poule zwaarder is dan men vooraf riep.
Heb altijd al gezegd dat deze poule gewoon heel moeilijk zou worden. Zou mij zelf graag naar het grote gelijk quoten, maar dat kan niet meer.
Bij deze ouwe dibbes! :hlp
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Schmidt geeft aan dat er komende week nog maar 3 (!) spelers van de A-selectie op De Herdgang zullen zijn tijdens de interlandperiode.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dus zelfs klaverjassen zit er al niet meer in :shock:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 06 nov 2020, 15:23 Dus zelfs klaverjassen zit er al niet meer in :shock:
Schmidt zelf is er gelukkig ook nog, dus dat gaan net toch ;-)?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als er 1 ding is wat we nodig hadden 2 weken lang is het wel een grote groep A selectiespelers die geen wedstrijden hoeven te spelen zodat je kunt bouwen, kneden en finetunen zodat je de perfecte voorbereiding hebt naar het nieuwe blok.

Verdorie.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik vind dat Roger Schmidt juist nu aan het bewijzen is dat hij een toptrainer is. Hij blijft kalm en reëel in zijn analyses. Hij beschermt zijn spelers op een manier, die niet overdreven, maar passend voelt en hij weet ondertussen ook steeds meer lijn te krijgen in het spel (tegen ADO en eerste helft PAOK gewoon goed). Als ik dat vergelijk met de fase, die we vorig jaar hadden, de splijting in de spelersgroep, staf en onder supporters, toont dit voor mij aan dat dit een heel goede coach is.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ik vind dat ie vooral heel veel naar excuses aan het zoeken is eerlijk gezegd.

Tijd krijgt ie overigens van mij wel, heb deze periode ook al vooraf voorspeld, tussenjaartje nu, volgend jaar kampioen en minimaal kwartfinale EL!
#FreeGeneratie4
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Excuses zoeken? Hoe bedoel je dat?
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Hij zoekt niet per se naar excuses denk ik. Die liggen gewoon voor het oprapen en zijn niet onterecht. Toch zou ik liever zien dat hij het omdraait met het doel er een fighting spirit uit te persen bij de selectie. Wat meer onverstoorbaar zijn, zou Van Bommel zeggen.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het is lastig omdraaien als de helft van je selectie niet fit (genoeg) is en je al weken tegen een ijsberg aan het botsen bent.

Een verklaring is iets anders dan een excuus.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

PCGC schreef: 07 nov 2020, 12:31 Ik vind dat ie vooral heel veel naar excuses aan het zoeken is eerlijk gezegd.

Hij was na PAOK nog kritischer dan iedereen volgens mij. Waar iedereen de eerste helft wel goed vond met totale controle zag hij daar de problemen al:
,,Ondanks een gebrek aan druk van de tegenstander vond ik dat we voor rust aan de bal al te veel fouten maakten", zei hij. ,,Als we een unforced error lieten noteren, waren we in staat om de counter eruit te halen. Na rust lukte dat totaal niet meer.”
Hij analyseert volgens mij goed en gebruikt geen excuses.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 06 nov 2020, 14:24 Ik vond het toch wel erg teleurstellend dat Schmidt niet snel ingreep nadat keer op keer de problemen zichtbaar waren in de 2de helft. De goals waren ook bijna allemaal identiek, tactisch klopte er geen zak meer van.
Wat had Schmidt kunnen ingrijpen? Wisselopties waren er bepaald niet.

En hoezo klopte er tactisch opeens geen zak meer van?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De problemen waren behoorlijk duidelijk toch [mention]Heruone[/mention] ? Je hoeft niet altijd perse met een wissel iets om te zetten, dat kan ook in het veld met de boys die er al staan. Kan iets kleins zijn, kan een systeem omzetting zijn om bijv. de flanken beter bezet te houden. Genoeg opties te verzinnen lijkt me. Waarbij ik overigens ook we iets meer verantwoordelijkheid verwacht van de spelers zelf. Zo'n Max moet met zijn ervaring gewoon ook zelf kunnen inschatten dat hij niet constant als halve linksbuiten moet spelen maar zeker zijn verdedigende zone als prio 1 moet houden. Helemaal als je al ziet dat je collega's op rechts grote moeite hebben met die counters/omschakeling.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De problemen waren duidelijk. Maar jij schetst per definitie het verband problemen, dus tactisch moet er ook geen zak van kloppen. Dat verband is natuurlijk niet per se causaal en gaat wat mij ook nu betreft totaal niet op. Volgens mij was het Bruggink die het treffend zei bij Fox: uiteindelijk wordt een collectief verval ingezet door individuele fouten.

De 1-1 heb je weinig grip op, dode spelmomenten kunnen het score verloop nou eenmaal (onterecht) kantelen, i.e. corner, vrije trap, penalty, etc. De 2-1 is een gigantische individuele fout van Thomas. Bij de 3-1 stapt Mauro als een B-junior in en geeft Teze geen druk op de bal (twee individuele fouten). En bij de 4-1 is het andermaal Mauro die een enorme individuele fout maakt met een slechte balbehandeling.

Je kan Max verwijten veelste hoog te staan, maar dat is in die fases van de opbouw de bedoeling. Als je dan zulke kinderlijke fouten maakt bij de 2-1, 3-1 en 4-1 dan wordt dat gewoon pijnlijk afgestraft, maar staat dat vrijwel geheel los van de door jou geschetste tactische wanorde. Ja, tactisch gaan er sommige dingen wel eens fout. Dat is ook het geval tegen PEC, Vitesse, Omonisia en ADO. Maar die details waren afgelopen donderdag niet leidend in de manier waarop PSV afging. Als je als ploeg zo individueel staat te klungelen, dan kan je net zo goed thuis blijven en gewoon die 0-3 nederlaag pakken.

Sowieso ook opmerkelijk, geen individueel verwijt, dat opeens mensen na een wedstrijd, leidend door individuele fouten, keihard beginnen te schreeuwen dat Roger tactisch had moeten ingrijpen of dat het tactisch enorm teleurstellend was, maar zelf noch de tactische kennis hebben blijkend uit de alternatieven waarmee ze komen of in de manier waarop ze over voetbal praten. Dat is hetzelfde als iemand als Famke Louise die bij Jinek doodleuk gaat vertellen dat de lockdown moet stoppen, maar zelf überhaupt niet eens de medische / wetenschappelijke kennis heeft om de definitie en werking van een virus juist uit te leggen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

tijn0 schreef: 05 nov 2020, 21:40 Om de sfeer er direct in te brengen in deze topic voor de Duitse meester...

Mocht je de ondergrens van PSV onder Schmidt zoeken:

Afbeelding
Weet je, we hebben af en toe onze meningsverschillen, maar om met de ondergrens naar een post van Juancho te wijzen, dat gaat me wat ver eerlijk gezegd ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het was bij nader inzien ook niet zozeer een tactisch probleem, denk ik. Eerder op individueel niveau en qua fitheid.

We kunnen lacherig doen over PAOK, maar die hebben twee aanvallers rondlopen die ruimtes kunnen benutten en fouten kunnen afstraffen. Je hebt het niet over koekenbakkers, maar over spelers die prima mee zouden kunnen bij clubs als Leverkusen of AS Roma, om maar wat te noemen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt