Scheidsrechterstopic

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 22 feb 2021, 17:49 Nee, maar die waren wel voorspeld. Op voorhand was al verlies ingevuld omdat Kuipers zou fluiten.
En toch gaf je volgens mij ook aan dat Berghuis wel vaak rood zou krijgen als hij voor ons speelde, dus helemaal gelijk vind je de behandeling van het scheidsrechterskorps niet volgens mij.
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

ShovingNE2 schreef: 22 feb 2021, 17:03 1 voorspelling was in ieder geval een makkelijke: we hebben gewonnen dus een tweetal forumleden zien we absoluut niet terug over de arbiter en VAR van dienst.

Wie werkt de Kuipers-lijstjes bij? :lol:
Nou gaf de arbiter natuurlijk in eerste reactie wel een penalty...
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Klopt, maar zijn ego stond hem niet in de weg om te luisteren naar de VAR. En gezien de discussie is het niet raar dat een arbiter het verkeerd ziet in een split second.

Schmidt werd uiteraard gelijk her en der aangevallen 'nu vind hij de VAR wel goed!'. Maar dat was precies de essentie van zijn verhaal. Fouten maken in een split second zonder beelden kon hij accepteren. Blunderen terwijl 4 man naar een beeldscherm zit te turen voor een minuut of 3 niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Kuipers is gewoon een prima scheidsrechter. Verhalen over dat hij elke penalty heeft weggewuifd (of zoals ik eerder las gewoven) en tegen PSV fluit is pertinente onzin en dat wordt nu weer mooi bevestigd.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

JoJo schreef: 23 feb 2021, 12:08 Nou gaf de arbiter natuurlijk in eerste reactie wel een penalty...
Mijn 1e reactie was ook: Ah godver dit wordt een penalty tegen. Toen ik het beter zag was pas zichtbaar dat het erbuiten was.
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

Uiteraard, snap ik allemaal. Maar de eerste reactie (als het dan toch zo moeilijk zichtbaar is) had dan ook kunnen zijn: ik leg hem erbuiten? En dan de VAR laten kijken?
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Vind ik ver gezocht gezien ze allemaal in de 16 naar de grond gingen.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Het leek eerst binnen de 16, dus een penalty was geen gekke beslissing. Gelukkig is er nu de VAR en wordt het rechtgetrokken. Dit kun je Kuipers echt niet kwalijk nemen vind ik.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

deninho32 schreef: 23 feb 2021, 16:33 Kuipers is gewoon een prima scheidsrechter. Verhalen over dat hij elke penalty heeft weggewuifd (of zoals ik eerder las gewoven) en tegen PSV fluit is pertinente onzin en dat wordt nu weer mooi bevestigd.
Ik vind Kuipers ook een prima scheidsrechter en denk dat het wel meevalt de laatste jaren, maar dat het pertinente onzin is dat hij penalty's niet heeft gegeven kan je toch niet beweren omdat hij nu een penalty terugdraait? Blijft bijzonder hoe je elke keer je woorden kiest. Ik ben benieuwd of Kanon situaties kan aanleveren waar PSV volgens hem een penalty had verdiend, maar niet kreeg van Kuipers. Dan kunnen we die beelden beoordelen, in plaats van nu na 1 terugdraaimoment een conclusie trekken die niets met de voorgaande situaties te maken heeft.

Bij Ajax-PSV enkele seizoenen geleden werd een penalty niet gegeven voor Lozano, waar de VAR hem op had moeten attenderen, maar dat niet deed. De VAR heeft dit keer hem wel naar de beelden laten kijken. Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat Kuipers bewust tegen PSV of voor Ajax fluit en vind hem oprecht de beste scheidsrechter die we hebben, maar je conclusie is hier wel heel stellig en wordt totaal niet onderbouwd.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Elke penalty weggewuifd heb ik vorige week onderuit gehaald. Kuipers heeft geloof ik 7x een penalty toegekend aan PSV. Dat hij enkel tegen PSV zou fluiten is afgelopen weekend ook bullshit gebleken. Sowieso heeft Kuipers ook De Graafschap - Ajax gefloten, de dag dat PSV alsnog kampioen werd. Ook toen had hij Ajax gemakkelijk kunnen helpen. Ook niet gebeurd. Lijstjes hebben geen zin, subjectief.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

deninho32 schreef: 24 feb 2021, 16:44 Elke penalty weggewuifd heb ik vorige week onderuit gehaald. Kuipers heeft geloof ik 7x een penalty toegekend aan PSV. Dat hij enkel tegen PSV zou fluiten is afgelopen weekend ook bullshit gebleken. Sowieso heeft Kuipers ook De Graafschap - Ajax gefloten, de dag dat PSV alsnog kampioen werd. Ook toen had hij Ajax gemakkelijk kunnen helpen. Ook niet gebeurd. Lijstjes hebben geen zin, subjectief.
Elke penalty heb je gelijk in inderdaad, hij heeft er wel een paar gegeven. En hij floot inderdaad Ajax tegen De Graafschap inderdaad, dus daar was hij een held. In datzelfde seizoen floten Makkelie en Gozubuyuk wel duidelijk voor Ajax. Dus je conclusie over de lijstjes is wederom onzin.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Hoezo is dat onzin? Lijstjes zijn subjectief, we hebben dit echt al zo vaak besproken. Wat jij een pingel vindt kan iemand anders weer geen pingel vinden. Voetbal is geen zwart/wit sport en de regels zijn op verschillende manieren toe te passen. Daar kom je dus nooit uit is gebleken..[mention]ziege maar ook zagge[/mention] heeft volgens mij ooit eens een berekening gemaakt wat het aan tijd zou kosten om alles te analyseren en weer te bespreken. Dat is echt niet te doen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Als we wekelijks de situaties delen kan iedereen reageren en kan je prima een gewogen oordeel hebben. Zo overdreven moeilijk als jij het graag maakt is het niet hoor. Net zoals de regels hoef je echt niet 100,00 procent vast te stellen dat een club meer voordeel heeft van de beslissingen dan een andere club om verschil aan te tonen. Zelfs als je 5 jaar beelden mag gebruiken ga je volgens mij niet zulke overtredingen vinden van PSV'ers als waar bijvoorbeeld Berghuis mee weg gekomen is vorig seizoen. Maar je moet wel open willen staan voor een conclusie dat niet elke scheidsrechter de regels gelijk interpreteert als het om verschillende clubs gaat (mediadruk, angst voor supporters, wat voor reden het ook mag hebben). En daar ga jij elke keer de mist in. Je vraagt om cijfers, je krijgt cijfers en voorbeelden en vervolgens ga je eromheen draaien. Dat alles subjectief is, is gewoon een enorme dooddoener.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Ik zou zeggen start het op, ik ga me er niet in mengen, totaal zinloos. Het begint wederom op een PSV wordt benadeeld riedeltje te lijken. Kansloos en zinloos in mijn optiek.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Tijn schreef: 24 feb 2021, 16:40
deninho32 schreef: 23 feb 2021, 16:33 Kuipers is gewoon een prima scheidsrechter. Verhalen over dat hij elke penalty heeft weggewuifd (of zoals ik eerder las gewoven) en tegen PSV fluit is pertinente onzin en dat wordt nu weer mooi bevestigd.
Ik ben benieuwd of Kanon situaties kan aanleveren waar PSV volgens hem een penalty had verdiend, maar niet kreeg van Kuipers.
Op de vorige versie van dit forum heb ik een post geschreven met beelden van een reeks situaties. Al met al een aardige hoeveelheid. Dat forum is verloren gegaan, die post ook denk ik.
deninho32 schreef: 24 feb 2021, 16:44 Sowieso heeft Kuipers ook De Graafschap - Ajax gefloten, de dag dat PSV alsnog kampioen werd. Ook toen had hij Ajax gemakkelijk kunnen helpen.
Was er een cruciaal moment dat door de scheidsrechter in het beslissend voordeel van Ajax omgebogen kon worden?
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Jazeker..



Vanaf 1.06 ongeveer.. Uitgelezen kans voor Kuipers om ze te helpen..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Jobvb1999
Jeugdspeler
3
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Merkwaardige rode kaart voor Atalanta. Jammer want Zapata ging er net uit anders had Lammers wellicht wat minuutjes meegepikt
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

:cry:
Tijn schreef: 24 feb 2021, 17:24 Als we wekelijks de situaties delen kan iedereen reageren en kan je prima een gewogen oordeel hebben. Zo overdreven moeilijk als jij het graag maakt is het niet hoor. Net zoals de regels hoef je echt niet 100,00 procent vast te stellen dat een club meer voordeel heeft van de beslissingen dan een andere club om verschil aan te tonen. Zelfs als je 5 jaar beelden mag gebruiken ga je volgens mij niet zulke overtredingen vinden van PSV'ers als waar bijvoorbeeld Berghuis mee weg gekomen is vorig seizoen. Maar je moet wel open willen staan voor een conclusie dat niet elke scheidsrechter de regels gelijk interpreteert als het om verschillende clubs gaat (mediadruk, angst voor supporters, wat voor reden het ook mag hebben). En daar ga jij elke keer de mist in. Je vraagt om cijfers, je krijgt cijfers en voorbeelden en vervolgens ga je eromheen draaien. Dat alles subjectief is, is gewoon een enorme dooddoener.
Je zit op een PSV forum, natuurlijk is alles daardoor subjectief. Niet iedereen is zo objectief als deninho of mijzelf.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Tijn schreef: 24 feb 2021, 17:24 Dat alles subjectief is, is gewoon een enorme dooddoener.
Het feit dat er hier zo'n grote discussie over plaatsvindt geeft juist aan dat het subjectief is.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dat Tagliafico en Rensch rood hadden moeten krijgen tegen PSV is subjectief dus? Is niet echt een 50-50 geval hoor. En zo zijn er veel meer van dat soort situaties. Discussie kan je overal wel over creëren, kijk maar naar de Corona, die bestaat ook niet volgens heel veel mensen, is dat ook subjectief dan?
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

deninho32 schreef: 24 feb 2021, 20:03 Jazeker..



Vanaf 1.06 ongeveer.. Uitgelezen kans voor Kuipers om ze te helpen..
Hij fluit terecht voor buitenspel. Wat bijzonder. Is dit nou dé tegehanger voor al die fouten in de afgelopen jaren?
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Vermoeiende steeds terugkerende discussie waar toch geen consensus over bereikt gaat worden.
Wanneer Kuipers(of een andere scheids) discutabel fluit zie je dezelfde mensen hier roepen over complotten die je niet ziet wanneer er een goede beslissing gemaakt wordt.

Er wordt dan gevraagd om argumenten/momenten. Die worden daarna gegeven en dan is het weer niet goed genoeg of niet logisch genoeg. Het blijft een herhaling van zetten op deze manier.
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

Komt ook omdat er niemand beweert dat Ajax altijd en continue wordt bevoordeeld en bij PSV het tegenovergestelde gebeurt. Logisch dat je ook (een hele rits) juiste beslissingen kan vinden.
Mijn standpunt is dat ze wel degelijk vaker worden bevoordeeld en op cruciale momenten. Daar zijn voorbeelden te over van, zie bv de rode kaarten waar hierover gesproken wordt. Maar goed, ook die voorbeelden zijn al talloze malen genoemd inderdaad en hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn. Ik ben er door jarenlang wedstrijden met dubieuze beslissingen te kijken in ieder geval van overtuigd.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Het Kanon schreef: 26 feb 2021, 12:08
deninho32 schreef: 24 feb 2021, 20:03 Jazeker..



Vanaf 1.06 ongeveer.. Uitgelezen kans voor Kuipers om ze te helpen..
Hij fluit terecht voor buitenspel. Wat bijzonder. Is dit nou dé tegehanger voor al die fouten in de afgelopen jaren?
Snap je het echt niet, of wil je het niet snappen? Ik weet niet wat erger is eigenlijk..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
tijn0

Kom op jongens. Er is geen complot, maar de media zijn Ajax-ge-oriënteerd en dat zorgt ervoor dat het altijd makkelijker is om Ajax te matsen, dan tegen ze te fluiten. Kunnen we moeilijk over doen, maar die uitzonderlijke keer dat een scheids een fout in ons voordeel maakte in een onderling duel, is zo ongeveer het meest besproken arbitragemoment van deze eeuw, naast de buitenspelgoal van Wamberto in 2002.

Daarnaast werkt de media framend, bijvoorbeeld in het geval van Dumfries, die al vrij snel een zekere naam van aansteller had. Zie ook een Vink van het weekend. Anderzijds mis ik die kritiek in die mate bij de ook ietwat onsportieve Ajacieden Tagliafico en Antony. Zeker als je het vergelijkt met wat Lozano of Toivonen te verduren kregen. Scheidsrechters nemen dat echt wel mee. Het is immers niet bepaald uniek dat grotere clubs vaker gematst worden en Ajax is de maat der dingen, schreef iemand in een matig artikel.

Dat beïnvloedt de scheidsrechter, en dat zal er eens in de zoveel tijd toe leiden dat een scheids ander beslist, dan als het een anonieme speler van een anoniem team was geweest.

Het is grappig dat [mention]deninho32[/mention] die bewuste pot uit 2016 aanhaalt, want die is in lijn met mijn stelling. Het was nogal lastig om Ajax te matsen, omdat de publieke opinie was dat Ajax enorm gematst was tegen Utrecht. Daarover was zoveel gezegd en geschreven, dan denk je als scheids echt wel extra kritisch.

Al met al geloof ik dat het jaarlijks een punt of 3 scheelt, dat verschil in benadering.
tijn0

Q.e.d.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Scheidsrechterstopic