Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Brael schreef: 23 feb 2021, 10:18 Even los van hun standpunten en wat je ervan vindt, het is toch wel een heel opmerkelijk verzoek om je activiteiten ff op te schorten tot na de verkiezingen.....?
Wie zegt dat het klopt?
Er is namelijk geen enkel bewijs geleverd voor die uitspraak.

Los hiervan is heel dat Herstel-NL een lachwekkende gotspe.
Hatseflats schreef: 23 feb 2021, 10:25 Ik weet niet echt of het er iets mee te maken heeft, maar is inwonersaantal hier ook niet van belang?
Ook.
Maar voor de 2e golf gingen België en Nederland redelijk gelijk op, je kunt aan die tabellen echter zien dat er tijdens en na de 2e golf enorme verschillen zijn ontstaan. Dat is opvallend.
tijn0 schreef: 23 feb 2021, 10:29 Omdat ieder zijn waarheid heeft. De een op basis van wat jij en ik wetenschappelijk onderzoek noemen, de ander op basis van wat wappies wetenschappelijk onderzoek noemen. Ik vond het interessant, niet veel meer op dit moment.
Dan begrijp ik je opmerking nog steeds niet.
Niet iedereen zijn mening is even belangrijk of even gewichtig namelijk, helemaal als het deze pandemie betreft.

Dus een bewezen structurele leugenaar en manipulator negeren is totaal niet vergelijkbaar met het negeren van talloze wetenschappers. Dan trap je in dezelfde valkuil als die van het milieubeleid, wat heel lang ontkend werd op basis van uitspraken van individuen terwijl nagenoeg de gehele vakgroep wetenschappers dezelfde mening had.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Herstel NL weigert ook dieper daar op in te gaan of uitleg te geven:



Kan dus, net als hun andere punten, gezwets zijn.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ren Höek schreef: 23 feb 2021, 10:44 Wie zegt dat het klopt?
Er is namelijk geen enkel bewijs geleverd voor die uitspraak.
Nog niemand inderdaad. Ook nog niemand heeft deze (toch wel stevige) stelling ontkend.
Als je niet 100% kan checken of een uitspraak klopt of niet, stel ik altijd de volgende vraag: welk belang zouden ze hebben om erover te liegen?

Extra aandacht is een mogelijkheid, maar dat zou snel omslaan naar negatieve aandacht als ze hun uitspraak niet kunnen hard maken. Dus ik zie eigenlijk geen reden voor ze om hierover te liegen.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Ren Höek schreef: 23 feb 2021, 09:13
Gestelnaar schreef: 23 feb 2021, 08:33 Kunt veel zeggen over Maurice de Hond, maar in die linkjes die @Brael(?) postte had hij toch gelijk.
Als je constant iets anders beweert dan het RIVM is het goed mogelijk dat je af en toe een keer gelijk hebt, deze pandemie is nu eenmaal ongekend dus 1 simpele waarheid bestaat niet en men is nog volop lerende. Dat doet echter niets af aan De Hond zijn vele leugens en onzin, die kerel is niet serieus te nemen.
Hatseflats schreef: 23 feb 2021, 09:28 Precies dit! Helaas is dit precies de reden dat er steeds meer "wappies" bij komen, want "kijk, Maurice heeft gelijk! dus dan moet de rest ook waar zijn wat hij zegt!!"
En zo ook met die engnek Engel. Hij roept en roept en roept en er is misschien 1 klein dingetje waar en de schapen lopen erachter aan. Of zijn wij de schapen? Ik weet het niet meer! Wat is waar? Wie moet ik geloven? Is Angela Merkel een alien? :hlp :bye
Ergens klopt dat natuurlijk wel [mention]Ren Höek[/mention], maar als je op deze manier beredeneert dan kan je alles wel bagatelliseren.

Ik ga hier zeker niet verkondigen dat MdH een oppergod is die alles bij het rechte eind heeft, maar kritische geluiden zouden alleen maar goed moeten zijn. Vanuit meerdere hoeken is al gebleken dat het RIVM niet altijd zelfstandig/onafhankelijk opereert (zoek maar eens bij FTM naar RIVM/testen). Nou is dat natuurlijk ook een utopie, een wereld zonder belangenverstrengeling. Maar wat mij betreft is het RIVM niet heilig (meer). Dan ben je uiteraard niet direct een wappie oid :P. Ik ontken corona en de gevolgen daarvan ook zeker niet, maar tegenwoordig geloof ik niet alles meer wat het RIVM naar buiten brengt. Dat hoeft niet bewust te zijn overigens, wellicht worden er wel gewoon foutieve aannames gedaan door dat instituut.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 23 feb 2021, 10:52 Extra aandacht is een mogelijkheid, maar dat zou snel omslaan naar negatieve aandacht als ze hun uitspraak niet kunnen hard maken. Dus ik zie eigenlijk geen reden voor ze om hierover te liegen.
Ze worden aan alle kanten met de grond gelijk gemaakt met hun idiote plannen.
Op deze wijze doen ze een poging om legitiem te zijn (want notabene de overheid wil dat ze stoppen, dus zijn ze op de goede weg) en staan ze even volop in de aandacht (want die was volledig verdwenen).

Ik heb geen enkele reden juist om ze te vertrouwen.
Waarom jij wel?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ren Höek schreef: 23 feb 2021, 10:44
Brael schreef: 23 feb 2021, 10:18 Even los van hun standpunten en wat je ervan vindt, het is toch wel een heel opmerkelijk verzoek om je activiteiten ff op te schorten tot na de verkiezingen.....?
Wie zegt dat het klopt?
Er is namelijk geen enkel bewijs geleverd voor die uitspraak.

Los hiervan is heel dat Herstel-NL een lachwekkende gotspe.
.
tijn0 schreef: 23 feb 2021, 10:29 Omdat ieder zijn waarheid heeft. De een op basis van wat jij en ik wetenschappelijk onderzoek noemen, de ander op basis van wat wappies wetenschappelijk onderzoek noemen. Ik vond het interessant, niet veel meer op dit moment.
Dan begrijp ik je opmerking nog steeds niet.
Niet iedereen zijn mening is even belangrijk of even gewichtig namelijk, helemaal als het deze pandemie betreft.

Dus een bewezen structurele leugenaar en manipulator negeren is totaal niet vergelijkbaar met het negeren van talloze wetenschappers. Dan trap je in dezelfde valkuil als die van het milieubeleid, wat heel lang ontkend werd op basis van uitspraken van individuen terwijl nagenoeg de gehele vakgroep wetenschappers dezelfde mening had.
Je bent nogal technocratisch aangelegd. Dat mag natuurlijk maar dan sla je wel de plank mis. Los van het feit dat ik je ervan verdenken dat je bepaalde dingen in het bovenstaande stuk nu bewust verkeerd leest zie je ook nog wat over het hoofd. Ieders mening is wel belangrijk. Zeker wanneer je het hebt over de mensen wiens winkelnering zwaar wordt getroffen door deze slecht onderbouwde lockdown.

Je zult deze mensen mee moeten krijgen door heldere communicatie. En steunmaatregelen die werken. En niet door ze aan te spreken als kinderen die gewoon hun bek moeten houden.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Gestelnaar schreef: 23 feb 2021, 10:57 maar kritische geluiden zouden alleen maar goed moeten zijn.
Hier ben ik het helemaal mee eens, zoals het geloofwaardige en goed onderbouwde kritische geluiden zjin.
En De Hond heeft niets meer te maken met geloofwaardige kritische geluiden, die zit ondertussen op het niveau van Engel.

En ik mag toch hopen dat je Engel niet schaart onder geloofwaardige kritische geluiden?

“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ren Höek schreef: 23 feb 2021, 10:58
Brael schreef: 23 feb 2021, 10:52 Extra aandacht is een mogelijkheid, maar dat zou snel omslaan naar negatieve aandacht als ze hun uitspraak niet kunnen hard maken. Dus ik zie eigenlijk geen reden voor ze om hierover te liegen.
Ze worden aan alle kanten met de grond gelijk gemaakt met hun idiote plannen.
Op deze wijze doen ze een poging om legitiem te zijn (want notabene de overheid wil dat ze stoppen, dus zijn ze op de goede weg) en staan ze even volop in de aandacht (want die was volledig verdwenen).

Ik heb geen enkele reden juist om ze te vertrouwen.
Waarom jij wel?
Dat geef ik net aan. Ik denk dat een leugen hierover als een boemerang terugkomt, waarmee ze zichzelf een zeer slechte dienst zouden bewijzen. Dus ik denk dat ze op den duur hun eigen belang enorm schaden, als ze hierover zouden liegen.

Maar goed, van beide kanten is het gissen natuurlijk. Hoe dan ook, het blijft een zeer opvallend statement, vind ik. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar hoe dit verder loopt, of er een reactie vanuit de politiek komt, en of herstel-NL met een verdere onderbouwing komt.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

mr.top schreef: 23 feb 2021, 11:01 Los van het feit dat ik je ervan verdenken dat je bepaalde dingen in het bovenstaande stuk nu bewust verkeerd leest
Welk bovenstaand stuk bedoel je?
Ieders mening is wel belangrijk.
Waarom?
Iedereen mag een mening hebben, maar natuurlijk is niet iedereen zijn mening even belangrijk of überhaupt belangrijk.
Of ga jij bijv. naar de plaatselijke bakker i.p.v. je huisarts als je medische klachten hebt?
Zeker wanneer je het hebt over de mensen wiens winkelnering zwaar wordt getroffen door deze slecht onderbouwde lockdown.
Wat is er slecht aan onderbouwd?
En niet door ze aan te spreken als kinderen die gewoon hun bek moeten houden.
Hoe en wanneer doet de regering dit?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

In het licht van kritisch benaderen zijn Harry Hol en Chris Klomp interessant om te volgen op twitter. Beiden debunkers van ongefundeerde roeptoeters. Ze werken op basis van hoor en wederhoor en op cijfers, i.p.v. onderbuikgevoelens.
Zoals het hoort dus.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ren Höek schreef: 23 feb 2021, 10:33 Slaafs? De vernieling in?
Er zijn tientallen miljarden (!) uitgetrokken voor steunmaatregelen.
Neemt niet weg dat velen echt totaal naar de kloten gaan. Want als je alleen de kosten vergoed krijgt (en geen 100%) kan je nog steeds geen vreten kopen natuurlijk. Laat Rutte dan maar dwingen dat pandjesbazen een deel van de huur kwijtschelden. We zouden het samen doen toch? Veel van die steunmaatregelen gaan juist die zakken in. Ze willen tijdelijk verlagen maar moet later alsnog betaalt gaan worden.

Jij doet altijd alsof ze het zo goed hebben.

Verder eens over de kappers. Idioot.

Maar goed: als mafklappers als Engel al zaken kunnen winnen dan Horeca Nederland zeker.
Ren Höek schreef: 23 feb 2021, 10:33 De boetes zijn veel hoger, maar men accepteert de maatregelen en luistert. De maatregelen lijken veel op elkaar, waarbij België door het lage aantal besmettingen de boel eerder op kan gooien. Al is zoals gezegd de horeca daar ook gewoon gesloten.

Belangrijk verschil vind ik overigens wel dat werkgevers verplicht zijn hun medewerkers thuis te laten werken (indien mogelijk natuurlijk) en dat daar ook actief op gecontroleerd wordt.
Ik vind niet dat je niet zomaar moet luisteren. Zeker niet naar een Rutte (zal je vast met mij eens zijn ;) ).

En dat belangrijke verschil is inderdaad belangrijk. Doen wij niet hier.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 23 feb 2021, 11:09 Ik vind niet dat je niet zomaar moet luisteren. Zeker niet naar een Rutte (zal je vast met mij eens zijn ;) ).

En dat belangrijke verschil is inderdaad belangrijk. Doen wij niet hier.
Ook in België luistert men echt niet zo maar hoor. Er wordt daar gewoon strenger gecontroleerd, de boetes zijn steviger en de maatregelen zijn inmiddels iets beter uit te leggen aan de bevolking. Het helpt ook dat ze geen kabinetsleden hebben die knuffelpartijen houden op hun eigen bruiloft.
Allemaal factoren waar de overheid (grote) invloed op heeft, en waardoor het de gehoorzaamheid van het volk positief beïnvloedt.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Ren Höek schreef: 23 feb 2021, 11:02
Gestelnaar schreef: 23 feb 2021, 10:57 maar kritische geluiden zouden alleen maar goed moeten zijn.
Hier ben ik het helemaal mee eens, zoals het geloofwaardige en goed onderbouwde kritische geluiden zjin.
En De Hond heeft niets meer te maken met geloofwaardige kritische geluiden, die zit ondertussen op het niveau van Engel.

En ik mag toch hopen dat je Engel niet schaart onder geloofwaardige kritische geluiden?

Maar het is wel lastig om dan de 'geloofwaardige en goed onderbouwde' geluiden te scheiden van de kul. Ik ben namelijk niet afgestudeerd in Virologie materie, maar in Economie.

En nee, Engel vind ik inderdaad ook een totale idioot ;)
Al heeft ie vaker een rechtszaak gewonnen van de Staat dan ik :wall
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Als ik zelf niet de kennis heb om bij een bepaald onderwerp feit van fictie te onderscheiden dan kies ik voor bewezen betrouwbare bronnen. Tuurlijk is het geinig om ook te bekijken wat outsiders zeggen maar de aangedragen theorieën check ik dan meteen ff: wordt dat beaamd / weerlegd en door wie? Als blijkt dat iemand meermalen onzin predikt dan komt die direct op mijn (denkbeeldige) lijstje ZWETS te staan, en die check ik dan dus niet meer. Er zijn nl. ontelbaar veel bronnen voor informatie dezer dagen, dus waarom zou je je tijd verspillen aan onbetrouwbare figuren?

Maar ook al heb je geen verstand van virologie kun je zien welke methode De Hond hanteert: hij kiest een waarheid en gaat daar dan wekenlang allerlei bewijs voor verzamelen. Als je überhaupt ooit iets met wetenschap gedaan hebt dan weet je denk ik dat dat niet de manier is.

Iemand die 'ook wel eens gelijk heeft', dat vind ik láng niet goed genoeg, dat is dus iemand van wie je nooit weet of zijn uitspraken te vertrouwen zijn. Oftewel gewoon een onbetrouwbare figuur, niet naar luisteren dus.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 23 feb 2021, 11:09 Neemt niet weg dat velen echt totaal naar de kloten gaan.
Dat geloof ik meteen, maar er zijn zovelen die financiële problemen krijgen door deze pandemie. Met name de onderkant van de samenleving wordt onevenredig hard geraakt.
Al wordt de horeca zeker hard geraakt.

Opvallend is overigens dat het aantal faillissementen in 2020 op recordlaagte lag, dankzij de coronasteun:

https://www.parool.nl/nederland/faillis ... ~b2db7a75/
Laat Rutte dan maar dwingen dat pandjesbazen een deel van de huur kwijtschelden. We zouden het samen doen toch? Veel van die steunmaatregelen gaan juist die zakken in. Ze willen tijdelijk verlagen maar moet later alsnog betaalt gaan worden.
Je laatste uitspraak weet ik niet zeker, maar het zou me niets verbazen. Dat pandjesbazen aangepakt moeten worden ben ik sowieso met je eens. Het slaat nergens op dat een leegstaand pand financieel gunstiger is dan een bezet pand met een lagere huur (de belangrijkste reden dat winkels in een centrum leeg komen te staan).
Jij doet altijd alsof ze het zo goed hebben.
Waar dan?
Bij mijn weten heb ik dat nooit beweerd.

Ik heb altijd gezegd dat bij het zijn van een ondernemer ook risico's horen en dat de overheid flinke steunmaatregelen inzet. Ik snap dat de horeca klaagt, maar ik vind ook dat ze nu doorslaan en in een slachtofferrol kruipen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Slachtofferrol. Dat komt op mij over als 'ze zeuren dat ze het slecht hebben maar dat hebben ze niet'.

Ondertussen is er nog steeds geen enkele deugdelijke onderbouwing waarom buiten geen terrassen kunnen. Iedereen zit overal en nergens zonder de benodigde afstand. Van parken, tot ijsbanen, tot markten. Maar een terrasje mag niet terwijl je daar veel beter afstand kan regelen notabene.

Nul onderbouwing maar wel dicht.

Alleen quarantaine plicht en werkgevers die werknemers verplichten om op de zaak te komen werken controleren doen we maar niet. We pakken het gewoon lekker makkelijk aan: winkels dicht, horeca dicht, contactberoepen verbieden.

Ik vind het niet meer te verkopen.

En die NL Herstel club moet echt met boter bij de vis komen over hun bewering van politieke inmenging anders kunnen ze direct stoppen wegens ongeloofwaardig.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 23 feb 2021, 12:16 Ondertussen is er nog steeds geen enkele deugdelijke onderbouwing waarom buiten geen terrassen kunnen.
Waarom vind je dat de overheid werkgevers moet aanpakken als ze werknemers onnodig naar het werk laten komen, maar moet men wel een terrasje kunnen pakken?
In allebei de gevallen is er sprake van een onnodige verplaatsing met als gevolg dat de kans op een besmetting groter is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ren Höek schreef: 23 feb 2021, 12:24 Waarom vind je dat de overheid werkgevers moet aanpakken als ze werknemers onnodig naar het werk laten komen, maar moet men wel een terrasje kunnen pakken?
In allebei de gevallen is er sprake van een onnodige verplaatsing met als gevolg dat de kans op een besmetting groter is.
Heel simpel:

Binnen vs buiten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 23 feb 2021, 12:25 Binnen vs buiten.
Als je eenmaal buiten zit en iedereen afstand houdt en gebruik maakt van bescherming is de kans op een besmetting inderdaad klein. Maar je bent wel onderweg van en naar het terras en hoe meer consumptie van alcohol hoe minder belangrijk de regels worden.

Ik vind het een lastig vraagstuk.
En ik vind het geen toeval dat in zoveel landen de horeca nog dicht is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het gaat onmogelijk zijn om mensen nog binnen te houden tot zeg 1 september of zo. Zag je al vanaf het moment dat men kon schaatsen. Die verplaatsingen naar het centrum zijn er toch wel met mooi weer. Gaat men in het park zitten of op een terras. Mensen gaan erop uit, alleen in plaats van op fonteinen, gemeente bankjes of de stoep van de kerk zitten ze 20 meter verderop op een terras.

Als mensen verder gewoon binnen zouden blijven heb je een punt. Maar het is file lopen op de hei, in bossen, aan de kust.

Het is vergelijkbaar als met de avondklok: je hebt nog zoveel maatregelen die je in het geheel niet controleert en sanctioneert. Daar zit veel meer winst in.

20% van de besmette mensen gaan nog naar hun werk en de supermarkt in: daar zit je enorme winst.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik vind dat sentiment 'de overheid geeft niks om de ondernemer' gigantisch maar dan ook echt volledig misplaatst. We zijn hier nu alweer langer dan ik me wil herinneren een VVD land wat betekent dat gesneden wordt in de publieke sector ten gunste van het bedrijfsleven, kabinetsperiode na kabinetsperiode, jaar in jaar uit. Belastingverlagingen, minder regels, minder of verkleinde controlerende instanties, whatever, ALLES voor het bedrijfsleven, de rest moet het maar uitzoeken, voor de rest geldt leuke retoriek als 'zelfredzaamheid' of 'participatie'. De VVD staat erom bekend dat ze tot op illegale niveaus in de zak zitten van de lobby's uit het bedrijfsleven, zelf verzinnen mensen in die partij amper plannen, ze vragen gewoon aan ondernemers wat zij graag zouden zien gebeuren en dat is waar ze mee komen. Dat zo ver dat we daar nu steeds vaker de negatieve gevolgen van zien bijv. met die PFAS en stikstofcrisis: het beleid is zó éénzijdig, met zulke dikke oogkleppen op gefocust op ondernemen dat dat steeds vaker tot grote problemen leidt - en die rekening wordt dan natuurlijk betaald door ons allemaal he. Op 1 januari 2019 hebben we nog een BTW verhoging van het lage tarief gekregen - dat zijn dus allemaal essentiële producten voor mensen die in één klap duurder gemaakt zijn - maar niet voor het bedrijfsleven want voor het bedrijfsleven bestaat er geen BTW. Ook nu weer wordt alles wat we sinds de financiële crisis hebben opgebouwd (waarbij zogenaamd per sé direct bezuinigd moest worden op publieke sector en vangnetten), in no-time, met miljarden tegelijk uitgegeven aan dat bedrijfsleven, er wordt zelfs amper over gediscussieerd of dat wel slim of rechtvaardig is. En wie gaat dat betalen: precies, óók die kleine man, dat zijn centen van ons allemaal, en gevolg zal zijn dat we nóg meer moeten snijden in de publieke sector, dus wéér geld van publiek naar privaat.

Er is maar één manier waarop ik dat valse 'de ondernemer is het haasje' sentiment kan uitleggen: dat is als je gelooft dat de maatregelen onnodig zijn. Maar juist het feit dat ze tóch genomen worden, door een VVD-kabinet wat zo'n enorme ondernemersfetisj heeft, zou een belletje moeten laten rinkelen: ze zien echt geen andere weg, reken maar van jetje dat ze het anders zouden doen als ze dachten dat dat kon. 'Ondernemers mogen stikken?'. Laat het je niet aanpraten man. Zo'n club als Koninklijke Horeca Nederland is zo rücksichtlos als wat, interesseert ze echt totaal niks of ze asociaal bezig zijn of niet, die proberen gewoon het onderste uit de kan te halen voor hun leden en als dat ten koste van een ander gaat, prima! Moeten ze zelf weten, worden ze voor betaald/bestaan ze voor, maar let wel op wie je voor je hebt en wiens woorden je napraat.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 23 feb 2021, 12:34 Ik vind dat sentiment 'de overheid geeft niks om de ondernemer' gigantisch maar dan ook echt volledig misplaatst.
Mocht je denken dat ik er zo over denk: dat denk ik niet. De enorme steunpakketten bewijzen ook het tegendeel wat mij betreft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
grasveld
Internationale topspeler
5
Berichten: 3017
Lid geworden op: 8 aug 2018

Ren Höek schreef: 23 feb 2021, 12:10 Ik heb altijd gezegd dat bij het zijn van een ondernemer ook risico's horen en dat de overheid flinke steunmaatregelen inzet. Ik snap dat de horeca klaagt, maar ik vind ook dat ze nu doorslaan en in een slachtofferrol kruipen.
Een bij overheidswegen gedwongen sluiting van je zaak in verband met een pandemie hoort (in mijn ogen) natuurlijk niet bij 'standaard ondernemersrisico'.

Ik kan niet in de zakken kijken van horeca en evenementen bureau's, maar ik kan me voorstellen dat een jaar gedwongen sluiting er heel erg hard in hakt. Vooral in deze tijden van lage rentes heeft het weinig zin om geld op de bank te laten staan. Ook voor ondernemingen. Ik kan me voorstellen dat er veel geïnvesteerd wordt in voorraden, machines, inventaris e.d.. Als je dan ineens van overheidswegen gesloten wordt dan, en je hebt als bedrijf geen grote bankrekening omdat geld stallen alleen maar geld kost, dan kom je al heel snel in de liquiditeitsproblemen.

Ik vind jouw standpunt dan ook een beetje bot en ongenadig. Jij werkt waarschijnlijk ergens in loondienst, dus jij hoeft je niet zoveel zorgen te maken. Lekker makkelijk om dan dergelijke standpunten te hebben. ;)

En dan de verheerlijking van België: ik vind het juist goed dat we hier wat opstandig zijn. Hun zaak wordt gewoon van overheidswegen gesloten. Stel makke lammetjes zijn het. Ik begrijp overigens wel dat de horeca enz. gesloten wordt hoor. Maar ik snap ook dat mensen opstandig worden en er op een gegeven moment klaar mee zijn.

Als die Belgen dat niet hebben, zijn ze knettergek.
tijn0

Ren Höek schreef: 23 feb 2021, 10:44
tijn0 schreef: 23 feb 2021, 10:29 Omdat ieder zijn waarheid heeft. De een op basis van wat jij en ik wetenschappelijk onderzoek noemen, de ander op basis van wat wappies wetenschappelijk onderzoek noemen. Ik vond het interessant, niet veel meer op dit moment.
Dan begrijp ik je opmerking nog steeds niet.
Niet iedereen zijn mening is even belangrijk of even gewichtig namelijk, helemaal als het deze pandemie betreft.
Ik bedoel dat je gelijk hebben niet moet verwarren met gelijk krijgen. Als je denkt dat die dingen hetzelfde zijn, ga je de ander nooit bereiken.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Onderzoek: vaccin AstraZeneca spectaculair succesvol bij ouderen
Het vaccin van AstraZeneca en de Universiteit van Oxford werkt tóch uitstekend bij ouderen. De prik, die in Nederland niet wordt voorgeschreven aan mensen ouder dan 65, blijkt het aantal ziekenhuisopnames spectaculair te verminderen.

Van de Volkskrant

:lol:
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Lachen, hè, dat inzichten veranderen doordat er doorlopend onderzoek naar gedaan wordt.

Voorts begrijp ik de mensen die 'opstandig' worden vanuit persoonlijke overwegingen prima, maar hun modus operandi vind ik van een dermate drammerig en puberaal ikke-ikke-ikke-niveau dat ik er helemaal klaar mee ben.

Covid-19