Scheidsrechterstopic

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Klopt, ik vond er eerst weinig aan de hand, maar hij bleek dus te fluiten voor het contactmoment bij de voet en daar werd hij inderdaad wel geraakt. Op de beelden wel duidelijk dat het erbuiten was gelukkig. Kwamen we goed weg. Raar dat Guti daar in positie staat om als laatste man te fungeren vanaf de middenlijn. Had af en toe wel het idee dat Kuipers wat makkelijk de vrije trap aan Vitesse gaf, waar Guti in het begin in de rug gelopen werd en niks kreeg, maar gelukkig het cruciale moment niet te eigenwijs om de bal erbuiten te leggen en geen rood te geven.
Vlagman
Lid 2e elftal
4
Berichten: 182
Lid geworden op: 1 dec 2019

Heissenberrug schreef: 21 feb 2021, 19:14 En een duidelijke uitleg van Kuipers, wellicht had ik er anders over nagedacht als geen PSV'er was maar hij legt het overtuigend uit.
Tekstueel was het een prima uitleg, maar het strookte niet met de beelden. Als het contactmoment met de voet de overtreding was waar hij voor floot dan vond het binnen de 16 plaats.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Vandaar dat ik er als niet PSV'er minder blij mee zou zijn :lol:

#DONOTCANCELTHEWAR
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Vond het sowieso nogal schraal om uberhaupt een penalty voor te geven als je allerhande zwaardere overtredingen en vasthouden op het middenveld steevast door laat gaan.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Volgens mij niet hoor, maar hij stapte nog door waardoor hij erbinnen viel. Zijn rechtervoet werd erbuiten aangeraakt.
Vlagman
Lid 2e elftal
4
Berichten: 182
Lid geworden op: 1 dec 2019

GillesdelaCroquette schreef: 21 feb 2021, 19:21 Vond het sowieso nogal schraal om uberhaupt een penalty voor te geven als je allerhande zwaardere overtredingen en vasthouden op het middenveld steevast door laat gaan.
Nee, volledig mee eens. Het was licht voor een penalty, maar het is wel dom om zo op de voeten te lopen en vast te houden als je met zijn tweeën er omheen loopt recht op de keeper af. Dat is spelen met vuur.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Had nooit in die situatie mogen komen, Guti daar positioneren als je laatste man is vragen om problemen. Had op zijn minst iemand dichterbij hem moeten staan. Los van wel/geen penal geef je daar een enorme mogelijkheid weg zonder enige aanleiding.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Vlagman schreef: 21 feb 2021, 19:29
GillesdelaCroquette schreef: 21 feb 2021, 19:21 Vond het sowieso nogal schraal om uberhaupt een penalty voor te geven als je allerhande zwaardere overtredingen en vasthouden op het middenveld steevast door laat gaan.
Nee, volledig mee eens. Het was licht voor een penalty, maar het is wel dom om zo op de voeten te lopen en vast te houden als je met zijn tweeën er omheen loopt recht op de keeper af. Dat is spelen met vuur.
Daar ben ik het zeker mee eens.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond het een hele makkelijke penalty, en daarna een makkelijke vrije trap.
Maar dankzij de goede sliding van Baumi (zowaar) bleef het gelukkig bij geel voor Guti en een vrije trap net buiten de 16.

Dat deed de VAR goed, werd weer eens tijd.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
grasveld
Internationale topspeler
5
Berichten: 3017
Lid geworden op: 8 aug 2018

Ren Höek schreef: 22 feb 2021, 09:13 Ik vond het een hele makkelijke penalty, en daarna een makkelijke vrije trap.
Maar dankzij de goede sliding van Baumi (zowaar) bleef het gelukkig bij geel voor Guti en een vrije trap net buiten de 16.

Dat deed de VAR goed, werd weer eens tijd.
Ik vond dat we er niet slecht weg kwamen eigenlijk. Ik had verwacht dat geel + penal bleef staan. Gelukkig besloot Kuipers anders.

Hoe het op mij overkwam: Guti bracht die Vitesse speler (al dan niet per ongeluk) ten val binnen de 16. Die Vitesse speler kruiste namelijk een soort van voor langs Guti waarna hij volgens mij lichtelijk zijn hak aantikte. Die Vitesse speler kwam ten val en toen slidde Baumgartl de bal weg.

Kuipers zal dus gefloten hebben voor het vasthouden wat daaraan vooraf ging van Guti. Mijns inziens kwamen we er in ieder geval gelukkig goed weg. Mag ook wel een keer na al die keren dat het kwartje de andere kant op viel.
tijn0

Ik vond het vrij duidelijk rood. Speler was doorgebroken en ging alleen op de keeper af. Baumi kon alleen ingrijpen, omdat Guti aan de arm van die aanvaller hing.

Maar Kuipers heeft ervoor gestudeerd, dus prima.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Doorgebroken speler staat niet in de spelregels. Het gaat om het ontnemen van een directe scoringskans. De bal was niet echt onder controle en er was nog een speler bij die kon corrigeren. Ik vond geel op zijn plaats.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Hoe dan ook was dit de best mogelijke uitkomst voor PSV. Ik vind het wel een klein gelukje dat de VAR voldoende aanleiding zag om Kuipers naar de beelden te laten (clear error?). Fijn dat het nu onze kant opvalt en dat we vervolgens ook weten te winnen. Dit soort moment zijn wel degelijk bepalend.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Binnen of buiten de 16 is wel een clear error..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

Ben erg opgelucht dat een duidelijke fout van Kuipers nu ook rechtgezet werd en niet afgedaan met een of andere dooddoener.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

deninho32 schreef: 22 feb 2021, 11:08 Binnen of buiten de 16 is wel een clear error..
Vroeg me wel af waarom hij nu naar de zijkant moest.

Normaal is binnen of buiten de lijn iets wat de VAR zelf constateert (kan dat ook veel beter dan de scheids). Voor buitenspel gaat de scheids ook nooit kijken.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

koetje schreef: 22 feb 2021, 12:04
deninho32 schreef: 22 feb 2021, 11:08 Binnen of buiten de 16 is wel een clear error..
Vroeg me wel af waarom hij nu naar de zijkant moest.

Normaal is binnen of buiten de lijn iets wat de VAR zelf constateert (kan dat ook veel beter dan de scheids). Voor buitenspel gaat de scheids ook nooit kijken.
Misschien voor beoordeling geel/rood? Ik heb anders ook geen idee, want die locatie kan de VAR idd het beste bepalen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Normaal gesproken gaat de scheidsrechter niet kijken daarvoor, maar dit was een complexere situatie. Meerdere overtredingen, wel of geen directe scoringskans. Ik snap wel dat hij het even wilde zien.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 22 feb 2021, 12:09 Normaal gesproken gaat de scheidsrechter niet kijken daarvoor, maar dit was een complexere situatie. Meerdere overtredingen, wel of geen directe scoringskans. Ik snap wel dat hij het even wilde zien.
Precies dit ja.
Wel of geen penalty maakt een flink verschil, evenals dat daarna de kleur van de kaart kan wijzigen. Dus zelf gaan kijken is logisch.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

1 voorspelling was in ieder geval een makkelijke: we hebben gewonnen dus een tweetal forumleden zien we absoluut niet terug over de arbiter en VAR van dienst.

Wie werkt de Kuipers-lijstjes bij? :lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit was uiteraard een goedmakertje voor de rode kaart (en misgelopen kampioenschap) van Engelaar tegen Feyenoord destijds.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 22 feb 2021, 17:03 1 voorspelling was in ieder geval een makkelijke: we hebben gewonnen dus een tweetal forumleden zien we absoluut niet terug over de arbiter en VAR van dienst.
Zijn er gisteren grote fouten door de scheidrechter gemaakt dan?
Wie werkt de Kuipers-lijstjes bij? :lol:
Alsof jou dat interesseert. Over de jaren heen ben je honderdduizend keer in een van scheidrechters topics komen melden met de boodschap dat je niets bij te dragen hebt (zo ook nu).

Steeds laten merken dat je kennis niet verder terug gaat dan de laatst gespeelde wedstrijd, vaak in combinatie met de muffe dooddoener dat je scheidsrechters even vaak mee als tegen hebt, zonder dat ook maar een sprankje te onderbouwen. Zelfs na Ajax-PSV, met die grote fouten erin, vond je het allemaal prima. Dus, wat kan je het eigenlijk schelen.
Laatst gewijzigd door Het Kanon op 22 feb 2021, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nee, maar die waren wel voorspeld. Op voorhand was al verlies ingevuld omdat Kuipers zou fluiten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat scheidsrechters betreft is het in principe toch altijd kiezen uit een groep met flierefluiters met ieder een eigen soort zwakte. Als ik dan mag kiezen dan kies ik voor de minst slechte en dat is in mijn ogen Kuipers. En het gat naar mijn nummer twee is behoorlijk groot, sterker, zou niet eens weten wie dat dan moet zijn.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Laatste jaren zijn zowel Makkelie (na zijn schandalige blunders bij Ajax een paar jaar geleden) als Blom (die zich wel laat corrigeren door de VAR) veel beter geworden. Nijhuis fluit zijn eigen wedstrijd en is dus altijd een ongeleid projectiel (geeft weinig kaarten voor schoppen, maar wel makkelijk voor praten, behalve bij Ajax-Feyenoord), maar Gozubuyuk is echt een drama. Denk dat Makkelie wel de beste scheids is na Kuipers, met Blom gek genoeg als 3e momenteel. Van Boekel op 4 denk ik. Al heeft Makkelie ons tot 2 seizoenen geleden nog behoorlijk genaaid, lijkt hij nu veel professioneler te fluiten.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 22 feb 2021, 17:49 Nee, maar die waren wel voorspeld. Op voorhand was al verlies ingevuld omdat Kuipers zou fluiten.
En toch gaf je volgens mij ook aan dat Berghuis wel vaak rood zou krijgen als hij voor ons speelde, dus helemaal gelijk vind je de behandeling van het scheidsrechterskorps niet volgens mij.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Scheidsrechterstopic