Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Magnus schreef: 18 nov 2020, 18:30 Ik neem aan dat je gewoon langs de huisartsenpost gaat (op uitnodiging?). Het wordt geen spuit die je zelf bij het Kruidvat kunt inslaan.
Nee, maar je gaat wel krijgen dat mensen documenten gaan vervalsen om alsnog ergens binnen te komen.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Maikel_91 schreef: 18 nov 2020, 18:32
Magnus schreef: 18 nov 2020, 18:30 Ik neem aan dat je gewoon langs de huisartsenpost gaat (op uitnodiging?). Het wordt geen spuit die je zelf bij het Kruidvat kunt inslaan.
Nee, maar je gaat wel krijgen dat mensen documenten gaan vervalsen om alsnog ergens binnen te komen.
Ah, op die fiets. Kan me persoonlijk niet echt voorstellen dat dat echt een ding is, laat staan op grote schaal. Is er aanleiding zoiets te verwachten?
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

https://nos.nl/artikel/2357096-tweede-n ... loper.html

Wij kunnen dat salaris van Götze ook weer betalen met de NOW regeling.
Besef even dat Ajaxcieden en Feyenoorders indirect Götze financieren. Heerlijk bedankt!
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Magnus schreef: 18 nov 2020, 18:36 Is er aanleiding zoiets te verwachten?
Tuurlijk, mensen hebben nu al vaak genoeg laten zien dat ze doorgaans schijt hebben aan regels. De groep die nu al illegaal feestjes houdt zou zich dan opeens wel netjes laten inenten? Tuurlijk niet.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 18 nov 2020, 17:24 Als je het meest negatieve scenario uit de IKEA vergelijkt met het meest optimale scenario uit de horeca (buiten op een terras waarbij mensen niet in elkaars richting proesten en nog niet dronken genoeg zijn om lak te hebben aan afstand) én geen rekening houdt met politiek-economische afwegingen én niet wil accepteren dat het niet om individuele risico's maar om het totaalrisico gaat, tsja dan is het inderdaad "totaal niet uit te leggen".

Het is hier soms echt alsof je tegen een muur praat.
Inderdaad. Daar wil ik nog aan toevoegen dat niet iedereen hetzelfde is als wij. Niet iedereen (denk oa aan ouderen) zijn in staat tot het online bestellen van de juiste dingen bij de IKEA. Niet iedereen (denk oa aan armen) heeft voldoende goede digitale apparaten om het goed te kunnen openen en bestellen van dingen bij IKEA.

Dat je mensen veroordeelt die naar de IKEA gaan als daguitje, vind ik terecht. Dat je zegt dat het beleid van het kabinet onbegrijpelijk is als je horeca vergelijkt met IKEA, is ridicuul.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

En ik vind dat je jezelf in die laatste zin behoorlijk tegen spreekt. Het één kan je begrijpen, het andere vind je ridicuul terwijl ze 1:1 met elkaar te maken hebben. Net zogoed als dus bijv. een supermarkt of horeca/evenementen gelegenheid. Dagjes mensen zullen het blijven doen (en ik denk steeds meer en meer) omdat het vanuit Den Haag simpelweg mag.

Horeca is trouwens een gigantisch breed begrip waarbij je al die verschillende dingen niet op 1 hoop kan gooien. Iets dat nu bijv. wel gebeurt. Dat is pas ridicuul. Ik ben er van overtuigd dat er door het 1 wel toe te laten onnodig veel kapot gemaakt wordt wat eigenlijk prima of misschien wel beter kan mee gaan in deze Corona tijden. Voorbeeldje? Mijn vriendin werkt in de evenementen branche, net als een [mention]Maikel_91[/mention] . Ze doet oa heel veel samen met PEC en ook in het stadion van PEC. Ze hebben daar een gigantisch evenementen centrum. Echt enorm. Daar kan je als het moet wel met een groep van 50 terecht terwijl je 10 meter uit elkaar kan staan. Met gemak. Dat mag dus niet en kost ze gigantisch veel omzet.

Paar kilometertjes verderop staat een Ikea pand waar je dus dat soort praktijken ziet uit dat Twitter bericht. Of een supermarkt waar hele gezinnen nog zo naar binnen stappen, maar mensen kort langs elkaar lopen, waar mensen elkaar zelfs aan stoten, waar sommigen zelfs hun mond kapje af doen en dat allemaal in een veel kleinere ruimte.

Wat ik al zei: het is allemaal niet meer te volgen.
Laatst gewijzigd door Juancho op 18 nov 2020, 19:17, 3 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Juancho schreef: 18 nov 2020, 19:11 En ik vind dat je jezelf in die laatste zin behoorlijk tegen spreekt. Het één kan je begrijpen, het andere vind je ridicuul terwijl ze 1:1 met elkaar te maken hebben. Net zogoed als dus bijv. een supermarkt of horeca/evenementen gelegenheid.
Ik snap je niet echt. Hoe is dat 1:1 met elkaar te vergelijken? En die laatste zin snap ik helemaal niet. Kun je dat uitleggen?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Magnus schreef: 18 nov 2020, 18:30
Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2020, 18:28 Hoe ga je dat trouwens regelen op het moment dat er meer vraag dan aanbod is?

Daar zitten allerlei gevaren aan: fraude, zwarte markt, nep vaccins, etc.

Ik zou gewoon richten op een goed lopend vaccinatieprogramma, en dáárna meer vrijheid voor de héle samenleving.
Ik neem aan dat je gewoon langs de huisartsenpost gaat (op uitnodiging?). Het wordt geen spuit die je zelf bij het Kruidvat kunt inslaan.
Reken maar op illegale handel/vervalsing/fraude als dat spuitje t verschil is tussen vrijheid en thuis blijven.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 18 nov 2020, 19:11 Mijn vriendin werkt in de evenementen branche, net als een @Maikel_91 . Ze doet oa heel veel samen met PEC en ook in het stadion van PEC. Ze hebben daar een gigantisch evenementen centrum. Echt enorm. Daar kan je als het moet wel met een groep van 50 terecht terwijl je 10 meter uit elkaar kan staan. Met gemak. Dat mag dus niet en kost ze gigantisch veel omzet.
Onze evenementen zijn voor 80% buiten en we hebben strikte protocollen voor onze begeleiders als zij een groep begeleiden in coronatijd. Zo krijgen zij mondkapjes, handschoenen, desinfectie gel mee. Allemaal om uit te delen aan de klant als die dat wilt en ook zichzelf veilig te houden. Anderhalve meter moet worden gehanteerd en ik instrueer ze zo dat dit ook gebeurd. Ofja, dit is hoe we het deden toen het nog mocht.
Dit soort beelden van IKEA zien is dan een beetje jammer, maar ik ben de fase voorbij dat ik me hierover ga opwinden. Het is hoe het is.
Maar het verbaast me overigens niet hoor, want ook bij ons zagen we dat klanten vaak lak hadden aan regels en opeens was elke groep 'familie' van elkaar. Je kan 100x tegen een groep roepen dat ze afstand moeten houden en dergelijke, maar mensen hadden gewoon schijt.

Wij hebben op dit moment een goed lopende 'At Home' collectie aan spellen en we zien dat onze quizzen en andere spellen op afstand(Via Zoom/Teams/YouTube) steeds beter gaan lopen. Dus wat dat betreft gaat het 'wel oké'. Enige wat we kunnen doen is er nu het beste van maken en zorgen dat zodra we weer volledig kunnen draaien we er klaar voor zijn.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 18 nov 2020, 18:29 Vaccinatieplicht kan niet. Maar zodra iedereen de vrijheid heeft om zich te laten vaccineren (kortom: in voldoende mate aanwezig) en je wil dat niet, dan kan ik mij voorstellen dat je niet meer een voetbalstadion in komt zolang het virus nog in behoorlijke mate gevaarlijk is voor de volksgezondheid. Zeker als dit virus nog een paar jaar in forse mate aanwezig is en druk op de zorg houdt omdat 4 miljoen mensen zich nog niet willen laten vaccineren bijvoorbeeld.
Kan ik me ook voorstellen idd, maar ik heb dan ook een vrij levendige fantasie waarin vaccinatieplicht ook voorstelbaar is ;)

Punt is dat allebei in de Grondwet geregeld zijn: zowel de integriteit van het lichaam op basis waarvan je mensen niet kunt verplichten zich te laten vaccineren (artikel 11) als het recht op privacy waardoor je iemand niet kunt verplichten om bijv. medische gegevens te delen (artikel 10).

Beiden zullen juridisch dus bijzonder lastig zijn om te bewerkstelligen. Is bijv. een voetbalwedstrijd belangrijk genoeg om iemands grondrechten aan te tasten? Of kun je zo'n regel veel algemener opstellen? Er zal inderdaad minimaal sprake moeten zijn van een aanmerkelijk belang, zoals in de (op dit moment erg onwaarschijnlijke) situaties die je schetst. Het parlement heeft een tijdje geleden gestemd vóór het recht van kinderdagverblijven om niet-gevaccineerde kinderen te weigeren, maar als je 't mij vraagt is het nog lang niet zeker dat dat ook daadwerkelijk ooit door de Eerste Kamer komt. En zo ja dan zie ik deze wet ook nog wel eens verschijnen bij het EHRM.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]Juancho[/mention] het blijft helaas onderbuikgevoel, hoe vaak je jezelf ook blijft herhalen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 18 nov 2020, 19:41 Punt is dat allebei in de Grondwet geregeld zijn: zowel de integriteit van het lichaam op basis waarvan je mensen niet kunt verplichten zich te laten vaccineren (artikel 11) als het recht op privacy waardoor je iemand niet kunt verplichten om bijv. medische gegevens te delen (artikel 10).
Hoeft niet op gespannen voet te staan hoor. Als je kinderen die niet gevaccineerd zijn mag weigeren op kinderdagverblijven....

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... eren-steun

En: niemand hoeft verplicht bij ingang 30 zijn medische gegevens overleggen hoor. Alleen degene die het wel doen mogen naar binnen. Gewoon een keuze. :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik denk dat je m'n post niet helemaal gelezen had ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Maikel_91 schreef: 18 nov 2020, 18:40
Magnus schreef: 18 nov 2020, 18:36 Is er aanleiding zoiets te verwachten?
Tuurlijk, mensen hebben nu al vaak genoeg laten zien dat ze doorgaans schijt hebben aan regels. De groep die nu al illegaal feestjes houdt zou zich dan opeens wel netjes laten inenten? Tuurlijk niet.
Oh, op nog een andere fiets, haha. Jullie hebben het over het vervalsen van papieren om 'binnen te komen' (gevalletje fake ID van een 15-jarige aan de kroegdeur) en ik zat te denken aan vaccins die zijn gang naar de zwarte markt zouden vinden.
Dan heb ik jullie verkeerd begrepen, excuses.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2020, 19:43 @Juancho het blijft helaas onderbuikgevoel, hoe vaak je jezelf ook blijft herhalen.
Wat is je doel met zo'n reactie?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 18 nov 2020, 20:16
Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2020, 19:43 @Juancho het blijft helaas onderbuikgevoel, hoe vaak je jezelf ook blijft herhalen.
Wat is je doel met zo'n reactie?
Nou ik vind het eerlijk gezegd gewoon vervelend of irritant, deze manier van discussiëren.

Je pakt hier je podium om je beklag te doen, anderen nodigen je uit om het te nuanceren door uit te leggen hoe het zit, en vervolgens ga je stug door.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef:
Nou ik vind het eerlijk gezegd gewoon vervelend of irritant, deze manier van discussiëren.
Dan lees je het toch niet? Ik vind bepaalde posts van mensen die hier nog 10x vaker komen ook behoorlijk irritant omdat ze denken dat hun mening de enige juiste is. Die laat ik dan ook lekker links liggen...
Je pakt hier je podium om je beklag te doen, anderen nodigen je uit om het te nuanceren door uit te leggen hoe het zit, en vervolgens ga je stug door.
Ik pak een podium? Pardon? Ik geef gewoon mijn mening over bepaalde zaken hoe ik die zie en ervaar. Geen enkele reden om dat te nuanceren omdat het bij mij en blijkbaar vele anderen zo leeft. Het 2de deel van je zin is juist het grote probleem. Sommigen denken dat met hun eigen nuance, wat niks meer is dan een andere mening, de waarheid wordt vertelt en die heb je dus maar te slikken. Want anders ben je irritant en vervelend.

Dat is het grote probleem hier als je het mij vraagt. En dat is pas irritant en vervelend.
Laatst gewijzigd door Juancho op 18 nov 2020, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Je wordt m.i. pas irritant en vervelend als je dom je eigen mening blijft herhalen zonder het fatsoen op te brengen om op argumenten van anderen in te gaan, Juancho.

[mention]ShovingNE2[/mention]:
https://www.nu.nl/politiek/6091358/kabi ... enken.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]ziege maar ook zagge[/mention] zoals je hebt gemerkt laat ik jou idd links liggen en reageer ik niet meer op je posts. Je weet zelf de reden ook wel. Om verder gezeur en gezeik te voorkomen reageer ik dan ook maar even bij uitzondering op die sneer van je.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik weet van niks maar kan wel wat verzinnen, ik sta niet snel versteld van wat de menselijke geest kan produceren... maar het zegt m.i. toch weer het één en ander over je persoonlijkheid.

So be it... no loss
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Grappig, ik denk precies hetzelfde maar dan andersom...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Kunnen jullie gewoon stoppen of als de behoefte er is per pb doorgaan? Beetje jammer om dit topic nu zoiets te hebben.

Want bedenk: alleen samen krijgen we Covid onder controle.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Nee hoor, dat lukt alleen maar als je het eens bent met de genuanceerde denkwijze van een aantal. Alleen dan klopt en lukt het! :TU: :D
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Thijs85 schreef: 18 nov 2020, 21:37 Kunnen jullie gewoon stoppen of als de behoefte er is per pb doorgaan? Beetje jammer om dit topic nu zoiets te hebben.

Want bedenk: alleen samen krijgen we Covid onder controle.
Pfff dacht je dat ik hier zin in had?

OK, next :)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Juancho[/mention] Je stelt je weer ontzettend aan en je vervalt weer in je 'oude' gedrag, jammer.
Maikel_91 schreef: 18 nov 2020, 18:40 De groep die nu al illegaal feestjes houdt zou zich dan opeens wel netjes laten inenten? Tuurlijk niet.
Ik zie dit verband eigenlijk niet.
Wat heeft het bezoeken van een illegaal feest te maken met het wel of niet laten inenten?

Aangezien er nog geen inenting is en wel zware behoefte aan een feest is die keuze er nog helemaal niet. Dus je "tuurlijk niet" begrijp ik niet.
ShovingNE2 schreef: 18 nov 2020, 19:52 Hoeft niet op gespannen voet te staan hoor. Als je kinderen die niet gevaccineerd zijn mag weigeren op kinderdagverblijven....
Deze wet is er nog niet door.
Maar zodra dit wel is gebeurd mogen ze kinderen gaan weigeren, ze moeten het niet. Dus het betreft nog geen echte vaccinatieplicht.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 19 nov 2020, 08:15 Ik zie dit verband eigenlijk niet.
Wat heeft het bezoeken van een illegaal feest te maken met het wel of niet laten inenten?

Aangezien er nog geen inenting is en wel zware behoefte aan een feest is die keuze er nog helemaal niet. Dus je "tuurlijk niet" begrijp ik niet.
Dit zijn mensen die zich gewoon naar een feestje of ze nou ingeënt zijn of niet. Als ze nog niet ingeënt zijn en daardoor officieel niet naar een feestje zouden mogen, dan zorgen ze wel dat ze alsnog binnen komen. Dat bedoel ik.

Covid-19