Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Thijs85 schreef: 18 nov 2020, 13:05
ShovingNE2 schreef: 18 nov 2020, 11:54 Het is inderdaad niet meer uit te leggen.

Tja, dat je een meubelzaak vergelijkt met theater, vind ik dan weer niet te begrijpen. Mensen verhuizen ook nu nog gewoon en zakken ook nu nog wel eens door stoelen, bedden of hebben een kast die stuk gaat en dus is een IKEA gewoon noodzakelijk. Dan neem ik aan dat de ballenbak en restaurant daar gewoon dicht zijn en kun je je verbazen over de mensen, die er toch een daguitje van maken. Echter is het beleid vanuit de regering daarin hartstikke logisch.
Noodzakelijk? Je gaat aan twee zaken voorbij:

- Je kunt bij ikea ook gewoon online bestellen. Het retourbeleid is meer dan prima.
- Mensen die niet meer naar een theater, cafe, bioscoop of whatever kunnen, gebruiken nu toko's als IKEA om er toch even uit te kunnen. Daar komen echt niet alleen maar mensen die met hoge nood een nieuw lattenbodem zoeken o.i.d.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Soms is een bezoekje aan IKEA dan ook net een klucht :lol:

Maar niet uit te leggen, tuurlijk is dat wel uit te leggen, we hebben het hier nou al zovaak over gehad.. het gaat er niet om dat je nergens even weinig risico mag lopen - dat is nl,. onmogelijk en ook onnodig want het gaat alleen om het totaalrisico en daarin maken we politieke keuzes. Dus Sorry Guido, maar dat de theaters dicht gaan en de IKEA open mag blijven is doodgewoon democratisch bepaald.

Op weg naar nr 25 schreef: 18 nov 2020, 13:11Eens, maar dat ontkracht ik ook niet en welke fouten doel je precies op ?
Tekort aan testen en contactonderzoek en te laat/te weinig lokale maatregelen nemen, deze drie punten waren DE manier om een volgende golf te voorkomen en op alledrie hebben we zeer ernstig gefaald.

Volgende fout waren de te zwakke maatregelen van begin oktober.

Ik zou dus zeggen: een volgende golf is nooit 100% uit te sluiten maar wel veel beter dan we tot nu toe geprobeerd hebben. We hebben idd ook geleerd van de pijn van maatregelen, maar die heeft m.i. alles met duur te maken - een weekje isolatie overleeft iedereen wel, om for the sake of the argument maar een extreem te noemen. Zoals we nu maandenlang modderen zonder vooruitzicht op versoepelingen vind ik een stuk minder aantrekkelijk en ik denk dat dat voor velen geldt - waaronder tenminste de zorg, de horeca en iedereen die van graag deze twee diensten gebruik zou willen maken.

Volgens mij is de beste tactiek: zo snel / zo drastisch mogelijk de besmettingen omlaag en daarna het plan uitvoeren wat we eigenlijk al sinds april hadden maar wat eerder niet gelukt is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dat IKEA filmpje is idd weer een goed voorbeeld van dat het allemaal niet meer uit te leggen is. Er klopt geen zak van en dit is in mijn ogen ook 1 van de redenen dat het nog altijd met pieken en dalen gaat. En dat gaat ook zo door op deze manier. Nu even iets beter, straks met de kerstvakantie en feestdagen zal je weer zien dat het daarna omhoog schiet. 100%. Mensen gaan echt wel kerst inkopen doen, de rijen bij Ikea zullen ook bij andere winkels zichtbaar gaan zijn. Men mag waarschijnlijk gewoon het land uit voor vakantie.

Tis allemaal niet meer uit te leggen en ondertussen gaan in bepaalde branches mensen letterlijk kapot omdat ze niks mogen maar het 10x beter voor elkaar hebben dan bijv. een supermarkt of een IKEA.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tsja als je geen uitleg WIL horen dan is het niet uit te leggen idd :lol:

100https://images.fineartamerica.com/image ... ibrary.jpg[/image]
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Maar ik zeg ook niet dat er geen fouten gemaakt zijn, Grapperhaus affaire is mijn inziens kandidaat voor de grootste fuckup van 2020. Het niet op orde hebben van testcapaciteit op moment dat het er toe deed, zeker. Echter hebben we de capaciteit nu wel op orde. Mij maakt het niet zoveel uit, een harde korte tactiek om snel naar beneden te gaan of een wat langere periode op deze manier doorgaan.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wij moesten wat hebben van Ikea. Je regelt een afhaaltijd. Je meldt je. Je wacht in de auto en ze brengen het bij de auto.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ad.nl/politiek/vvd-denkt-na ... ~a0de8b86/

Als dit zo is laat ik me wel inenten.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 18 nov 2020, 16:26 Wij moesten wat hebben van Ikea. Je regelt een afhaaltijd. Je meldt je. Je wacht in de auto en ze brengen het bij de auto.
Precies, er zijn genoeg alternatieven om alsnog die paar producten te krijgen die je blijkbaar zo hard nodig bent. Dat filmpje hierboven geeft exact weer dat het grotendeels gewoon dagjes mensen zijn die er even uit moeten. Wat ik al zei, valt niet meer uit te leggen als je aan de andere kant ondernemers kapot ziet gaan die het super strak voor elkaar hebben en waar je dit soort praktijken niet zal zien.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is inderdaad niet uit te leggen. Waarom mag je niet rustig buiten op een terras zitten maar wel binnen met honderden tegelijk dat soort winkels door?

Ik denk dat het terras vele malen veiliger is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

ShovingNE2 schreef: 18 nov 2020, 16:34 Het is inderdaad niet uit te leggen. Waarom mag je niet rustig buiten op een terras zitten maar wel binnen met honderden tegelijk dat soort winkels door?

Ik denk dat het terras vele malen veiliger is.
Op het terras zit je stil, naast anderen. In 'dat soort winkels' heb je doorstroom.

Niet dat ik daarmee de indruk heb dat Ikea veilig is, en een terras niet. Maar ze hebben wel redenen en onderbouwing waarom het eerste mag en het tweede niet.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Luchtverplaatsing binnen is juist kut. Terras is buiten. Hoeveel ventilatie wil je hebben. Echt veiliger.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

ShovingNE2 schreef: 18 nov 2020, 16:37 Luchtverplaatsing binnen is juist kut. Terras is buiten. Hoeveel ventilatie wil je hebben. Echt veiliger.
Ik meldde er ook al bewust bij dat ik me niet per se kan vinden in de onderbouwing. Maar er is dus wel een reden waarom ze het dus op deze manier doen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En weet je wat nou het ellendige is van die hele ikea? Dat assortiment van de IKEA wordt maar heel traag vernieuwd. Ga je er even " tussenuit", dan loop je gewoon wéér langs diezelfde billy, kallax en pax kast. In eindhoven heb je bovenaan vrij voorin die donkere huiskamer met kallax kasten onder de trap en LPtjes erin. Die hadden ze nondeju in 2017 ook al. Zelfde geldt voor de woonkamer er tegenover, met die boekenkast als boog over de televisie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Magnus schreef: 18 nov 2020, 16:36
ShovingNE2 schreef: 18 nov 2020, 16:34 Het is inderdaad niet uit te leggen. Waarom mag je niet rustig buiten op een terras zitten maar wel binnen met honderden tegelijk dat soort winkels door?

Ik denk dat het terras vele malen veiliger is.
Op het terras zit je stil, naast anderen. In 'dat soort winkels' heb je doorstroom.
De doorstroming is juist bij winkels als IKEA en ook supermarkten een probleem. Men blijft altijd wel een tijdje ergens in het pad staan bij een product. En anderen gaan echt niet wachten tot jij klaar bent hoor. Gaat je 1.5 meter. Op het terras of in een restaurant is dat juist veel beter. Je krijgt een vaste plek, op zorgvuldig afgemeten afstand van een ander en daar blijf je de hele tijd zitten en thats it.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Als je het meest negatieve scenario uit de IKEA vergelijkt met het meest optimale scenario uit de horeca (buiten op een terras waarbij mensen niet in elkaars richting proesten en nog niet dronken genoeg zijn om lak te hebben aan afstand) én geen rekening houdt met politiek-economische afwegingen én niet wil accepteren dat het niet om individuele risico's maar om het totaalrisico gaat, tsja dan is het inderdaad "totaal niet uit te leggen".

Het is hier soms echt alsof je tegen een muur praat.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nadat Moderna aankondigde dat hun vaccin met 94% nog effectiever is dan het Pfizer vaccin, meldt Pfizer nu dat hun vaccin toch heus óók 94% effectief is.

Wat allebei nog geen definitieve getallen zijn want de onderzoeken zijn nog niet afgerond, maar het is maar dat u 't weet :lol:

https://www.nu.nl/opmerkelijk/6091329/g ... ceerd.html


Daarnaast een updateje mbt onze voortgang richting groepsimmuniteit:

https://www.nu.nl/coronavirus/6091325/r ... offen.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Maikel_91 schreef: 18 nov 2020, 16:28 https://www.ad.nl/politiek/vvd-denkt-na ... ~a0de8b86/

Als dit zo is laat ik me wel inenten.
Vraag me af of en hoe ze dat willen gaan handhaven, dit is voer voor complotdenkers imho. Verplichten, direct of indirect, poeh dat is echt vrijheidsbeperking.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Op weg naar nr 25 schreef: 18 nov 2020, 18:00 Vraag me af of en hoe ze dat willen gaan handhaven
Enkel toegang als je bewijs hebt van inenting.
Beetje apartheid.
tijn0

Op weg naar nr 25 schreef: 18 nov 2020, 18:00
Vraag me af of en hoe ze dat willen gaan handhaven, dit is voer voor complotdenkers imho. Verplichten, direct of indirect, poeh dat is echt vrijheidsbeperking.
Als iedereen maar besmettelijk is, leidt dat ook tot vrijheidsbeperking.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Je eigen vrijheid houdt op wanneer je daarmee anderen in hun vrijheid ernstig beperkt.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Op weg naar nr 25 schreef: 18 nov 2020, 18:00
Maikel_91 schreef: 18 nov 2020, 16:28 https://www.ad.nl/politiek/vvd-denkt-na ... ~a0de8b86/

Als dit zo is laat ik me wel inenten.
Vraag me af of en hoe ze dat willen gaan handhaven, dit is voer voor complotdenkers imho. Verplichten, direct of indirect, poeh dat is echt vrijheidsbeperking.
Niet waarschijnlijk, want dat ga je juridisch heel lastig rond krijgen. Zeker voor plekken als overheidsgebouwen of verzorgingstehuizen. Misschien dat het voor particuliere bedrijven (bijv. de bioscoop, of de lokale AH) wat makkelijker is. Dit is 'slechts' een kamerlid die wat roept. Hugo de Jonge zei gisteren al dat er wat hem betreft geen voordelen komen voor mensen die wél ingeënt zijn. Ik denk dat ze bij de VVD het gewoon (nog) niet uit willen sluiten.

Overigens sluit ik me aan bij de complotdenkers. Het zou idioot zijn zoiets te verplichten, en tast de integriteit van het lichaam aan. Hoe dom ik anti-vaxxers ook vind, ik ben groot tegenstander van een vaccinatieplicht.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hoe ga je dat trouwens regelen op het moment dat er meer vraag dan aanbod is?

Daar zitten allerlei gevaren aan: fraude, zwarte markt, nep vaccins, etc.

Ik zou gewoon richten op een goed lopend vaccinatieprogramma, en dáárna meer vrijheid voor de héle samenleving.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vaccinatieplicht kan niet. Maar zodra iedereen de vrijheid heeft om zich te laten vaccineren (kortom: in voldoende mate aanwezig) en je wil dat niet, dan kan ik mij voorstellen dat je niet meer een voetbalstadion in komt zolang het virus nog in behoorlijke mate gevaarlijk is voor de volksgezondheid. Zeker als dit virus nog een paar jaar in forse mate aanwezig is en druk op de zorg houdt omdat 4 miljoen mensen zich nog niet willen laten vaccineren bijvoorbeeld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2020, 18:28 Hoe ga je dat trouwens regelen op het moment dat er meer vraag dan aanbod is?

Daar zitten allerlei gevaren aan: fraude, zwarte markt, nep vaccins, etc.

Ik zou gewoon richten op een goed lopend vaccinatieprogramma, en dáárna meer vrijheid voor de héle samenleving.
Ik neem aan dat je gewoon langs de huisartsenpost gaat (op uitnodiging?). Het wordt geen spuit die je zelf bij het Kruidvat kunt inslaan.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2020, 18:28 Hoe ga je dat trouwens regelen op het moment dat er meer vraag dan aanbod is?
Dan kan het simpelweg niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Magnus schreef: 18 nov 2020, 18:30 Ik neem aan dat je gewoon langs de huisartsenpost gaat (op uitnodiging?). Het wordt geen spuit die je zelf bij het Kruidvat kunt inslaan.
Nee, maar je gaat wel krijgen dat mensen documenten gaan vervalsen om alsnog ergens binnen te komen.

Covid-19