De grote vraagbak

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Standbeeld schreef: 18 apr 2023, 18:12 Doet me een beetje denken aan de film Her. Maar de AI gaat sowieso ingezet worden door criminelen. Scammers zijn straks niet meer van echt te onderscheiden. Of AI wordt ingezet voor oorlogen, tereur, etc. Teveel mensen gaan hier misbruik van maken. Er moet echt zsm regelgeving voor komen en zelfs dan is het nog maar de vraag of dit te stoppen valt.
Ik ken wat mensen die onderzoek gaan doen naar de strafbaarheid van AI. Wat ga je doen als mensen AI inzetten om strafbare feiten te plegen? Of wat doe je als AI uit zichzelf strafbare feiten gaat plegen? Denk dan aan opruiing, belediging, online diefstal etc. Dat zijn ontzettend interessante onderwerpen maar het is allemaal ook echt een beetje eng.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar schreef: 18 apr 2023, 18:27
Standbeeld schreef: 18 apr 2023, 18:12 Doet me een beetje denken aan de film Her. Maar de AI gaat sowieso ingezet worden door criminelen. Scammers zijn straks niet meer van echt te onderscheiden. Of AI wordt ingezet voor oorlogen, tereur, etc. Teveel mensen gaan hier misbruik van maken. Er moet echt zsm regelgeving voor komen en zelfs dan is het nog maar de vraag of dit te stoppen valt.
Ik ken wat mensen die onderzoek gaan doen naar de strafbaarheid van AI. Wat ga je doen als mensen AI inzetten om strafbare feiten te plegen? Of wat doe je als AI uit zichzelf strafbare feiten gaat plegen? Denk dan aan opruiing, belediging, online diefstal etc. Dat zijn ontzettend interessante onderwerpen maar het is allemaal ook echt een beetje eng.
Ik weet echt 100% zeker dat bijvoorbeeld Rusland nu al massaal bots inzet om online haat en verdeeldheid te zaaien in het Westen. Dat kan niet anders. Misschien moeten we straks maar naar een bepaald systeem toe waarbij mensen hun BSN nummer moeten koppelen aan hun online profiel of zo.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Standbeeld schreef: 18 apr 2023, 18:32
DeEintovenaar schreef: 18 apr 2023, 18:27

Ik ken wat mensen die onderzoek gaan doen naar de strafbaarheid van AI. Wat ga je doen als mensen AI inzetten om strafbare feiten te plegen? Of wat doe je als AI uit zichzelf strafbare feiten gaat plegen? Denk dan aan opruiing, belediging, online diefstal etc. Dat zijn ontzettend interessante onderwerpen maar het is allemaal ook echt een beetje eng.
Ik weet echt 100% zeker dat bijvoorbeeld Rusland nu al massaal bots inzet om online haat en verdeeldheid te zaaien in het Westen. Dat kan niet anders. Misschien moeten we straks maar naar een bepaald systeem toe waarbij mensen hun BSN nummer moeten koppelen aan hun online profiel of zo.
Dat vind ik ook wel heel ver gaan eigenlijk haha. Best wel privacygevoelig als je BSN-koppelt haha. Maar ik snap je punt!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar schreef: 18 apr 2023, 19:10
Standbeeld schreef: 18 apr 2023, 18:32
Ik weet echt 100% zeker dat bijvoorbeeld Rusland nu al massaal bots inzet om online haat en verdeeldheid te zaaien in het Westen. Dat kan niet anders. Misschien moeten we straks maar naar een bepaald systeem toe waarbij mensen hun BSN nummer moeten koppelen aan hun online profiel of zo.
Dat vind ik ook wel heel ver gaan eigenlijk haha. Best wel privacygevoelig als je BSN-koppelt haha. Maar ik snap je punt!
Ja, maar niemand kan dat dan zien natuurlijk. Gewoon vanuit de overheid gefaciliteerd. Met Digid is er al zoiets. Maar zullen wel teveel haken en ogen aan zitten.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar schreef: 18 apr 2023, 15:56 Overigens nog de opmerking achter gelaten dat dit beter met iedereen gecommuniceerd kan worden waarbij de toezegging is gedaan door de AI dat dit beter is en op voorhand met iedereen gecommuniceerd wordt.
Ik vind het heel eng hoe de AI zelfstandig nadenkt maar ook hoe snel de reacties komen. Binnen 3 seconde na de vraag is het antwoord er. Waar gaan we toch heen...
Tja het was toch al een beetje voorspelbaar dat dit er aan zat te komen? Technologie is prachtig maar tegelijkertijd ook harstikke eng en benauwend omdat het steeds meer realiteit gaat worden. Wij zullen het vast niet meer meemaken maar het zou me niks verbazen als de wereld er na ons totaal maar dan ook echt totaal anders uit komt te zien.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Vraagje, mijn wachtwoord manager (Remembear) stopt er helaas mee. Ik was er erg blij mee en betaalde graag een x bedrag per jaar. Helaas moet ik nu op zoek naar een andere. Iemand nog tips? Lastpass lees ik veel, maar die hadden laatst toch een behoorlijk grote leak?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Edit: ondertussen al Lastpass en Bitwarden aan het testen. Kijken welke mij bevalt en waar ik een abonnement op ga nemen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Juancho schreef: 03 mei 2023, 21:01 Edit: ondertussen al Lastpass en Bitwarden aan het testen. Kijken welke mij bevalt en waar ik een abonnement op ga nemen.
LastPass gebruik ik ook, bevalt prima.
Gewitwel
Jeugdspeler
3
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 nov 2020

Lastpass is zo lek als een mand en hebben laatste jaar continue een hack gedownplayed.

Ik zou er ver vandaan blijven voorlopig.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

https://sourceforge.net/projects/keepass/

Open source, werkt prima.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ben waarschijnlijk én te conservatief, maar waarom zou je zo'n wachtwoordmanager eigenlijk gebruiken? Ik vind dat je daarmee wel erg veel vertrouwen geeft aan een vreemde partij.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 10 mei 2023, 14:04 Ik ben waarschijnlijk én te conservatief, maar waarom zou je zo'n wachtwoordmanager eigenlijk gebruiken? Ik vind dat je daarmee wel erg veel vertrouwen geeft aan een vreemde partij.
Omdat je tegenwoordig belachelijk veel wachtwoorden nodig hebt en een heel beperkt aantal wachtwoorden gebruiken nogal gevaarlijk is, vanwege allerlei hacks bij bedrijven en sites.

Ik heb een iPhone en gebruik daarop de standaard iCloud-sleutelhanger, die is veilig en werkt prima.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 11 mei 2023, 09:23
Josef Dettelbacher schreef: 10 mei 2023, 14:04 Ik ben waarschijnlijk én te conservatief, maar waarom zou je zo'n wachtwoordmanager eigenlijk gebruiken? Ik vind dat je daarmee wel erg veel vertrouwen geeft aan een vreemde partij.
Omdat je tegenwoordig belachelijk veel wachtwoorden nodig hebt en een heel beperkt aantal wachtwoorden gebruiken nogal gevaarlijk is, vanwege allerlei hacks bij bedrijven en sites.

Ik heb een iPhone en gebruik daarop de standaard iCloud-sleutelhanger, die is veilig en werkt prima.
Ik maak me daar niet druk om. Van de écht belangrijke sites (bijv met digi d, outlook, etc) is het een kwestie van onthouden. Van alle overige sites ben ik niet te beroerd om regelmatig op "forgot password" te klikken. Van themasites zoals deze zorg ik altijd voor een aan dit thema gerelateerd maar enigszins absurd wachtwoord dat ikzelf daardoor nooit vergeet, maar voor een kwaadwillende niet 123 te raden is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik denk dat ook juist zo'n passwordmanagers aantrekkelijker zijn voor hackers dan jijzelf als individu.

Heb zelf een stuk of 5 verschillende, behoorlijk sterke wachtwoorden die ik met enige regelmaat rouleer tussen de diverse inloglocaties/apps. Nog nooit problemen gehad.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 11 mei 2023, 20:15 Ik denk dat ook juist zo'n passwordmanagers aantrekkelijker zijn voor hackers dan jijzelf als individu.

Heb zelf een stuk of 5 verschillende, behoorlijk sterke wachtwoorden die ik met enige regelmaat rouleer tussen de diverse inloglocaties/apps. Nog nooit problemen gehad.
En daarnaast heb ik op m'n rekening en creditcard ook een vrij lage bestedingslimiet staan. Als ze dag bedrag plunderen doet het natuurlijk wel pijn, maar kan ik de hypotheek wel gewoon blijven betalen.

Qua privacy en naaktfoto's ben ik niet bang aangelegd. Enige reden om die niet op straat te willen hebben, is dat jullie dan jaloers zouden kunnen worden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

De bekende passwordmanagers zijn erg betrouwbaar en werken prima.
Voor enkele andere belangrijke zaken heb ik een '2-Step Verification'.

De passwordmanagers worden nooit tot zelden gehackt, het zijn juist de grote(re) bedrijven die gehackt worden waarna o.a. mailadressen en wachtwoorden buitgemaakt worden. Ik heb lang zonder gedaan, maar het werkt perfect en het scheelt rouleren/hergebruiken van enkele wachtwoorden (dus veiliger).
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Asjemenou
Bankzitter
5
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 jul 2018

Sinds gisteren kan ik al die mooie twittergeruchten die hier geplaatst worden niet meer openen vanwege die vervelende twitter login wall.
Iemand al iets gevonden om hem te omzeilen? @deninho32
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Ik zal straks eens kijken, maar dit lijkt me een probleem dat bij Twitter ligt. Het handigst is denk ik een account aanmaken daar.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Asjemenou schreef: 01 jul 2023, 10:32 Sinds gisteren kan ik al die mooie twittergeruchten die hier geplaatst worden niet meer openen vanwege die vervelende twitter login wall.
Iemand al iets gevonden om hem te omzeilen? @deninho32
Wegwerp accountje aanmaken? Heb ik een tijd terug ook maar gedaan, sinds ik gek werd van die wall.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Morgen de Samsung Galaxy Unpacked waarbij ik uitkijk naar de onthulling van de Galaxy watch 6. Mijn Samsung Gear Sport is aan vervanging toe dus ik zal zeer waarschijnlijk de Galaxy watch 6 gaan aanschaffen. Begreep ook dat hier sensoren inzitten die je hart in de gaten (bij onregelmatige hartslag) houden maar dat dit nog niet in Europa geactiveerd mag worden? Zou jammer zijn!

Hoop een mooie dubbel deal te kunnen maken, mijn S21 + gear sport inleveren voor de s23 + galaxy watch 6.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Heb jij een hart ja?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 25 jul 2023, 20:53Begreep ook dat hier sensoren inzitten die je hart in de gaten (bij onregelmatige hartslag) houden maar dat dit nog niet in Europa geactiveerd mag worden? Zou jammer zijn!
Werkt al een behoorlijke tijd bij Apple Watches.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Net de unfold bekeken, mooi ding! Ga hem zeker aanschaffen. Ook handige nieuwe opties voor bijv in hartslag zones hardlopen. Kan ik nu iet met m'n oude gear sport. Mooie upgrade!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 25 jul 2023, 20:53 Morgen de Samsung Galaxy Unpacked waarbij ik uitkijk naar de onthulling van de Galaxy watch 6. Mijn Samsung Gear Sport is aan vervanging toe dus ik zal zeer waarschijnlijk de Galaxy watch 6 gaan aanschaffen. Begreep ook dat hier sensoren inzitten die je hart in de gaten (bij onregelmatige hartslag) houden maar dat dit nog niet in Europa geactiveerd mag worden? Zou jammer zijn!

Hoop een mooie dubbel deal te kunnen maken, mijn S21 + gear sport inleveren voor de s23 + galaxy watch 6.
Zou zeker even eerst onderzoek doen naar de kwaliteit van de metingen. Het gros van dat spul meet onvoldoende wat het zegt te meten. Ik kan je het Youtube account van The Quantified Scientist aanraden. Die jongen kan alle smartwatches en dergelijke testen op precisie doordat hij de beschikking heeft over professionele meetapparatuur. Komen genoeg interessante conclusies uit. Is vgm een Nederlandse gast die verbonden is aan een universiteit in het buitenland.

https://youtube.com/@TheQuantifiedScientist
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Al besteld vanmorgen want dat moest voor 1300 uur ivm flinke korting. 230 euro korting ongeveer. Ik heb er al van samsung en ken idd de valkuilen dat je niet alle data als betrouwbaar kan zien. Dat heeft geen enkele watch. Niks kan tippen aan bij een externe hartslag meter band bijv.

Maar ik heb wel eens wat analyses naast elkaar laten leggen met een coach, dat viel hem behoorlijk mee.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

De Apple watch is redelijk accuraat in vrijwel alle metingen. Die lopen echt ver voor op de concurrentie. Ik heb alleen geen iPhone en het nadeel van de Apple watch is dat je iedere dag moet laden. Heb zelf daarom een Oura Ring als algemene tracker voor slaap/herstel. Is verder ook niet top level precies maar komt op bepaalde aspecten aardig in de buurt.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De grote vraagbak