Financiën

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Meer een Ton van Veen dus die met de vuist op tafel slaat in plaats van iemand die ja en amen zegt. ;)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

😂
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ruuddevil schreef: 27 mar 2023, 07:17 Het is niet zo dat Van Baar nieuw binnen kwam. Hij liep al wat langer rond en in september 2021 is hij CFO geworden. Dat is voor een top manager tijd genoeg om zijn stempel te drukken. PSV had behoefte aan een zwaargewicht CFO, niet aan een intern gepromoveerde boekhouder. Kijk naar zijn CV en je ziet dat hij maar op een deel van het finance vak ervaring heeft. PSV had moeten zoeken naar een CFO met 10 tot 20 jaar ervaring in die rol.
Voor Toon was het natuurlijk wel comfortabel om door de jaren heen een hoop lichtgewichten aan te stellen op belangrijke posities (Van Bommel, JdJ, Van Baar, Faber, P. Jansen), zoals Toon eigenlijk altijd voor de makkelijke weg koos.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

En dat kwam omdat Toon zelf een lichtgewicht was. Prima kerel, maar vooral een team manager. In het bedrijfsleven zou hij een vrij anonieme middle manager zijn.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

ruuddevil schreef: 26 mar 2023, 21:13 „Ik wist, als we tegen Monaco niet winnen, moeten we echt saneren. Dat zou de hele club raken. We hadden moeten snijden in heel veel van onze plannen. De druk om spelers te verkopen bleef groot, maar de organisatie kon doordraaien. Voor mij was de opluchting na Monaco daarom groter dan het verdriet na Rangers.”
Als de belangen voor die voorrondes zo groot waren, waarom gaan we die dan in met een beginnende trainer, een dure aankoop al Til die al meteen in Monaco door het ijs zakte, een figuur als Hoever, enz.
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

ruuddevil schreef: 26 mar 2023, 21:13 „Ik wist, als we tegen Monaco niet winnen, moeten we echt saneren. Dat zou de hele club raken. We hadden moeten snijden in heel veel van onze plannen. De druk om spelers te verkopen bleef groot, maar de organisatie kon doordraaien. Voor mij was de opluchting na Monaco daarom groter dan het verdriet na Rangers.”

Wat waren die plannen dan Japie? Het halen van El Ghazi, of het verkopen van Gakpo en Madueke? Los daarvan, dit hele stuk ademt een organisatie die veel te grote risico’s heeft genomen en een CFO die geen tegengewicht is voor de voetbal mensen. En nogal logisch dat Japie het vertrek van JdJ niet nodig vond, zwakkelingen trekken elkaar namelijk aan.
Alles wat deze man zegt in dit interview maakt het dat hij onbekwaam overkomt als financieel directeur.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... r-voor-PSV
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Je weet van tevoren dat zoiets kan gebeuren. Maar goed, wel een beetje een simplistische weergave. De waarde is op dit moment namelijk fictief zolang je het niet uitcasht. Neem aan dat PSV het voor de lange termijn heeft gedaan. Als PSV echt geloof in de Bitcoin heeft zou het logischer zijn om juist nu weer een sponsorcontract te verkopen voor Bitcoin. Maar je zal zien dat PSV Bitcoin inkoopt wanneer het een hype is (en dus een hoge koers) en niet wanneer de koers relatief laag is. Typisch.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

PSV gelooft niet in bitcoins, want nu blijkt dat ze maar 1 jaar worden uitbetaald op deze manier en dat er bescherming is ingebouwd. Daarom moet je dit als club ook niet doen, want door dit te promoten wel je een schijnindruk naar je supporters terwijl bitcoins de grootste volksverlakkerij zijn die er bestaat.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Als het voor korte termijn is dan zijn ze meegegaan in de hype. Echter als ze het niet hebben verkocht op ongeveer de bodem zoals Tesla maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Ik vind het sowieso niet een heel bijzonder bericht wat voor PSV een grote klapper of domper had kunnen worden. Het bericht is zoals @Standbeeld aangeeft inderdaad een beetje een simplistische weergave.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 15 apr 2023, 17:45 PSV gelooft niet in bitcoins, want nu blijkt dat ze maar 1 jaar worden uitbetaald op deze manier en dat er bescherming is ingebouwd. Daarom moet je dit als club ook niet doen, want door dit te promoten wel je een schijnindruk naar je supporters terwijl bitcoins de grootste volksverlakkerij zijn die er bestaat.
En Dylano maar Bitcoins kopen door PSV. Schijnt dat ze nu afgesproken hebben dat Dylano dan zijn boete in Bitcoin mag betalen van PSV.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Heb me altijd met hand en tand verzet tegen deze bitcoin zooi en nu blijkt dat het financieel ook gewoon een domme keuze is geweest. Wat mij betreft neemt de voetballerij collectief afscheid van twee sponsorgroepen: bitcoins en gokbedrijven. Met maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft het allemaal niets te maken.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Mr.Unibet
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 701
Lid geworden op: 5 jun 2021
Seizoenkaart: Vak H

Vind het altijd lastig om met zulke zaken te bemoeien, maar die termen die hier voorbij komen zijn ook lachwekkend. PSV is gewoon in een hype meegegaan, heeft nu niet goed uitgepakt en op de lange termijn had dat geen klote uitgemaakt (wellicht zelfs juist rendabel geweest). Echter, door als paniek investeerder te handelen ga je inderdaad het schip als je nu besluit dat je het voor de korte termijn deed. Je kunt speculeren of Bitcoin gaat herstellen met al die onzekerheid in de wereld (persoonlijk geloof ik dat wel, maar dat terzijde), maar je moet er dan wel altijd voor de lange termijn inzitten als je het als belegging behandeld.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

PSV is een voetbal bedrijf, geen investment bank.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

trouwepsvfan schreef: 16 apr 2023, 10:27 Heb me altijd met hand en tand verzet tegen deze bitcoin zooi en nu blijkt dat het financieel ook gewoon een domme keuze is geweest. Wat mij betreft neemt de voetballerij collectief afscheid van twee sponsorgroepen: bitcoins en gokbedrijven. Met maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft het allemaal niets te maken.
En bier mag wel? Zijn meer alcohol verslaafden dan gok verslaafden. Gaan meer mensen per jaar dood door alcohol dan door gokken. Raken meer mensen hun baan en hun huis kwijt jaarlijks door alcohol dan door gokken.

Maar bier is wel gedoogd…
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gewoon Toto 0.0 van maken. Dan is het probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit dus over de Bitcoins ;)

Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

PCGC schreef: 16 apr 2023, 13:54
trouwepsvfan schreef: 16 apr 2023, 10:27 Heb me altijd met hand en tand verzet tegen deze bitcoin zooi en nu blijkt dat het financieel ook gewoon een domme keuze is geweest. Wat mij betreft neemt de voetballerij collectief afscheid van twee sponsorgroepen: bitcoins en gokbedrijven. Met maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft het allemaal niets te maken.
En bier mag wel? Zijn meer alcohol verslaafden dan gok verslaafden. Gaan meer mensen per jaar dood door alcohol dan door gokken. Raken meer mensen hun baan en hun huis kwijt jaarlijks door alcohol dan door gokken.

Maar bier is wel gedoogd…
Ja. En reken er dus maar op dat in verband met de ongeregeldheden in het stadion alcohol binnenkort ook verbannen gaat worden.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

trouwepsvfan schreef: 16 apr 2023, 14:24
PCGC schreef: 16 apr 2023, 13:54

En bier mag wel? Zijn meer alcohol verslaafden dan gok verslaafden. Gaan meer mensen per jaar dood door alcohol dan door gokken. Raken meer mensen hun baan en hun huis kwijt jaarlijks door alcohol dan door gokken.

Maar bier is wel gedoogd…
Ja. En reken er dus maar op dat in verband met de ongeregeldheden in het stadion alcohol binnenkort ook verbannen gaat worden.
Never nooit door de clubs. Dat gaat ze teveel kosten.

En ik weet niet of de KNVB dit juridisch wel kan afdwingen, daar ben ik niet in thuis wie wat kan/mag beslissen qua drankverkoop in een stadion.
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het draait toch ook allemaal om geld. Die principes zijn dan geen zak meer waard. Gokken, zuipen, zelfs roken, het maakt duizenden levens kapot, maar in het stadion vinden we het allemaal prima. En zolang daar miljoenen tegenover staan (of vooral geen moeite om roken écht te verbannen), heeft ook ons immer nobele PSV geen moeite om het te gedogen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 16 apr 2023, 16:39 Het draait toch ook allemaal om geld. Die principes zijn dan geen zak meer waard. Gokken, zuipen, zelfs roken, het maakt duizenden levens kapot, maar in het stadion vinden we het allemaal prima. En zolang daar miljoenen tegenover staan (of vooral geen moeite om roken écht te verbannen), heeft ook ons immer nobele PSV geen moeite om het te gedogen.
Maar wel op bezoek gaan bij kindjes met kanker in het ziekenhuis in het kader van je maatschappelijke verantwoordelijkheid. There is no such thing as a hypocrite…
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

trouwepsvfan schreef: 16 apr 2023, 16:40
Ykhim schreef: 16 apr 2023, 16:39 Het draait toch ook allemaal om geld. Die principes zijn dan geen zak meer waard. Gokken, zuipen, zelfs roken, het maakt duizenden levens kapot, maar in het stadion vinden we het allemaal prima. En zolang daar miljoenen tegenover staan (of vooral geen moeite om roken écht te verbannen), heeft ook ons immer nobele PSV geen moeite om het te gedogen.
Maar wel op bezoek gaan bij kindjes met kanker in het ziekenhuis in het kader van je maatschappelijke verantwoordelijkheid. There is no such thing as a hypocrite…
Beetje kansloos dit. Jij ben hier het morele geweten, maar verdedigt wel mensen die de wet overtreden hebben. Ben jij dan niet ook hypocriet? Beetje raar om alle goede daden af te keuren, omdat er ook linken zijn die niet perfect ethisch zijn.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 16 apr 2023, 16:43
trouwepsvfan schreef: 16 apr 2023, 16:40

Maar wel op bezoek gaan bij kindjes met kanker in het ziekenhuis in het kader van je maatschappelijke verantwoordelijkheid. There is no such thing as a hypocrite…
Beetje kansloos dit. Jij ben hier het morele geweten, maar verdedigt wel mensen die de wet overtreden hebben. Ben jij dan niet ook hypocriet? Beetje raar om alle goede daden af te keuren, omdat er ook linken zijn die niet perfect ethisch zijn.
Ik verdedig hier niemand die te wet overtreedt. Ik gok dat je op de Dylan casus doelt. Daar zei ik alleen dat een verhaal meerdere kanten heeft en we op dat moment niet wisten wat er aan de hand was. Is hij verstandelijk beperkt of opgejut ofzo. Volgens mij afgeerde ik alleen tegen de mensen die zeiden dat die jongen 5 jaar de cel in moet en z’n hele leven financieel moest creperen. Vond ik wat overdreven. Als er hier een iemand is die altijd schande spreekt van voetbal supporters die de wet overtreden (ook met spreekkoren) ben ik het volgens mij.

maargoed, geen zin in meer in deze discussie. Mijn enige punt in deze discussie is dat ik vind dat je niet in zee moet gaan met bitcoin en gokbedrijven, mag iedereen iets van vinden.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

trouwepsvfan schreef: 16 apr 2023, 16:46
Thijs schreef: 16 apr 2023, 16:43

Beetje kansloos dit. Jij ben hier het morele geweten, maar verdedigt wel mensen die de wet overtreden hebben. Ben jij dan niet ook hypocriet? Beetje raar om alle goede daden af te keuren, omdat er ook linken zijn die niet perfect ethisch zijn.
Ik verdedig hier niemand die te wet overtreedt. Ik gok dat je op de Dylan casus doelt. Daar zei ik alleen dat een verhaal meerdere kanten heeft en we op dat moment niet wisten wat er aan de hand was. Is hij verstandelijk beperkt of opgejut ofzo. Als er hier een iemand is die altijd schande spreekt van voetbal supporters die de wet overtreden (ook met spreekkoren) ben ik het volgens mij.

maargoed, geen zin in meer in deze discussie. Mijn enige punt in deze discussie is dat ik vind dat je niet in zee moet gaan met bitcoin en gokbedrijven, mag iedereen iets van vinden.
Je noemt dan het bezoeken van kinderen in een ziekenhuis hypocriet, terwijl dat een gruwelijk mooi iets is, waarmee je die kinderen de dag van hun leven bezorgd.
En als je alleen met ethische bedrijven in zee mag gaan moet je PSV opheffen, want bijna alle sponsoren zijn onethisch en sowieso ook bijna alle mensen, die werken in het voetbal kun je dat van zeggen, van spelersmakelaars tot spelers. Er zijn er weinig die in aanmerking komen voor een blazoen dat veel schoner is dan dat van gokbedrijven.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ook niet met banken dan. Die bieden future handel aan en dat is nog een factor 50 gevaarlijker dan crypto.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 16 apr 2023, 16:50 Ook niet met banken dan. Die bieden future handel aan en dat is nog een factor 50 gevaarlijker dan crypto.
En Philips dan met hun rommel apneu-apparaten die mogelijk kankerverwekkend kunnen zijn.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Financiën