Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Leuk, 9 minuten Wagnergroep ridiculiseren:

Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

wel schrikken dat de Russen ook Leopard II tanks hebben....


















































































































:lol: :lol: :lol: :lol:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Er bestaan Russen met humor ;)


Of nou ja, bestonden, intussen, wellicht :sneeze:


Intussen steeds positievere geluiden over de impact in Rusland. Maar het is nog niet genoeg:

https://www.wsj.com/articles/russias-ec ... 2Py3p6n9N8
(psssst: https://archive.ph/ULFQs)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit geeft veel insight zeg....

Rusland boeit het niet. Al houden ze daar jarenlang een front.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 29 mar 2023, 13:47 Dit geeft veel insight zeg....

Rusland boeit het niet. Al houden ze daar jarenlang een front.

1. Rusland kan er een bevroren conflict van maken met ingraven in bv de Donbass, als Oekraïne met een counteroffensief dat niet terugveroverd. Maar tegelijkertijd hadden we die situatie al een beetje. Het vervelende voor UA is dan dat Rusland met nieuwe wapenproductie en zonder akkoord de boel blijvend instabiel kan maken; hence ze moeten verslagen worden.
2. Putin kan gedurende de oorlogstijd meer repressie voeren = win voor hem
3. De tweede Tsjetsjeense oorlog duurde negen jaar en kon pas beiendigd worden door het omkopen van Kadyrov.
4. Dat Rusland nu geen plan meer heeft beschouw ik als positief trouwens, ze zien dus geen mogelijkheden meer tot een groot offensief of verovering van bepaalde gebieden.

Overigens is medic zijn ook geen pretje aan Russische zijde
https://nypost.com/2023/03/28/female-ru ... reddit.com
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Eén van de belangrijkste pijlers onder het 'Wij arme eerlijke Russen worden altijd belazerd door het gemene Westen' idee wat Poetin al jaren en jaren zo graag verspreidt is het verhaal dat de Russen beloofd zou zijn dat de NAVO nooit uit zou breiden naar het oosten.

Dat dat bullshit is was al lang duidelijk, maar mocht iemand daarvan de nitty gritty willen weten:

TWQ: The Myth of a No-NATO-Enlargement Pledge to Russia - Spring 2009
https://www.csis.org/analysis/twq-myth- ... pring-2009

Kom je in een discussie nog eens zo'n vatnik tegen die meent dat Poetin gelijk heeft: gewoon ff dit linkje droppen zou ik zeggen ;)

VeresRivne schreef: 29 mar 2023, 13:57 Overigens is medic zijn ook geen pretje aan Russische zijde
https://nypost.com/2023/03/28/female-ru ... reddit.com
Jezus man, hoe fucked up
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 29 mar 2023, 14:06 Eén van de belangrijkste pijlers onder het 'Wij arme eerlijke Russen worden altijd belazerd door het gemene Westen' idee wat Poetin al jaren en jaren zo graag verspreidt is het verhaal dat de Russen beloofd zou zijn dat de NAVO nooit uit zou breiden naar het oosten.

Dat dat bullshit is was al lang duidelijk, maar mocht iemand daarvan de nitty gritty willen weten:

TWQ: The Myth of a No-NATO-Enlargement Pledge to Russia - Spring 2009
https://www.csis.org/analysis/twq-myth- ... pring-2009

Kom je in een discussie nog eens zo'n vatnik tegen die meent dat Poetin gelijk heeft: gewoon ff dit linkje droppen zou ik zeggen ;)

VeresRivne schreef: 29 mar 2023, 13:57 Overigens is medic zijn ook geen pretje aan Russische zijde
https://nypost.com/2023/03/28/female-ru ... reddit.com
Jezus man, hoe fucked up
Ik vond het bizar dat ze zij dat ze ondanks alles open stond om opnieuw te gaan dienen voor het leger.

Voor wat betreft je eerste link, Gorbatsjov verklaarde eind jaren 80 al dat hij vond dat de GOS landen zelf over hun politieke lot mochten gaan beslissen (daar hoor je nooit iemand over). Maarja dat wordt dan ineens vergeten door al die figuren. Mooi artikel die inderdaad de hypocrisie van al die NAVO uitbreiding-boehoe figuren aantoont.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tsja hypocrisie, ze worden gewoon voorgelogen... er zijn gewoonweg nog steeds veel mensen met Russische sympathieën die daardoor openstaan voor die propaganda.


Intussen nemen de verwachtingen m.b.t. een Oekraïens counteroffensief rap toe, m.i toch een aardig bizarre situatie dat de hele wereld dat zo aan ziet komen. De Russen knijpen 'm intussen natuurlijk en de Oekraïners werken daar graag aan mee:



Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik denk dat Putler de misrekening maakt dat zij hun posities kunnen consolideren.

Misrekening.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 29 mar 2023, 19:40 Ik denk dat Putler de misrekening maakt dat zij hun posities kunnen consolideren.

Misrekening.
Ik vraag het me af, de nieuwe mobilisaties zijn er niet voor niets. Ik ben benieuwd hoe de Oekrainers door de tankvelden heen kunnen breken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 29 mar 2023, 20:25
ShovingNE2 schreef: 29 mar 2023, 19:40 Ik denk dat Putler de misrekening maakt dat zij hun posities kunnen consolideren.

Misrekening.
Ik vraag het me af, de nieuwe mobilisaties zijn er niet voor niets. Ik ben benieuwd hoe de Oekrainers door de tankvelden heen kunnen breken.
Simpel, we vallen ze in de rug aan. We beginnen in Vladivostok en rukken in één keer op tot Belgorod.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://www.theguardian.com/world/2023/ ... ion-stalls
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Oud nieuws jonge, hebben wij gisteren al besproken hier.

Je moet er wel bovenop blijven zitten he 8)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Josef Dettelbacher schreef: 30 mar 2023, 09:04
Oud nieuws jonge, hebben wij gisteren al besproken hier.

Je moet er wel bovenop blijven zitten he 8)
My bad, ik nog teruglezen 🙈
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Een interview met 'Predator', de inmiddels beruchte Oekraïner die vanuit zijn loopgraaf samen met zijn partner een BMP met maar liefst 12 Russen tegen hield, slechts een ongeveer 5 meter van hun vandaan.
Tijdens dit interview laten ze ook zijn body cam beelden zien, die massaal gedeeld zijn en waardoor hij berucht is geworden.

Ontzettend intense beelden en bijzonder hoe relatief rustig hij blijft. Hij vertelt er ook vrij relaxed over, alsof het allemaal wel meeviel:

“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 30 mar 2023, 11:24 Een interview met 'Predator', de inmiddels beruchte Oekraïner die vanuit zijn loopgraaf samen met zijn partner een BMP met maar liefst 12 Russen tegen hield, slechts een ongeveer 5 meter van hun vandaan.
Tijdens dit interview laten ze ook zijn body cam beelden zien, die massaal gedeeld zijn en waardoor hij berucht is geworden.

Ontzettend intense beelden en bijzonder hoe relatief rustig hij blijft. Hij vertelt er ook vrij relaxed over, alsof het allemaal wel meeviel:

Thanks! Heel erg interessant om te zien. Voor mij trouwens nieuwe beelden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Eerder ook al gepost inderdaad. Je ziet in dit gevecht trouwens het gebrek aan wapentuig bij de Russen. Je bent met 12 Orcs. Je gooit 4 granaten in die loopgraaf en het is echt klaar hoor. Ze hadden geen granaten zeer waarschijnlijk..
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 30 mar 2023, 15:28 Eerder ook al gepost inderdaad. Je ziet in dit gevecht trouwens het gebrek aan wapentuig bij de Russen. Je bent met 12 Orcs. Je gooit 4 granaten in die loopgraaf en het is echt klaar hoor. Ze hadden geen granaten zeer waarschijnlijk..
Jawel, in het filmpje laten ze zien dat een granaat van de Russen maar net hun loopgraaf mist.
Het zal vooral het verschil zijn tussen 1 ervaren en getrainde Oekraïner, met steun van zijn maat, en 12 onervaren en ongetrainde Russen. Die 'Predator' gebruikt ook allerlei verschillende wapens door elkaar, gooit verschillende granaten, schiet verschillende raketten af en lijkt heel goed te weten wat hij doet. Ondanks dat er constant op hem geschoten wordt, indrukwekkend.

Maar er zijn voldoende filmpjes vanuit drones die granaten laten vallen op Russische infanterie die duidelijk maken dat veel Russen aardig van de wereld zijn, door vreemd gedrag (drank, drugs, allebei, PTSS, shock).
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ah, die granaat miste ik. Ja dit is wel een koning hoor. Ook mooi dat hij aan het einde van de video zijn maat in bescherming neemt. Dat hij niet wist of hij het had gekund in zijn eerste gevecht en dat hij het zonder hem waarschijnlijk niet gered had.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wat een debiel achterlijk gedoe is deze oorlog ook he.

https://www.ed.nl/buitenland/rus-die-st ... ~ae5a778a/
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ren Höek schreef: 30 mar 2023, 15:34
ShovingNE2 schreef: 30 mar 2023, 15:28 Eerder ook al gepost inderdaad. Je ziet in dit gevecht trouwens het gebrek aan wapentuig bij de Russen. Je bent met 12 Orcs. Je gooit 4 granaten in die loopgraaf en het is echt klaar hoor. Ze hadden geen granaten zeer waarschijnlijk..
Jawel, in het filmpje laten ze zien dat een granaat van de Russen maar net hun loopgraaf mist.
Het zal vooral het verschil zijn tussen 1 ervaren en getrainde Oekraïner, met steun van zijn maat, en 12 onervaren en ongetrainde Russen. Die 'Predator' gebruikt ook allerlei verschillende wapens door elkaar, gooit verschillende granaten, schiet verschillende raketten af en lijkt heel goed te weten wat hij doet. Ondanks dat er constant op hem geschoten wordt, indrukwekkend.

Maar er zijn voldoende filmpjes vanuit drones die granaten laten vallen op Russische infanterie die duidelijk maken dat veel Russen aardig van de wereld zijn, door vreemd gedrag (drank, drugs, allebei, PTSS, shock).
Euhm ik wil wel even een correctie aanbrengen op dat filmpje. De 'maat' van hem was shellshocked en geparalyseerd, je ziet hem ook best traag reageren. De stress van Mr Predator die je kunt horen in zijn stem als hij zegt welke wapens hij nodig heeft en zijn maat probeert te activeren. Die maat is dan ook hierna opgenomen in de psychiatrische afdeling van het leger omdat hij ongeschikt blijkt aan het front te vechten. Normaal had je natuurlijk dat ze met z'n tweeën gaan schieten om zich te verdedigen.

Onderkoeling wil ik nog aan het lijstje kwalen toevoegen van de Russen waarom ze zo raar reageren op de drone filmpjes. En daarvoor hoeft het echt niet te vriezen, het is bekend dat als je nat bent je 32 keer sneller afkoelt dan diezelfde temperatuur met lucht. Regen en tempraturen van +6 is dan ook een sluipmoordenaar voor iemand die slecht beschermd is van de weersomstandigheden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 30 mar 2023, 17:46 Wat een debiel achterlijk gedoe is deze oorlog ook he.

https://www.ed.nl/buitenland/rus-die-st ... ~ae5a778a/
Dit is het lot wat élke bevolking te wachten staat dat door de Russen wordt ingelijfd. Het blijft fucking triest dat het anno 2023 nog steeds mogelijk is voor een handjevol dictators om miljoenen, zo niet over de miljard mensen als je China meetelt, hun wil op te leggen..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het ergste is dat er dan zo'n verhaallijn rondgaat dat een deel van de wereld nou eenmaal andere idealen zou hebben dan de mensen in het westen oid :nuts:

De Russische situatie is me wat dit betreft intussen wel duidelijk, de Chinezen snap ik maar weinig van.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:



Dit is wel mooi haha
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

https://www.gzeromedia.com/russias-econ ... -sanctions

Even Russia’s political elite now say things are looking bleak, with oligarch Oleg Deripaska warning that the country could run out of cash by next year unless friendly countries step in to help.
Likes voor VeresRivne :
Linskens
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne