Vandaag Inside

Heb je een nieuwtje over PSV wat nog niet op het forum staat? Plaats het bericht hier en informeer je mede-supporters! Vergeet niet je bron te vermelden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Je kon wel goed merken dat Rutte zichtbaar niet blij was met Rob Knoepert. Job noemde Rutte nog even een psychopaat, lekker man.

Genee inderdaad irritant en Johan verder prima beschaafd. We hebben een uurtje naar inhakken op Rutte zitten kijken en hij heeft het weer allemaal weggewuifd en vervolgens benoemd wat er goed gaat. Tsja. Technisch is Rutte gewoon extreem goed, inhoudelijk matig.
► Laat Spoiler zien
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Vond Genee echt meer dan prima, probeerde op zijn eigen manier de manier waarop Rutte altijd wegkomt in moeilijke discussies (dat overdreven positieve en dat focussen op wat er wel ooit goed is gegaan), meteen de kiem in te smoren met dat sarcastische geroep en gejuich, dat werkte. Hij voelde precies aan wanneer Rutte wat zou doen.

Derksen en Knoepert (die volgens mij echt baalde dat ie niet aan tafel zat) waren fantastisch , met feiten inhakken op Rutte, maar goed die kwam er zoals gewoonlijk weer mee weg.

Gijp, zoals je mag verwachten in een situatie zoals deze, altijd de stille. Had je niks aan.

Vond de mannen echt geweldig, groot respect voor ze! Dit zie je nergens anders.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

PCGC schreef: 14 mar 2023, 13:37 Vond de mannen echt geweldig, groot respect voor ze! Dit zie je nergens anders.
Bijzonder.

Ik heb er niets van gezien, maar op social media is de gemene deler dat mijn verwachtingen zijn uitgekomen. Rutte is er makkelijk en glansrijk doorheen gekomen, heeft stemmen gewonnen en 'de mannen' maakten totaal geen indruk. Ook logisch natuurlijk, alsof ze het de langst zittende minister-president (met de bijnaam teflon Rutte) ook maar enigszins moeilijk konden maken. Die is veel zwaarder geschut gewend na al die jaren.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Vind dat prijzen van Rutte een beetje kansloos. Kreten als dat hij er weer goed door is gekomen, dat hij zetels erbij heeft, etc. Wat verwachten mensen? Als je denkt dat Rutte daar mee gaat in de kritiek en zijn vertrek aankondigt dan gaat het niet goed met je. Het maakt echt geen bal uit waar je Rutte neerzet want hij is getraind in altijd hetzelfde doen: alles weglachen en benoemen wat er goed gaat. Zet hem tegenover Sven Kockelman of Eva Jinek en hij doet exact hetzelfde. Rutte is koning in geen verantwoordelijkheid nemen en de mensen die op hem stemmen steken allemaal een middelvinger op naar alle mensen die gedupeerd zijn onder het bewind van Rutte. En dat zijn er nogal wat.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ren Höek schreef: 14 mar 2023, 13:49
PCGC schreef: 14 mar 2023, 13:37 Vond de mannen echt geweldig, groot respect voor ze! Dit zie je nergens anders.
Bijzonder.

Ik heb er niets van gezien, maar op social media is de gemene deler dat mijn verwachtingen zijn uitgekomen. Rutte is er makkelijk en glansrijk doorheen gekomen, heeft stemmen gewonnen en 'de mannen' maakten totaal geen indruk. Ook logisch natuurlijk, alsof ze het de langst zittende minister-president (met de bijnaam teflon Rutte) ook maar enigszins moeilijk konden maken. Die is veel zwaarder geschut gewend na al die jaren.
Zou het dan toch even terug kijken. Hij is aangevallen als nooit tevoren, nog niet eerder vertoond op Nederlandse tv. Alleen ja, het is Rutte, alles laat ie van zich afglijden door zijn beroemde trucjes. Daarom vond ik het zo sterk van Genee dat ie die steeds ging benoemen. “ja , mensen nu gaat ie alle goeie dingen benoemen, wacht maar”. Je kon zien dat Rutte dat nog nooit meegemaakt had.

Natuurlijk ging het zoals iedereen verwachtte , niemand had toch verwacht dat ze hem aan het huilen, trillen of enigszins aan het wankelen konden krijgen? Dat kan niemand. Ja , als je hem in het Engels laat interviewen door een Lester Holt ofzo.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Kortom: Rutte zou de perfecte nieuwe perschef voor ons zijn. :strong:
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond het inderdaad ook een prima uitzending, vooral omdat we in 12 jaar Rutte hem inderdaad nog nooit hebben zien aangepakt worden op deze manier. Tegelijkertijd was het inderdaad ook allemaal heel voorspelbaar en vond ik het soms kinderachtig. Johan heeft valide punten, maar raaskalt eigenlijk maar in het rond waardoor de kracht er vanaf valt. Genee is een hele slimme en goede presentator, maar ik vond dat hij dit juist niet nodig had. Dat kinderachtige gebeuren etc. vond ik een beetje misplaatst, terwijl ook hij inderdaad een paar hele kritische vragen stelde die daardoor ondergeschoven worden. En Gijp boeit 't niet zoveel: die wilt gewoon ouwehoeren over voetbal en over onzin zaken.

Je kan inderdaad vinden van Rutte wat je wilt, dat staat iedereen vrij, maar zoals @Standbeeld terecht zegt: technisch is Rutte gewoon een extreem goede politicus. Gijp zei het volgens mij ook al in de uitzending dat in dat linksomrechtsom debat Rutten daar best in zijn eentje had kunnen staan en dat bijv. bij een Kuiken dan nog wel wat spanning te betreuren is. Rutte zit bij VandaagInside - waarvan iedereen al wel wist dat ze een poging tot hem 'kapot maken' gingen ondernemen - heel relaxt als zichzelf, lacht een keer wat en weet zich overal, zelfs als er behoorlijk kritische vragen gesteld worden, zich er heel makkelijk door heen te manoeuvreren. Hij weet precies hoe hij Johan moet bespelen en zoals ik hierboven al zei had heeft Genee zichzelf misschien wel in de voet geschoten. Ik vond daarom Knoester ook veruit de sterkste.

Ik ben benieuwd wat de impact van deze show is op de verkiezingen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Niet veel invloed hopelijk. Sowieso zouden ze alle Tweede Kamerleden en Kabinetsleden moeten verbieden om campagne te voeren voor iets anders dan de Tweede Kamerverkiezingen. Nu ligt de focus veel te veel op de partijgezichten en algemene onderwerpen en totaal niet over waar de Provinciale Staten, de Eerste Kamer en de waterschappen over gaan.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Waar Rutte naar mijn mening totaal aan voorbij gaat is dat hij het landsbelang dient. Hij moet er zijn voor iedere Nederlander en niet voor zichzelf of die (grote) groep mensen die op hem blijft stemmen. Natuurlijk gebeuren er bepaalde zaken waar jij als premier amper weet van hebt, maar wat uiteindelijk wel onder jouw verantwoordelijkheid valt. Misschien, als iemand echt goed is, zou je nog kunnen zeggen dat iemand er één keer mee weg zou kunnen komen, maar wel onder voorwaarde dat het snel en goed opgelost wordt. Inmiddels heeft Rutte de ene na de andere crisis/schandaal (in)direct op zijn naam staan en is er nog altijd vrij weinig opgelost. Dan moet je dus verantwoordelijkheid nemen in het kader van het landsbelang en niet blijven zitten omwille van je ego. Dit is precies het pijnpunt waarom het merendeel van Nederland geen vertrouwen meer heeft in de politiek.

Het zou mij verbazen als het optreden van Rutte een positieve impact heeft op de peilingen voor de VVD. Zoals ik al eerder zei, mijn mening: technisch uitmuntend maar inhoudelijk matig. Maar goed, uiteindelijk hoop ik wel dat mensen voor een partijprogramma kiezen en niet voor een persoon.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Ik vond Rutte echt ijzersterk. Lulde Johan compleet onder tafel, en dat lukt eigenlijk echt nooit iemand. Vond het een zeer indrukwekkend optreden binnen een format dat inderdaad nog nooit vertoond is. Verwacht dat hij hiermee meerdere zetels gepakt heeft. Het is ook by far de beste politicus die ik in mijn leven heb mogen aanschouwen. Wilfred was trouwens erg irritant en Gijp kan niet zo veel wanneer het wat inhoudelijker wordt, Johan werd compleet ondergesneeuwd.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Met je ogen dicht gekeken paus @Franciscus?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het is natuurlijk wel ergens grappig dat je Johan als graadmeter neemt voor iemand die nooit onder de tafel wordt geluld. Wie zou hem onder de tafel moeten lullen en waarvoor? Genee en/of Rene die beide nergens specifieke kennis van hebben? Laatst werd Johan nog onder de tafel geluld door Angela van het AD trouwens. Zat Johan er compleet naast met de geprinte stukjes voor zijn neus. Stel dat Johan kritiek zou hebben op defensie en je zet De Kruif of Cobelens aan tafel om een discussie te voeren, dan zetten ze Johan binnen no-time in zijn hemd.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Tovast schreef: 14 mar 2023, 18:40 Ik vond Rutte echt ijzersterk. Lulde Johan compleet onder tafel, en dat lukt eigenlijk echt nooit iemand. Vond het een zeer indrukwekkend optreden binnen een format dat inderdaad nog nooit vertoond is. Verwacht dat hij hiermee meerdere zetels gepakt heeft. Het is ook by far de beste politicus die ik in mijn leven heb mogen aanschouwen. Wilfred was trouwens erg irritant en Gijp kan niet zo veel wanneer het wat inhoudelijker wordt, Johan werd compleet ondergesneeuwd.
Volledig mee eens. Ik heb het via de podcast van VI geluisterd, maar Rutte was ijzersterk. Ik ben al 11 jaar weg uit NL, dus mis soms wat er precies speelt in NL de laatste tijd, maar vond het indrukwekkend hoe Rutte schijnbaar makkelijk overeind bleef. Ging niet mee in een screaming match, wat makkelijk had gekund met Genee en Knoester,maar bleef kalm, welbespraakt.

Je kan het eens of oneens zijn over Rutte en bepaalde dingen die goed of fout zijn gegaan, maar die vent is wel een ras politicus die niet gek te krijgen is. Dat vind ik alleen al indrukwekkend. Wat mij betreft kwam hij dus daadwerkelijk als grote winnaar uit deze discussie. Ondanks de goede bedoelingen van Genee / Knoester et al om hem onderuit te halen.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Tovast schreef: 14 mar 2023, 20:09 Met je ogen dicht gekeken paus @Franciscus?
Nee helemaal niet gekeken. Maar Rutte een goede politicus noemen vind ik hilarisch.
Tenzij je vindt dat politiek echt alleen maar over vorm gaat en niet over inhoud.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Franciscus schreef: 14 mar 2023, 20:56
Tovast schreef: 14 mar 2023, 20:09 Met je ogen dicht gekeken paus @Franciscus?
Nee helemaal niet gekeken. Maar Rutte een goede politicus noemen vind ik hilarisch.
Tenzij je vindt dat politiek echt alleen maar over vorm gaat en niet over inhoud.
Ook inhoudelijk vind ik hem een van de betere, een stuk beter dan die kneuzen zoals Klaver, Hoekstra of Marijnissen en al helemaal dan die heks Kaag. Dat er onder zijn bewind (grote) fouten zijn gemaakt, eens. Je kan echter niet zeggen dat hij niet durft om naar voren te stappen in plaats van hard te roepen vanaf de zijlijn. Ben het inhoudelijk soms ook niet met hem eens, vaker wel. Zolang de VVD maar VVD beleid blijft voeren ipv de oren te laten hangen naar Kaag.

Qua vorm staan zijn kwaliteiten buiten kijf.
Laatst gewijzigd door Tovast op 14 mar 2023, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Standbeeld schreef: 14 mar 2023, 20:28 Het is natuurlijk wel ergens grappig dat je Johan als graadmeter neemt voor iemand die nooit onder de tafel wordt geluld. Wie zou hem onder de tafel moeten lullen en waarvoor? Genee en/of Rene die beide nergens specifieke kennis van hebben? Laatst werd Johan nog onder de tafel geluld door Angela van het AD trouwens. Zat Johan er compleet naast met de geprinte stukjes voor zijn neus. Stel dat Johan kritiek zou hebben op defensie en je zet De Kruif of Cobelens aan tafel om een discussie te voeren, dan zetten ze Johan binnen no-time in zijn hemd.
Ik vind het uitermate knap dat een Rutte in het hol van de leeuw zo makkelijk en zelfs charismatisch overeind blijft. Zelden vertoond wat ik gisteren zag.

Uiteraard is Johan geen autoriteit op alle terreinen, verre van zelfs. Echter is hij verbaal wel erg sterk en daarmee moeilijk in zijn hemd te zetten, Rutte deed dat gisteren met verve.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Johan had zijn kennis paraat over de onderwerpen als Groningen, toeslagen crisis, asielbeleid etc. Maar een echt weerwoord op wat Rutte dan als verdediging zei, kwam er vaak hakkelend uit. Dat ging niet zo goed als de eerste aanval.

Maar zoals Rutte werd aangepakt, eens dat het hem niet deerde, heb je tot nu toe nog nergens gezien. Daarom klasse en respect voor de mannen dat ze zich aan hun woord hebben gehouden.
#FreeGeneratie4
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja, was zeker een leuke uitzending. Geen politiek (pun intended) correct gelul, maar vol er in en toch de gast de ruimte geven om te antwoorden. Plus een vrolijke noot tussendoor. Eigenlijk uniek, zo'n soort programma zie je nergens ter wereld. Wat dat betreft mis ik NL wel, waar dit nog gewoon kan.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Je merkt aan Derksen dat ie een jaartje ouder wordt. Dat is helemaal niet erg, voor zijn leeftijd is ie nog steeds ontzettend scherp. Als je hem tegenover een professional zet dan is het alleen iets te veel gevraagd om zoveel dossier kennis te hebben om een discussie op de inhoud te winnen.

Op de vorige pagina een discussie over wie Derksen aanpakt als ze naast hem zitten. Herinneren jullie je Petrovic en Regilio Vrede?
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ze eisten niet voor niets om geen politiek verslaggever aan de bar te zetten.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ruuddevil schreef: 15 mar 2023, 07:40 Je merkt aan Derksen dat ie een jaartje ouder wordt. Dat is helemaal niet erg, voor zijn leeftijd is ie nog steeds ontzettend scherp. Als je hem tegenover een professional zet dan is het alleen iets te veel gevraagd om zoveel dossier kennis te hebben om een discussie op de inhoud te winnen.

Op de vorige pagina een discussie over wie Derksen aanpakt als ze naast hem zitten. Herinneren jullie je Petrovic en Regilio Vrede?
Maaskant, Van Basten
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Derksen is inhoudelijk nooit voorbij het niveau gekomen van wat domme roeperij dat je ook op een verjaardag hoort. Niemand had met een beetje redelijkheid kunnen verwachten dat hij als iemand zonder enige vorm van relevante achtergrond Rutte effe het vuur aan de schenen had kunnen leggen. Volkse onderwerpen als de toeslagenaffaire en Groningen 'waar men wel wat over gehoord had' werden genoemd, maar het algemene principe omtrent onredelijke belastingvoordelen voordelen voor bedrijven, daar hoorde je bijv. niets over. Rutte had gewoon een makkelijke avond en de meerwaarde van deze uitzending was alleen wat entertainment, maar inhoudelijk nul. Zoals eigenlijk altijd met VI Vandaag wel.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV



:lol:
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Ik vond die midget eigenlijk helemaal niet zo heel vervelend. Zijn standpunten zijn niet de mijne, maar hij bracht het best netjes. Dat hij zichzelf boven de rest verheven voelt is sneu, maar vooral voor hem zelf.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ondanks dat de eerste 10 - 15 minuten misschien wel een van de grappigste ooit waren, met geweldige humor, werd het wel heel erg pijnlijk waarom dit een 3-man show is waar Johan, René en Wilfred even belangrijk zijn. Wat gênant zegt met die Sam als vervangende presentator. Vooral dat overschakelen naar andere onderwerpen of instarten van die filmpjes, mijn hemel wat slecht.
#FreeGeneratie4

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Vandaag Inside