Jason van Duiven (Almere City FC)

Bespreek hier de verhuurde spelers van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zie hem liever een paar minuten maken tegen Ado maar zo'n wedstrijd tegen Everton is natuurlijk ook goed voor de ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

D'n Duif. Duivinho. Of gewoon Koekoek Jonguh
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Joenepsv schreef: 28 feb 2023, 07:23 Zie hem liever een paar minuten maken tegen Ado maar zo'n wedstrijd tegen Everton is natuurlijk ook goed voor de ontwikkeling.
Een volledige wedstrijd tegen een internationale tegenstander lijkt me wat nuttiger dan 7 minuten tegen ado.
Saibari is underrated.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Trixm schreef: 28 feb 2023, 10:34
Joenepsv schreef: 28 feb 2023, 07:23 Zie hem liever een paar minuten maken tegen Ado maar zo'n wedstrijd tegen Everton is natuurlijk ook goed voor de ontwikkeling.
Een volledige wedstrijd tegen een internationale tegenstander lijkt me wat nuttiger dan 7 minuten tegen ado.
Het is allebei nuttig voor die jongen zelf.

Het zal voor PSV een afweging zijn of je deze speler nodig hebt tegen ADO in de beker (snelste weg naar EL) of het vergroten van kansen op een finale in de jeugdtoernooi. Dat laatste is een goede ervaring voor heel jong PSV.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik zie te weinig van Jong PSV helaas om echt een oordeel te kunnen vormen maar zijn cijfers liegen er niet om natuurlijk. Hij scoort ook gewoon tegen volwassen teams als Willem II, ADO, NAC, Almere etc.

In een ideale situatie denk ik dat het super belangrijk is dat je een eerste spits en een back-up spits hebt in de A selectie en daarachter een jongen die zijn wedstrijden speelt bij Jong PSV en aansluit bij het eerste als er iets is met blessures/schorsingen. Dan staat zo'n jongen niet stil in zijn ontwikkeling omdat hij wel op niveau wedstrijden blijft spelen en dat aangevuld met het meetrainen bij het eerste zou voldoende moeten zijn om die jongen klaar te stomen. Met Luuk als aanvoerder en aanvalsleider, Fabio als veelzijdige aanvaller die prima Luuk kan vervangen en van Duiven als talentvolle jonge spits bij Jong PSV zit je denk ik best gebakken als PSV zijnde. De vraag is alleen of van Duiven wel interessant is als spits in het eerste als je met Luuk en Fabio 2 totaal andere types spits hebt.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Moet zo'n jongen niet gewoon een jaar naar Heerenveen. Basisspeler worden, 30 wedstrijden spelen en dan terug naar PSV. Heb het idee dat spelers die te goed zijn voor Jong en PSV1 potentie hebben, vaak te lang aan het schipperen zijn.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het beste podium om jezelf snel te ontwikkelen is PSV 1. Daar kun je je optrekken aan de betere spelers, krijg je betere tegenstand en leer je omgaan met druk. Omdat je jong PSV hebt kunnen de spelers toch gegarandeerd minuten maken. Zo hebben Gakpo, Depay, Malen, Bergwijn en hopelijk nu Bakayoko ook hun stappen gezet.

De tweede route is de verhuurroute. Dat is nuttig voor spelers die nog wat meer tijd nodig hebben, waar de trainer het niet direct in ziet zitten of waar er sterke concurrentie is. Te lang in jong PSV blijven hangen is ook niet goed. Dat heeft best goed uitgepakt bij Lammers en Mauro en mogelijk nu ook met Sambo.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Eindhovenvoetbal schreef: 28 feb 2023, 12:31 Moet zo'n jongen niet gewoon een jaar naar Heerenveen. Basisspeler worden, 30 wedstrijden spelen en dan terug naar PSV. Heb het idee dat spelers die te goed zijn voor Jong en PSV1 potentie hebben, vaak te lang aan het schipperen zijn.
De echte toppers konden vrij snel mee met PSV 1. Depay, Bergwijn, Malen, Noni, Cody. Die hebben allemaal geen verhuur nodig gehad. Nu is het nog even afwachten of d'n Deuf ook in die categorie valt, maar als je ziet wat hij op zijn leeftijd levert in de korte periode dat hij nu meedoet bij Jong, neig ik eerder richting die jongens dan richting de Sam Lammertjes van deze wereld.

Edit: ik zie nu dat ik onbewust zo'n beetje de post van @koetje heb overgetypt. Nou ja, dat dus.

Niet verhuren, dit jaar rustig brengen, volgend jaar als (nog steeds) jong talent de complete Eredivisie aan gort scoren, drie seizoenen voor ons uitkomen en uiteindelijk voor 120 miljoen naar een Engelse topclub.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ik zie ook wel een speler die zich snel aanpast. Dus geef hem maar wat kansen om in te vallen. Hij werkt knetterhard, is snel, heeft een bizar goede timing, goede functionele techniek en een neusje voor de goal. Wellicht verrast hij Ruud en kunnen we hem volgend jaar definitief doorschuiven. Jammer dat Ruud gewerkt heeft met de verkeerde lichting, ik heb het gevoel dat de lichting van Duiven, Saibari, vd Heuvel, Geerts, vd Blaak veel talentvoller is dan bijvoorbeeld Saibari die koste wat kost moet spelen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Doe hoeft helemaal niet koste wat kost te spelen?
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ook met dit ventje...zullen we ff rustig aan doen aub? De stap naar PSV 1 is gigantisch. Ik denk dat het al prima is als hij volgend seizoen gezien kan worden als 3de spits. In het seizoen van de waarheid kan je het toch niet maken om met een 34 jarige 1e spits en een ventje die net 18 geworden is het seizoen in te gaan.

Ik zou lekker Fofana verhuren, die is met 20 jaar en meer Jong PSV wedstrijden al wat verder maar is alleen fysiek niet heul sterk om zo maar te zeggen. Die kan je denk ik beter een jaartje aan een prima ED club verhuren en kijken hoe hij zich staande houdt. Zou mooi zijn als je dan als Luuk afzwaait 2 eigen jongens als opties hebt voor de 9 positie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nee inderdaad, niet te veel druk op die jongen leggen.

Die Gouden Bal kan hij ook nog gewoon over twee jaar winnen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 28 feb 2023, 23:24 Ook met dit ventje...zullen we ff rustig aan doen aub?
Niks ervan, basis morgen. Wat goed is, komt snel en d'n Duivinho is goed én komt snel! 8)

Maar even serieus: niks mis mee om hem erbij te halen en hem wat minuten te geven waar kan. Het is geen 11-jarige kabouter, het is een jongen die het meteen elke week laat zien tussen volwassen mannen in de KKD. Ander niveau, ja, maar wel direct veelbelovend. Zo'n razendsnelle aanpassing is doorgaans een goed teken. Daarmee pleit ik niet om hem te laten concurreren met Luuk, maar ik zie oprecht niet in waarom je uit principe langer zou wachten. Gooi hem er maar af en toe bij, zeker nu we onze daadwerkelijke back-up voor Luuk op links nodig hebben.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ykhim schreef: 01 mar 2023, 06:25het is een jongen die het meteen elke week laat zien tussen volwassen mannen in de KKD. Ander niveau, ja,
Nee, morgenavond is de tegenstander niet van ander niveau dan waar hij het meteen elke week laat zien. ;)
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Waarom zou hij niet volgend seizoen als 3e spits bij de selectie kunnen zitten? Dan speelt hij nog het gros in Jong en krijgt hij geregeld wat minuten bij 1. Hij is 18 en een heel groot talent, ik zie niet in waarom dat te hard zou gaan. Laten we anders inderdaad nog 5 jaar met Luuk doen.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Bij ajax speelt Jorrel Hato toch ook gewoon soms. Neem hem soms mee en geef hem rond de 10 minuten ofzo terwijl hij ook gewoon mee doet met jong. Dus bijvoorbeeld vrijdag jong en dan zaterdag/zondag 10 minuutjes of op de bank.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Leuk al die verwachtingen en bespiegelingen. Voorlopig doet hij het uitstekend in Jong en heeft hij ook al op de bank gezeten bij één. Laat die jongen bij Jong lekker ballen en af en toe bij één meetrainen en/of op de bank zitten. Alles wat hij aan minuten meepakt is meegenomen. Zelfs als hij alleen op de bank zit pakt hij die ervaring mee. Komende zomer zal hij ongetwijfeld de voorbereiding (gedeeltelijk) bij één meedraaien en zal worden beoordeeld wat de beste route voor hem is.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Jason van Duiven was gisteren niet fit om te spelen tegen NAC. Hopelijk valt zijn blessure mee, want het zou toch mooi zijn om hem zondag zijn debuut te laten maken in PSV 1?

Luuk de Jong is niet topfit en misschien niet eens erbij. Dan zou het mooi zijn als (indien de stand het toelaat) Jason nog een 20-30 minuten kan voetballen.
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

Eerste twee goals van de Pigeon in PSV 1 aankomende zondag.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

🧥+🧾-b

👨 m=v

🐦🐦

Wie maakt de banner en hangt hem op zondag?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

FritskePhilips schreef: 07 mar 2023, 21:08 🧥+🧾-b

👨 m=v

🐦🐦

Wie maakt de banner en hangt hem op zondag?
Jouw schoonvader?
► Laat Spoiler zien
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Standbeeld schreef: 07 mar 2023, 21:25 Jouw schoonvader?
► Laat Spoiler zien
Niet zo flauw als de rebus zelf. 😉
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Klasse van V. Duiven. De explosiviteit waarmee die vrijkomt en ruimte voor zichzelf creëert, het gevoel waar hij zich moet positioneren en de technische knappe voetbeweging in een keer. Jammer dat ie er niet in zat.

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Dat zijn wel fijne loopacties die qua timing lastig aan te leren zijn en dan is het prettig als je die al van nature bezit. Ik denk dat hij absoluut potentie heeft om het te gaan redden bij PSV. Zou ook erg mooi zijn.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Roekoe!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Blijft eeuwig zonde dat ESPN 4 kanalen heeft en allemaal onzin uitzendt ipv dit…

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Jason van Duiven (Almere City FC)