nieuwbouw/bestaande bouw/verduurzamen/aankoop/verkoop

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

PCGC schreef: 09 mar 2023, 20:36
DadOfFour schreef: 09 mar 2023, 10:30

Bijna dagelijkse kost hier, gebeurt regelmatig dat ik mijn internetverbinding en mijn extra schermen ineens kwijt ben..
Al is de elektra hier ook wel een beetje met de Spaanse slag aangelegd, dus dat helpt ook niet...
Haha ik herken het. Elke zomer hier ook weer, iedereen vol airco open plus de vaste dingen ‘s avonds zoals vaatwasser, was machine, droger en dan ineens poef, stroom uitval.
Overheid waarschuwt er tegenwoordig ook voor, berichten als “as woensdag om 19.00uur gelieve zo min mogelijk stroom te gebruiken ivm kans op overbelasting netwerk”

😂😂
Vandaag was het weer zover, 36 graden, iedereen komt thuis van school/werk rond een uur of 4-5, knalt als eerste massaal de airco en BOEM, stroomuitval. Duizenden huishoudens zonder stroom. Gelukkig zelf geen last.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Goed om te lezen @Stofzuiger zijn toch forse investeringen die je doet dus je wil gewoon kwaliteit en resultaat. Top! Vraagje, hoe heb je die 3de kamer afbeelden zo gemaakt?of heeft een partij dat gedaan?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 17 mar 2023, 19:36 Goed om te lezen @Stofzuiger zijn toch forse investeringen die je doet dus je wil gewoon kwaliteit en resultaat. Top! Vraagje, hoe heb je die 3de kamer afbeelden zo gemaakt?of heeft een partij dat gedaan?
Normaliter zou ik ook aanraden om die investeringen over een jaar of 3 uit te smeren. Dan valt t niet zo rauw op je dak. Maar ja, met de huidige energieprijzen is het inderdaad wel raak..

Er zijn trouwens weer redelijke jaarcontracten beschikbaar op gaslicht.com @Stofzuiger , bijvoorbeeld pure energie en essent.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Stofzuiger
Basisspeler
3
Berichten: 435
Lid geworden op: 14 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 17 mar 2023, 19:36 Goed om te lezen @Stofzuiger zijn toch forse investeringen die je doet dus je wil gewoon kwaliteit en resultaat. Top! Vraagje, hoe heb je die 3de kamer afbeelden zo gemaakt?of heeft een partij dat gedaan?
Die heb ik zelf gemaakt in het 3D-programma SketchUp. Ik gebruik nog SketchUp 2017, die destijds gratis was. Tegenwoordig kan je het alleen gratis gebruiken als cloud-software, en ik weet niet of het nog dezelfde uitgebreide opties heeft. Maar het is wel een heerlijk eenvoudig programma om 3D te modelleren.
Josef Dettelbacher schreef: 17 mar 2023, 20:51 Er zijn trouwens weer redelijke jaarcontracten beschikbaar op gaslicht.com @Stofzuiger , bijvoorbeeld pure energie en essent.
Ja, ik ben me al aan het oriënteren. Denk vooralsnog aan ANWB Energie.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Josef Dettelbacher schreef: 03 mar 2023, 16:11
Dit is zo'n beetje de reactie die ik voor élke vorm van gevraagd vakmanschap krijg. Het is gewoon echt niet leuk meer om vaklui te vragen als je er toevallig niet persoonlijk wat hebt in je kennissenkring.
Zelfs dat zegt niks meer..... na al het gedoe uiteindelijk 3 offertes gekregen.
Afgelopen weekend eea naast elkaar gelegd en een keuze gemaakt voor het bedrijf waarmee een familielid via zijn werk veel mee gedaan heeft.

Dinsdagochtend gebeld "we gaan accoord! Wanneer kun je? Hopelijk snel gezien de situatie"
"ik bel je om 12u terug, anders laat in de middag"

Die dag niks meer gehoord. Dag later weer gebeld.
"ik bel je voor 16u terug"

Voor 16ur niks gehoord..... begin vd avond belletje: "ik laat vrijdag weten of ik volgende week kan komen voor de klus"
Vrijdag (gisteren) niks gehoord. Zelf gebeld: geen gehoor. Bericht gestuurd: nog steeds niet gelezen.

Maandag maar een belletje: kan hij die week niet dan een fraaie 1 ster en door naar nummer 2 op de lijst.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

.....hoe dingen in een paar dagen tijd een 180 graden wending kunnen nemen....

vorige week maandag om 8:45 kreeg ik te horen dat 2 dagen later het dak gefixt kon worden.
Op woensdagochtend is er door 4 man gestart en nog voor het einde van de dag had ik nieuwe latten en pannen.

Diezelfde dag contact met de panelenman; of maandag de 27e uit kwam.
Vanochtend zijn ze gestart en zojuist was de klus af en zie ik dat ik -zij het miniem aangezien het bewolkt is en amper zon- al aan het terugleveren ben.

Al met al een dure grap (panelen vielen vanwege het vervallen van BTW wat goedkoper uit, maar het dak was een grote kostenpost; duurder dan de panelen) maar ik zie het als waardevermeerdering van de woning en de maandlasten gaan omlaag.
Het terugverdienen zal alleen "iets" langer gaan duren.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mr. Spock schreef: 27 mar 2023, 14:07 .....hoe dingen in een paar dagen tijd een 180 graden wending kunnen nemen....

vorige week maandag om 8:45 kreeg ik te horen dat 2 dagen later het dak gefixt kon worden.
Op woensdagochtend is er door 4 man gestart en nog voor het einde van de dag had ik nieuwe latten en pannen.

Diezelfde dag contact met de panelenman; of maandag de 27e uit kwam.
Vanochtend zijn ze gestart en zojuist was de klus af en zie ik dat ik -zij het miniem aangezien het bewolkt is en amper zon- al aan het terugleveren ben.

Al met al een dure grap (panelen vielen vanwege het vervallen van BTW wat goedkoper uit, maar het dak was een grote kostenpost; duurder dan de panelen) maar ik zie het als waardevermeerdering van de woning en de maandlasten gaan omlaag.
Het terugverdienen zal alleen "iets" langer gaan duren.
Mag ik vragen wat het dak je uiteindelijk gekost heeft?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Josef Dettelbacher schreef: 28 mar 2023, 13:21
Mr. Spock schreef: 27 mar 2023, 14:07 .....hoe dingen in een paar dagen tijd een 180 graden wending kunnen nemen....

vorige week maandag om 8:45 kreeg ik te horen dat 2 dagen later het dak gefixt kon worden.
Op woensdagochtend is er door 4 man gestart en nog voor het einde van de dag had ik nieuwe latten en pannen.

Diezelfde dag contact met de panelenman; of maandag de 27e uit kwam.
Vanochtend zijn ze gestart en zojuist was de klus af en zie ik dat ik -zij het miniem aangezien het bewolkt is en amper zon- al aan het terugleveren ben.

Al met al een dure grap (panelen vielen vanwege het vervallen van BTW wat goedkoper uit, maar het dak was een grote kostenpost; duurder dan de panelen) maar ik zie het als waardevermeerdering van de woning en de maandlasten gaan omlaag.
Het terugverdienen zal alleen "iets" langer gaan duren.
Mag ik vragen wat het dak je uiteindelijk gekost heeft?
€ 8700
Heb je in deze tijd niet eens een fatsoenlijke linksback voor.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mr. Spock schreef: 28 mar 2023, 13:31
Josef Dettelbacher schreef: 28 mar 2023, 13:21

Mag ik vragen wat het dak je uiteindelijk gekost heeft?
€ 8700
Heb je in deze tijd niet eens een fatsoenlijke linksback voor.
Ai, dat is een bijzonder pijnlijke kostenpost.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Josef Dettelbacher schreef: 28 mar 2023, 13:45
Mr. Spock schreef: 28 mar 2023, 13:31
€ 8700
Heb je in deze tijd niet eens een fatsoenlijke linksback voor.
Ai, dat is een bijzonder pijnlijke kostenpost.
Klopt.
Maar het was dit of niks doen (en dus geen panelen)

Verder was er een tijd gekomen dat dat dak aangepakt had moeten worden. Nu is het waardevermeerdering van het huis. Ja, ik had er ook van op vakantie kunnen gaan maar dan is het echt *poof* weg.
Een nieuwe keuken (om zomaar wat te noemen) had ik uiteraard liever gehad (dat zie je elke dag) maar soit, het zij zo.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zaterdag is er weer een NVM openhuis dagen. Eens kijken of er nog woningen interessant genoeg zijn om te bekijken. Al dan niet met de hoop dat ze moeizaam verkocht worden en alsnog over een x aantal maanden fors in prijs verlagen :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mr. Spock schreef: 28 mar 2023, 14:00
Josef Dettelbacher schreef: 28 mar 2023, 13:45

Ai, dat is een bijzonder pijnlijke kostenpost.
Klopt.
Maar het was dit of niks doen (en dus geen panelen)

Verder was er een tijd gekomen dat dat dak aangepakt had moeten worden. Nu is het waardevermeerdering van het huis. Ja, ik had er ook van op vakantie kunnen gaan maar dan is het echt *poof* weg.
Een nieuwe keuken (om zomaar wat te noemen) had ik uiteraard liever gehad (dat zie je elke dag) maar soit, het zij zo.
Ik had tot een paar jaar geleden (inmiddels met pensioen) een vaste klusser, en die had een heel vies trucje om extra te verdienen. Had een advertentie op werkspot staan, en standaard reageerde hij een hele week niet op binnengekomen vragen. Na een week vroeg ie dan of die mensen nog op zoek waren, en bij een "ja" wist hij dan dat ze na een week nog helemaal niemand hebben kunnen vinden. Dan deed ie gewoon 20 euro op z'n normale uurtarief en was het voor die mensen 70 euro per uur of helemaal niets.

In jouw geval lijkt me hetzelfde aan de hand. Denk dat een normaal dak aan pannen en latten nooit meer dan 5000 euro aan materiaal en materieel kan zijn. En dat is al ruim bemeten denk ik. Dus 3700 euro voor 4 gasten die ieder een dag bezig zijn.

Ik had ook zo'n flapdrol die bij mij lekkage kwam maken. Kwam voor de offerte met 'n heel verhaal en vroeg 2000 euro. Ik als leek akkoord gegaan. Op de dag zelf kwam ie met een gasbrandertje en met een paar lullige rollen ruiterband van de bouwmarkt die bij opzoeken 50 euro per stuk waren. Was na een uurtje klaar.. Daar ben ik toen zo boos om geworden dat ik die 2000 euro niet wilde betalen. Heeft ie ter plekke nog bijgesteld naar 1500 euro, wat ik alsnog 1000 euro te veel vond, maar ik wilde van het gezeik af zijn.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Josef Dettelbacher schreef: 28 mar 2023, 18:54
Mr. Spock schreef: 28 mar 2023, 14:00
Klopt.
Maar het was dit of niks doen (en dus geen panelen)

Verder was er een tijd gekomen dat dat dak aangepakt had moeten worden. Nu is het waardevermeerdering van het huis. Ja, ik had er ook van op vakantie kunnen gaan maar dan is het echt *poof* weg.
Een nieuwe keuken (om zomaar wat te noemen) had ik uiteraard liever gehad (dat zie je elke dag) maar soit, het zij zo.
Ik had tot een paar jaar geleden (inmiddels met pensioen) een vaste klusser, en die had een heel vies trucje om extra te verdienen. Had een advertentie op werkspot staan, en standaard reageerde hij een hele week niet op binnengekomen vragen. Na een week vroeg ie dan of die mensen nog op zoek waren, en bij een "ja" wist hij dan dat ze na een week nog helemaal niemand hebben kunnen vinden. Dan deed ie gewoon 20 euro op z'n normale uurtarief en was het voor die mensen 70 euro per uur of helemaal niets.

In jouw geval lijkt me hetzelfde aan de hand. Denk dat een normaal dak aan pannen en latten nooit meer dan 5000 euro aan materiaal en materieel kan zijn. En dat is al ruim bemeten denk ik. Dus 3700 euro voor 4 gasten die ieder een dag bezig zijn.

Ik had ook zo'n flapdrol die bij mij lekkage kwam maken. Kwam voor de offerte met 'n heel verhaal en vroeg 2000 euro. Ik als leek akkoord gegaan. Op de dag zelf kwam ie met een gasbrandertje en met een paar lullige rollen ruiterband van de bouwmarkt die bij opzoeken 50 euro per stuk waren. Was na een uurtje klaar.. Daar ben ik toen zo boos om geworden dat ik die 2000 euro niet wilde betalen. Heeft ie ter plekke nog bijgesteld naar 1500 euro, wat ik alsnog 1000 euro te veel vond, maar ik wilde van het gezeik af zijn.
het was wel wat meer dan wat pannen en latten; complete dak incl folie is vernieuwd
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 28 mar 2023, 16:41 Zaterdag is er weer een NVM openhuis dagen. Eens kijken of er nog woningen interessant genoeg zijn om te bekijken. Al dan niet met de hoop dat ze moeizaam verkocht worden en alsnog over een x aantal maanden fors in prijs verlagen :mrgreen:
Opvallend veel deelnemers weer idd. Zo zie je die open dag 3 jaar niet omdat je er toch niet tussen komt, en zo moet iedereen van ellende weer meedoen.. overigens zie ik toch ook hier weer nieuwbouw voor totaal absurde bedragen worden aangeboden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 28 mar 2023, 19:47
Juancho schreef: 28 mar 2023, 16:41 Zaterdag is er weer een NVM openhuis dagen. Eens kijken of er nog woningen interessant genoeg zijn om te bekijken. Al dan niet met de hoop dat ze moeizaam verkocht worden en alsnog over een x aantal maanden fors in prijs verlagen :mrgreen:
Opvallend veel deelnemers weer idd. Zo zie je die open dag 3 jaar niet omdat je er toch niet tussen komt, en zo moet iedereen van ellende weer meedoen.. overigens zie ik toch ook hier weer nieuwbouw voor totaal absurde bedragen worden aangeboden.
Ja hier doen ook veel huizen mee, je ziet gewoon dat ze (fors) langer te koop staan maar uiteindelijk nog wel verkocht worden. Ik heb een paar keer navraag gedaan over de uiteindelijke verkoopprijs maar dat is dan of de vraagprijs nog of een paar tienduizend onder de vraagprijs. Dus absurd dure huizen zijn in verhouding nog steeds absurd duur en al helemaal gekoppeld aan de rente en dus je maandlasten. Voor ons helaas nog steeds niet te doen, maar zoals gezegd, wij hebben onze verwachtingen bijgesteld want het moet niet ten koste gaan van je huidige fijne huisje waar helemaal niks mis mee is.

Die woning die dus al 3/4 jaar te koop stond, @Josef Dettelbacher jij hebt het gezien, is uiteindelijk vandaag ook onder bod gekomen. Dus het duurt langer maar verkopers houden helaas nog erg lang vast aan hun vraagprijs of anders beperkt daaronder.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 28 mar 2023, 20:08
Josef Dettelbacher schreef: 28 mar 2023, 19:47

Opvallend veel deelnemers weer idd. Zo zie je die open dag 3 jaar niet omdat je er toch niet tussen komt, en zo moet iedereen van ellende weer meedoen.. overigens zie ik toch ook hier weer nieuwbouw voor totaal absurde bedragen worden aangeboden.
Ja hier doen ook veel huizen mee, je ziet gewoon dat ze (fors) langer te koop staan maar uiteindelijk nog wel verkocht worden. Ik heb een paar keer navraag gedaan over de uiteindelijke verkoopprijs maar dat is dan of de vraagprijs nog of een paar tienduizend onder de vraagprijs. Dus absurd dure huizen zijn in verhouding nog steeds absurd duur en al helemaal gekoppeld aan de rente en dus je maandlasten. Voor ons helaas nog steeds niet te doen, maar zoals gezegd, wij hebben onze verwachtingen bijgesteld want het moet niet ten koste gaan van je huidige fijne huisje waar helemaal niks mis mee is.

Die woning die dus al 3/4 jaar te koop stond, @Josef Dettelbacher jij hebt het gezien, is uiteindelijk vandaag ook onder bod gekomen. Dus het duurt langer maar verkopers houden helaas nog erg lang vast aan hun vraagprijs of anders beperkt daaronder.
Een collega van me verkocht onlangs een uniek huis (qua locatie zijn er maar 15 van), en had binnen een dag nog 20 bezichtigingen gepland. Het kan dus nog steeds, maar dan moet je wel echt iets gewilds in handen hebben waar mensen op afkomen die geen hypotheek meer nodig hebben. Of anders een hele kleine.

Wat makelaars nu doen heeft een mooie term:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Referentie-effect

Die prijs gaat natuurlijk lang niet meer geboden worden, maar door hoog in te zetten is dat bedrag wél het anker waar je je bod op baseert.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 28 mar 2023, 21:42
Juancho schreef: 28 mar 2023, 20:08

Ja hier doen ook veel huizen mee, je ziet gewoon dat ze (fors) langer te koop staan maar uiteindelijk nog wel verkocht worden. Ik heb een paar keer navraag gedaan over de uiteindelijke verkoopprijs maar dat is dan of de vraagprijs nog of een paar tienduizend onder de vraagprijs. Dus absurd dure huizen zijn in verhouding nog steeds absurd duur en al helemaal gekoppeld aan de rente en dus je maandlasten. Voor ons helaas nog steeds niet te doen, maar zoals gezegd, wij hebben onze verwachtingen bijgesteld want het moet niet ten koste gaan van je huidige fijne huisje waar helemaal niks mis mee is.

Die woning die dus al 3/4 jaar te koop stond, @Josef Dettelbacher jij hebt het gezien, is uiteindelijk vandaag ook onder bod gekomen. Dus het duurt langer maar verkopers houden helaas nog erg lang vast aan hun vraagprijs of anders beperkt daaronder.
Een collega van me verkocht onlangs een uniek huis (qua locatie zijn er maar 15 van), en had binnen een dag nog 20 bezichtigingen gepland. Het kan dus nog steeds, maar dan moet je wel echt iets gewilds in handen hebben waar mensen op afkomen die geen hypotheek meer nodig hebben. Of anders een hele kleine.

Wat makelaars nu doen heeft een mooie term:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Referentie-effect

Die prijs gaat natuurlijk lang niet meer geboden worden, maar door hoog in te zetten is dat bedrag wél het anker waar je je bod op baseert.
Je hebt er altijd pareltjes tussen zitten, bijv. een unieke locatie die sowieso super gewild is. Dat was zo en zal nu niet anders zijn. Ik had gehoopt dat de markt wel verder in elkaar gezakt was ondertussen maar dat besef bij verkopers moet er nog meer ingeramd worden. Het zou dus schelen als meer huizen zo minimaal een half jaar, liefst langer, te koop staan :mrgreen:

De prijzen van mooie maar wel gewoon normale woningen of nieuwbouw zijn echt nog idioot hoog. Vandaag nog eens gekeken, een op papier mooie hoekwoning in een nieuwbouw stuk waar ze mee bezig zijn (oplevering zomer 2024), afmetingen zijn voor ons prima, maar dat kost al 570.000 en dan komt er nog van alles bij he. Evt. andere keuken, badkamer, dakkapel of sowieso dakraam, de tuin is natuurlijk niks meer dan zwarte aarde zonder zelfs een schutting erbij. Kortom, zelf al houd je het redelijk beperkt bij het aanvinken van extra optie en stel je bepaalde zaken uit (dakkapel kan bijv. altijd nog een keer) dan zitten wij al veel en veel meer boven budget. En dan praatje over een hoekwoning! :wall:

Kortom, geduld maar weer, de kans zal vast wel een keer komen, al is het over 2 jaar pas :L :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Heb vandaag weer een jaarcontract energie afgesloten, ingaand medio augustus 2023. Gas: 1.32 m3 en terugleveren stroom: 11,5 ct kWh.

Eerst leek dat ANWB me wel interessant, maar een maat van me heeft het en die is van een koude kermis thuisgekomen en gaat er na 2 maanden gelijk mee stoppen. Die mag dus morgenmiddag midden op de dag 25 cent per teruggeleverde kWh BETALEN. Ja, je leest het goed. Volgens mij is zoiets dus alleen in de winter interessant.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wij krijgen juist vorige week een mailtje van Essent: JE TERMIJNBEDRAG IS VERLAAGD van 107 euro naar 93 euro... :mrgreen:
Verder geen update van de huizenjacht. Tis allemaal nog behoorlijk ellendig qua vraagprijzen en dat gekoppeld aan de hogere rente. Niet te doen. Zag nog wel een woning in de straat waar goede vrienden van ons ook sinds 2 jaar wonen. Mooie ruime 2:1 kappers en 2 jaar geleden stond dat huis toevallig ook op het moment te koop toen ze bij hun huidige huis gingen kijken. Vraagprijs toen was 520k. Vraagprijs nu, 2 jaar later: 650k :wall:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
LeandroBonfim
Vaste waarde in elftal
1
Berichten: 664
Lid geworden op: 7 nov 2022

Josef Dettelbacher schreef: 18 apr 2023, 22:33 Heb vandaag weer een jaarcontract energie afgesloten, ingaand medio augustus 2023. Gas: 1.32 m3 en terugleveren stroom: 11,5 ct kWh.

Eerst leek dat ANWB me wel interessant, maar een maat van me heeft het en die is van een koude kermis thuisgekomen en gaat er na 2 maanden gelijk mee stoppen. Die mag dus morgenmiddag midden op de dag 25 cent per teruggeleverde kWh BETALEN. Ja, je leest het goed. Volgens mij is zoiets dus alleen in de winter interessant.
Ben zelf ook aan het denken om het contract weer een jaar vast te zetten, zodra het kan bij Vatenfall. Ben bang als ik te lang wacht dat er weer iets geks gebeurt waardoor de prijs toch ineens weer gaat stijgen ofzo.

Zijn er meerderen die nu weer voor vast gaan?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

LeandroBonfim schreef: 25 apr 2023, 11:35
Josef Dettelbacher schreef: 18 apr 2023, 22:33 Heb vandaag weer een jaarcontract energie afgesloten, ingaand medio augustus 2023. Gas: 1.32 m3 en terugleveren stroom: 11,5 ct kWh.

Eerst leek dat ANWB me wel interessant, maar een maat van me heeft het en die is van een koude kermis thuisgekomen en gaat er na 2 maanden gelijk mee stoppen. Die mag dus morgenmiddag midden op de dag 25 cent per teruggeleverde kWh BETALEN. Ja, je leest het goed. Volgens mij is zoiets dus alleen in de winter interessant.
Ben zelf ook aan het denken om het contract weer een jaar vast te zetten, zodra het kan bij Vatenfall. Ben bang als ik te lang wacht dat er weer iets geks gebeurt waardoor de prijs toch ineens weer gaat stijgen ofzo.

Zijn er meerderen die nu weer voor vast gaan?
Waarom per sé vattenfal? Ik zat vroeger ook een jaar of 6 achter elkaar bij Nuon, maar tegenwoordig switch ik elk jaar richting het op dat moment goedkoopste contract van niet al te kleine spelers. Scheelt een hoop geld, en in de service/levering heb ik nog nooit wat gemerkt. De ene heeft een fijnere app dan de andere, maar dat is vaak kwestievan wennen.

Vandaag is trouwens m'n HR++ glas geplaatst. Zat er in een halve dag in. Wel een enorme bende en de glaslatten moeten nog eens geschilderd worden, waar ik geen rekening mee had gehouden. Qua akoestisch en thermisch comfort merk je wel direct een verschil.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Breur
Internationale topspeler
6
Berichten: 3744
Lid geworden op: 1 mar 2018

LeandroBonfim schreef: 25 apr 2023, 11:35
Josef Dettelbacher schreef: 18 apr 2023, 22:33 Heb vandaag weer een jaarcontract energie afgesloten, ingaand medio augustus 2023. Gas: 1.32 m3 en terugleveren stroom: 11,5 ct kWh.

Eerst leek dat ANWB me wel interessant, maar een maat van me heeft het en die is van een koude kermis thuisgekomen en gaat er na 2 maanden gelijk mee stoppen. Die mag dus morgenmiddag midden op de dag 25 cent per teruggeleverde kWh BETALEN. Ja, je leest het goed. Volgens mij is zoiets dus alleen in de winter interessant.
Ben zelf ook aan het denken om het contract weer een jaar vast te zetten, zodra het kan bij Vatenfall. Ben bang als ik te lang wacht dat er weer iets geks gebeurt waardoor de prijs toch ineens weer gaat stijgen ofzo.

Zijn er meerderen die nu weer voor vast gaan?
Ik ben ook voor vast gegaan (energiedirect uiteraard!). De prijs is voor mij acceptabel en ik verwacht de komende weken zonnepanelen waardoor het alleen maar gaat dalen. Dit is (wederom) een spannend jaar met de Rusland/Oekraïne situatie en de spanningen die oplopen in China met Taiwan. Beter een jaartje vast. Volgend jaar kijken we wel weer.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Breur schreef: 25 apr 2023, 13:43
LeandroBonfim schreef: 25 apr 2023, 11:35

Ben zelf ook aan het denken om het contract weer een jaar vast te zetten, zodra het kan bij Vatenfall. Ben bang als ik te lang wacht dat er weer iets geks gebeurt waardoor de prijs toch ineens weer gaat stijgen ofzo.

Zijn er meerderen die nu weer voor vast gaan?
Ik ben ook voor vast gegaan (energiedirect uiteraard!). De prijs is voor mij acceptabel en ik verwacht de komende weken zonnepanelen waardoor het alleen maar gaat dalen. Dit is (wederom) een spannend jaar met de Rusland/Oekraïne situatie en de spanningen die oplopen in China met Taiwan. Beter een jaartje vast. Volgend jaar kijken we wel weer.
Begin 2021 betaalde ik 90 ct per kuub, en de verwachting was dat dit zou stijgen door overheidsbeleid (meer belasting op gas). Met inflatiecorrectie en overheidsbeleid zouden we nu denk ik ook al op 1.10-1.20 zitten per kuub. Gezien de oorlog vind ik 1.32 dan erg meevallen en wil ik het wel langdurig vastleggen. Daarnaast speelt ook nog dat ik vanaf heden niet meer dan 350-400 kuub verwacht te gebruiken vanwege betere isolatie en airco.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Goed nieuws voor @Juancho

https://www.nu.nl/economie/6261352/huiz ... -hoog.html
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Standbeeld schreef: 28 apr 2023, 15:05 Goed nieuws voor @Juancho

https://www.nu.nl/economie/6261352/huiz ... -hoog.html
Ik geloof dat eerlijk gezegd niet. Dan gaan mensen gewoon niet verkopen. Paar dagen geleden bleek nog dat in vijf provincies de prijzen helemaal niet zijn gedaald afgelopen jaar. De bouw zal ook wel stil komen te liggen, want als grondstof en arbeid duur is, loont het ook niet om voor veel minder te gaan bouwen. Veel mensen hebben deze periode rond de 10% loonsverhoging gehad, dat betekent ook dat je weer meer kunt lenen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Meer lenen op papier ja. Het leven is veel duurder geworden dan die 10%. In praktijk komt het er eerder op neer dst het verstandiger is om juist minder te lenen. Tenminste, als je nog een beetje wilt kunnen ademen en leven...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

nieuwbouw/bestaande bouw/verduurzamen/aankoop/verkoop