NBA Basketbal

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja fair enough. En zoals laatst ook wel terecht opgemerkt is het niveau defensief over het geheel twijfelachtig, dus of je echt top defensief hoeft te zijn is zelfs nog maar de vraag.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Lakers gisteren gewonnen zonder LeBron met een fenomenale AD van de Grizzlies. En daarmee staan ze opeens op spot 9, deelname aan de play-in tournament en 2 wins verwijderd van een directe play-off plaats. Ik blijf erbij: een fitte Lakers zijn misschien wel de grootste dark-horse/outsiders in de west.

Ik ben wel benieuwd naar de Grizzlies nu. Op een 3 game losing streak en vandaag kwam ook het nieuws dat Morant nog eens (minimaal) 4 games zal missen. Ondertussen zitten ook de Celtics ook niet in een hele lekkere flow sinds de all-star break. Ook niet ideaal 5 weken voor de play-offs.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vind het verhaal van het seizoen tot nu toe de Sacramento Kings. Wat een omslag binnen 1 jaar. Van structurele verliezers en eigenlijk een beetje het lachertje van de NBA naar een serieuze kans op de 2 (!) seed. En met het Westen waar bijna geen zekerheidjes zitten op dit moment kan het zelfs nog mooier voor ze worden. Terecht dus dat Mike Brown als grootste kanshebber voor coach of the year wordt gezien.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Clippers@Knicks nu te zien. Mooi om Kawhi weer dichtbij zijn beste niveau te zien, maar ik moet zeggen dat de Knicks erg mooi basketbal spelen. Aanvallend lekker dynamisch met Quickley en Grimes als heel vlugge spelers en een speler als Hart vanaf de bank kunnen brengen is toch ook erg prettig. Leuk ploegje wat nog iets te weinig erkenning krijgt voor hun spel zonder echte superster (Randle is goed, maar geen superster).
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Denver in het Westen als 1 seed eindigen, maar toch ben ik elke keer als ik ze zie spelen niet helemaal overtuigd dat ze ook door kunnen stoten en al helemaal niet dat ze het de Bucks/Celtics in een potentiële finale écht moeilijk kunnen maken. Relatief voorspelbaar aanvallend en defensief amper rim protection.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hun offense is geweldig, maar defensief zijn ze kwetsbaar. Bovendien mis ik ergens toch wel de aggressiveness en de doortastendheid. Een Giannis, LeBron, Curry/Thompson/Green, KD, Butler, etc. Dat zijn gewoon echt honden om tegen te spelen als het moet. En dan heb ik het over de gehele Bucks en Warriors etc. Dat mis ik wel bij de Nuggets. Waarbij sowieso een eventuele finals ook een nieuw terrein voor velen van hun zal zijn. Verder hebben de Nuggets wel een aardig team uiteraard. Uitsluiten moet je vooral niet doen.

KD ondertussen eruit en dan moet er nog verder onderzocht gedaan worden. Niet lekker zo voor de play-offs. En Golden State wint even van de Bucks en de Suns. Gisteren was Thompson fenomenaal. Als je het over 'dogs' zoals ze dat dan op de Amerikaanse TV zeggen, dan is Thompson er zeker eentje van. Suns-GSW was al heel het jaar controversieel met Booker en Thompson die los gingen vorige keer. Je zag gewoon het vuur in de ogen van Thompson dat hij de Suns helemaal ging slopen. Dat mis ik bijv. ook bij Booker. Daarom vind ik de Suns persoonlijk ook een stel chokers.

Last but not least: Morant voor onbepaalde tijd eruit. En hij heeft al best wel wat gemist. Benieuwd wat voor invloed dat heeft op de Grizzlies.

Puur twee hypothetische vragen ondertussen:

- Wie zou MVP moeten winnen volgens jullie?
- Als je nu zou moeten voorspellen, wat zou dan de finals zijn.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

In het Westen kan nog iets raars gebeuren. Het lijkt er namelijk op dat de 6de plaats beter is dan de vijfde. Zoals het nu staat zou de #6 namelijk tegen de Memphis Grizzlies spelen, die sowieso al moeite hadden in grote wedstrijden met Ja en nu zonder Ja überhaupt moeite hebben. De #5 moet waarschijnlijk tegen de Phoenix Suns, die bij de absolute favorieten horen, dus…
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 15 mar 2023, 00:59 Puur twee hypothetische vragen ondertussen:

- Wie zou MVP moeten winnen volgens jullie?
- Als je nu zou moeten voorspellen, wat zou dan de finals zijn.
MVP moet toch gewoon Jokic zijn. Een center die bij de assists bovenin meedoet in het klassement is zeldzaam en met zijn percentages, veelzijdigheid en invloed op de beste record in het Westen is het eigenlijk een makkelijke beslissing, die enkel en alleen in twijfel wordt getrokken, omdat hij er dan drie op rij wint.

Finals denk ik dat gaan tussen de Bucks en de Clippers. 8)
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

MVP is voor mij ook Jokic of Giannis dan evt. Ik vraag me wel af hoe deze award race eruit zou zien als bijv. Curry en Durant een volledig jaar fit zouden zijn.

Finals ga ik een hot-take doen: een fitte Lakers vs de Bucks :mrgreen: :mrgreen: . Hoewel AD volgens mij weer geblesseerd is... Anders gewoon GSW denk ik. Hoewel ik de Cavs ook niet uitvlak. Die hebben in de regular season tegen zowel de Bucks als de Celtics laten zien het hun heel moeilijk te kunnen maken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Lakers moeten eerst maar erna kijken of ze überhaupt de play-offs halen. De play-in was al dubieus geweest als de Pelicans niet zoveel blessures hadden. En de Warriors hebben ook erg veel moeite, dus of die de play-in kunnen vermijden… kan zomaar zo zijn dat jouw twee favorieten tegenover elkaar komen om überhaupt een plekje in de play-offs te krijgen. Phoenix Suns zitten in het Westen in dé positie, maar als ze in de eerste ronde tegen de Clippers moeten en KD nog niet 100% is kan het vervelend aflopen voor ze…
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat de Warriors het wel redden. Lakers was gewoon puur een hot-take. Ik denk namelijk dat, mits fit dat echt een absolute dark-horse is. Maar goed, laat fitheid nou net het grootste probleem zijn haha.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij nog niet benoemd hier, maar de allergrootste klapmongool in de NBA is toch wel Dillon Brooks. Hij praat trash en loopt met een attitude rond alsof hij Michael Jordan, Kobe Bryant of LeBron James is.

En het grappige is dat het altijd eigenlijk wel backfires. Er is momenteel dan ook een potentiele match-up waar ik naar uitkijk in de play-offs en dat is GSW tegen Memphis. Brooks had weer een grote bek de afgelopen twee games tegen Curry en Thompson. GSW speelde niet goed, maar je zag gewoon die blik van Steph en Klay na de wedstrijd. Als het play-off time is en ze komen elkaar tegen, dan is dit brandstof voor die twee om Memphis echt helemaal te slopen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dillon Brooks is een idioot inderdaad. De nieuwe Pat Bev, maar dan nog een tikkeltje erger. Sinds hij vorig seizoen GP2 in de playoffs keihard blesseerde voelt hij zich geroepen om de nieuwe bad boy van de NBA te zijn, maar intussen is het gewoon een okay at best speler.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

De Dallas Mavericks staan na het derde kwart met 81-72 achter tegen de Charlotte Hornets. Gaan zij al afhaken voor de play-in? Trieste bedoeling daar met een Kyrie die geen zin lijkt te hebben na het boe-geroep in de vorige wedstrijd en Luka is in fases briljant en andere fases dramatisch. Duidelijk ook dat hij het team niet echt in hun kracht krijgt, dus wordt een zware strijd zo…
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Pijnlijk. De Mavericks verliezen hun goede positie voor de play-in en zicht op de direct play-offs kwalificatie door twee keer te verliezen tegen de Charlotte Hornets, die amper weten hoe ze moesten winnen tegen welk team dan ook. Drama met grote gevolgen voor de Mavs?
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Niet eens de play-ins halen zou wel heel dramatisch zijn van Dallas. Gegokt en verloren door voor vol Kyrie te gaan. Finney Smith en Dinwiddie gaan je geen kampioen maken, maar het zijn wel echte teamspelers, waarvan met name Dinwiddie ook gewoon een prima scorer. Nu zit er echt niks in.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik had ze na de trade-deadline nog de absolute dark-horse genoemd voor de play-offs. That escalated quickly. Zonder dollen, ik denk dat het gewoon een goede trade was voor Dallas. Ze hebben namelijk nu iig ook cap-space voor in de off-season.

Wel benieuwd waar Irving dan gaat eindigen. Kan me niet voorstellen dat hij nog een verlenging krijgt.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 28 mar 2023, 01:13 Ik had ze na de trade-deadline nog de absolute dark-horse genoemd voor de play-offs. That escalated quickly. Zonder dollen, ik denk dat het gewoon een goede trade was voor Dallas. Ze hebben namelijk nu iig ook cap-space voor in de off-season.

Wel benieuwd waar Irving dan gaat eindigen. Kan me niet voorstellen dat hij nog een verlenging krijgt.
Ze hebben met Finney-Smith hun enige echte defensieve anker weggetrade. En of Kyrie tov Dinwiddie dan zo’n groot verschil maakt dat je je dat kon veroorloven? Afgelopen nacht hebben ze wel gewonnen, maar hoe dan ook ben ik benieuwd wat ze verder zullen doen. Ze zullen Kyrie toch willen behouden, lijkt me, maar hoe ze enige continuïteit en defensieve kwaliteiten gaan inbouwen…?

Overigens stonden de Sacramento Kings op het punt voor het eerst sinds 16 jaar de play-offs te halen. Dat is ze vannacht niet gelukt, omdat ze van Minnesota verloren en de Clippers en Suns wonnen. Echter geweldige prestatie van dat team, want het gaat ze wel lukken om de play-offs te halen en Fox en Sabonis zijn toch serieuze sterren aan het worden nu onder Mike Brown, die coach van het jaar zal worden.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het lijkt me echt sterk dat ze Kyrie gaan behouden. Ze hebben sinds de Kyrie trade 13 games verloren en slechts 7 gewonnen. Ze zijn volgens mij van een play-off spot naar twijfels over een play-in spot gegaan. Bovendien betekend Kyrie behouden dat je een super max moet uitdelen. Met alle respect, maar dat is gewoon een domme zet. Kyrie is namelijk een fenomenale speler, als hij speelt. En daar zit het hele grote addertje onder het gras. Want er is altijd wel wat met Kyrie. Daarom is hij ook als asset eigenlijk totaal niet valuable. Geef hem een super max en je maakt daarin je positie alleen maar moeilijker. Een soort van Gaston Pereiro en topwedstrijden verhaal bij PSV.

Ik vond de trade van Kyrie naar Dallas juist niet gek, omdat ik van mening ben dat het vlees noch vis was in Dallas. Ze hebben vorig jaar natuurlijk de WCL gehaald, maar dat ligt ook ten grondslag aan dat Doncic gewoon in een soort van MJ/Kobe Bryant veranderde zodra zijn team hem echt nodig heeft. En de Suns een stel chokers zijn. Tegen GSW zag je dat ze er grandioos afgingen.

Het probleem vorig jaar en ook dit seizoen (doordat ze Brunson nog zijn kwijtgeraakt), is dat ze eigenlijk een goede 2e man langs Doncic missen. De Mavs zijn niet slecht. Ze missen natuurlijk wel wat dingen (vorig jaar rim protection etc.), maar ik geloof echt wel dat met de juiste keuzes dat team weer terug kan naar de WCL. Alleen het is wel vrijwel puur afhankelijk van Doncic om het verschil te maken. En zeker in wedstrijden dat Doncic niet meedoet, is dat niet genoeg. Ik zie Dinwiddie bijv. een beetje als een Derrick White. Ik vind dat een goede en echt onderschatte speler voor de Celtics die in staat is om gewoon 20 te scoren als het moet op avonden dat bijv. Brown of Tatum er niet bij is. Maar als beiden ontbreken, wordt het opeens een ander verhaal.

Alles en iedereen rondom Dallas is beter geworden en/of weer fit (Clippers, Nuggets, Suns). Dan is er nog de altijd gevestigde naam van Golden State en bijv. een upcoming team als OKC met veel talent en draftpicks. En Dallas? Tja, dat is een beetje vlees noch vis naar mijn mening zoals ik al zei.

Ik vind het niet gek dat ze een trade hebben gedaan voor Kyrie om te gokken op een 2e superster langs Doncic en een run te doen. Dat is niet gelukt. Ik weet niet hoe ze qua draft-picks zitten, maar het voordeel is iig dat ze nu wat hoger in de draft komen en dus kans hebben om een betere speler te draften. Zoveel jonge talentvolle spelers hebben ze daar namelijk ook niet. En als je Kyrie in de off-season in free agency laat gaan, heb je ook nog eens capspace om iets te doen. Nogmaals, ik vind het voor Dallas niet eens per se een gekke trade.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het is slechts een regular season wedstrijd, maar toch zal hij wel even aankomen bij de Bucks. Volledig fit, in een thuiswedstrijd met 41 punten verliezen van de Celtics. Damn.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja, dat is wel even een statement. Zelfde geldt overigens voor de Nuggets die de afgelopen weken de Bucks, 76ers en Suns hebben weggezet. Het geloof in een ring neemt alleen maar toe in Denver.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Die Lakers take van je begint met de wedstrijd minder heet te worden @Heruone. Met een AD in topvorm, LeBron weer fit en de enorm verbeterde en vooral uitgebalanceerde squad daarachter maken ze een geweldige indruk. Ik denk dat ze zelfs de play-ins gaan ontwijken en 6 seed worden.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ze hebben gewoon een aantal trades gedaan waarbij ze goed uitgekomen zijn. Ze hebben misschien wel de beste en meest dominante frontcourt van de NBA die er is met AD en LeBron. Met D'Lo, Beasly, Hachimura, Bamba en Vanderbilt hebben ze een aantal goede spelers erbij. Als alles fit is kan het daar echt klikken.

De playoffs zitten er inmiddels dan echt aan te komen en het wordt nu echt spannend. In de east is het wel allemaal duidelijk, zowel wie de contenders zijn (Bucks en Celtics), wie de outsiders zijn (de Cavs en wellicht de Heat) en wie de playoffs en play-ins gaan halen. Iedereen is overigens zo enorm hyped over Philly, maar die laten toch jaar in jaar uit met finals material zien dat ze ongelofelijke chokers zijn.

In de west is het natuurlijk veel spannender. Echt alles is daarvoor nog te vergeven, ook m.b.t. wie in de play-in en de playoffs gaat komen. Vanavond een cruciale matchup OKC tegen GSW. De eerste 4 plekken staan iig wel zo ongeveer vast. Alles daaropvolgend niet. Iig is de kant van de Nuggets momenteel niet gunstig met de Suns en de Clippers. Maar zoals gezegd kan eigenlijk alles nog gebeuren en zijn er zoveel ontzettend goede teams met individuele ervaren sterren zoals Kawhi, Curry, Durant. Er is op de west totaal geen peil te trekken nog.

Maar als we dan toch een voorspelling alvast moeten doen. Ik denk dat GSW ook niet onderschat moet worden. GPII is weer fit, Wiggins zou weer terug zijn. Dat zijn twee cruciale defensieve stukken. En ook Poole speelt de laatste weken iig weer wat beter. Hun record buiten de Bay is verschrikkelijk, maar daarbinnen zijn ze vrijwel onverslaanbaar. In een 7 game series met de geslepen- en ervarenheid die hun hebben, wil je hun eigenlijk beslist niet tegenkomen. En ergens hoop ik stiekem ook voor de legacy van Curry dat zij het weer gaan flikken. Zeker nu de west zo goed en spannend lijkt i.t.t. vorig jaar en er een aantal mooie match-ups zijn die die legacy wel kunnen versterken. Een potentiële Curry-Durant match-up net als evt. een series tegen Memphis staan hoog op mijn lijstje.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

De Clippers hebben voor de 11de (!!!) keer op rij gewonnen van de Lakers. Deze was heel belangrijk, omdat de opmars van de Lakers nu gestuit is en zij aangewezen lijken op de play-in. Echter is er een duivels dilemma voor de Clippers, want een 5de plek resulteert in een eerste ronde tegen de Phoenix Suns, terwijl de 6de plek een match-up met de Sacramento Kings betekent. De Warriors en Clippers zijn daarom mogelijk beter uit met een zesde dan een vijfde plek, maar kunnen zich ook niet veroorloven de laatste twee wedstrijden te verliezen met de Lakers (en Pelicans) nog op het vinkentouw.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Vanavond vanaf 19 uur NBA 360, waarbij het eigenlijk vanaf 21:30 uur echt interessant wordt, omdat dan de Western Conference wedstrijden zijn. In het Westen spelen de LA Clippers, Golden State Warriors, LA Lakers en NO Pelicans allemaal nog om de play-in te ontlopen. Echter spelen de Clippers tegen de Suns en als ze deze wedstrijd winnen, moeten ze erna in de eerste ronde van de play-offs ook tegen de Suns. Bij verlies voor de Clippers is er een kans dat ze 6de worden, maar ook een grote kans om nog verder te zakken. De Lakers moeten vooral hopen dat de Warriors verliezen, anders zijn zij al bijna kansloos en aangewezen op de play-in. De Clippers zullen vooral hopen dat de Pelicans verliezen en de Warriors zullen hopen dat zowel zij als de Clippers winnen. Is het nog te volgen? Hier zijn de verschillende mogelijke uitkomsten.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik verwacht eigenlijk geen verrassingen. Suns gaan met een B team spelen, Portland wil graag verliezen om te stijgen voor in de lottery en Utah is gewoon niet zo heel goed. Pelicans tegen Timberwolves is eigenlijk de enige wedstrijd waarbij iedereen volle bak gaat.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

NBA Basketbal