Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Erickpsvkampioen schreef: 14 feb 2021, 15:15 Alleen door de status van Roger is er nog vertrouwen. Als Ruud Brood voor de groep stond moest hij al lang weg
Wat is nu je punt?
#simplythebest
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ajax had nooit zover voor mogen staan, dat Ajax beter is dat is jammer genoeg wel duidelijk. Maar het hadden niet zoveel punten mogen zijn, vooral niet in februari. Dit zijn meer Feyenoord taferelen. Heb niet het idee dat het de schuld is van de trainer maar meer aan de zwakte van de selectie en de mentaliteit of gebrek daaraan.
Laatst gewijzigd door Sao-Mellow op 14 feb 2021, 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als je welke trainer dan ook in onze situatie zou weg sturen kun je net zo goed met de Serie A mee doen. Wij sturen niet zomaar trainers weg, ook als ze Ruud Brood heten die ons nog een kampioenschap bracht.
Sparts
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 562
Lid geworden op: 7 jan 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wat een negatief gelul hier. Een blinde zou de ontwikkeling van het spel van PSV moeten zien, ook al is het niet perfect, en mis je een absolute topverdediger achterin. En dit zonder de beste speler van de eredivisie en 2 andere aanvallende topspelers de afgelopen tijd.

Een wedstrijd als gisteren win je 999 van de 1000 keer. So be it. Tweede worden we toch wel, en eerste was onmogelijk gezien welke bizarre financiële middelen Ajax heeft en wat voor spelers ze kunnen halen.

Of dit seizoen succesvol is, zal bepaald worden door de komende Europese wedstrijden. En die daarna. Ik ben heel benieuwd!
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

'Tweede worden we toch wel' vind ik wel een bijzondere. De voorsprong is inmiddels nog maar heel miniem en we winnen geen topwedstrijden, dus zo zeker ben ik daar nog niet van hoor.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Afellay_Amrabat schreef: 14 feb 2021, 13:49 Ik baal van het resultaat, maar gisteren was echt goed van onze kant. Tegen Feyenoord was het spel heel goed, net als de tweede helft tegen Ajax en de wedstrijd tegen Twente. Het liet ook zien waar we kwaliteit tekort komen: voorin (met het gemis van Götze, Madueke en Gakpo) en centraal achterin (Baumi en Teze blunderen bij de tegengoals). Aan John de taak om een geweldige CV te halen op wie we kunnen leunen en die de boel achterin regelt.
Als Dumfries komende zomer vertrekt, heb je met Teze in mijn ogen een goede rechtsback te pakken. Dan investeer met het geld van Dumfries in een goede CV. Dat is nog een opgave trouwens, gezien onze Duitse vriend die loopt te schutteren ook tien miljoen kostte. Ik hoop dat ze kiezen voor een ervaren pion, aangezien je met Teze en Boscagli ook volgend jaar twee jonge spelers achterin houdt.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Sparts schreef: 14 feb 2021, 15:27 Wat een negatief gelul hier. Een blinde zou de ontwikkeling van het spel van PSV moeten zien, ook al is het niet perfect, en mis je een absolute topverdediger achterin. En dit zonder de beste speler van de eredivisie en 2 andere aanvallende topspelers de afgelopen tijd.

Een wedstrijd als gisteren win je 999 van de 1000 keer. So be it. Tweede worden we toch wel, en eerste was onmogelijk gezien welke bizarre financiële middelen Ajax heeft en wat voor spelers ze kunnen halen.

Of dit seizoen succesvol is, zal bepaald worden door de komende Europese wedstrijden. En die daarna. Ik ben heel benieuwd!
Zo eens met deze post. En niet alleen hier is dat negatieve gelul, in de pers lijkt het bijna een hetze. Er heeft dit seizoen veel tegen gezeten tot nu toe: selectie pas begin oktober compleet, twee weken later corona-uitbraak in de selectie. Veel blessures, in super-januari de meeste wedstrijden zonder drie van je gevaarlijkste aanvallers, pech met beslissingen van scheidsrechters terwijl andere topclubs ze net wel mee krijgen. Als je dit seizoen tweede wordt en je mogelijk nog één of meerdere rondes verder komt in Europa dan heb je het prima gedaan. De waarde van een aantal spelers is al behoorlijk gestegen (Max, Teze, Boscagli, Malen, Gakpo, Madueke), volgend seizoen ga je de volgende stap zetten. Hopelijk wel met een fitte én complete groep in de voorbereiding, zodat je dan van competitiedag 1 gas kan geven. Ik merk dat ik me kapot erger aan de negativiteit die heerst in Nederland tegen onze trainer. PSV slaagt er eindelijk in een trainer van internationale allure te contracteren en heel de conservatieve (wat is gegenpressung? wat zijn halfspaces) sportjournalistiek van Nederland is er zo druk mee hem weg te jagen. Ik hoop echt dat John en Toon wel vertrouwen houden en dat we volgend seizoen een hele lange neus mogen trekken naar de rest van Nederland! In Roger we trust!!
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Die negatieve hetze gisteravond ook weer bij Studio Voetbal met PSV’er Ibi voorop.
Het gaat inderdaad niet allemaal zoals we zouden willen. Maar ik zie wel vooruitgang en verschil met bv vorig seizoen. We staan gewoon 2e en zijn nog in de EL. Het heeft tot nu toe gewoon niet meegezeten
en dan begrijp ik best dat je als trainer zijnde moedeloos wordt als dan zo’n incababele scheidsrechterskorps/VAR ook nog zo opzichtig faalt.
Die ‘Duitser’ mag ook gewoon niet slagen bij PSV, als hij bij Ajax was geweest dan hadden ze diep in zijn reet gezeten.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dan was het idd de nieuwe Klopp, Jezus, Messi, Pele, sinds Cruijff de beste.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

guus schreef: 15 feb 2021, 09:18 Die ‘Duitser’ mag ook gewoon niet slagen bij PSV, als hij bij Ajax was geweest dan hadden ze diep in zijn reet gezeten.
Klopt ja, de media is natuurlijk enorm fan van Ten Hag. :lol:
#FreeGeneratie4
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tis vooral Valentino Driessinho die natuurlijk een schijthekel heeft aan ETH, de rest van de media is teveel fan van Ajax om die club echt af te zeiken.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Paco Casal schreef: 15 feb 2021, 09:34
guus schreef: 15 feb 2021, 09:18 Die ‘Duitser’ mag ook gewoon niet slagen bij PSV, als hij bij Ajax was geweest dan hadden ze diep in zijn reet gezeten.
Klopt ja, de media is natuurlijk enorm fan van Ten Hag. :lol:
Ja want de Telegraaf is de enige media hier in Nederland :roll:
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

guus schreef: 15 feb 2021, 09:43
Ja want de Telegraaf is de enige media hier in Nederland :roll:
De telegraaf is absoluut niet de enige media in Nederland die Ten Hag onevenredig vaak moeten hebben gezien zijn prestaties bij Ajax. En 'de club Ajax' is de afgelopen week zowel bij Studio Voetbal als Veronica Inside met de grond gelijk gemaakt. Ontslag van Vd Sar en/of Overmars werd geopperd bij Studio voetbal, Johan Derksen vs. Van der Sar bijvoorbeeld.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Wanneer hebben met met onze sterkste 11 kunnen spelen dit seizoen? Granada-uit? Roger is een vakman die bezig is met een hele cultuur omslag. Het resultaat van afgelopen zaterdag was belachelijk, maar als je die pot met 1-10 wint spreekt iedereen van een wereldpartij en de hand van Schmidt. AZ-thuis en Ajax voor de beker (30min) waren echt slecht. Maar verder zit er toch echt een stijgende lijn in en creëeren we steeds meer kansen na de winterstop en is het spel directer. Als we nu eens een tijdje met onze sterkste 11 kunnen aantreden zou dat schelen. Zeker met het scorend vermogen en creativiteit van GGM.
#simplythebest
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Wat de media er allemaal van vinden boeit me minder, mijn eigen observatie levert genoeg chagrijn op. Voornaamste zorg: weet Schmidt zijn spelers nog voldoende motiveren na een aantal zeperds? Wat doet hij er aan om ze scherp te krijgen en niet zo slordig te zijn? Stabiliteit zou daar toch het meeste in helpen, te beginnen met een vaste basis en wellicht een meer solide middenveld. Want ondanks alle blessures, moet PSV tegen 15 van de 18 tegenstanders wedstrijden naar haar hand zetten(= winnen)
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Afellay_Amrabat schreef: 15 feb 2021, 10:25 Wanneer hebben met met onze sterkste 11 kunnen spelen dit seizoen? Granada-uit? Roger is een vakman die bezig is met een hele cultuur omslag. Het resultaat van afgelopen zaterdag was belachelijk, maar als je die pot met 1-10 wint spreekt iedereen van een wereldpartij en de hand van Schmidt. AZ-thuis en Ajax voor de beker (30min) waren echt slecht. Maar verder zit er toch echt een stijgende lijn in en creëeren we steeds meer kansen na de winterstop en is het spel directer. Als we nu eens een tijdje met onze sterkste 11 kunnen aantreden zou dat schelen. Zeker met het scorend vermogen en creativiteit van GGM.
We lijken ook steeds meer kansen (en doelpunten) tegen te krijgen. Die stijgende lijn zie ik zelf niet direct. Sinds oktober/november zie ik weinig ontwikkeling.

Ja, we missen Gakpo, Gotze en Madueke, maar dat mag geen verklaring zijn voor het open huis dat we regelmatig achterin houden.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Paco Casal schreef: 15 feb 2021, 09:34
guus schreef: 15 feb 2021, 09:18 Die ‘Duitser’ mag ook gewoon niet slagen bij PSV, als hij bij Ajax was geweest dan hadden ze diep in zijn reet gezeten.
Klopt ja, de media is natuurlijk enorm fan van Ten Hag. :lol:
Precies. Als iemand het verdient om op een voetstuk gezet te worden is het Ten Hag. Die presteerde bij de kleine clubs beter dan Bosz en doet het bij Ajax beter dan Bosz. Dus hoe het mogelijk is dat Bosz als toptrainer wordt gezien in Nederland en Ten Hag niet zo’n erkenning krijgt, zegt toch iets.

Ik denk dat het vooral ermee te maken heeft welke vriendjes je in de pers hebt. Mannen als Ten Hag en Schmidt gaan geen vriendjes maken met de Valentijntjes en Derksens van deze wereld, dus worden ze sneller afgebrand en minder snel naar grootheid geschreven.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Ik ben het er ook volledig mee eens dat Schmidt te hard word aangepakt, maar dat er flinke kritiek is lijkt me niet zo vreemd. Maar weer het wijzen naar Ajax is zo enorm typisch en gewoon volslagen onzin. Zeker na de week die Ajax heeft gehad waar de gehele club door zo ongeveer ieder medium (Kranten, Analisten, eigenlijk alles exclusief de Voetbalprimeurs van deze wereld) met de grond gelijk is gemaakt als zijnde amateuristisch omtrent Haller en goedgelovig c.q. dom omtrent Onana.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Brael schreef: 15 feb 2021, 10:39
Afellay_Amrabat schreef: 15 feb 2021, 10:25 Wanneer hebben met met onze sterkste 11 kunnen spelen dit seizoen? Granada-uit? Roger is een vakman die bezig is met een hele cultuur omslag. Het resultaat van afgelopen zaterdag was belachelijk, maar als je die pot met 1-10 wint spreekt iedereen van een wereldpartij en de hand van Schmidt. AZ-thuis en Ajax voor de beker (30min) waren echt slecht. Maar verder zit er toch echt een stijgende lijn in en creëeren we steeds meer kansen na de winterstop en is het spel directer. Als we nu eens een tijdje met onze sterkste 11 kunnen aantreden zou dat schelen. Zeker met het scorend vermogen en creativiteit van GGM.
We lijken ook steeds meer kansen (en doelpunten) tegen te krijgen. Die stijgende lijn zie ik zelf niet direct. Sinds oktober/november zie ik weinig ontwikkeling.

Ja, we missen Gakpo, Gotze en Madueke, maar dat mag geen verklaring zijn voor het open huis dat we regelmatig achterin houden.
Zelfs dat valt mee. De kansen die we tegenkrijgen leveren gelijk doelpunten op, dat is balen.
#simplythebest
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zo vreemd is het niet dat we wat meer kansen tegenkrijgen (áls dat zo is), we hebben ook tegen net wat zwaardere tegenstanders na de winterstop gespeeld natuurlijk. Ajax, Feyenoord en AZ zijn wat meer in staat om tot kansen te komen dan de andere Eredivisie teams.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Het is dit jaar jammer genoeg soms erg matig. Het ontbreken van 2 basisspelers mag niet als excuus gebruikt worden.
Het veldspel op het middenveld is sommige wedstrijden echt droevig. Wat Perez ook aan geeft in de Nederlandse competitie is 1 VCM meer dan voldoende. Nu spelen we met 2 VCMs en nog krijgen we de goals om de Oren.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ook al klopt dat vaak is het gek om deze wedstrijd dan aan te halen als voorbeeld daarvan. We creëerden enorm veel kansen, dus blijkbaar ging het juist nu heel erg goed. Hoeveel kansen hadden we gecreëerd als Ihattaren op de plek van Sangare had gestaan dan? 200? Denk dat genoeg tegenstanders dan nog makkelijker tegen ons aan voetballen toekomen. En nu lopen ze er soms al zo doorheen.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ik denk dat Sangare beter functioneert als hij de bal gewoon kan afgeven aan iemand die het spel kan verleggen. Tegen ADO was het spel best goed, meer in zijn algemeenheid . ADO thuis is daar een goed voorbeeld van.
Sangare - gotze - fein liep veel vloeiender.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Paco Casal schreef: 15 feb 2021, 10:16
guus schreef: 15 feb 2021, 09:43
Ja want de Telegraaf is de enige media hier in Nederland :roll:
De telegraaf is absoluut niet de enige media in Nederland die Ten Hag onevenredig vaak moeten hebben gezien zijn prestaties bij Ajax. En 'de club Ajax' is de afgelopen week zowel bij Studio Voetbal als Veronica Inside met de grond gelijk gemaakt. Ontslag van Vd Sar en/of Overmars werd geopperd bij Studio voetbal, Johan Derksen vs. Van der Sar bijvoorbeeld.
Dat is omdat het een stel mongolen zijn die fouten hebben gemaakt met Haller en Onanee. En in mindere mate Promes. Hebben wij deze fouten gemaakt of heeft Schmidt nu echt iets heel raars gezegd?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Wat is nu eigenlijk het grootste kritiekpunt op Schmidt? Want ik snap dat de teleurstelling groot is maar heel veel valt hem niet te verwijten.

Deel 1 van het seizoen was acceptabel, deel 2 viel zwaar tegen en we gaan nu aan deel 3 beginnen. Een deel met hopelijk flink wat Europese wedstrijden en eindelijk wat thuiswedstrijden tegen de top 5. Er is nog niet veel aan de hand maar het is wel 2 voor 12. Waar we in deel 1 ons nog hebben gepositioneerd om op 3 fronten mee te strijden hebben we door een ongunstige loting en een slechte reeks topwedstrijden in deel 3 nog maar voor 1,5 prijs te spelen. De komende 2 weken, hopelijk met Gotze en Gakpo, kan ervoor zorgen dat we plek 2 steviger kunnen vast pakken en nog een ronde overleven in Europa.

Heel eerlijk gezegd heb ik er wel vertrouwen in. Waarschijnlijk komt de uitwedstrijd tegen Olympiakos nog te vroeg voor Gotze Gakpo en Madueke, maar in de return kunnen we het misschien nog thuis af maken als we niet verdrinken in Griekenland donderdag. Voor plek 2 zal Feyenoord van hele goede huizen moeten komen de komende weken. AZ is wel nog even tricky want die speelt geen inhaalwedstrijd beker of Europees. Ik geloof dat zonder de druk op de titel en de druk op de beker wij beter kunnen doseren en dat we geholpen zijn met de nodige thuiswedstrijden om een reeks neer te zetten. Als de rust nu terug kan keren in Eindhoven dan geloof ik dat we makkelijk 2e worden en nog minimaal 1 ronde verder komen in Europa. Dan hebben we aankomende zomer om te finetunen om naar volgend jaar toe te werken waar het alles of niets wordt.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 15 feb 2021, 11:35 Er is nog niet veel aan de hand
:shock:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt