PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Vd Heuvel, Blaak geblesseerd volgens mij. Babadi geschorst en Duiven weet ik niet. Zie hem wel basis staan vanavond.
Gebruikersavatar
O Goleiro Grande
Meervoudig international
1
Berichten: 1293
Lid geworden op: 20 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen schreef: 24 feb 2023, 11:50 PSV 018 speelt momenteel tegen Lyon en staat na een 18 minuten alweer 2-0 voor. (2x Iggy Houben)

Iggy Houben is nog maar 18 jaar en werd dus geboren in de tijd dat Arjen Robben voor PSV speelde. Als je die motoriek, dat loopje en vooral die dribbel van eerstgenoemde ziet, begin je toch te vermoedden dat laatstgenoemde indertijd een nachtje is wezen stappen in Zuid-Limburg en er Iggy's moeder moet hebben getroffen. Weet niet hoeveel talent hem wordt toegedicht - sommigen hier zeiden al eens dat hij wat stilstond in zijn ontwikkeling - maar zijn acties zien er verdomd goed uit.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Jong PSV 0-1 voor door een slecht verwerkte corner. Beide ploegen gevaarlijk, maar in de eindfase vooral heel slordig. Mooi om te zien hoe jeugdvoetbal bij PSV/Ajax in de laatste jaren op met name tactisch vlak echt stappen heeft gezet.

Jevon Simons is een smaakmakertje en maakt een fijne indruk als hij aan de bal is. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor Emir Bars. Hij staat nu als '6' opgesteld en dat vind ik eigenlijk wel heel interessant. Beetje Guardado/Schöne vibes krijg ik erbij, vooral ook omdat het een '10' is die ook als linksbuiten heeft gespeeld. Bars stikt van het inzicht en de voetbalintelligentie maar mist wel snelheid, explosiviteit, box-to-box loopvermogen/dynamiek etc. die nodig zijn op een '10' positie.

Ik vind hem persoonlijk aan PSV zijde ook het beste op het veld. Een van de enigste spelers die in de kleine ruimtes onder hoge druk steeds heel snel kan schakelen en de optie vooruit vindt. Zijn compagnon Dams daarentegen op het middenveld... Waarom die speelt is mij echt een raadsel.

Verder vind ik Land vooral een onopvallende indruk maken. Komt weinig in het spel voort, maar het wel een soloactie waarin zo ongelofelijk veel klasse en talent zichtbaar was. Hij staat nu als '10' gepositioneerd, dat lijkt nog steeds niet de positie voor hem wmb. Beetje zelfde vibe als je Veerman op '10' gooit.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

2-2. Tweede helft van PSV een stuk minder, zeker na de wissels werd het er niet beter op. Bij de O18 lopen 2 a 3 interessante spelers rond, maar het algehele niveau daaronder is gewoon echt te laag. Zeker als jongens als Babadi, Geerts, V.d. Heuvel dus al doorgeschoven zijn. Dat is vrij jammer, want juist die Youth League is voor PSV zo enorm belangrijk. Iig fijn dat je wel winterkampioen bent dus dat je sowieso die finale kan spelen. Maar idealiter wil je dus daarom ook zomer kampioen worden.

1 ding vind ik wel komisch om te zien: toen Cocu trainer werd bij PSV, ging de jeugd even zwart-wit gesteld op de manier van Cocu spelen. Vergelijkbare opstellingen etc. Toen Bommel trainer werd ging de jeugd op de manier van Bommel spelen. Toen Schmidt trainer werd ging de jeugd op de manier van Schmidt spelen. En toen Ruud trainer werd? Toen bleef de jeugd op de manier van Schmidt spelen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Heruone schreef: 18 mar 2023, 16:42 Toen bleef de jeugd op de manier van Schmidt spelen.
Godzijdank. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat de manier van spelen bij de gehele jeugd omgegooid moet worden voor een trainer die hier max. drie-vier jaar rondloopt. Laat die speelstijl van Schmidt de komende jaren maar de leidraad zijn, met hier en daar wat cosmetische aanpassingen.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Bars, Land, Kwaaitaal en Simons zijn wel leuke spelers om in de gaten te houden.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Lichtstadd schreef: 17 mar 2023, 17:24 Ik weet niet of hier een goede reden voor is, maar Babadi en van Duiven zijn dus niet geselecteerd voor Oranje-O18. Best bizar. Van de Blaak nog geblesseerd.

Enige PSVer die geselecteerd is, is Roy Steur, en die keept bijna nooit. Vraag me af wie hef selectiebeleid doet bij O18.
Nu Silvano Vos zich heeft afgemeld zitten er helemaal geen spelers van Jong PSV & Jong Ajax meer bij, behalve Steur die nooit keept. Zal een bewuste keuze zijn om ze wat rust te geven denk ik zo.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 22 mar 2023, 12:10
Lichtstadd schreef: 17 mar 2023, 17:24 Ik weet niet of hier een goede reden voor is, maar Babadi en van Duiven zijn dus niet geselecteerd voor Oranje-O18. Best bizar. Van de Blaak nog geblesseerd.

Enige PSVer die geselecteerd is, is Roy Steur, en die keept bijna nooit. Vraag me af wie hef selectiebeleid doet bij O18.
Nu Silvano Vos zich heeft afgemeld zitten er helemaal geen spelers van Jong PSV & Jong Ajax meer bij, behalve Steur die nooit keept. Zal een bewuste keuze zijn om ze wat rust te geven denk ik zo.
Zoals ik al zei: Blaak en Heuvel geblesseerd, Babadi geschorst en Duiven weet ik niet (denk rust want komt terug van een blessure). Tijn Smolenaars is overigens ook opgeroepen.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Waar haal je precies vandaan dat Babadi geschorst is? Heeft geen enkele kaart gehad in O17 & O18.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 22 mar 2023, 13:31 Waar haal je precies vandaan dat Babadi geschorst is? Heeft geen enkele kaart gehad in O17 & O18.
Kreeg het door van een vriend die wat meer betrokken is bij de KNVB. Dus nam aan dat zijn info klopt, maar durf er niet mijn hand voor in het vuur te steken sinds ikzelf de bron niet ben. ;)
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV


Tai abed met een brace.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

kastoekast schreef: 25 mar 2023, 11:56 Tai abed met een brace.
Gezellig.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

kastoekast schreef: 25 mar 2023, 11:56Tai abed
Hoe schat jij zijn kansen in? Hoor er niet zo heel veel over, maar zie dat hij wel de captain is bij Israël-19.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 25 mar 2023, 12:14
kastoekast schreef: 25 mar 2023, 11:56Tai abed
Hoe schat jij zijn kansen in? Hoor er niet zo heel veel over, maar zie dat hij wel de captain is bij Israël-19.
Hij is veel afwezig bij de o18, heb gehoord dat dat komt doordat de interlands van Israel tegelijk lopen als de competitie. Als hij aanwezig is, zit hij vaak op de bank. @Heruone hoe schat jij zijn kansen in? Persoonlijk denk ik niet dat het het eerste gaat halen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

kastoekast schreef: 25 mar 2023, 12:17
Standbeeld schreef: 25 mar 2023, 12:14
Hoe schat jij zijn kansen in? Hoor er niet zo heel veel over, maar zie dat hij wel de captain is bij Israël-19.
Hij is veel afwezig bij de o18, heb gehoord dat dat komt doordat de interlands van Israel tegelijk lopen als de competitie. Als hij aanwezig is, zit hij vaak op de bank. @Heruone hoe schat jij zijn kansen in? Persoonlijk denk ik niet dat het het eerste gaat halen.
Oke jammer, zou op zich wel verfrissend zijn als we eens iemand van ver halen die uitblinkt en doorbreekt in het eerste. Scheelt iig dat Tai ook de Spaanse nationaliteit heeft. Daardoor hoeven we hem geen non-EU salaris te betalen waardoor je de gok makkelijk kon nemen.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 25 mar 2023, 12:28
kastoekast schreef: 25 mar 2023, 12:17

Hij is veel afwezig bij de o18, heb gehoord dat dat komt doordat de interlands van Israel tegelijk lopen als de competitie. Als hij aanwezig is, zit hij vaak op de bank. @Heruone hoe schat jij zijn kansen in? Persoonlijk denk ik niet dat het het eerste gaat halen.
Oke jammer, zou op zich wel verfrissend zijn als we eens iemand van ver halen die uitblinkt en doorbreekt in het eerste. Scheelt iig dat Tai ook de Spaanse nationaliteit heeft. Daardoor hoeven we hem geen non-EU salaris te betalen waardoor je de gok makkelijk kon nemen.
Kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit, want scouts zijn wel echt positief over hem.

Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hij speelt/is gewoon weinig aanwezig bij PSV O18. Dat maakt het sowieso moeilijk om te concluderen, want we zien hem gewoon weinig aan het spelen.

Afbeelding
Afbeelding

Het is een gastje, waarvan als je hem ziet spelen, echt wel ziet dat er heel veel talent in zit. Technisch enorm verfijnd etc. Maar hij blijft daarop steeds maar hangen voor mijn gevoel. Internationaal draait het niet om gallery-play en leuke passjes. Intensiteit, inhoud en hoog tempo zijn daar leidend. Hij heeft fysiek de laatste tijd wel stappen gezet t.o.v. toen hij binnenkwam bij PSV. Maar daar buiten is het lastig in te schatten. Zoals gezegd, we zien hem gewoon weinig spelen.

Hij is nu 18 en 3 augustus wordt hij 19. Hij heeft een contract tot 2024. Komend jaar zal hij de stap naar JPSV moeten gaan zetten en dan zien we hem hopelijk wekelijks/meer spelen. Ik zou hem niet afschrijven, maar ik zou tegelijkertijd ook niet per se rekenen op hem. Ook omdat PSV op het middenveld grote talenten heeft rondlopen die wel wekelijks spelen bij PSV zelf en dus men de ontwikkeling daarvan zelf sterk kan beïnvloeden. Eigenlijk voelt Tai Abed wmb meer als een 'joker' speelkaart.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Analist
Veelbelovend talent
2
Berichten: 104
Lid geworden op: 19 aug 2021
Seizoenkaart: Vak X

Awards:

Standbeeld schreef: 22 mar 2023, 13:35
nilssonH schreef: 22 mar 2023, 13:31 Waar haal je precies vandaan dat Babadi geschorst is? Heeft geen enkele kaart gehad in O17 & O18.
Kreeg het door van een vriend die wat meer betrokken is bij de KNVB. Dus nam aan dat zijn info klopt, maar durf er niet mijn hand voor in het vuur te steken sinds ikzelf de bron niet ben. ;)
Klopt
Hard work beats talent if talent doesn't work hard
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gisteren bij Nederland o17 tegen Denemarken o17 geweest. Leuke wedstrijd, maar wel vrij onnodig een 2-0 voorsprong weggegeven waardoor kwalificatie voor het EK aan zal komen op de laatste speelronde tegen Engeland. Het blijft lastig inschatten, maar ik heb wel de indruk dat ondanks wat afwezigen de 2006 lichting minder is dan voorgaande jaren.

Bij Nederland staken er twee spelers behoorlijk bovenuit en dat waren Hato en Mastoras. Hato is natuurlijk niet voor niets al onderdeel van Ajax 1 en Mastoras als 6 vond ik erg goed. Snel, fysiek in orde, goede techniek en scoorde een prima goal. Verder ook Read van Volendam een speler om in de gaten te houden. Qua PSVers stonden Kuhn en Land in de basis. Kuhn scoorde puur op wilskracht een goede goal en is een echte teamspeler die je er goed bij kan hebben, maar ik vraag mij af of hij echt gaat doorbreken hier. Het gaat soms allemaal net wat te langzaam bij hem. Land heb ik nu een handvol keren gezien, maar ook bij hem heb ik wel twijfels. Speelde opnieuw op 10, maar kwam weinig in het spel voor. De keren dat hij de bal heeft zie je zeker het talent en de lichtvoetigheid, maar hij is fysiek nog wel heel licht en speelt met weinig urgentie. Kan nog alle kanten op gaan in ieder geval.

Bij de Denen was Oscar Schwartau erg goed. Echt een complete speler, die ook al regelmatig bij Brondby 1 speelt. Als je het hebt over toptalenten vroeg ophalen is dit er wel één. Als je nog op tijd bent. Andere speler die opviel was rechtsback Högsberg van Nordsjælland.
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:



Leuk!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Meestal neemt PSV het mee in het contract bij onderhandelingen tussen clubs en spelers. Dat doen ze slim. Denk daarom dat Liverpool weleens zou kunnen komen. Wellicht Borussia nog. Wat partnerclubs erbij: Cruzeiro, Austin FC, etc.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

DeBruyne schreef: 09 apr 2023, 19:54

Leuk!
Mooi zo! Eindelijk weer. Kan ik alvast boeken :L
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Yes, lekker de Piet de Visser uithangen en allemaal doorbraken van talentjes claimen.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Standbeeld schreef: 09 apr 2023, 20:19Meestal neemt PSV het mee in het contract bij onderhandelingen tussen clubs en spelers. Dat doen ze slim. Denk daarom dat Liverpool weleens zou kunnen komen. Wellicht Borussia nog. Wat partnerclubs erbij: Cruzeiro, Austin FC, etc.
Die laatste twee verwacht ik ook. Verder nog een Belgische club erbij (waarschijnlijk Anderlecht, anders Genk) en Inter is er de laatste keren ook regelmatig bij geweest.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV Jeugdopleiding Algemeen