Timo Baumgartl

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb echter wel het idee dat we makkelijker voetballen met Baumgartl op RCV, al ontbreekt het me aan het tactische inzicht om het hard te maken.

Daar staat 'ie overigens niet per se voor in de basis, laat me dat duidelijk maken.
Asjemenou
Bankzitter
5
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 jul 2018

Ykhim schreef: 13 feb 2021, 19:55 Ik heb echter wel het idee dat we makkelijker voetballen met Baumgartl op RCV, al ontbreekt het me aan het tactische inzicht om het hard te maken.

Daar staat 'ie overigens niet per se voor in de basis, laat me dat duidelijk maken.
Dat komt omdat we dan een rechtsback hebben met zachte voeten.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De enige Duitse voetballer zonder pit. Had Vd Vaart gewoon gelijk in. Lieve, intelligente jongen maar ik zie hem liever op de afdeling marketing dan als CV. Net zoals zijn voorganger Schwaab trouwens.
tijn0

"De enige..." "net als..."
Wat ben ik toch dol op dit forum.
Gebruikersavatar
SomaQan
Meervoudig international
3
Berichten: 1444
Lid geworden op: 4 nov 2020

Jammer dat de transfer naar Fulham niet doorging. Verdedigend en aan de bal enorm zwak. Hopen dat er in de zomer een club voor hem komt.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Menno1 schreef: 13 feb 2021, 22:08 De enige Duitse voetballer zonder pit. Had Vd Vaart gewoon gelijk in. Lieve, intelligente jongen maar ik zie hem liever op de afdeling marketing dan als CV. Net zoals zijn voorganger Schwaab trouwens.
En dan hebben we ook nog de enige Mexicaan zonder pit.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

tijn0 schreef: 13 feb 2021, 22:45 "De enige..." "net als..."
Wat ben ik toch dol op dit forum.
Schwaab is al gestopt met voetballen, Mr Current Affairs... :bye
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 13 feb 2021, 23:24
Menno1 schreef: 13 feb 2021, 22:08 De enige Duitse voetballer zonder pit. Had Vd Vaart gewoon gelijk in. Lieve, intelligente jongen maar ik zie hem liever op de afdeling marketing dan als CV. Net zoals zijn voorganger Schwaab trouwens.
En dan hebben we ook nog de enige Mexicaan zonder pit.
Ja, nadat we de enige Uruguayaan zonder pit hebben weg gedaan...
Erickpsvkampioen
Bankzitter
3
Berichten: 256
Lid geworden op: 13 dec 2020
Clubvoorkeur: er is maar 1 club...

Toegegeven dat Baumgartl bij de 1-0 meer kan doen. Maar kijk maar eens terug. Wat doet Rosario? Die sprint naar de bal en houdt vervolgens in?! Baumgartl ging er vanuit dat Rosario de route naar het midden zou dichtlopen terwijl hij dus de zijkant nam. Neemt niet weg dat Baumgartl meer had kunnen doen in die situatie. Maar Rosario is naar mijn idee de grootste boosdoener. Die jongen is bij elke tegengoal betrokken
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Onzin. Baumgartl stond als een wijf te dekken. En voor die goal ook al, bij dat duel aan de zijlijn toen hij niet ingreep en de bal voor geslingerd kon worden.

Rosario speelde overigens een top wedstrijd.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tis idd een wijf, kan er echt helemaal niks van, niet de eerste keer. Misschien moet ie geen string onder zijn broekje aantrekken, voelt ie zich wellicht mannelijker.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

We kunnen hem ook jarretels geven, maar dan staat ie daar de hele tijd aan te trekken.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Kan een blinde nog zien, maar dat roepen we al een jaar maar onze TD/Trainer denkt er duidelijk anders over.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Erickpsvkampioen schreef: 14 feb 2021, 01:34 Toegegeven dat Baumgartl bij de 1-0 meer kan doen.
de 'Understatement van het jaar' award heb je al binnen met deze opmerking.
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Ik ben serieus benieuwd op basis waarvan deze jongen is gescout en uiteindelijk gekocht. Duelkracht, wendbaarheid, verdedigend inzicht, sterk in de lucht, agressiviteit, etc. Zo maar wat punten waaraan een verdediger zou moeten voldoen. Dat is toch allemaal dik onvoldoende? Kan me niet voorstellen dat het makkelijker verdedigen is in de Bundesliga.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Galactico schreef: 14 feb 2021, 11:44 Ik ben serieus benieuwd op basis waarvan deze jongen is gescout en uiteindelijk gekocht.
Ik krijg het idee dat er niet echt voetbalinhoudelijk naar Timo is gekeken. Hij was speler van Jong Duitsland (finalist EK O23), had een redelijk goede naam. Hij was met Stuttgart gedegradeerd, waardoor zijn marktwaarde 'laag' stond. John wilde hem bij PSV weer laten opbloeien en hem daarna met winst doorverkopen (wat hij ook met Bruma en Boscagli voor ogen had).
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

John heeft hem in 2014 zien spelen op een toernooi. Daarna zijn ze hem altijd blijven volgen en toen de kans zich voordeed hebben ze toegeslagen.
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Dat klinkt wel erg opportunistisch om niet te zeggen amateuristisch. Ik snap best dat een nieuwe speler altijd een gok is, maar ik neem aan dat je een soort profiel scout. Dan kan zo’n speler lang in je boekje staan, maar toch nooit een doorslaggevende reden zijn om te halen. Specifieke voetbalkwaliteiten zouden op plek 1, 2 en 3 moeten staan, zou je verwachten. Waar dat hier dan zo mis lijkt te gaan, vind ik interessant; zeker omdat je voor 10 mio normaalgesproken zekerheidjes mag verwachten.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384366

Rake woorden.
#simplythebest
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Lekker makkelijk om Baumgartl nu te bestempelen als een onbegrijpelijke aankoop maar ik vind dat veel te simpel. De cijfers van Baumi als RCV zijn eigenlijk heel sterk ondanks dat je het gevoel hebt dat hij altijd wel dat foutje gaat maken. Hij is niet slecht met de bal aan de voet, kan defensief best aardig koppen, is niet zo langzaam maar ziet er positioneel nog wel eens onwennig uit. En zelfs dat is niet zo gek als je af en toe mee moet doen. De fout die Teze maakt gisteren was ook een blunder maar dat maakt hem niet meteen een loser.

Gisteren een grote blunder en daar mag best iets over gezegd worden, maar nu weer door en het komt wel goed met onze verdediging.
Erickpsvkampioen
Bankzitter
3
Berichten: 256
Lid geworden op: 13 dec 2020
Clubvoorkeur: er is maar 1 club...

11 Sir Tinus schreef: 14 feb 2021, 14:23 Lekker makkelijk om Baumgartl nu te bestempelen als een onbegrijpelijke aankoop maar ik vind dat veel te simpel. De cijfers van Baumi als RCV zijn eigenlijk heel sterk ondanks dat je het gevoel hebt dat hij altijd wel dat foutje gaat maken. Hij is niet slecht met de bal aan de voet, kan defensief best aardig koppen, is niet zo langzaam maar ziet er positioneel nog wel eens onwennig uit. En zelfs dat is niet zo gek als je af en toe mee moet doen. De fout die Teze maakt gisteren was ook een blunder maar dat maakt hem niet meteen een loser.

Gisteren een grote blunder en daar mag best iets over gezegd worden, maar nu weer door en het komt wel goed met onze verdediging.
En zo is het! Baumgartl rekende bij de tegengoal op steun van Rosario maar die hield om onverklaarbare reden ineens in.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Net als bij Luckassen is Baumgartl steeds betrokken bij grote kansen voor de tegenstander of tegengoals. Hoe hij gisteren om zijn as draaide sloeg werkelijk nergens op. En zo heeft hij iedere wedstrijd die momenten. Dan kunnen zijn cijfers wel goed zijn, maar het draait om die cruciale momenten.
#simplythebest
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

11 Sir Tinus schreef: 14 feb 2021, 14:23 Lekker makkelijk om Baumgartl nu te bestempelen als een onbegrijpelijke aankoop maar ik vind dat veel te simpel. De cijfers van Baumi als RCV zijn eigenlijk heel sterk ondanks dat je het gevoel hebt dat hij altijd wel dat foutje gaat maken. Hij is niet slecht met de bal aan de voet, kan defensief best aardig koppen, is niet zo langzaam maar ziet er positioneel nog wel eens onwennig uit. En zelfs dat is niet zo gek als je af en toe mee moet doen. De fout die Teze maakt gisteren was ook een blunder maar dat maakt hem niet meteen een loser.

Gisteren een grote blunder en daar mag best iets over gezegd worden, maar nu weer door en het komt wel goed met onze verdediging.
Yup volgend jaar is alles beter. Voor de investering die is gedaan, mag je meer verwachten dan “niet slecht met de bal aan de voet” en “kan defensief best aardig koppen”. Gewoon ver onder de maat helaas. Helaas een mispeer eerste klas. Doorselecteren en verlies pakken. Geen bonus de komende jaren voor De Jong.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dingen waarvan je niet wist dat je ze nodig had: een showdown tussen Baumgartl en Bruma. Genieten dit.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Baumgartlllllllllllllllllllllll
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Goede invalbeurt van Baumi on ice.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Timo Baumgartl