Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Gebruikersavatar
TheSyb
Nationale topspeler
2
Berichten: 1722
Lid geworden op: 10 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Had de hoop dat Koeman nu al echt ging beginnen met het doorselecteren. Bij spelers als Klaassen en Blind vraag ik me af in hoeverre ze nu überhaupt een rol moeten spelen, laat staan over een kleine twee jaar op een eindtoernooi.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Frimpong ben je als Nederland zijnde wel kwijt nu toch? Lekker voor Ghana kiezen en aanhoren hoe ze weer zitten te balen in Nederland/Zeist in de toekomst.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Same old
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Gini, Denzel, Cody en Xavi zijn toffe spelers. Met de rest heb ik helemaal niets. Matige selectie hoor.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

11 Tinus schreef: 17 mar 2023, 12:10 Brobbey is wel gek, de rest is te verdedigen. Jammer dat Veerman er niet bij zit en Wieffer wel.
Ik vind Brobbey niet zo gek nadat Luuk en Janssen hebben bedankt. Welke spits moet je dan nog oproepen? Sydney van Hooijdonk? :tear:
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Thijs Dallinga
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Overigens zal Xavi met de aanwezigheid van die ajacieden zoals Taylor, Berghuis, Klaassen maar weinig speeltijd krijgen vrees ik..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brobbey als invaller nog wel acceptabel. Uiteraard bij het gebrek aan beter.

Blind zal waarschijnlijk tegen Gibraltar zijn 100e spelen en daarna afgezwaaid worden.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Lachwekkend. Ik zou als ik Frimpong was een dikke middelvinger geven en direct voor Ghana kiezen. Voor Dumfries geldt toch precies hetzelfde qua aanvallendheid?
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Gisteren 90 minuten gespeeld tegen Bayern en nu afgezegd voor Jong Oranje. Hopelijk is ie inderdaad bezig met een overgang naar Ghana.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Timber en Geertruida worden zijn backs denk ik en eigenlijk is dat niet eens heel gek. Dumfries is ook niet zo 100% zeker in dit systeem denk ik.

Overigens als Frimpong meer aanvaller is had hij hem erbij moeten halen voor rechtsbuiten. Want nu komt Berghuis of Xavi er denk ik te spelen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus schreef: 20 mar 2023, 18:49 Timber en Geertruida worden zijn backs denk ik en eigenlijk is dat niet eens heel gek. Dumfries is ook niet zo 100% zeker in dit systeem denk ik.

Overigens als Frimpong meer aanvaller is had hij hem erbij moeten halen voor rechtsbuiten. Want nu komt Berghuis of Xavi er denk ik te spelen.
Wat wordt het systeem? Klassiek 433?
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Madueke schreef: 20 mar 2023, 18:03 Gisteren 90 minuten gespeeld tegen Bayern en nu afgezegd voor Jong Oranje. Hopelijk is ie inderdaad bezig met een overgang naar Ghana.
Hoezo hopelijk? Zou gewoon heel jammer zijn. Koeman is een lompe boer, meestal wel te waarderen maar had dit beter moeten spelen. Roep die jongen op en laat hem tegen Gibraltar spelen.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

koetje schreef: 20 mar 2023, 19:18
Madueke schreef: 20 mar 2023, 18:03 Gisteren 90 minuten gespeeld tegen Bayern en nu afgezegd voor Jong Oranje. Hopelijk is ie inderdaad bezig met een overgang naar Ghana.
Hoezo hopelijk? Zou gewoon heel jammer zijn. Koeman is een lompe boer, meestal wel te waarderen maar had dit beter moeten spelen. Roep die jongen op en laat hem tegen Gibraltar spelen.
Heel jammer inderdaad, want Frimpong is de ideale opvolger van Dumfries of zelfs iemand die hem eruit zou kunnen spelen. Na Ziyech zouden ze bij de KNVB ook wakker moeten zijn en Koeman duidelijk maken dat ie Frimpong niet met zo'n waardeloze argumenten te kakken moet zetten.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Madueke schreef: 20 mar 2023, 19:55
koetje schreef: 20 mar 2023, 19:18

Hoezo hopelijk? Zou gewoon heel jammer zijn. Koeman is een lompe boer, meestal wel te waarderen maar had dit beter moeten spelen. Roep die jongen op en laat hem tegen Gibraltar spelen.
Heel jammer inderdaad, want Frimpong is de ideale opvolger van Dumfries of zelfs iemand die hem eruit zou kunnen spelen. Na Ziyech zouden ze bij de KNVB ook wakker moeten zijn en Koeman duidelijk maken dat ie Frimpong niet met zo'n waardeloze argumenten te kakken moet zetten.
Hij maakt het wel heel zwak, doordat hij achter Dumfries ook geen echt betere keuze heeft dan Frimpong, ook niet defensief. Wie is überhaupt nu de back-up of concurrent van Dumfries in de selectie? Timber, die daar nooit speelt?
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Overmars speelde met andere dingen.

https://www.vi.nl/nieuws/koeman-stelt-t ... t-gespeeld
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Koeman heeft best een punt betreffende Frimpong.
Ik zou hem erbij gehaald hebben, maar Frimpong speelt als een echte wingback en zijn rol daarin is vooral aanvallend. Hij past daarom prima in het systeem van Van Gaal, maar minder in de 4-3-3 van Koeman.

Dan is het niet selecteren van Tete eigenlijk vreemder.
Zoals gebruikelijk wordt presteren in de Eredivisie hoger aangeslagen dan presteren in een top 5 competitie. Zie ook het niet selecteren van Van den Boomen. Bijzonder, maar elke bondscoach lijkt dezelfde blinde vlek te hebben.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ren Höek schreef: 21 mar 2023, 09:08 Koeman heeft best een punt betreffende Frimpong.
Ik zou hem erbij gehaald hebben, maar Frimpong speelt als een echte wingback en zijn rol daarin is vooral aanvallend. Hij past daarom prima in het systeem van Van Gaal, maar minder in de 4-3-3 van Koeman.
Dumfries is hetzelfde verhaal toch? En die zit er wel bij.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Misschien zou Koeman eens naar Sambo kunnen gaan kijken. Die is verdedigend juist sterk. ;)

Overigens snap ik de teleurstelling van Tete. Die deed het erg goed na de winterstop.
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Standbeeld schreef: 21 mar 2023, 09:38 Misschien zou Koeman eens naar Sambo kunnen gaan kijken. Die is verdedigend juist sterk. ;)

Overigens snap ik de teleurstelling van Tete. Die deed het erg goed na de winterstop.
Is nu wel voor Jong opgeroepen dus dat is mooi.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25075
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb schreef: 21 mar 2023, 09:40
Standbeeld schreef: 21 mar 2023, 09:38 Misschien zou Koeman eens naar Sambo kunnen gaan kijken. Die is verdedigend juist sterk. ;)

Overigens snap ik de teleurstelling van Tete. Die deed het erg goed na de winterstop.
Is nu wel voor Jong opgeroepen dus dat is mooi.
Dat is stap 1.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ren Höek schreef: 21 mar 2023, 09:08 Koeman heeft best een punt betreffende Frimpong.
Ik zou hem erbij gehaald hebben, maar Frimpong speelt als een echte wingback en zijn rol daarin is vooral aanvallend. Hij past daarom prima in het systeem van Van Gaal, maar minder in de 4-3-3 van Koeman.

Dan is het niet selecteren van Tete eigenlijk vreemder.
Zoals gebruikelijk wordt presteren in de Eredivisie hoger aangeslagen dan presteren in een top 5 competitie. Zie ook het niet selecteren van Van den Boomen. Bijzonder, maar elke bondscoach lijkt dezelfde blinde vlek te hebben.
Dumfries speelt ook al 1,5 jaar lang structureel als een echte wingback in een 3-5-2 systeem, bij zowel club als land.
Die heeft zich natuurlijk al langer bewezen in een 4-3-3 systeem, maar Frimpong had minstens gewoon eenzelfde kans moeten krijgen.

Daarnaast lijkt Aké mij de meest voor de hand liggende optie als linksback, en die is vrij behoudend ingesteld. Dat maakt dus ruimte voor een aanvallend ingestelde rechtsback als Frimpong.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 21 mar 2023, 09:27 Dumfries is hetzelfde verhaal toch?
Hij heeft al lang bewezen zowel bij PSV als bij Oranje prima in een 4-3-3 systeem te passen als back.
Nogmaals, ik zou Frimpong erbij gehaald hebben, maar ik snap Koeman wel.

Aanvallend is Frimpong een van de beste rechtsbacks, verdedigend heeft hij nog veel te leren:
Want Frimpong vormt in de Bundesliga wel het schoolvoorbeeld van de vleugelverdediger die minder defensieve lasten hoeft te dragen dan een traditionele back. Dikwijls neemt Frimpong grote voorwaartse risico's, in de wetenschap dat hij met duelmonster Edmond Tapsoba (ook omcirkeld hieronder) een betrouwbare extra centrumverdediger in zijn rug heeft lopen, in de 3-4-2-1-formatie van Leverkusen.

Bij het drukzetten mag Frimpong al helemaal losgaan. Zodra de back van de tegenstander wordt aangespeeld in de spelopbouw, mag de Nederlander dikwijls tot aan de achterlijn druk komen zetten. Een mate van extreem doordekken die een back zich in een 4-3-3-formatie nooit zou kunnen veroorloven.

De vele inspanningen die Frimpong bij het aanvallen en afjagen in zijn spel gooit, hebben in slotfases geregeld ook hun weerslag. Zo is de Nederlander te betrappen op korte uitrustmomenten in de defensieve omschakeling, of staat hij botweg te aanvallend geposteerd om na een moment van balverlies nog verdedigend van waarde te zijn tegenover de daaropvolgende counter.

Wanneer Frimpong op zijn snelheid, wendbaarheid en soepele voetenwerk mag vertrouwen, is hij een bovengemiddeld goed verdedigende back. Maar qua defensieve positionering vóórdat de actie losbreekt, oogt hij geregeld nog vrij jeugdig.

Ook vormt Frimpongs geringe lengte en tengere bouw geregeld een obstakel, wanneer hij tijdelijk wat taken van een 'klassieke' back op zich moet nemen. Tegenover buitenspelers die bij de tweede paal diepgaan als extra eindpunt op een voorzet, is Frimpong kwetsbaar als bewaker.

Als vleugelverdediger met drie centrumverdedigers in zijn rug behoort Frimpong nu al tot de effectiefste, meest atletische spelers op zijn positie in het Europese topvoetbal. Diezelfde kwaliteiten zal hij ongetwijfeld laten zien, wanneer hij naar voren mag stomen in langduriger balbezit van Oranje. Maar in de 4-3-3 van Koeman zal in defensief opzicht meer liggen op het back-gedeelte van zijn takenpakket, dan het wing-gedeelte.
https://www.vi.nl/pro/analyse/ronald-ko ... beoordelen
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Oftewel, hij had op zijn minst een kans mogen krijgen om aan de Koetjesman te laten zien dat hij ook kan verdedigen, ook al hoeft hij het niet altijd bij zijn club.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als er geen alternatieven waren wel maar op zich is het logischer om Timber of Geertruida rechtsback te zetten tegen Mbappe dan Frimpong.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Het Nederlands Elftal